November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Alle reacties Link kopieren
Yeaaah



Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Is het alweer zover? Ik vroeg mij al af wat er met de op was gebeurd, super dat je die weggehaald hebt rouge!



Happy new topic allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Zeeph..



Pom hier ook geen sleutels....
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa happy new topic! Mooie op Rouge! Helemaal top zo!



Enne.... Ik wilde nog iets zeggen maar ik heb gee... Oja! Pom, je sleutels... Ze lagen niet op het dak van mijn auto En nee, verder niet gezien ook.



Lelie, fijn dat de boeken binnen zijn



Even een afleveringetje under the dome kijken onder het genot van een kopje thee en wat chocola.
Alle reacties Link kopieren
Hé, een nieuw topic, fijn Rouge!



Romomeisje is nog in diepe slaap, dus even kort tijd voor een berichtje.



Hani, wat vervelend zeg van je bloedsuiker. Hopelijk kun je gauw weer echt alles eten ipv er van te dromen!



Wat betreft 'dankjewel' zeggen. Wij hebben Romomeisje daar niet toe gedwongen of gepusht, maar zeggen het zelf kennelijk vaak genoeg, zodat zij het gewoon heeft overgenomen. Vind t eerlijk gezegd ook gewoon een nette beleefdheidsvorm en dus wel iets waarvan ik blij ben dat zij het over heeft genomen.



Oh, ik hoor gebabbel!
Alle reacties Link kopieren
He kak! Had een berichtje getypt, is ie weer weg. Ik mag geen twee dingen tegelijk doen van de ipad!



Maar jouw woorden zijn even heel erg jaloersmakend, Romo. Hier was het namelijk half 6. Dus ik zeg: als romomeisje nou eens tegen leliedreumes verteld hoe lekker slapen is...



Ik heb gisteren toch maar alvast een pakje gekocht voor bib. Een merinowollen jumpsuit (deze: http://www.indewolletjes. ... mpsuit-maat-60-70-en-100/). Ik vind 'm zoooo leuk, en iedere keer dacht ik: nee, ik krijg een lentebaby. Jammer dan, die eerste week wil ik toch in mijn bubbel zitten.



Vanmiddag een gesprek met een ouder. Morgen mag ik noodopvang bieden aan twee kindjes. Aan 1 van 9 maanden en aan 1 van 5,5 die ik ook naar school moet brengen en halen.



Nu nog even snel douchen, dan naar het mamacafe. Daar wacht een voorraad bakingsoda op me (bulkbestelling met z'n alle gedaan), de regenboog en een newborn overbroekje. Er ontstaat daar een levendige ruilhandel :-)
Alle reacties Link kopieren
Heel lief pakje Lelie!

Heb je trouwens nog een foto van de jas van Leliedreumes? Ben benieuwd, klinkt heerlijk!



Hier ook het pak van de L idl trouwens voor als het echt koud is straks.



Oei, half 6 is wel erg vroeg... Romomeisje zou het liefst een winterslaap willen doen volgens mij. Ik zal haar eens met Leliedreumes laten kletsen dat slapen echt wel heel fijn is.



Ze heeft wel hónger nu, op naar mandarijn 4, na 2 papflessen en een broodje...
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel even een foto maken van haar jas als ze 'm aan heeft. Hij is ook echt ontzettend leuk! Kan ook veel complimenten incasseren voor mijn moeder :-).



Schaap, de regenboog is mooi. Hij is wel kleiner dan ik had verwacht. Maar goed, gebrek mijnerzijds. 38cm inschatten is ook best moeilijk



Vraagje, waarom doen jullie eigenlijk een spatie tussen namen als Rubens Barn en de Lidl?
Alle reacties Link kopieren
Haha bij alles rond de 30 cm moet ik altijd denken aan mijn liniaal van de basisschool .



Spaties omdat je anders ook hier terecht komt als je de merknamen op google intikt. En tja, tis een openbaar forum natuurlijk, maar dat vind ik ook weer niet echt nodig .



Romomeisje heeft wat in te halen van het drukke verjaardagsweekend denk ik, want ligt inmiddels alweer 2 uur te slapen. Vanochtend samen eens wat cadeautjes uitgepakt en bekeken. Verwend meisje is het.



Was het mamacafe leuk weer Lelie? Neem je Leliedreumes dan mee?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze gaat dan altijd mee. Er komen ook allemaal kindjes, dus die leeft zich altijd helemaal uit. Daarna is ze ook goed moe .



Maar ik heb mooi nieuws! De eerste contracten zijn getekend!



Minder mooi, mijn dochter vindt haar wollen rompers zo lekker zitten, dat iets anders niet meer goed genoeg is.. Dus haar katoenen rompers moeten zo snel mogelijk uit! Loopt er 1 in haar nakie, hier...
Alle reacties Link kopieren
Oooh lelie, dat is wel lastig!! Toch fijn te horen dat ze zo fijn zijn hier is vandaag mijn pakketje eindelijk bezorgd en helemaal blij. Nu wil ik zelf ook een wollen romper haha, lekker zacht zeg! En het schapenvacht babymatrasje voelt zó heerlijk dat ik m eigenlijk zelfs mee wil nemen naar het ziekenhuis voor gelijk eerste slaapie..



Gefeliciteerd met eerste getekende contracten! Top.



Rouge bedankt fijn nieuw topic zo met oude Op's weg helemaal



Irri van je sleutels Pom.. Zo zijn wij onze reservesleutel van de auto kwijt, misschien heeft minipom verstopt? Wij hebben ook wel eens sleutels teruggevonden in de wasmachine en tussen de bank.



Leuk dat romomeisje zoveel mooie kadootjes heeft gehad!



Hier soms best pijnlijk gerommel in m'n buik. Heb het wiegje voor de zekerheid maar opgemaakt net.







Ga ook op zoek naar n goedkoop winterpak, lijkt me toch wel handig en Minimuk speelt zoveel buiten, kan het over haar gewone kloffie heen! Bedankt voor jullie info.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Hani! Dat je beeb gewoon even kickt van: mam, nu moet dat wiegje in orde hoor!



En bizar he, hoe lekker zacht wol is! Ik wil ook alleen nog maar wol. Als ik ben bevallen wil ik ook veel wollen hemdjes voor onder mijn kleding (handig met het voeden!). En nu, er bestaan geen wollen zwangerschapshemdjes. Ik heb zelf wel een metertje merino liggen, maar die is ook al zo bizar zacht dat ik de schaar er niet in durf te zetten omdat ik bang ben dat ik het verpruts.

Ik ben om, wol is de bom!
Alle reacties Link kopieren
Wollen matrasje hani? Is dat dan weer anders dan zo'n velletje? En ik hoop dat het gerommel doorzet! Dan heb je snel je verse baby en mag je weer lekker eten!



Lelie lekker van je werk. En wat ga je anders met je metertje merinoswol doen? Alleen maar naar kijken is ook zo zonde.



Jeumig romo, wat heeft jouw meisje een goede eetlust! Kan ze meedoen met broekje.



Mmm, de g rimmsboog staat wat mij betreft op de lijst voor de eerst verjaardag van fruzz, maar wil hem graag eerst in het echt zien. Eens kijken of dat ergens in mijn stad kan.



Pom, de theelepel sole op een dag bevalt goed. Zo goed, dat ik s ochtends echt een glas water met sole wil drinken



Ik ga fruzz een droom voeding geven en dan zelf naar dromenland.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ik heb gewoon een keer wat gewonnen met zo'n facebook like actie! Mag kiezen, maar ga voor de jumpsuit! Leuk! Leuk! Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Baby nog aan boord! Gelukkig maar, gisteravond dacht ik echt even dat t begon, maar vandaag komen een vriendin en schoonmama helpen het huis nog een keer helemaal schoonmaken en met laatste boodschapjes enzo, wel zo fijn dat ik er zelf ook bij ben kan ik lekker dirigeren



Het is inderdaad een matrasje Zeph, niet ovaal maar rechthoekig met afgeronde hoeken. Ik ben erg blij dat ik daarvoor gekozen heb ipv vacht. Deze heeft namelijk ook uitsparingen voor maxicosi/autostoel/buggy zodat je er jarenlang extra plezier van hebt. Nu is het een heerlijk matrasje voor in de wieg en vachtje voor op de box/bank om lekker op te liggen. Hij is ook niet te dun en niet te dik (matras vaak net wat 'te' dik/stug en vacht vaak juist wat dun/flubberig- dit zit er precies tussenin!) wederom: zo zacht dat ik het zelf ook wel wil haha.



Jouw mooie wollen pakje Lelie heb ik ook al eens bij gekwijld en toen was ik nog helemaal niet bezig met wol! Gewoon de print viel me toen op, hoe mooi die is.



In mijn pakketje had ik ook een wollen pyama (pak met voetjes & drukknoopjes) voor Minimuk- omdat het koud is boven in huis. Hebben die vannacht uitgeprobeerd en zijn helemaal onder de indruk hoe warm dat blijkbaar is! Ze lag niet onder haar dekentje vanmorgen en voelde gewoon aangenaam, en dat met (ik durf het bijna niet te schrijven straks word ik nog beticht van kindermishandeling ) maar 13,4 graden!

We hebben wel een extra kachel klaarstaan voor als het nog kouder wordt hoor

Maar heel bijzonder hoe warm merinowol blijkbaar is. Want het is een aardig dun pak.



Zo. Nu hou ik op over de wol straks word ik beticht van wolmaffia ipv bv- maffia haha



Hier ook heel vaak de referentie met liniaal Romo, grappig! Helpt wel. Nu zo rondom het verhuizen dacht ik echt in linialen.



Zeph, is het een beetje te doen met je dieet? Ik moet regelmatig aan je denken als ik eindeloos verpakkingen sta te scannen in de J Umbo . Gedeelde smart is toch halve smart



Zo ik ga even lekker theetje doen en de net bezorgde tijdschriften lezen voor de drukte hier losbarst.



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Oh haha die smileys worden bij mij regelmatig iets heel anders dan wat ik op mijn scherm zag! Nu staat er een meppend poppetje!



Kan alleen niet bewerken op mobiel volgens mij.. Naja goede reden om maar eens achter de inmiddels uitgepakte A pple desktop te kruipen binnenkort. Moet toch nog want ik kwam erachter dat een geboortekaartje maken op een smartphone ook niet gaat Ik ben echt erg doe álles met dat ding en ben dan ook nog verbaasd dat sommige dingen NIET kunnen haha
Alle reacties Link kopieren
Even snel; ik heb mijn wollen vachtjes ook binnen, en wat zijn ze zaaaaaaaaaacht!!!! Zo fijn!! Schaap en Lammetje hebben er afgelopen nacht al op geslapen. De nacht van lammetje zag er helaas niet beter uit. Maar schaap heeft doorgeslapen. Niet dat ik de illusie heb dat hij nooit meer wakker wordt snachts Maar wat zijn ze fijn zeg!!



En wat is wol duur... dat vind ik wel het grootste nadeel. En ergens heb ik met wollen kleding nog altijd mijn reserves. Heb vroeger wel eens iets van wol aangehad en dat was geen pretje. Mijn alpaca wollen indio kriebelt ook licht, en tja... die rompers. Zeeph, ben nog een beetje in dubio Maar ze bevallen je goed he? Dan moet je ze toch maar houden denk ik. Moet lammetje het maar gewoon doen met zijn vachtje en meer niet.



Lelie, wat is dat een prachtig pakje zeg!!! Groot gelijk dat je die hebt gekocht, lente baby of niet



Hani, sterkte met de laatste loodjes meis. Qua eten dan vooral. Wat moet dat moeilijk zijn... maar nog heel even en dan mag je weer! Wel erg gezellig dat je hier weer komt buurten En spannend!!!! Nog heeeeeel eventjes!



Zwaai naar de rest. Gaat het goed met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Schaap, merino schijnt niet te prikken - hier geen ervaring met prikkende merino. En alpaca schijnt dan nooooog zachter te zijn. Ben je erg gevoelig voor prik in de wol?



Ik twijfel nu enorm... Bij de A*ldi (ik kan het ook ) de wollen dekens weer in de aanbieding. Zie hier

En waarom twijfel ik dan? Nou, ze hebben ook onderdekens, a la het schapenvachtje. Niet voor ons bed, een onmogelijke maat bed dat wij hebben. (210 lang. Heerlijk hoor, maar niet gebruikelijk). Maar misschien voor leliedreumes... Maar ja, de kleinste maat is uiteraard een 1-persoonsbed. Zal ik dan toch niet het peuterbedje doen maar maar toch maar direct 1 pers?
Alle reacties Link kopieren
Lelie, wij hebben een 2.20 bed. En onze Zweed heeft betaalbare hoeslakens daarvoor.



Pff, door al die verhalen over wol wil ik ook meer wol! Maar, ik wil nog wel meer en er moet een srudieschuld worden afbetaald voordat we kunnen verhuizen, dus ja. Ik pas de lelie-techniek toe: heb ik het echt nodig? Ik wil dus ook niet weten waar je dat matras vandaan hebt hani En de folder van de a ldi ga ik ook zonder te kijken weggooien.



Neemt niet weg dat ik de rompers graag van je overneem. Ze bevallen fruzz goed. En een van de twee zou ik sowieso overnemen want de eerste en enige poepluier naast haar luier is uiteraard in juist dat rompertje wat maar op 30; graden mag. Ik heb die vlek er dus nog niet uit.



Wol voor mijzelf vind ik ook niet fijn, wederom omdat je het niet warm kan wassen. En ik zweet aardig en dan is warm wassen wel een must.
Alle reacties Link kopieren
Zeeph, wol is zelfreinigend. Dus voor de geur hoef je het niet heet te wassen. En dat weet ik, want mijn dochter die gebruikt 's nachts wolbroeken en die ruiken (stinken ) 's morgens gewoon. Maar gek genoeg ruiken ze 's avonds gewoon weer fris! Snap er niets van!

En ook qua temperatuur is het fijn. Wol houdt je temperatuur contant, het isoleert. Is dus warm als dat nodig is maar ook lekker koel als dat nodig is.



Ik heb de oplossing! De cosleeper die hier komt wordt 50*90 (matrasmaat). Dan heb ik de ruimte optimaal benut. Het peuterbedje van Leliedreumes is 70*150. Dat moet dus net aan passen, uit een onderdeken van 90*200. Dan hebben beide stukken kroost een fijn dekje en hoef ik nu nog niet na te denken over verdere invulling van leliedreumes haar kamertje. Thema denk ik wel te weten (dierentuin!) maar ik weet nog niet zo goed hoe ik twee kinderen in die kamer ga krijgen. Stapelbed, twee losse bedden? En dan hoef ik me daar nu nog geen zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, zeeph. Die wollen onderdeken gaat tot 200cm. En dan komen we beide te kort. Dus daar kunnen we wel verlekkerd naar kijken, maar dat heeft toch geen zin
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het al lelie,toch even gespiekt En misschien toch een wollen vest of trui kopen voor mijzelf binnenkort. Wanneer is er eigenlijk weer uitverkoop in de winkels? h
Alle reacties Link kopieren
Oh man o man! Wij hebben een 200 bed....... Nu vind ik dit wel een erg mooie actie, onderdeken en 4seizoenen dekbed voor 130 euri's. Hebben we het nodig...... ehhmm.... erg warm heb ik het niet meer in bed... Maar ja, ook wij willen een nieuw bed en dan past zometeen die onderdeken niet meer natuurlijk. Al is de vraag op welk termijn dat bed er komt. Pff...
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar leuk een nieuw topic! En fijn Rouge dat je de OP iets anoniemer gemaakt hebt.



Biboek en Trui, gefeliciteerd met jullie contracten! Fijn om daar zekerheid over te hebben. En een blijk van waardering is natuurlijk ook nooit weg.



Ik word wel heel nieuwsgierig door al jullie wol-verhalen! En Hani jouw wolpyama (of eigenlijks Minimuks wolpyama) klinkt heel goed. had je die ook op die site gekocht die je laatst op FB noemde? Wij wonen ook in een oud en slecht geïsoleerd huis. Minimijn slaapt in een hoek bij 2 buitenmuren op het noordoosten, dus haar kamertje kan ook heel koud worden in de winter. Ze slaapt nu met een romper met lange mouwen in een pyama en in een hele dikke slaapzak met mouwen. En toch voelt ze soms 's ochtends niet heel warm aan. En dan vriest het nog niet eens.



En ik lees ook steeds verhalen over wollen onderdekens/ schapenvachtjes. Hoe werkt dat precies? Daar doe je nog een hoeslaken om heen neem ik aan? (ik ben duidelijk geen wolexpert )



Spannend Hani dat het bijna zover is! Weten jullie nou eigenlijk wat het wordt? Ik kan me nog zo goed herinneren dat jij in februari meldde dat je zwanger was. Als het dit voorjaar niet mis gegaan was zou ik morgen uitgerekend zijn. Gek idee. En ook maar goed dat dat nu niet zo is, want ons huis is een bouwput. We zijn allemaal dingetjes in huis aan het aanpakken. Op zich heel goed voor de nesteldrang (vooral als het af is). Maar verbouwen en zwangerschapshormonen zijn toch geen goede combinatie. Althans bij mij niet. Ik ben blij als alles klaar is.



Hier gaat alles wel weer goed. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen periode behoorlijk naar vond. Als controlfreak is al die onzekerheid maar niks. Ik dacht rond 14 weken de baby voor het eerst te voelen. Na een paar dagen voelde ik niks meer, wat natuurlijk als weldenkend mens volledig te beargumenteren is. Daarnaast had ik ook nog een heel pijnlijk plekje in mijn buik dat ik weer in verband bracht met 2 cystes die tijdens de nekplooimeting waren ontdekt. Dit alles bij elkaar leverde naast slapeloze nachten ook een soort depressieve buien op (die volgens mij ook nog niet echt weg waren sinds dat hele miskraamgebeuren). En toen ik er ook nog achter kwam dat de afspraak bij de verloskundige een week later was dan ik al die tijd gedacht had, heb ik maar gebeld en gevraagd of ik meteen langs mocht komen. Natuurlijk was er niks aan de hand. Hartje klopte mooi. Cystes waren niet meer te zien op de echo. En er is zelfs een arts bij geroepen om te onderzoeken waar die pijn vandaan kwam. Dat lijkt nu bij mijn blinde darm te zitten en kan te maken hebben met de groei van mijn baarmoeder. Niks om me ongerust over te maken zolang het niet ernstiger wordt. En toch was ik nog niet gerustgesteld. Gek word ik af en toe van mezelf.



Inmiddels voel ik de baby sinds een week meerdere keren per dag. Ook vanaf de buitenkant van mijn buik is het al goed voelbaar. En hierdoor durf ik eindelijk die zorgen een beetje te laten gaan. Dit maakt blijkbaar echt verschil voor mij. Maar als ik nu terugkijk naar afgelopen maanden heb ik het idee dat heel 2013 in het teken stond van zwanger worden/zijn en dat ik me zo'n 80% van de tijd helemaal niet blij (nog zacht uitgedrukt) voelde. Maar gelukkig lijkt daar nu een beetje een eind aan te komen en kijk ik weer naar dingen uit. Zoals dat ons huis af is bijvoorbeeld En de gezellige tijd rond kerst enzo. En het inrichten van Minimijns nieuwe kamertje.



Sorry voor dit enorme ego-verhaal. Maar het is ook wel goed voor mezelf om het eigenlijk eens op te schrijven. Ik vermoed dat niemand in mijn omgeving, behalve Mijnman, ook maar een idee heeft hoe ik me voelde.



Schaap hoe is het met jou? Trekt MrSchaap het inmiddels allemaal een beetje beter met 2 kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven