November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend was het 6:30, en om 7:00 hield Minimodus het niet meer uit in ons bed en zitten we op de bank, voor de tv. Ik ga ook gewoon tv kijken met hem Modusje werd wakker toen ik hem een slaapzak aan probeerde te doen, dus na een fles lagen we er om 0:15 in. Helaas begint de wieg wat klein te worden en was Modusje niet echt moe want ik hoorde continu tok, boem, kreun, piep (de eerste geluiden door de armen van Modusje die dan tegen de spijlen van het wiegje worden geslagen). Niet echt rustgevend zeg maar.



Hoe was jouw ochtend Rouge? Ook een extra uur gekregen van Rougefils?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het lammetje die als eerste wakker is. Meestal volgt schaap onmiddelijk (gister om 5:30 gelukkig niet). Vandaag ook weer 6:30 maar dan ben ik echt tevreden, want nog later zijn de uitzonderingen. Wij zitten om 6:30 dus niet tv te kijken, want dan staat dat ding elke ochtend aan en dat vind ik toch minder. Begrijp je overigens volledig Modus! Ik moet me ook vaak inhouden dat te zeggen. Maar Rouge en Modusman hebben wel een beetje gelijk



Lelie, misschie dat ik me toch, mocht ik nog een zwangerschap, en dus bevalling meemaken, daar maar eens in ga verdiepen dan. Die weeen kon ik wel aan, bij mij was het persen wat ik moeilijk vond. Bij schaap was ik ervan overtuigd dat ik het niet kon (die supermanhouding, met 2 vuisten(!) maakten het ook niet heel makkelijk), en bij lam liet ik me die angst ook enigszins overspoelen. Niet dat het slecht ging, bij lam was het 20 min persen. Maar wat extra vertrouwen in mezelf kan ik wel gebruiken



MrSchaap heeft schaap gisteren een lesje natuurkunde gegeven aan de hand van het onweer Schaap was vooralsnog vooral onder de indruk van de knallen. Dat het licht sneller beweegt kon hem minder bekoren



Vandaag moederdagfeest op de psz. Oma's komen ook mee. En schaap vond zn ridderoutfit (van mp) wel mooi geloof ik. Zometeen eens kijken of hij het ook daadwerkelijk aan wil. Maar hij wil nu eerst kleien dus ik ga hem even helpen.
Alle reacties Link kopieren
Lelie, wat een mooi verhaal! En je hebt dus een troef voor een derde, haha



Ik denk nog best vaak aan de bevalling van Fruzz en dan denk ik door wat ik bij de derde zou willen. En dan weet ik het nog niet. Wordt heen en weer geslingerd tussen thuis en het ziekenhuis. Maar ik ben nog het meest bang dat ik dan in de auto zou bevallen. Maar goed, eerst maar eens toe zijn aan zwanger worden en dan nog eens daadwerkelijk zwanger worden...



Zeefy pakt al het speelgoed af waar Fruzz mee speelt en ik weet soms niet meer hoe ik dat nou handig aan kan pakken. Jullie suggesties? (Ze doet het met een verbolgen gezicht en zegt dan 'ikke ooooook')
Alle reacties Link kopieren
Ow en biboek, Zeefy loopt met haar telefoon in de hand en als ik vraag wie ze belt, is het 'bioek'
Alle reacties Link kopieren
MrModus heeft zeker gelijk, en daarom zeg ik er ook niets van :-) Maar ik zou liever zien dat ze gezellig gaan tekenen, ontbijt op bed voor mij maken, boekjes lezen etc. Maar ik heb daar om 5:30 ook geen zin in, dus ik snap het wel. En wij zitten inmiddels ook al een tijdje voor de tv. Alleen ik zie nu dat Minimodus totaal geen interesse heeft in het huidige tv aanbod en lekker met zijn knuffels aan het spelen is. Dus ik maak me waarschijnlijk ook nog druk om niks, hij vindt er nog geeneens wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het 7.30 vanmorgen en om 8.00 was het Ikke is klaar, ikke is klaar met slapen!!!



Tv aan maar we lezen een Prentenboek...
Alle reacties Link kopieren
Zeeph voor Zefy..

Ik denk dat ik uit zou leggen dat ze even moet wachten tot Fruz klaar is. Maar dat denk ik omdat ik denk dat het bij Rougefils zou werken. Moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Spannende week hier weer trouwens. Ik ga helemaal nergens meer van uit. Rougefils had vanmorgen over zijn zusje. Ja jongen maak je moeder maar weer gek!

Voelt ook raar ivm eventuele sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
Rouge, inderdaad weer spannend! En aan jouw tip had ik nog niet gedacht. Meestal zeg ik dat fruzz ermee aan het spelen is en dat zeefy het ook niet leuk vindt als een kindje iets bij haar afpakt.



Modus, zeephman heeft dezelfde tactiek als mrModus zo vroeg in de ochtend. Maar vaak is dat voor zeefy niet nodig. Wel af en toe voor fruzz.
Alle reacties Link kopieren
Zeeph, wij vragen vaak aan schaap waar lammetje dan mee mag spelen. Dan pakt hij iets anders een geeft dat aan lammetje. Of, als lammetje het echt niet leuk vindt bijvoorbeeld, dan benoemen we het zoals jij doet. En dan wil ik het ook nog wel eens uit schaaps handen trekken om terug te geven aan lammetje. Maar daar ben ik zelf niet erg gelukkig mee, omdat ik schaap zeg dat hij dus niet af mag pakken terwijl ik het zelfde speelgoed tegelijkertijd weer van hem afpak.



Over tv gesproken, wij zitten weer eens cars te kijken :-)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, als Schaap iets afpakt van Lammetje is het toch logisch dat Lammetje het weer terug krijgt? Ik zie dat niet als afpakken maar iets teruggeven om eerlijk te zijn. Als hij het wel mag houden beloon je zijn gedrag toch, of in ieder geval lijkt het erop dat er geen consequentie is behalve een moeder die een beetje zeurt. Hier en op het kdv moet Minimodus het teruggeven en sorry zeggen tegen degene van wie hij iets heeft afgepakt. Komt er niet altijd even oprecht gemeend uit, maar hij doet het wel. Samen spelen, samen delen roepen is hier eigenlijk al voldoende om Minimodus dingen te laten teruggeven. Dat leert Schaap ongetwijfeld ook op de psz, dus kun je prima inzetten. Samen spelen, samen delen staat wat mij betreft synoniem aan "waar de ander mee speelt pak je niet zonder eerst te vragen". Minimodus herinnert MrModus regelmatig aan deze regel dus hij snapt prima hoe het werkt.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik wel altijd benoemen dat ze geen speelgoed mogen afpakken. Alleen niet mogen afpakken als de ander huilt/ gaat huilen is niet erg duidelijk voor peuters. Dan moeten ze eerst afpakken voordat ze weten of dat van de ander "mag". Ik denk ook dat het leeftijdsverschil meespeelt. Lammetje en Fruzz zijn gewoon veel kleiner en kunnen niet, zoals peuters, dingen terug pakken of vertellen dat ze niet willen dat de grotere broer of zus iets pakt. Ik zou dus zeggen dat het speelgoed waar de baby mee speelt nooit mag worden afgepakt. Maar ik heb geen baby die al ergens mee wil spelen, dus geen praktijkervaring dus waarschijnlijk erg naïef
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het Minimodus even gevraagd over hoe het ook alweer zit met delen en afpakken Papa mag Zonnebeertje (zijn gekoesterde knuffel) niet afpakken, dat is niet leuk en niet lief, maar Mama mag Zonnebeertje wel even vasthouden
Alle reacties Link kopieren
Ik benoem altijd dat het niet mag en dat het niet leuk is als zeefy speelgoed afpakt. Maar zelf terug af pakken doe ik af en toe maar voelt ook niet goed. Dan heb ik het idee dat ik het slechte voorbeeld geef. Gisteren de tip van rouge toegepast en zeefy hield het wachten 30 seconden vol Begin is er. De vraag waar fruzz dan mee mag spelen ga ik ook nog uit proberen.



Vanochtend was fruzz om 6.15 wakker. Zeephman sliep weer in dewwoonkamer en ik vond dat ik fruzz wel kon brengen. Ik heb daarna nog een heerlijke 2 uur geslapen. Volgens mij heeft fruzz vannacht ook een lange ruk gemaakt. Zo voelde het in elk geval, ik heb niet op de klok gekeken.



Zeefy is momenteel erg bezig met getallen en letters, leuk! Ze wil dat ik ze schrijf en wijst cijfers aan zodat ik kan zeggen wat het is.



En natuurlijk een fijne moederdag! Leuke dingen gehad? Ik een foto van fruzz, en een hart van zeefy (kdv werkstukjes) en een doos merci van beide. Vooral die laatste was een verrassing!
Alle reacties Link kopieren
Fijne moederdag!! Ik ben verwend met een kunstwerk en een ontbijt. Knutselwerkje van het kdv en een boek. Zo lief!

En vanmiddag naar mijn moeder, gaan we gezellig eten met m'n broertjes en oma, ook zin in!

Maar het allerbeste cadeautje kreeg ik van Broek: een nacht doorslapen! Dat had ik in geen maanden meer gedaan door die dikke buik en nu Korte Broek die nachtelijk toch graag wel een flesje of 2 wil...

Broek heeft samen met hem geslapen en ik werd vanmorgen om 8 uur pas voor het eerst wakker!! Luxe!

Oh en Modus, de enige lange ruk qua slaap van Korte Broek is vergelijkbaar met Modusje hoor...



Gister hebben we via mp een fietskar opgehaald! Een kidcar bike buggy, zo blij mee! Ziet er nog erg mooi uit en is makkelijk in gebruik. Beetje jammer dat het niet echt weer is om te testen...



Lelie, wat een fijn verhaal! En goed dat de hypnobirthing je heeft geholpen. In paniek raken lijkt me niet fijn.

En ben je al wel weer een beetje op de been? Superman spelen is leuk, maar niet als ze door je geboorte kanaal moeten...



Afpakken: Broekje moet het terug geven. Ik zeg dat het niet leuk is als speelgoed wordt afgepakt en dat hij het daarom moet terug geven. Dat wil hij liever niet natuurlijk, maar dan geef ik hem een hand en geeft hij het toch zelf terug. En dat gaat goed. Hij wil dan nog wel eens heel beledigd 'mij' zeggen, maar dan hoef ik ook alleen maar samen spelen, samen delen te zeggen.



Wij kijken 's morgens wel even tv hoor. Als Broek naar zijn werk is hangen we nog heel even met z'n drieën onder een plaid op de bank met een bakkie thee. En als die op is gaat ie uit en gaan.we douchen. Vind ik heerlijk.



Ik ga nog even plat op de bank, de drie mannen liggen ook allemaal al te snurken
Alle reacties Link kopieren
In mijn relaas was teruggeven gelijk aan zelf afpakken en weer terug aan de baby geven. Uitgangspunt is dat hij het zelf teruggeeft, maar als hij dit echt niet doet dan pak ik het af. Ik zie niet helemaal hoe dat het slechte voorbeeld geven is, meer doorpakken van de opvoedkundige handeling (voor mij zou niet afpakken, maar de afpakker het speelgoed laten houden heel slecht voelen) maar ik ben dan denk ik best streng met dit soort dingen. Grappig, want ik vind mijzelf altijd enorm toegeeflijk :-)
Alle reacties Link kopieren
En Trui - hmm ook zware nachten dus?



Vannacht hadden we een ruk van 23:00 tot 07:00, maar Modusje is ziek Hij hoest erg, en spuugt heel veel. MrModus heeft nauwelijks geslapen omdat hij om 02:00 wakker schrok omdat Modusje nog niet had gehuild en is daarna elke half uur wakker geweest en heeft even gekeken/ gevoeld of Modusje nog ademde. Hij had liever een hongerige Modusje gehad, want hij kon hierdoor helemaal niet slapen. Ik heb redelijk geslapen omdat ik MrModus de hele tijd hoorde opstaan, even kijken en weer in bed zag kruipen (de wieg staat naast MrModus' hoofdeinde dus hij kan het beste kijken/ ademhaling horen).
Alle reacties Link kopieren
Lelie, mooi! En echt fijn dat je zelf zo positief terugkijkt op je bevalling. Bedankt voor het delen



Wat betreft speelgoed afpakken en dergelijke. Van mij moet ze als iets doelbewust afpakt, en de ander vindt dat niet leuk, het teruggeven. En dat dat moeilijk is snap ik, dus ik heb wel geduld als ze daar een beetje tijd voor nodig heeft, maar terug gaat het. En dat mag ze zelf doen of ik doe het anders (uiteindelijk) voor haar. Wat mij betreft is dat ook niet afpakken maar teruggeven. Samen spelen, ook samen delen. Of in ieder geval omstebeurt!

Maar ik moet zeggen, ik kijk het dus eerst even aan of de kinderen het onderling oplossen, indien het strijd, huilen, verdriet is, dan geef ik aan dat ze het terug moet geven en dat afpakken niet leuk is.



Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als Boekie op jacht gaat naar haar spullen ik zal zeker onthouden dat ik ze vraag zelf een oplossing te bedenken als ze ouder zijn. (De ander een ander speelgoedje geven, omstebeurt spelen, teruggeven etc., net wat ze zelf bedenken).



En, ook hier een zindelijke peuter! Met af en toe, als ze druk aan het spelen is, een plasongelukje maar nooit meer dan 1x per dag en vandaag heeft ze alles keurig aangegeven, zelfs zonder dat ik ernaar hoefde te vragen :-D zo fijn! Alleen nog een luier bij de slaapjes maar verder niet!

Het begon vorige week dat ze opeens op de wc wilde poepen (bijzonder aangezien ze dat nooit wilde terwijl duidelijk was wanneer ze moest poepen), daarvoor deed ze alleen voor en na het slapen een plas op de wc, de rest van de dag alles in de luier. Maar goed, wij naar de wc, "poep komt niet mama". Dus hup er weer af om vervolgens 10 minuten later in de luier te poepen. D volgende dag precies hetzelfde maar nu dacht ik, nee, je lijft nog even zitten.



"Poepe komt niet"

"Ik denk van wel, wacht maar even"

"Poep komt niet"

"Laten we nog even wachten"



En dit dan 10x herhalen



"Poep wil niet"

"Duw maar eruit"

"Poep komt wel,"



En jawel, daar ging ze, zo trots als een Pauw gaven we elkaar een high five om vervolgens uitgebreid de poep te bekijken alvorens deze door te spoelen. En sindsdien, luierbroekjes aangedaan. Zodra deze een hele dag droog was, katoenen onderbroekjes en voilà, mevrouw is luierloos (op haar slaapjes na dan).



Tv kijken gebeurt hier met name tussen 17.30 en 18.00, kan ik mooi het eten maken en zij even uitrusten op de bank m de IPad en het zandkasteel. Overige momenten alleen als ik of zij ziek of heel moe is tot nu toe. Dus af en toe in de middag een kwartiertje. Op zich weinig tv aan.



En jeeejjj voor de goede nachten van iedereen. Ik lees wat fijne berichten en dan juich ik ook maar voor mezelf Boekie slaapt goed!

In de avond wisselend vanaf 19.30, soms wel soms niet of maar een deel van de avond en de rest gezellig bij ons. En na 23u gaat hij z'n bedje in om vervolgens ergens tussen 4.30 en 5.30 wakker te worden en dan na een aai over z'n bol en een speentje weer verder te slapen tot ergens tussen 6.30 en 7.30 :-D

Ik ben dus een gelukkig mens! Elke nacht die zo gaat is weer boffen en genieten, voor ik het weet is het weer anders. (Al houdt hij dit nu al een aantal nachten vol dus wie weet....) of het officieel doorslapen is weet ik niet, boeit me niet, ik slaap prima door op deze manier en Boekie is een enorm tevreden jochie dus hij ook blij!



Tri, fijn zo een fietskar! Lijkt me ook heerlijk, maar ja, ik gebruik de fiets niet super veel en kan het dan maar moeilijk naar mezelf verantwoorden... Tenslotte wil ik ook nog een zonnescherm buiten, kleed in de woonkamer, nieuwe gordijnen, Bondolino, R&R kleuterdrager etc... (Iemand interesse om samen een bestelling te plaatsen voor dragers bij een webshop om te kijken of we korting kunnen krijgen?)



Boekie gaat deze week al wennen op het kdv, 2x 3 uurtjes. En dan de week erop gaat hij al voor 2 volle dagen. Dt zal even wennen zijn voor mij. Maar ook fijn, nog even wat me-time voordat ik weer aan het werk ga. En 1 van die dagen is Biboekje ook vrij, dan wil ik echt samen met haar 1-op-1 wat leuks gaan doen.



Voor de statistieken (ik was met Boekie op het cb dus Biboekje ook even gewogen), Biboekje is inmiddels 96-97 cm lang en 14 kg zwaar.

(Boekie was 59 cm en 4960 g)



Ik hoor er eentje wakker worden, hij zal wel honger hebben
Alle reacties Link kopieren
En cross met Modus. Och arme Modusje, zo ziek is ook helemaal niks voor zo een ukkie.

En ik heb het volgens mij verkeerd gelezen/ begrepen, dacht dat Modus en Trui ook best redelijke nachten hadden de laatste tijd. Niet dus?
Alle reacties Link kopieren
En hij besloot verder te slapen



Hier geen speciale Moederdag dingen, Boekman vindt het de grootste onzin maar we hebben gezellig met z'n viertjes ontbeten en van Biboekje heb ik een lekkere chocoreep gekregen met een zelfgemaakte wikkel

Vervolgens een klein uurtje lekker in bad gezeten met fijn tijdschrift, even me-time. En Boekman heb ik enorm geplaagd met zijn enorme inspanningen voor mij deze dag dat ik verwacht dat hij volgend jaar op z'n minst een bosje bloemen meeneemt



Ga ik nu het internet afstruinen op zoek naar een vakantie-adres. Nog steeds niets geboekt.... De combi hoogseizoen, een gemiddeld budget en pas erg laat weten dat we kunnen maakt het niet gemakkelijk (die leuke tip van Rouge houden we in gedachte maar is nu al bezet).
Alle reacties Link kopieren
Biboek - naamalert!
Alle reacties Link kopieren
En nee, de nachten zijn zeker niet beter geworden, maar we zijn er nu wel aan gewend. Ik zie ook echt voorlopig geen verbetering hierin komen met een jongetje dat zo hongerig is naar melk en aandacht, dus we hebben het maar geaccepteerd. Misschien als Modusje begint op het kdv of met vast voedsel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga jullie nu een vakantietip vragen. Vriend en ik willen in augustus een weekendje weg, zonder Rougefils. Naar een stad ergens in Nederland of België. Ik heb wel mijn voorkeuren, maar wil even verder kijken dan mijn eigen voorkeuren...



Zo jammer.. die Rougefils wordt iedere keer wakker als ik hier wil typen. Zo te horen wil hij er nog niet. Hij brult dat hij er van baalt dat hij wakker is geworden.. En dat is ook voor mij niet leuk..



We zijn vanmorgen naar een molen bij ons om de hoek gefietst. We wilden er eens kijken en het is open dag. Jammer van het weer, maar het was wel heel erg leuk. Rougefils vond het ook erg leuk.



Oh Modus... arm Modusje.. Niet leuk...



Biboek, wow! Biboekje gewoon al zindelijk. Fijn ook!



Iets anders laten geven als iemand iets van een ander afpakt voelt voor mij ook niet goed, voelt als belonen voor het afpakken. Afpakken doet Rougefils (volgens mij) niet bij jongere kinderen. Ik heb hem wel een bal zien geven aan een baby van 4 maanden.

Hij pakt wel dingen af van leeftijdsgenoten, en daar bemoei ik me meestal niet mee. Hmm misschien toch maar eens doen, want ik wil hem wel leren dat hij dingen niet van een ander af mag pakken.



Trui, fijn die fietskar! En balen ook van de nachten...



Nou ik ga mijn brulaap er uit halen!
Alle reacties Link kopieren
Rouge - Haarlem, Maastricht, Brugge, Gent, Brussel, Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Den Haag, Groningen, Middelburg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven