November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik moet me echt weer vaker melden hier. Dan voorkom ik dit soort enorme stukken proza waar jullie je doorheen moeten worstelen...
Alle reacties Link kopieren
Valt wel mee hoor Mijn. Wel naar, dat je je tot nu toe zo vaak zo naar gevoeld hebt... ik ben blij dat het zonnetje nu weer voor je gaat schijnen



Bij de schapenvachtjes leg je er niets overheen, hooguit een hydrofiel voor spugertjes. Over een wollen onderdeken doe je wel gewoon je hoeslaken.



Ik heb er net 1 op marktplaats gekocht, voor ons bed. . (In de advertentie stond tot 220. Dat was niet ideaal, maar ik dacht dat 210 dan wel moet lukken ) Nu nog 1 bemachtigen voor leliedreumes en bebelis. Ik zag al nieuwe staan voor ¤15,-. Met 6,75 verzendkosten ben ik dan toch nog goedkoper uit... Zunige Hollander die ik aan het worden ben.

Maar ik mag en kan het rechtpraten, want ook hier gewoon kieren waardoor je kan zien wat voor weer het buiten is.



Maar schaap, jij was toch al voorzien? Ik dacht dat je via mp een dekbed had gekocht?



En hani, die pyjama klinkt inderdaad erg goed!
Alle reacties Link kopieren
voor Mijn!! Wat moet dit een energie-slurpend jaar voor je zijn (geweest). Ik kan me indenken hoe het moet zijn, die onzekerheid. Maar echt weten doe ik het natuurlijk ook weer helemaal niet. En de mensen in je omgeving waarschijnlijk net zo min! Zeker niet als ze verder niets aan je merken. Gelukkig voel je beeb nu goed en is het bijna 2014! Gaat een topjaar voor je worden!!



Lelie, ik heb lang zitten twijfelen en het dekbed uiteindelijk niet gekocht. En dat is maar goed ook als ik die prijzen van de aldi zo zie. Ik ben er trouwens wel uit; een dekbed gaat het niet worden voor ons. Wol mag dan nog zo fantastisch zijn, ons eendendonzen dekbedje is echt hemels! Het is licht en je kan er zo heerlijk helemaal in verdwijnen! Als er een nieuw bed komt komt er weer zo'n dekbed aan, want een vervanger mogen we inmiddels wel binnenhalen, deze begint een beetje uit te dunnen. En dan die onderdeken. Die komt er wel, maar die gun ik ons pas als we een nieuw bed hebben!! Hopelijk met een half tot 3/4 jaar. Ik kijk er nu al naar uit



Wat die vachtjes betreft, er zijn mensen die hem onder de matrashoes steken, en mensen die hun kind er zo op laten slapen. Is maar net waar je je zelf prettig bij voelt denk ik? Ik heb de jongens er nu zo op liggen. Met een hydrofiel als kussen. Zit nu alleen in dubio, want had een grote vacht voor schaap en een lamsvacht voor Lammetje. En later toch nog een lamsvachtje extra voor mezelf gekocht. Alleen slapen zij nu beiden op de lam, en twijfel ik of ik het grote schaap onder mijn eigen hoes moet schuiven... lijkt me wel lekker Lekker verwarrend ook zo, met mijn nick



Hier thuis gaat het met vlagen nog zo-zo, maar er zit verbetering in! Maar pittig is het wel. Ik merk dat ik ook erg moeilijk onderscheid kan maken tussen wanneer ik echt vind dat er iets niet goed zit of gaat. En wanneer ik veel te veel zit te focussen op de ander terwijl ik zelf natuurlijk ook verre van perfect ben. Die stomme hormonen zitten bij mij ook nog steeds niet helemaal op hun plek dus dat troebelt het zicht ook zo her en der. Maar vandaag kwam ik thuis in een erg goed gehumeurd gezinnetje dus dat was heel fijn
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, eindelijk! weer eens een berichtje van mij.



Ik heb het de afgelopen maanden woestdruk gehad en gecombineerd met nog steeds gebroken nachten moet ik bekennen dat ik niet eens af en toe heb bijgelezen (schaam)



Het gaat hier op zich wel goed. Werk is druk maar ook erg leuk. Smurf lijkt de laatste weken beter te gaan slapen (voor zijn 2e doorslapen gaat misschien wel lukken?). Hij is een grote kletskous, zinnetjes, werkwoorden vervoegen, ik en jij, af en toe een woordje Frans (messie=merci) ik moet oppassen dat ik er niet van naast m'n schoenen ga lopen.



We zijn er uit dat er een Smurf 2 moet/mag komen. Ik hoop me snel aan te kunnen sluiten bij de rij zwangeren. Helaas is dat weer aansluiten want ik heb 3 weken geleden een miskraam gehad. (Gelukkig had ik die nieuwe baby-zomer-doek nog niet gekocht) Positief is wel dat ik zonder hulp van medicatie zwanger ben geworden.



Ik kan niet beloven dat ik dagelijks lees en schrijf maar ik mis jullie wel en in het kader van meer tijd besteden aan dingen voor mezelf ga ik maar eens forummeerderen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn nog even een knuffel voor je. Helaas herken ik et je ellendig voelen zo! Ik hoop dat de zon weer gaat schijnen ondanks de donkere dagen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn...



Lelie, hoe was het vandaag?



Hani, spannend voor jou!



Chrissie fijn om je weer te lezen. Balen vd miskraam, maar fijn dat je zelf zwanger bent geworden. Verwarrend lijkt me.



Zwaai naar de rest. Hier is het druk, 1e rapport komt er aan... wel weer wat meer lucht. Het is wel tijd om te gaan slapen!
Alle reacties Link kopieren
Chrissie! Yes! Je bent er weer! Ik had je al bijna opgegeven!

En wat een turbulente periode heb je achter de rug, met verdriet om jullie verloren kindje. Sterkte! En met de positieve gedachte dat het zonder al die medische molen ook gelukt is. Wat fijn!

En Smurf die dus ook nog heel gezellig spookt 's nachts. Is leliedreumes gelukkig niet alleen.

Voed je Smurf ook nog? Hoewel, ik voed droog, dus wij doen nu net alsof...

Mooi besluit, dat forummeerderen!



Schaap, adem in en adem uit. 9 maanden op en 9 maanden af... Je hebt nog even hè, om die hormonen op z'n plek te krijgen. En over je schaap, gewoon proberen!



Ik heb iets naars, en dat heet jeuk. En nu lijkt het er op dat mijn lieve mooie dochter ook belast is met de jeuk. Krijsen, huilen, gillen... Ze wilt geen stof aan. Ook geen luier, maar een hele nacht zonder luier gaat ze echt niet redden. Zo sneu..

Het begon nadat haar wolletjes de was in gingen en verdraaid, waarom waren ze nou nog niet droog! Wol wilt ze wel aan, maar ja... Nat is niet echt een optie.

En nu twijfel of ik dus niet een hele bups wollen rompers moet bestellen. Ze ligt nu namelijk alleen onder een dekbed met luier. En tijdens het inslapen mocht zelfs niet het dekbed over haar heen. Arm grietje...
Alle reacties Link kopieren
Rouge, het was leuk. Maar ik ben er wel al achter dat m'n luie ouderschap voor ons erg goed werkt. Dit was een prachtkind (babymeisje) volgens het boekje van het cb.

Maar handig is anders, want oppasjongen kan nog z'n brood smeren dus moest ik vanmorgen zijn brood smeren, dat van mij, mijn eigen kind een beetje begeleiden dat ze niet alles van haar mes af snoept en nog een kind pap naar binnen lepelen.

En het fruit maken vond ik nu ook lang duren. Zolang als Leliedreumes fruit krijgt, eet ze wat van mij en nu moest ik dus echt iets actief klaar maken, wat in onze keukenmachine eigenlijk net niet klein genoeg wordt.

Dus ik heb besloten, de tweede mag ook weer heerlijk zelf aanrommelen aan tafel
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Jumpsuit voor bebelis is binnen, maar wat is ie dun! Meer als een romper met lange benen. Misschien moet ik 'm ook zo inzetten? Jammer!

Ik heb gisteren ook een merino wollen pyjama besteld voor leliedreumes. En vandaag maar weer amandelolie gekocht, voor in bad en na bad. Wie weet helpt het ons beide de winter door?



Mijn draagstakende dochter is daarmee opgehouden nadat ik het oppaskindje op mijn rug had. Daar werd ze toch wel wat jaloersig van. Ik merk alleen wel dat de Rose eigenlijk niet zo lekker zit, de heupband bij mijn buik. Misschien voorlopig maar weer alleen met doeken? Maar dat is niet handig met een zelluf lopen kind dat wel eens moe is...
Alle reacties Link kopieren
En de heupband onder je buik? Dan vond ik het nog wel prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik schuif 'm wel lager, maar over mijn jas gaat dat erg lastig.
Alle reacties Link kopieren
En als je nou eens niet schuift maar meteen onder je buik vast maakt? Dat ging bij mij nog wel met een buik. Maar op een gegeven moment vond ik de doek ook fijner. Die knoopte ik dan boven mijn buik.



Zeefy is ziek 39, 5 koorts, dus maar een zetpil gedaan vanmiddag. Ze heeft onder een dekentje op de bank gelegen. Best knus op zo'n druilerige dag.
Alle reacties Link kopieren
**plop, plop** daar was bebelis weer. Ik vind het zo gezellig dat hij/ zij zo nu en dan mijn baarmoeder beukt. Beetje geruststelling in de onzekere tijden.



Maar zo moeilijk als het aantrekken van een katoenen romper gisteren ging, zo makkelijk ging haar wollen romper vandaag dus weer. Wat zal ik hiermee doen?



Zeefy, beterschap voor jou! Wat vervelend dat je in ene zulke hoge koorts hebt! Hopelijk slaap je vannacht heel goed en ben je morgen alweer flink opgeknapt!



En direct laag vastklikken is een idee. Ik ben alleen zelf nog niet zi gewend aan de beginnende buik, waardoor ik 'm standaard gewoon klik.
Alle reacties Link kopieren
Goed, gevalletje beter laat dan nooit: happy new topic!



Chrissie, wat ben ik blij je hier ook te lezen! Ik hoop toch zo dat het snel wat rustiger wordt voor je thuis. Verdrietig om te horen dat je een miskraam gehad hebt. Al is het wel fijn te weten dat je lijf het zonder medicijnen ook kan. En Smurf frans sprekend, wat goed!



Ik wordt toch wel erg nieuwsgierig naar wol door jullie verhalen. Maar als ik goed kijk, heb ik het niet echt nodig...

Broekje slaapt in pyama en sinds een paar nachten zonder slaapzak. Hij heeft nu een dekbed en is 's morgens lekker rozig warm. Al kan het op zijn kamertje wel koud worden. Misschien wel iets om in gedachten te houden...



Broekje slaapt inmiddels weer heerlijk door in z'n grote bed.

De eerste twee nachten wilde hij na even wakker worden, alleen verder slapen in z'n ledikant. Nacht 3 even wakker en weer verder in het grote bed. En dat was het eind van het spoken gelukkig.



En toen ging ik spoken. Maandagavond aan het werk, flink overgewerkt, het was hartstikke druk. Misselijk als een hond, een paar keer kokhalzend naast de auto gestaan. Ik gaf de schuld nog aan de zwangerschap. Ik dacht dat Mini misschien wat hoog zat en dat ik moe was dat het daarvan kwam. Totdat om een uur of half 4 de sluizen open gingen

Dat duurde een dag en toen was het gelukkig wel weer over.

Gelukkig!



Hahaha Romo, Romomeisje en Broekje gaan steeds meer op elkaar lijken. Qua slapen en eten



Hani, ben benieuwd! Spannend! Ik ben drie dagen vrij nu, zit dus fijn op de wachtbank, je in gedachten aan te moedigen!



Mijn, fijn jou ook weer te lezen! Ik herken je gevoel van controle wel hoor, al heb ik het deze zwangerschap een heel stuk minder als bij Broekje. Maar ik voel Mini nog niet zo regelmatig als ik zou willen. En dinsdag had ik naar de vk gemoeten, maar lag toen ziek op de bank. Nu mag ik volgende week pas

Maar ik weet ook, dat als ik toegeef aan de onzekerheid/controle (is bij mij iets wat hand in hand gaat...) dat het erger wordt. Daarom probeer ik maar zen te zijn. Al gaat dat de ene keer een stuk makkelijker als de andere.

Wel fijn dat je even bent nagekeken en dat de cystes weg zijn!

En jullie ook zo fijn aan het verbouwen. Herkenbaar.

Wij zijn ook nog steeds badkamerloos

En als die klaar is, dan de zolder. Maar daar ga ik morgen iemand voor bellen. Ik ben klaar met zelf klussen.



Lelie, wat hinderlijk die jeuk! Geen oorzaak voor?



Mijn buik is inmiddels niet meer omheen te kijken/lopen. Er kwam een collega terug van vakantie (2 weken) en die riep heel hard: JEEEEEEEEEEEETJE! Zegt wel genoeg denk ik zo



We gaan nog even gezellig bankhangen, tot later!
Alle reacties Link kopieren
Lelie, fijn dat het leuk was!



Zeeph, beterschap voor Zeefy! Hoop dat ze nog een beetje lekker kan slapen.



Trui, he bah.. niet fijn ziek zijn. Wel fijn dat je er snel van af was. Heb je bijna de 20 weken echo? Schiet alweer op volgens mij! Ben benieuwd naar je buik!



Hani, is er al actie?



Gisteren waren we super laat thuis. Was niet leuk. Vriend had vertraging ivm een ongeluk en ik had tot laat cursus, was dus even snel eten en daarna Rougefils naar bed brengen. Rougefils luisterde ook nog eens niet zo goed op het kdv (hij was 2x apart gezet... ). Gelukkig ging het vandaag beter. Hij werd ook erg vrolijk wakker. Riep mama mama kom nou, maar ik mocht nog 5 minuten blijven liggen en daar was hij het niet mee eens....

Verder zien we elkaar op het moment niet zo veel. In het weekend en op mijn vrije dag geniet ik er maar extra van (en het is op het moment standaard dat ik tijdens de middagtuk van Rougefils moet werken), maar van dinsdag t/m vrijdag zien we elkaar max. een uur. Vind ik niet zo leuk. Gisteren heeft hij een nieuwe knuffel ontdekt: hij heet Schaap.. Is ook een leuk beestje.. Maar Schaap moet mee naar het kdv, naar beneden, naar boven. Dat had Rougefils helemaal niet.. Nu dus wel..

Ik ga naar bed, morgen weer om half 6 op!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ff kort: hier word ik op dot moment helemaal gepijnigd door de baby, en nee, niet omdat er weeën zijn. Gewoon erg beweeglijk en mijn blaas wordt gestompt en mijn ribben geschopt. Pff.. Echt pijnlijk en ik heb ook nog gelezen dat dat juist geen teken is van naderende bevalling (flink bewegen zou aangeven dat de baby het nog wel heerlijk naar zijn zin heeft binnen).



Chrissy welkom terug! Ik was wel beetje bezorgd en helaas niet helemaal onterecht, wat een drukke en deels ook verdrietige tijd heb je gehad Nu wens ik je veel geluk!



Beterschap voor Zeefy, bah! Enig idee wat het is?



Lastig lelie, heb je het idee dat er echt een 'ziektebeeld' achter haar weigering zit? (Exceem ofzo?) dat maakt voor mij nogal uit. Gewoon dwars 'dit wil ik perse wel of niet gedrag' ga ik bij Minimuk absoluut niet in mee, dan is het eind zoek! Ze is veel te slim dan hebben wij geen leven meer Beetje hard wellicht maar zonder echte reden is het hier zonder compromis gewoon simpelweg doen wat ik zeg omdat ik het zeg... Oi wat klinkt dit streng nu ik het zo lees.. Maar Minimuk is ontzettend gelukkig volgens ons en vaart er wel bij. Heb wel de neiging om dit uitgebreid toe te lichten en te verdedigen maar daar ben ik nu te moe voor



Zou ik ook lastig vinden Rouge, 1 uur maar en dat en paar dagen achter elkaar.. Maar lekker inhalen op een moment dat het kan!



Welterusten
Alle reacties Link kopieren
Trui, bedankt voor de aanmoediging!!! En wat fijn dat je weer beter bent en leuk dat je buik al zo zichtbaar is. Stoere broekje in t megabed
Alle reacties Link kopieren
Ow Rouge, klinkt inderdaad als een drukke, pittige tijd

Duurt het nog lang? Succes in elk geval...

Grappig dat Rougefils toch ineens een knuffel heeft die overal heen moet, lief!

En inderdaad, volgende week weten we of er een nog een Broekje of een Rokje komt! Ik vind het wel spannend, hoop dat Mini gezond is. En als alles goed is en zichtbaar wat het wordt, dan maak ik een 'gender reveal' taart, heb ik zin in! Maar ik vind het nog even spannend....



Och Zephyra, ik heb helemaal gemist dat Zeefy ziek was, sorry! Hoe gaat het nu met haar? Wel een goeie nacht gehad? En hoe gaat het nu met je dieet voor Fruzz?



Ik zit alweer vroeg op de bank Hani, niet verkleed als cheerleader, met mijn postuur is dat een fotootje waard Maar in gedachten wederom hard aan het cheeren!

Kom baby kom, je mama wil eten!!

En wees lief en doe ook liever je mama niet als skippybal gebruiken ín de buik...



Hier een prima nacht achter de rug, wel lekker vroeg wakker door de onwijze herrie die er uit dat heul kleine wekkertje kwam van Grote Broek.

Broekje komt dan heel lief naar ons toe getrippeld op z'n kleine blote pootjes, zo schattig



En verder vandaag lekker vrij. Even douchen ergens (...) en dan hard aan het huishouden. Door het ziek-zijn is er wat extra was, m'n ramen waren vroeger geen matglas dus daar ga ik ook even wat aan doen en verder even genieten van het weer denk ik, aangezien ze weer fijn weer opgeven!
Alle reacties Link kopieren
Rouge, wat een stomme drukke periode. Nog steeds dus zo bizar druk op je werk! Ik kan me goed voorstellen dat je baalt dat je rougefils zo weinig ziet op je werkdagen. En dat je dan op je vrije dagen tijdens zijn slaapje nog eens moet werken. Stom stom werk dat eigenlijk toch ook wel weer verschrikkelijk leuk is.



Wel grappig, het lijkt wel of rougefils en leliedreumes onder dezelfde wind varen. Hier ook een knuffeltje dat ze zelf een naam heeft gegeven. En 'Mimi' wordt wordt ook veel meegenomen. Vaak moet mimi ook een jas aan, maar ja, die hebben we niet. Dus die mag ik nog eens maken.

Net als haar poppie overigens.



Hani, ik weet nou niet of het bij haar ook door de jeuk komt.

Wat die jeuk is? Een nare erfelijke belasting, waarvan ik echt hoop dat leliedreumes het niet krijgt. Ik denk dat het te maken heeft met droge lucht, want 's winters is het vaak erger dan 's zomers. Of bij de overgang naar koudere lucht. Ik heb eigenlijk geen idee, vervelend is het wel.

Ik ben nu weer aan een amandelolieregime, en hopelijk werkt dat. Ik kijk het een poosje aan en mocht ze elke keer gillen bij katoen en wol niet, dan wil ik het overwegen.

Ik had namelijk echt het idee dat er iets was met haar huidje. Ze klonk zo paniekerig en omdat ze ook al niet haar deken over zich heen wilde.



En wat heerlijk, zo'n enthousiaste spring in je buik baby. Wie weet trapt ie de boel een beetje los? Ik hoop het voor je. Ik kan me goed voorstellen dat je dat dieet flink zat bent.

Het is eigenlijk maar zo'n korte periode die nu zooooo lang duurt...



Trui, succes met je zen-gevoel. Denk maar zo, 'vroegah' hadden ze die controles helemaal niet en moesten ze er ook maar op vertrouwen dat het goed ging. Dat kan jij ook! You can do it!

En geniet lekker van je dagje vandaag!
Happy new topic, zo ben ik ook maar eens. Fijn dat je er weer bent Chrissy! In tegenstelling tot jou ga ik forumminderen. Wil maar 1x per week iets achterlaten. Ik hoop dat de hectiek straks wat minder zal zijn voor je op werk, zodat je straks mag genieten van een nw zwangerschap. Maar eerst sterkte toegewenst met het verwerken van de mk en desondanks hoop ik dat je wel een beetje blij kan zijn dat je ook spontaan zwanger kan raken. Hoe fijn is die gedachte, niet?!



Trui, wat een fijne overstap heb je toch maar gemaakt! Je collega's klinken erg fijn, ik ben zo blij voor je! Gelukkig dat het nu beter met je gaat. Tja beter eruit, dan erin, denk ik dan maar bij zulke gevallen!



Hani, springende baby is idd nog geen signaal voor een naderende bevalling. Leuk dat ie nog langer in blijft, maar kan mij voorstellen dat je met al dat gehups en geflups nu wel een beetje klaar bent. Succes met de laatste loodjes!



Zeph, arme Zeefy. Het heerst. Ik heb ook een ziekerige Minipom gehad en volgens mij zijn/waren en meerderen op de crèche.

KZ is idd fijn spul. Ben maar weer begonnen en merkte alweer dat de menstruatiepijn helemaal wegbleef bij mij en dat ik een dag minder was. Goed spul!



Wol, Minipom slaapt sinds gister onder een wollen dekbed (ben toch voor 1 van Texels schaap gegaan. Wil toch bij mijn eerste voornemen blijven meer Nldse/lokale producenten sponsoren). Hij heeft heerlijk geslapen! Ben blij met de aankoop. En ook al weet ik dat een 1 persoonbedaankleding goedkoper is, zo'n dekbed in peuterformaat met een ontzettend leuke print staat zo schattig lief! Ik heb deze met sterren bij de Hema gekocht .

Wilde eerst die met de auto's, maar was bang dat dat misschien te druk (nouja ik vond het eigenlijk te druk ) was aangezien wij alleen maar onze dekbedden zijn gewend en die hebben alleen maar van die witte hotelovertrekkenuitstraling. Dit is een mooie tussenoplossing en hij zei meteen 'mooooooi' toen hij de print zag, dat zit wel goed .



Trui, wij gaan hier ook voor een Zweed qua bed. Welke hebben jullie? En wat voor matras heb je erop? Ik denk dat ik weer voor pocketspring ga, maar moet eerlijk zeggen dat ik een beetje schrok hoe dun de matrassen bij de Zweed zijn. De pocket die Minipom nu in zijn ledikant heeft is bijna 2x zo dik!



Leuke pakjes Lelie, ben zelf niet zo'n fan van Celavi of Living Crafts. Omdat ze voor Minipom te breed vallen. Minipom draagt Cosilana, maar misschien dat er verschilt zit in wol en wolzijde (nouja dat weet ik eigenlijk wel zeker, want hij heeft 1 wollen romper gehad en die valt sowieso breder dan de rest). Hebben jullie al de site van wolletje winterlok (al vind ik de merken die zij verkoopt ook breed vallen) ontdekt? Vind ik ook een fijne site en ze heeft regelmatig goede aanbieding (al ben ik al meer dan een jaar niet meer op haar site geweest, dus dat kan veranderd zijn). Kijken jullie ook naar of de sites waar jullie bestellen aangesloten zijn bij de duurzamekaart.nl? Dan krijg je vaak 10% extra korting ook op Grimm's speelgoed, scheelt toch weer. Zo'n kaart kost 10 euro en die haal ik binnen no time eruit. Maar eerlijk is eerlijk de aanbieding van HenM daar kan niemand tegenop, al vind ik het wel een prettig idee dat de wolletjes van Minipom biologisch zijn en uit Dtslnd komen (het IVN kenmerk vertrouw ik net iets meer dan elders). Niet vergeten om je wolletjes ook regelmatig een lanolinekuurtje te geven. Ik heb die van Disana, vind ik erg fijn.



Minipom heeft hier ook een lievelingsknuffel. Of beter gezegd meerdere knuffels, maar eend en eendje (zijn dezelfde, maar elk ander formaat) zijn toch wel favoriet en de grote wordt vooral overal naar toe gesleept. Gelukkig heb ik meerdere ingeslagen (iemand van een andere fora wilde ze voor mij kopen in België want in Nld werden ze niet meer verkocht, zo lief van haar!!) en ligt er altijd 1 klaar voor hem op de crèche en heb ik nog 1 in de kast als back up. 1 Heb ik helaas weg moeten gooien; ik kreeg de terpetine niet weggewassen dat er per ongeluk op gemorst was.



Lui ouderschap. Doet niet iedereen dat Lelie? . Ik heb niet eens tijd om fruit te snijden/voorbereiden. Minipom eet alles op wat ik op een bordje leg, hoe snel ik ook snijd, hij verhoogt gewoon zijn tempo in het naar binnen proppen .

Hoe beviel het? Je ervaring als gastouder? Hoe reageerde Leliedreumes op de andere kindjes?



Jeetje Rouge is Fils nu al 2x apart gezet? Toch wel in dezelfde ruimte met de andere kindjes? Hoe vind je dat? Ik zou het denk ik toch niet zo prettig vinden, maar goed minipom is een stuk rustiger dan jouw kerel. Ik zie het niet zo snel gebeuren dat hij apart wordt gezet. Dan moet hij het wel heel bont hebben gemaakt en dan zou ik wel van de leidsters willen weten wat ze eerst hebben gedaan om hem te corrigeren. He, niet leuk dat je hem nu even minder ziet. Kan mij voorstellen dat je hem gewoon mist of het gewoon bij elkaar in de buurt hangen. Binnenkort Kerstvakantie en dan weer veel van elkaar genieten!



Binnenkort weer Sinterklaas en ben benieuwd hoe Minipom op reageert. Zijn schoen is al meegegeven voor de crèche. Ondanks dat ik het gewoon over een verklede man ga hebben, heb ik niet de illusie dat dat gelooft gaat worden. Als de goede man voor zijn neus staat en ook nog met een cadeautje, dan bestaat hij gewoon voor hem . Wel benieuwd wat de kleur van de pieten zullen zijn .



Poeh volgens mij heb ik nu wel grotendeels gereageerd op iedereen. Ben weer weg, ga even de uitnodigingen voor Minipom's verjaardag maar schrijven, is dat ook weer gedaan!
Alle reacties Link kopieren
*meld met baby in buik*



Hi Truitje lekker relaxen met lekker wat dagen vrij! Je werkt hard genoeg & extra lekker dan even weinig te hoeven. Vond je zo sneu misselijk naast de auto... Deed me gelijk weer even denken aan mijn eerste vier horrormaanden van deze zwangerschap. Daarbij vergeleken is dit dieet peanuts!!



Wat rot zeg, zo'n erfelijk belaste jeuk Lelie! Hopen voor je meisje dat het bij haar toch gewoon een gezonde bijnapeuterpuber-voorkeur blijkt!



Oja nog even iets nadere toelichting op wat ik gister scheef-



Natuurlijk mag Minimuk eigen voorkeuren en smaak hebben & ontwikkelen. Maar bij ons meisje blijkt dat ze er goed op gedijt als we daaraan grenzen stellen & niet ver daarin meegaan. Zoniet zouden we bijvoorbeeld nu al 15 knuffels elke middag en avond moeten verzamelen voor het slapengaan & hadden we een bananenkweker zover moeten krijgen dat ze roze bananen gaan ontwikkelen

Hier gaat het dus regelmatig naar behoefte van mini maar ook vaak streng zoals wij willen.



Zo maar weer even voelen hoe t meisje erbij ligt in haar wolletje. Buiten 2 graden en ik heb haar nog niet gehoord, heerlijk zeg om 08.28



Bijna fijn weekend allemaal! Hier helemaal zen want ALLES is helemaal schoon, nestel nestel



Lelie hoe vond je het gastouderen eigenlijk? Ben wellicht niet zo scherp maar las daar behalve iets met fruit snijden/zelf eten & ineens weer draagbereide leliedreumes nog niet echt wat over??
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lanoline tip Pom!! En van de duurzame kaart. En wat een mooi dekbedje :Imao:



Mijn wolletjes zijn toevallig ook van biologische Duitse origine. Loop nu sinds drie dagen op mijn wollen sloffen & dat is erg fijn. Warme voeten zonder enige transpiratie!
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat het toch een portie peutergedrag is... Nu loopt ze al de hele ochtend in haar luier nadat ik haar wollen romper uit had gedaan - fijn, kliederende kinderen .

En er mag niets nieuws meer aan. Nu vind ik het voor nu wel prima, de kachel loeit hier toch gezellig en ik hoor haar niet. Maar vanmiddag wil ik toch echt even naar de winkel, en alleen een luier... Dat gaat 'm dan ook echt niet worden.



H&.M is wel lief voor de schaapjes, de schaapjes worden niet met huid en al geschoren (wat nog wel wilt gebeuren voor wollen spullen!). Dus dat vond ik goed genoeg, met deze prijs .

Ik heb geen idee hoe CeLaVi valt, de print is gewoon geweldig mooi :-). Maar ik heb (volgens mij) ook een vrij normaal kind. Niet smal. Niet breed. (Niet meer ).



Gastouder zijn. Ik vond wel leuk, maar ik denk wel dat ik het leuker zou vinden als er gewoon een vast kindje elke week zoveel dagen komt. Maar ik weet wel dat dit absoluut niet mijn toekomstjob is en daarvoor mis ik het onderwijs toch wel heel erg. Een kindje naar school brengen en halen werkt daar niet echt aan mee...

...maar zonder invallen is de kans op een job wel erg klein. En dat invallen, daar wil ik dan mee wachten tot al mijn kroost op school zit...



Kortom: ik vond het wel leuk, maar ik haalde er eigenlijk niet de voldoening uit waar ik wel op had gehoopt.

Wie weet een volgende keer?



Patroontje voor leliedreumes haar verjaardagsjurk is besteld. Een Modk!d Add!son! Beetje sneeuwwitje-achtig, maar ik weet zeker dat leliedreumes zo'n prinsessenjurk prachtig zal vinden!
Alle reacties Link kopieren
Pom, wat een leuk printje!! Schattig he, die peuter dekbedjes



Chrissie, wat fijn je hier weer te zien! Ik was ook lichtelijk bezorgd. En man o man wat een drukte en hectiek. En dan die mk erbij. Dat lijkt me verwarrend zeg. Maar forummeerderen klinkt in jouw geval als een erg gezellig voornemen.



Lelie, wat fijn dat je nu echt als gastouder aan de slag mocht! Dat het dan toch iets tegenviel, in de zin van voldoening, dat begrijp ik dan wel weer. Dit was meer een keertje oppassen dan echt (gast)mama zijn voor een kindje. Maar dat komt nog wel!

En lang leve het luie ouderschap hoor! Mijn vriendin zat zich vanmiddag te verbazen over het feit dat hij zo netjes zijn eigen mandarijn pelde Tsja, als mama het niet doet....



Maar die jeuk... wat naar!! Ik weet hoe ontzettend iebel je daar van kan worden (heb af en toe nog wel eens een alleregische reactie op god mag weten wat). Hoop dus heel erg met iedereen mee dat leliedreumes gewoon aan het puberen is! Tegen rellende luierbillen aankijken is toch een stuk prettiger dan tegen jeukende luierbillen



Hani, leuk dat ook jij je nu steeds even komt melden. Ik vind het toch maar spannend hoor! Zo te horen heeft ienieminimuk het nog prima naar de zin daar, maar je weet het nooit! Zeker als jij je in een nu schoon huis nestelt



Rouge, zwaar meid Ik vind het al pittig op de dagen dat ik mijn jongens smorgens een uurtje zie, en savonds 2 uur. Jij ziet rougefils nog veel minder :( En de arme rougefils is dus maar aan de rel geslagen op het kdv. Gelukkig nadert de kerst.



JEEEEEEEEEETJE Trui! Een dag ziek is niet leuk. Gelukkig maar een dag, maar bah, spugen is zo ellendig.



Oh MrSchaap is beneden. Even bijkletsen. Kom zo nog even buurten.
Alle reacties Link kopieren
Oh we gaan zo even bankhangen en serietje kijken, dus ik doe het nu even Wij zijn vandaag wezen kijken bij een peuterspeelzaal hier in de buurt. Had de ander al gezien, nu deze nog. En dat was leuk!! Schaap plofte neer en heb ik een uur lang niet meer gehoord (terwijl ik 2x weg was om de andere zaal en buiten te bekijken). En toen ik hem mee wilde nemen rende hij naar de tafel om te puzzelen en zei tot 2x toe heel hard "weg mama, weg!". Ok..... schaap is dus om!

En ik ook eigenlijk wel. Ze doen daar aan gebaren. Ze willen niet dat kinderen verpakt eten meenemen a la liga's oid. Elk kind neemt fruit mee, ongesneden. En dat gaat gesneden en wel op de bordjes van de kinderen (zodat elk kind van elk stuk fruit wat heeft en mag proeven!). Ze hebben buiten een moestuintje, ze gymen af en toe in de grote gymzaal. Ze werken volgens de pyramide methode waarbij kindjes die sneller of minder snel zijn gepaste aandacht krijgen. En ze hebben nog plek, ook niet geheel onbelangrijk Nu zit ik ineens wel me af te vragen hoe het met straffen gaat, als ik rouge zo lees over appart zetten. Ik zou daar ook niet van gediend zijn en ga er wellicht nog een mailtje aan wagen. Aan de andere kant... wat kan je doen als er bepaalde regels zijn die niet in jouw straatje passen, maar wel van toepassing zijn op de groep waarin je kind zich bevindt? Ik bedoel; dan maar niet naar de peuterspeelzaal is ook een beetje drastisch... Wat is jullie ervaring met kdv's en dit soort beleid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven