November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Alle reacties Link kopieren
Overigens, dat dat vreselijk egoistisch van mij is, dat zie ik dus zelf heel goed in Daarom ook vind ik het zo stom!! Alleen weghalen, dat gevoel, dat lukt niet.



Modus, fijn dat de marsupi je zo wel uitkomst kan bieden!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde net een boekwerk gaan schrijven, maar Rougefils is wakker aan het worden. Lees: hij vindt het niet leuk dat hij wakker wordt.



voor je gerammel, Schaap...



Hier begint het gerammel af te nemen, bij beide zelfs serieuze overwegingen om weer aan de AC te gaan.. We zijn beide bang dat we het te druk gaan vinden, we hebben lekker de vrijheid nu, het is gezellig, kunnen makkelijk oppas regelen als we iets samen willen doen.

En dat is met 2 toch anders.

Moeilijk dus eigenlijk..



Oh hij is weer stil.



Dan typ ik vrolijk verder.



Vanmorgen gezellig bij de speeltuin om de hoek geweest. We hebben toch een abonnement. En het is heerlijk weer!

Morgen weer aan het werk. Zo geen zin in!



Modus, wat balen dat de goede nachten niet hebben doorgezet. En fijn van jullie avondje samen uit!!



Hani, hup aan de slag dus met jullie communicatie! Hebben vriend en ik ook wel eens. Als ik weer eens teveel dingen zonder kind wil doen. Hij geeft de irritatie te laat aan, en ik ga gewoon door, omdat hij er niets van zegt.



Go Boekie go, voor het goede slapen! Lekker! Fijn dat Biboekje wat rustiger is.



Oh hij wil er nu echt uit!
Alle reacties Link kopieren
Micromijn ligt nu op zijn buik te slapen. Dankzij jullie verhalen! Ik moet zeggen dat het niet eens in mijn hoofd opgekomen is om dat te proberen. Bij Minimijn heb ik dat nooit gedaan (die daardoor rond 8 maanden ook een behoorlijk plat achterhoofd had. Is weer helemaal goed gekomen overigens). Maar goed, Micromijn is dankzij de snotkusjes van zijn zus nu snipverkouden. Hij heeft af en toe zo'n benauwde piepende ademhaling, hoest vaak en spuugt veel (melk en slijm). Nu hij op zijn buik ligt is hij meteen lekker in slaap gevallen en ademt weer heel rustig! Fijn, want van slecht slapen word je ook niet beter.



Over slapen gesproken, ik had me weer op het ergste voorbereid qua nachten en toch valt het me weer tegen. Micromijn zit op 2 voedingen per nacht, dus op zich mag ik niet klagen. Maar Minimijn wordt de laatste tijd 's nachts ook weer vaak wakker en dat allemaal bij elkaar zorgt ervoor dat ik redelijk afgedraaid ben nu (en bovendien ook heel erg verkouden).



Wat betreft het gerammel: ik weet zeker dat er geen derde komt. Ik snap jouw overwegingen wel Rouge. Ik moet zeggen: ik vind het best pittig nu. Ik weet ook wel dat dit een momentopname is en dat het nu echt even het spitsuur van mijn leven is, maar toch.

Alles draait nu om kinderen en verzorgen. Tijd voor een normaal gesprek met Mijnman is er niet. Dat in combinatie met slaapgebrek zorgt hier ook niet altijd voor een even gezellige stemming.



De babytijd van Minimijn heb ik ook zo anders ervaren dan nu. Toen draaide alles om haar. Nu draait nog steeds heel veel om haar en Micromijn draait gewoon mee in het gezin en staat daardoor veel minder in het middelpunt dat Minimijn destijds. Wat het nu ook zwaar maakt is dat Minimijn zich af en toe als een klein duiveltje gedraagt. Ze is ontzettend druk bezig met het opzoeken van grenzen en het uitlokken van reacties.Wat dat betreft vond ik de discussie vorige week naar aanleiding van Schaapje en het keukenkastje wel interessant. Het zorgde er in ieder geval voor dat Mijnman en ik het eens hadden over wat nou de beste aanpak is voor Minimijn op dit moment. Ik begrijp wel waar haar gedrag vandaan komt, maar dat verandert niets aan het feit dat we ook aandacht aan haar broertje moeten geven. En waarschijnlijk reageer ik zelf nu ook niet altijd even handig op haar streken. Geduld is sowieso al niet zo'n sterke kant van mij. En als ik moe ben al helemaal niet.

Gelukkig maakt Micromijn het ons makkelijk. Hij is nog steeds een heel tevreden mannetje.



Maar Schaap, verwacht je dat MrSchaap helemaal niet meer bij gaat draaien of wil hij gewoon nu nog niet?

Leuk trouwens van jullie dierentuin abonnement! Wij hebben er sinds kort ook 1 (van een andere dierentuin) en zijn al 4 keer geweest. Het is echt een leuk uitje!



Lelie, hoe gaat het bij jou? Wat fijn dat Leliepeuter zo blij is met haar broertje! Het is wel even wennen hè zo'n piemeltje? Ik heb altijd het gevoel dat ik met zo'n tikkende tijdbom te maken heb zodra ik de luier open maak. Ik hou continu angstvallig de boel in de gaten, maar kom altijd een hand tekort om dat piemeltje naar beneden te duwen en zijn voeten uit de poep te houden. Ik doe waarschijnlijk iets nog steeds niet goed, want ik ben al verschillende keren onder geplast.



Ik ga ons kdv nog eens bellen over hoe het nou precies zit met de opvang voor Micromijn. Bij ons is het trouwens ook zo dat broertjes en zusjes voorrang krijgen. Alleen worden er op dit moment heel veel broertjes en zusjes geboren. Alleen al in de dreumesgroep hebben in april 4 kindjes een broertje of zusje gekregen. Ons kdv is erg kleinschalig en er is maar 1 babygroep met 8 baby's. Dus dat loopt snel vol nu.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Mijn, ja, als je een meisje gewend bent is een piemel/sproeier wel even wennen

En herkenbaar, dat de babytijd van de eerste niet te vergelijken is met die van de tweede. Er is toch een bepaalde routine waar ik van hou en die goed is voor Broekje. Ik merk wel dat Korte Broek zich makkelijker schikt naar routine als Broekje. Hij doet echt al mee met een lekkere middagtuk bijvoorbeeld. Vind ik fijn



Schaap, moeilijk, dat jij rammelt en MrSchaap (nog?) niet...

Kan me de ratio van MrSchaap wel indenken, maar jouw gerammel ook. Hoofd en hart willen helaas niet altijd hetzelfde...



Rouge, ik ben wel benieuwd wat jullie gaan doen. Ik heb dat gevoel ook even gehad. En toen was ik ineens zwanger Dat was dus het einde van het twijfelen over al dan niet een tweede, hahaha!

Ik hoop in elk geval dat jullie doen waar jullie je goed bij voelen en allebei achter staan



Fijn dat de marsupi bevalt Modus! Hoeveel voedingen krijgt Modusje en hoeveel 's nachts? Ik ben echt helemaal kwijt hoeveel Broekje destijds kreeg....



A, hij hoort me. Even fles maken. Zo meer!
Alle reacties Link kopieren
Trui - klinkt fijn! Een baby met een ritme afgesteld op de rest van het gezin.



Modusje krijgt 7 a 8 flessen per dag van 120/4 en een schepje jbpm. Gisteren zat hij op zeker 8, vandaag lijkt hij weer wat tevredener. Hij heeft net "pas" fles 5 leeg, en daarvan een paar flessen niet leeggedronken. Dat hebben we volgens mij nog niet eerder gehad. Hem meer geven per fles heeft geen zin, hij drinkt het toch niet op. Vandaag was Modusje voor het eerst even op het kdv. Ik moest er zijn voor een uurtje en ik mocht Modusje even op de babygroep laten. Hij had niet geslapen, niet gegeten en was erg onrustig. Erg herkenbaar dus, maar de rest van de dag moest hij echt helemaal bijkomen van de ervaring geloof ik, want hij was dus echt ontzettend rustig en niet hongerig. We hebben zelfs kunnen wandelen zonder dat hij heeft gehuild! Het lijkt erop dat het kdv weleens de ommekeer kan zijn in zijn routine. Ik herinner me dat Minimodus die eerste maanden op het kdv ook doodmoe was na een kdv-dag en dat we opeens meer ritme hadden. Misschien niet zo verkeerd om nu al na 12 weken weer te gaan werken. Minimodus heeft ook Modusje kunnen laten zien aan alle kinderen van zijn groep en hij straalde. Hij was zo trots en zei de hele tijd dat het zijn broertje was, dat hij Modusje heet en dat iedereen van Modusje moest afblijven. Modusje had 7 nieuwsgierige peuters om hem heen staan en genoot van de aandacht.



Sproeiend piemeltje - bij beide alleen in de eerste weken. Nu nooit meer. Het gaat dus snel over hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zo, Korte Broek wordt voorzien.



Biboek, fijn dat de kids je wat meer nacht en dagrust geven, fijn!



Wat goed van Zeefy, lekker aan de broccoli! Is Broekje ook echt wel fan van.



Lelie, Bebelis nog steeds een tevreden knulletje?



Hani, ben benieuwd of de oppas wat is. Zou fijn zijn, kunnen Haniman en jij weer even bijkletsen.



Hier alles goed, al gaan we morgen wel starten met pepti voeding. Korte Broek is een tevreden jochie, maar drinkt slecht/weinig. En in combinatie met de snotneus die maar niet over gaat en heel veel lucht in z'n buik en zo nu en dan een hele fles terug geven was voor mij reden om toch even verder te kijken. En nu dus pepti vanaf morgen. Ben benieuwd.

Gelukkig slaapt hij op zich goed, wel het liefst met een iets hoger hoofdeinde vanwege die dichte neus. Hij kan al wel tukkies maken van ruim 4 uur, niet rot. Al is dat wel als hij de fles goed heeft gedronken, wat niet heel vaak gebeurd. Hij krijgt flessen van 90+3 en laat soms met gemak meer dan de helft daarvan staan

Al ben ik niet ongerust, ik ga er meestal maar vanuit dat hij het zelf wel aangeeft en daarin volgen we hem gewoon. Maar soms nemen de hormonen de overhand hè dan ben ik wel even onzeker en bang dat er toch iets niet goed is.

Maar nu dus even kijken of hij het beter doet op de pepti.

Vind ik wel spannend.



Broekje is zo gek op Korte Broek. Je houdt je hart vast zo nu en dan -hij duikt soms vol enthousiasme boven op z'n broertje om te kroelen- maar het is zo leuk om te zien! In alles wordt Korte Broek betrokken. Hij moet mee kleuren en kleien en mee in de zandbak spelen. En is dus echt beteuterd als dat niet lukt



En nog wat leuks: gister heeft Korte Broek voor het eerst gelachen! En niet zomaar 1 keer, nee, echt elke keer weer! En geen fototoestel opgeladen....

En vandaag de hele dag als een malle boven hem gehangen met een fototoestel, maar lachen ho maar, hahaha!



Ik kruip nog even naast Broek op de bank!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Modus, hier ook een broer die iedereen op afstand houdt van zijn broertje. Die gaat mee met wegbrengen naar het kdv en hij was ook echt trots! Maar het was duidelijk dat het zijn broertje was. Handje op het hoofd van Korte Broek en als een kindje te dichtbij kwam werd er even gemeld 'Korte Broek is van mij'

Wel fijn dat Modusje gelijk meer ritme had vandaag en meer tevreden was!

Dat Korte Broek al een soort van ritme heeft is zeker fijn!

Maar dat zal vast nog wel veranderen...
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend schattig zeg, die grote broers!!! Dat hadden we met Schaap niet zo, maar die was natuurlijk ook nog een stuk jonger. Als ik dit zo hoor vind ik dat stiekem wel een beetje jammer. Zo beschermend als ze al kunnen zijn



Over het gerammel, ik verwacht (nog) dat MrSchaap bijdraait, maar niet helemaal van harte. Ik hoop dat hij bijdraait en ook echt graag een derde wil. En ik ben bang dat hij besluit het niet aan te willen gaan.... we zullen zien hoe het loopt.



Verder zit ik eventjes niet zo lekker in mn vel maar ik kan het gewoon niet helemaal duiden. Is wel een drukke periode geweest, en die eierstokkendiscussie thuis werkt ook niet mee. Maar ik weet niet, heb gewoon even helemaaaaaaaal geen zin. In niets niet. Kruip het liefst een paar dagen onder een steen geloof ik



Maar op een positieve noot: lammetje is weergoedgekeurd. Conclusie van de vpk was; hij loopt voor op zo'n beetje alles. Nou das mooi Ze was erg onder de indruk. Ook dat hij zo vrij zijn gang ging en helemaal niet bang was Ik liep dus vol trots weer weg, dat snappen jullie..



Mijn, ook vermoeiend dus, met een rellende peuter. Hopelijk hebben jullie de voor jullie werkende maniertjes gevonden. Is soms toch aftasten.



En korte broek die lacht! Wat een heeeeerlijk moment! Daar wordt een mens toch blij van Nu nog vast weten te leggen!



Over sproeiers gesproken, schaap heeft dat echt maar een enkele keer gedaan. Lammetje de eerste weken consequent als de luier open ging. Daar leer je wel op anticiperen
Alle reacties Link kopieren
Zo... Ik moest even gaan zitten van de kraamhulp. Oke... Ik luister wel een keertje. Kan ik mijn digidinnen weer eens 'spreken'. Hoewel ik goed mijn best doe om jullie te volgen. Alleen mobiel schrijven is niet zo fijn!



Schaap, vervelend dat je niet zo lekker in je velletje zit! Ik hou niet van die dagen.. En een rammelend lijf zonder man met rammelende ballen is dan natuurlijk ook geen goede helper. Hopelijk vind je snel je goede schwung terug!

Het is wel fijn dat lam weer is goedgekeurd!



Trui, altijd leuk! Die kinderen die iets laten zien op het moment dat je het niet vast kan leggen, maar vervolgens het trucje niet meer laten zien op het moment dat je het wel vast kan leggen. Bij leliepeuter heb ik toen serieus boven de box gehangen met de camera en de woezel en pip mobiel tot vermoeiends aan toe aangehad.

1 schrale troost... Het was gelukkig niet zijn laatste lach



Modus, als ik dat zo hoor klinkt het inderdaad wel fijn dat je straks mag werken. Als dat echt een ommeslag kan veroorzaken! Hoewel je dan natuurlijk wel beide kereltjes moet missen... Zal ook wel weer gek worden... Een nieuw ritme zoeken met twee kinderen en werk en eten/slapen/de hele mikmak.

Hoe was jullie nacht na z'n kdv avontuur?



Wat lief trouwens dat jullie kroost zo beschermend is! Dat is hier nog niet echt aan de orde.. Wel nog steeds een grote zus die over haar oren verliefd is op haar broertje. Ze wilt 'm vaak vasthouden, knuffelen, kusjes geven en als hij een keertje een kick geeft ook toverkusjes wilt geven.



Vooralsnog mag ik in mijn handjes wrijven. Maar ik heb nu ook nog mijn hemelse kraamhulp. Echt! Ik ben zoooo blij dat ik voor haar heb gekozen en dat ze ook bij ons wilde kramen. Ik vind het stiekem ook heel jammer dat ze vrijdag alweer voor het laatst is (terwijl ik bij leliepeuter echt de uren aftelde omdat ik dan het huis weer voor onszelf had).



Oh mijn... Inderdaad! Die ommezwaai van een plat plassertje naar een piemeltje is echt een verschil! Inmiddels leg ik standaard maar een doekje op z'n piemeltje... Maar aangezien meneer verschonen niet leuk vindt, en dan ook flink gaat maaien met z'n pootjes, wilt die nog wel eens afglijden...

Gisteren pieste hij gewoon vanuit het badje over de badrand! Als er brand is, mag hij de boel wel blussen!



Rouge, wie weet doe je wel een 'trui'? En anders... De tijd zal het jullie leren. Rougefils is ook wel echt een lekker kereltje en zijn babytijd was nou niet echt even makkelijk te noemen. Ik snap de twijfels wel. Knuffel voor jullie!



Hani, het is ook wel even pittig bij jullie! Nieuwe baan waar jullie als gezin jullie draai in moeten vinden. En dan twee jonge kinderen. Ik snap wel dat de lontjes dan wat korter worden. Maar fijn is anders... Ook voor jullie een knuffel!



Maar leliepeuter wilt aandacht... Hier gaat alles goed! Kom een ander keertje weer terug!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier... iedereen is natuurlijk zoet met babies



Lelie, goed van je te lezen!! En helemaal mooi dat het goed gaat. Super fijn zeg, dat je het zo getroffen hebt met je kraamhulp. Dat geeft toch een hoop verlichting die eerste week! Begin wel erg nieuwsgierig te worden naar je verhaal, en naar meer foto's van bebelis Hopelijk drijven jullie lekker weg op een prachtige blauwe wolk.



Verder hier ook eigenlijk niets te melden. Zal ik dan maar melden dat ik een grimms regenboog heb besteld voor Lammetjes verjaardag?! Komt dat ding hier ook eindelijk in huis! Ben nog aan het overwegen hoe ik dat ga doen met een cadeautje wat schaap kan geven. Hoe zouden jullie dat doen? Want het lijkt me wel leuk dat schaap zelf iets uitzoekt dat hij kan geven. Alleen om met hem een speelgoedwinkel binnen te rennen lijkt me een uitdaging. Of nou ja, binnen rennen zal wel gaan. Maar naar buiten gaan met iets dat dan niet voor hem bedoeld is... Ik ben zelf erg van het webshoppen, maar schaap vanuit een plaatje op een beeldscherm laten kiezen lijkt me ook weer niet ideaal. Dus ik weet het niet goed. Suggesties iemand?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen ? Geen idee Schaap. Minimodus vindt speelgoedwinkels nog niet erg interessant. De "cars" opbergdoos in de etalage van de Blokker vindt hij vooralsnog veel mooier dan de hele speelgoedwinkel, die rent hij altijd voorbij om die lelijke doos weer te gaan bekijken.



Die Grimms regenboog - wat kan je er mee? Ik "moet" een duur cadeau verzinnen voor de oud tante van Modusje om te geven. Ik heb echt geen idee, maar ze wil iets duurs en duurzaam geven (als in: hier heeft hij nog jaren plezier van). Zelf zie ik de lol van die regenboog niet maar het is in ieder geval duur en niet zo groot. Mijn stokke placemat suggestie vond ze echt een stom cadeau, dus praktisch mag het blijkbaar ook niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja wie weet modus! Zit ik hier weer een olifant van een mug te maken!



Regenboog klik

Triggert vooral fantasie natuurlijk. Las aan de overkant dat er heel wat gezinnen zijn waar de buurkinderen zo graag komen spelen, vanwege de regenboog! Maar ook kinderen die er niets mee doen hoor Het is altijd een beetje afwachten. Maar hee, het valt wel in de categorie duur en duurzaam!
@Modus, ik zit serieus deze te overwegen, nieuw zijn ze 145 euro







Placemate Stokke wordt hier nog steeds volop gebruikt. Was toentertijd 50 euro en vond dat nogal overdreven, maar eerlijk is eerlijk dat ding is nu 2,5 jaar oud en wordt nog steeds goed gebruikt!



Schaap ik neem aan dat je wilt dat Schaapie een cadeautje uitzoekt voor Lammetje? Ik zou gewoon speelgoedwinkel inlopen 2 of 3 cadeautjes pakken en hem daar 1 van laten uitzoeken. Mooie strik erom en klaar is kees. Wel hele tijd blijven herhalen dat het voor Lammetje is. Zo heb ik het gedaan bij het cadeautje voor Biboek en voor Minipom was het altijd duidelijk dat de ingepakte voor Biboekje was ( en heb toen wel ook 1 voor hem gekocht, zodat hij zijn eigen ding had). Overigens in 1 van je eerdere post: naamalert.



HIer even druk met alles. Minipom had beginnende longonsteking en dat is nu eindelijk een beetje onder controle. Ga weer snel verder, moet nog een hoop werk inhalen wat is blijven liggen afgelopen weken.
zou dit niet gaaf zijn in jullie tuin Modus??







Ik was eigenlijk op zoek naar zo'n ding waar je muntjes in moet gooien en dan beweegt. Je weet wel bij de supermarkt staan ze, maar weet ze niet te vinden. Heb nu maar een pak micropampers gehaald omdat Minipom graag zijn grote eend wil verschonen. Tja een kinderhand is gauw gevuld
Trui leuk dat je het kraamcadeau kan waarderen. Hier hing er ook 1 aan de muur, maar die is er afgedonderd, maar dat heeft meer te maken met mijn ophangkwaliteiten.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, die regenboog is echt niets voor mij denk ik. Ik lees alleen maar dingen die je ook prima zonder extreem dure regenboog kan doen in dat blog. En dat alle buurkinderen langs willen komen om met dat ding te komen spelen is voor mij een reden om die dus niet te kopen. Ik hoop dat ze voor Minimodus komen, niet voor een stuk speelgoed, en ik vind kinderen van een ander nou niet zo geweldig dat ik die continu over de vloer wil hebben



De stokke placemat hebben we al voor Mimodus. Ooit met korting voor ¤40 gekocht, nog steeds absurd duur, maar we zijn er elke dag nog blij mee. Vandaar dat we er nog wel 1 willen voor Modusje.



De houten auto hebben ze op het kdv. Leuk, maar liever niet in mijn huis/ tuin, en die draaimolen is heel gaaf. Maar te groot en Minimodus wil altijd op zo'n ding in de grote speeltuin en dan "mag" ik duwen. Lijkt me dus wel goed voor mijn armspieren om dat ding in de tuin te hebben, maar liever niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een klacht ingediend bij de gemeente over de speeltuin bij ons in de straat. Dat is echt de vieste (met graffiti en hondenpoep en afgetrapt gras...) in de hele gemeente. Andere speeltuinen hebben zo'n leuke auto, meerdere speeltoestellen, klimrek, schommels etc. Wij hebben een extra brede glijbaan (Miimodus vindt het wel leuk om er vanaf te gaan), een grasveld met niks en een wip... Hopelijk wordt mijn klacht serieus genomen en gaan ze het een beetje opknappen. Ik denk dat het hoge percentage bejaarden in mijn buurt voor enige verwaarlozing van speeltuinen in onze buurt heeft gezorgd, maar veel huizen die verkocht worden (we hebben hier een ware huizenboom!) komen jonge gezinnen in. Vier huizen zijn verkocht in de laatste 2 maanden, allemaal aan jonge gezinnen.
Ooooh modusje is dus de kleinste. Dacht dat het om Minimodus ging. Zit even na te denken waar ik heel blij mee was voor Minipom. Een mooie deken van Fabulous Goose? Of een grote speelkleed. Hier gebruikte we de box weinig tot niet en lag Minipom heerlijk op het kleed op grond te spelen. Vond het ook handig om mee te nemen als we op visite waren.

Heb je de newborn set van stokke al? Daar heb ik nou echt veel plezier van gehad.
Alle reacties Link kopieren
We hebben 4 wiegdekens (waarvan ik 1 nieuw heb gekocht voor Modusje), twee speelkleden en we gebruiken de box wel veel vanwege Minimodus die met auto's enzo wil spelen in de woonkamer (en hebben al twee boxkleden), en de new born stokke set hebben we ook al (en een tweede stokke stoel). We hebben dus alles al (behalve een tweede placemat) EN het mag niet praktisch zijn want dat vindt ze niet leuk om te geven (snap ik wel hoor, maar is wel lastig).
ooh oke niet veel keus dus. Ik zou dan voor iets blijvends gaan, maar heb zo het vermoeden dat je dat niets vindt . Minipom heeft een volledig zilveren lepel met daarin zijn naam, geboortetijd en gewicht ingegraveerd. Maar dan is je oudtante wel iets van 150/200 euro kwijt voor iets wat je niet kan gebruiken of mee spelen. en anders bon voor fotoshoot?



Ik heb deze net besteld bij een dame voor een baby dat binnenkort geboren gaat worden (weet de naam al en in dat land doen ze niet aan geboortekaartjes, dus ik mocht zelf een thema verzinnen). Of anders zo'n boekje waar Modusje de hoofdrol in speelt? Een cursus babymassage past wel of niet bij je?
Alle reacties Link kopieren
Pom, jij hebt je verdiept in levertraan (en boter olie) toch? Enige tips waar ik op zou kunnen/moeten letten? Juiste merken?

Maar... we houden je wel van je werk zo. Met zieke minipom. Gelukkig alweer aan de betere hand, dat wel. Maar longontsteking! Poeh, niet cool



Modus, ik heb even geen briljante inzichten. Maar mocht me iets te binnen schieten dan hoor je het.

En hopelijk reageren ze een beetje adequaat op jouw verzoek. Klinkt als een redelijk verzoek.



Overigens, die placemats kende ik totaal niet. Moest even googlen. Maar dan kan je dus varieren door er steeds een ander papier onder te doen? Of... ben gewoon benieuwd hoe dat ding zijn geld waard kan zijn



Wilde dus stoppen met kolfen he. AUW!!! Dat vond mijn lichaam niet zo leuk gisteren! Dus uiteindelijk thuis het ergste weggekolft. En nu maar weer het ding mee naar mn werk. Nog iets rustiger afbouwen dus. Pff... was het zo zat
We hebben hier Green pasture en mijn kleine viking hier vraagt tegenwoordig om nog een hap (ik gruwel nog steeds, maar laat dat niet merken aan hem althans ik probeer het hem niet te laten merken. Brrrr). Zat eerst te klootviolen met potje levertraan en potje boterolie. Nu een variant dat zowel levertraan, als boterolie als kokosolie als rogolie bevat (dat laatste is goed voor de gewrichten). Wel pittig in aanschaf (iets van 50 euro), maar als je losse flesjes koopt ben je vergelijkbaar of zelfs meer kwijt. Voordeel van de enorme pot (ik vind het veel wat je voor krijgt) is dat alle ingredienten in de juiste verhouding zit. Scheelt weer afmeten enzo. Ik heb nu gekozen voor de caramelvariant. Het is vooral veel vislucht met een vleugje caramel, maar naar mijn idee beter dan alleen maar sterke vislucht .

Ik ben er tevreden over, sinds ik het inneem heb ik geen droge huid meer.



Je hebt diverse merken alleen Green Pasture is samen met nog een merk (even vergeten welke dat is) de enige die nog op de natuurlijke manier fermenteren waardoor natuurlijke vitamines behouden worden (maar dat proces duurt lang vandaar dat ze duurder zijn). Bij goedkopere merken verhitten ze de olie enorm (zodat het loslaat) met als gevolg dat vitamines verdwijnen en later worden synthetische vitamines toegevoegd. Oftewel je betaalt dan erg veel geld voor een inferieur goedje dat zogenaamd heel goed voor je is omdat er levertraan op staat.
Alle reacties Link kopieren
Ah thnx! Ik was ook al uitgekomen op de green pasture. En die mix al in het potje leek me ook wel handig ja. Heb hem alleen nog niet gevonden met kokosolie en rogolie erbij. Maar die ga ik wel even googlen nog. Geef jij minipom gewoon een theelepel? Of gooi je het ergens doorheen? Alhoewel... is vet neem ik aan, dus lost natuurlijk niet echt ergens in op.
Alle reacties Link kopieren
Deze Pom?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, met caramelsmaak voor jullie dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven