November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Ik geef gewoon op theelepel en daarna krijgt hij een vitamine c tablet (maar dat is meer omdat ik de smaak van vis wil maskeren, heb zlef het idee dat hem de smaak niet boeit.)



Carlson visolie heet dat andere merk!



Hier de pot die wij hebben (maar dan met smaakje)



Bestel het ergens anders die ook nog ander smaken heeft, maar even vergeten welke website dat is.
Vitavie.nl heet die andere website!
Ooh zie nu op factuur dat ik daar 46 euro heb betaald.
quote:MissSchaap schreef op 08 mei 2014 @ 16:00:

Deze Pom? En ja idd die
Alle reacties Link kopieren
Ja die pot Ik was al eerder vandaag op die vitavie pagina gestuit, maar daar zie ik nu die mexa-mix met kokosolie niet staan. Beetje jammer ook wel, dat ik dit dan weer net niet bij mijn moeder kan bestellen. Dat had wel wat gescheeld in kosten. Eens vragen of zij geen suggesties kan doen.
deze toch bij vitavie



groet pot
quote:Pompiedoe schreef op 08 mei 2014 @ 16:11:

deze toch bij vitavie



[urlhttp://vitavie.nl/webshop/Visolie/product/Concentratie_en_geheugen/Blue_Ice_Infused_Organic_Coconut_Oil_Caramel_780gr..html[/url]



Ze hebben, caramel, kaneel en banaan en zonder smaakje uiteraard.

Zijn wel duurder geworden, nu 50 euro
Alle reacties Link kopieren
Oww.... ja zit dus gewoon niet te kijken Ik zocht een pot, niet een etiket
Alle reacties Link kopieren
En traptractor? Die wil ik heel graag voor bebelis. Nu gok ik wel dat leliepeuter het nieuwe er wel vanaf haalt, maar ja...

...ik hoop ook dat ik die kan bewaren voor zijn eerste verjaardag



De regenboog is hier wel een hit. Hij wordt ingezet als dierenkooi, autogarage en bruggen, paardje, gewoon bouwen. En eerlijk, ik vind het een stuk aangenamer om naar te kijken dan naar iets van plastic.



Die playtray.. Wat doe je er precies mee? Het is toch gewoon een placemat? Of zie ik eindeloze mogelijkheden over het hoofd?



Verder.. Wat wil ik nog meer voor mijn mannetje? Boeken zijn altijd welkom, maar dan moet je nogal een reeks krijgen wil het duur zijn. . Of cadeaubonnen, maar dat is niet leuk... Eigenlijk gewoon k*t. Je weet een cadeau dat echt in de smaak valt, is het niet goed.



Zo heb ik hier nu een bon van de prenatal liggen... Qua kleertjes niet helemaal mijn smaak, maar ik weet ook niet wat ik er wél van kan kopen. We hebben gewoon alles al (op een aantal dingen na, maar die verkopen ze daar niet. Denk aan wol/zijden kleertjes in grotere maten, amberketting etc. Ben toch wel een aparte vogel (geworden).



Schaap, hier had ik laatst leliepeuter meegenomen om een cadeautje uit te zoeken voor bebelis. Veel benoemen, maar het ging wel goed. Ik zal wel wat foto's op fb zetten
Alle reacties Link kopieren
Lele, je kunt een placemat van stokke bij Prental kopen

Deze dus: http://www.prenatal.nl/sh ... nderstoelen/Stokke-Stokke®-Table-Top-47793.htm?id=47793

Voordeel: je kind krijgt het ding echt niet van tafel getrokken/ gegooid. En het is hard plastic dat heel makkelijk schoon veegt met een vochtig doekje. En heeft een randje waardoor borden en bekers niet door onhandigheid op de grond belanden. Wij hadden gewone placemats, maar die lagen altijd op de grond, werden vies, print vervaagde door vele schoonmaken etc. En onze tafel is rustiek, dus nogal oneven. En de zuignappen blijven toch perfect zitten! De plaatjes vindt Minimodus erg leuk (die met voertuigen).
Alle reacties Link kopieren
Traptractor vind ik heel leuk. Alleen we hebben al een heel wagenpark (Little Tikes cozy coupe, een mini bmw loopauto, loopfiets, houten fietsje) naast de glijbaan en watertafel die in onze garage staan gestald. Het wordt wel een beetje veel zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Fotoshoot vind ik een heel leuk idee! Dat ga ik voorleggen. Dan heeft ze er zelf ook nog iets aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja! De lach staat bijna goed op de foto



Wat een weer vandaag zeg. Ik was van alles van plan, maar uiteindelijk hebben Broekje en ik na het douchen vanmorgen maar lekker een joggingbroek aangetrokken en de dag gevult met puzzelen, kleuren, boekjes lezen en spelen. Heerlijk! Bakkie thee erbij en genieten maar!



De grimm regenboog. Ik denk dat Broekje het erg leuk vindt, maar ik vind het tot nog toe te duur eerlijk gezegd...



Die winkel waar Modus het over had, polarn o pyret, wat een leuke dingen hebben ze daar! Ik hou zo van die leuke printjes! Maar ook weer zo duur. Net als de stokke... Toch maar een staatslootje kopen



Lelie, ze hebben bij de p renatal ook van.die 1e jaar boeken om in te vullen. Is dat misschien leuk van die bon?



Pom, jeetje, longontsteking? Wat sneu voor Minipom! Is hij weer een beetje boven jan? Beterschap voor je jochie!



Fotoshoot is inderdaad wel een heel leuk idee Modus!



Zo, even aan de koffie...
Alle reacties Link kopieren
MrModus is ook voor de fotoshoot. We gaan het aan haar voorleggen. Vooral het idee dat ze er zelf ook plezier van zal hebben (mooie foto's van haar neefjes) spreekt ons aan. Bedankt voor de suggestie Pom! En beterschap voor Minipom.



Het weer was wel erg prut vandaag he. Ik ben alleen even naar de supermarkt gelopen. Ik had Minimodus' nieuwe schoenen moeten ophalen, maar dat komt morgen wel. Mimodus stond er vanochtend op om zijn gevoerde gele regenjas aan te doen ipv zijn dunne zomerjas. Goede keuze, alsof hij het wist :-) Hij had weer heerlijk gegymd op het kdv! Zo fijn dat ze dat daar doen. Hij vindt het echt fantastisch. Ze hebben vandaag koprollen geoefend, maar ik kreeg helaas Minimodus niet zo ver om te laten zien of hij het al kan.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel wensen. Die placemat vind ik dan weer helemaal niets! Zie er totaal het nut niet van in. Maar we hebben dan ook een tafel waarop geleefd mag worden



Die regenboog vond ik tot nog toe ook te duur, maar je moet toch wat voor een eerste verjaardag van een tweede kind. En mijn moeder heeft de kleine, qua meteriaal is het het geld dan echt wel weer waard vind ik. Echt super mooi spul.



Trui, de lach van korte broek is werkelijk prachtig!!



Doodop, dus ik ga mijn ogen sluiten. Tis mooi geweest voor vandaag. Trusten
Alle reacties Link kopieren
Schaap, je hebt duidelijk nog nooit onze tafel gezien
Alle reacties Link kopieren
Zo.. heb ik een keer geen tijd om bij te lezen tijdens toetsen, schrijven jullie hele boekwerken!



Wel even kort, morgen nog een dagje en dan lekker weekend. Nog maar 6 weken les! Ga lekker bakken aan het einde van het schooljaar met de klas die ik overgenomen heb. Zin in!



Wij hebben een 2e hands traptractor en een vergelijkbaar wagenpark. Rougefils heeft nog steeds het motto: 'Als het maar wielen heeft'.

Hij kan sinds kort fietsen.



Schaap ik zou gewoon gaan hoor met Schaapje. Voorbereiden, paar keuzes geven.



Zo nog even Eurovisie kijken en dan naar bed, ben kapot!
Alle reacties Link kopieren
Die playtray... Daar zie ik het nut ook niet zo van in. We eten hier met tafelkleed en dat onze tafel stift en zo bevat.. Ach. Maar dan heb ik straks twee permanent plastic dingen op de tafel... Met onze tafelschikking gok ik dat ik dat vreselijk vervelend ga vinden



Trui, ik ben verzekerd via fbto... Heb de boeken van Paulien oud liggen. Ik heb overigens wel een gaaf invulboek tot en met 12 jaar gekregen bij leliepeuter. Misschien hebben ze die...



Die fotoshoot vind ik trouwens ook echt een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Dames... Nu Bebelis een week oud is, kraamverzorgster me tranen uitgezwaaid (en ik eigenlijk nog helemaal niet klaar ben on uit ons veilige coconnetje te kruipen...). Hier het verhaal van de geboorte van Bebelis:



Vorige week was m'n moeder op de thee. Ik kreeg last van aura's en verwachte eigenlijk een migraineaanval.

Maar nadat ze weg was, ging ik naar de wc en ik bleef maar plassen. Eindeloos... Na weken met een blaas ter grote van een walnoot, viel dit me toch wel op en liet leliepeuter een bakje pakken. Kleurloos en geurloos... Toch maar de verloskundigepraktijk gebeld (nam niet op), noodnummer gebeld (nam ook niet op) en Lelieman (nam óók al niet op). Ondertussen hieperdepiep met dl boven gescharreld.



Op een gegeven moment kreeg ik lelieman wel aan de lijn, samen de klossen nog even onder het bed gezet. En kort daarna kreeg ik ook de vk aan de lijn. Of de bebelis wel was ingedaald. Ehhhh... Niet dus.



Ik verplicht op bed en wachten tot de vk er was.

En inderdaad... Bebelis was niet ingedaald. In goed overleg ben ik getoucheerd en ook geen ontsluiting. Ze belde met het ziekenhuis (omdat bebelis dus niet was ingedaald) en deze wilde mij horizontaal vervoerd hebben. Dit moest per ambulance... Wat een gedoe!



In het ziekenhuis was het druk! Het duurde lang voordat er iemand was, wel aan de ctg gelegd. Omdat mijn plan enigszins afweek van de standaard protocollen (:-D) kwam de gyn speciaal met me praten. De arts-assistente was ook mee, en om haar dus te 'temmen' de gyn. In goed overleg toch gekozen voor een infuus, omdat ik nog totaal geen weeënactiviteit had en bebelis toch wel droog lag. En de tijd ook wel doortikte...



(Hierna kreeg m'n vk nog eens standje van de arts-assistente. "Of ze niets doorspreken met ons, met die rare ideeën?" Terwijl mijn vk mijn ideeën echt niet raar vond, zo op de natuur gericht. Tsssk! Dat zij haar baan zo gemakkelijk mogelijk wilt hebben... Voor mij is dit wel een belangrijke gebeurtenis en daar heb ik graag zeggenschap over. Als het aan de AA had gelegen was ze gewoon ongevraagd haar gang gegaan, onder de noemer "maar ik ben de professional")



4 uur ging het infuus er in, er gebeurde nog weinig. Half 5 werd er opgehoogd. Toen heb ik op een gegeven moment gevraagd of Lelieman tegen me aan kwam liggen. M'n vliezen gaven niet lang daarna weer een guts en de weeën diende zich aan rond een uurtje of 5. De verpleegkunde hoogte echter alsnog op (nog niet zo heel lang weeën) en kort daarna werd hij toch maar weer naar beneden gezet.



Ondertussen had ik de affirmaties en rainbow relaxation van hypnobirthing op. Meegaan met mijn lijf was dit keer een makkie.



Rond kwart over 7 werden de weeën heftiger en begon ik mee te hummen (jaaaaa of kom maaaaaaaar) en 10 over half 8 hield ik het niet meer. Het lijf werkte het kind er gewoon uit. Mén, wat een oerdrift in dat lijf! Vk en verpleegkundige stonden zo naast m'n bed en enigszins overrompeld direct in actiemodus.



Omdat ik had aangegeven dat ik wilde weten of ik echt volledige ontsluiting had ben ik nog getoucheerd. Er was nog een klein randje, maar ik mocht mee met mijn lijf. Zij hielp 'm langs het randje en met 8 minuten lag er een klein mannetje op mijn buik!



Wow! Allemaal overrompeld door de snelle bevalling (nog geen 3 uur vanaf de eerste wee) gekeken en we hebben gewoon een zoon! Wow!

Navelstreng konden we ook volledig laten uitkloppen (zelf ook gevoeld!) :-)



Ik had enige schade aangezien onze zoon nu als voorbeeld Superman had. Maar ja... Het is dan ook wel echt een superkereltje! Met 4070 gram lichter dan ik zelf had verwacht.

En vanmorgen woog hij alweer 4350 gram!



De kraamweek was echt heerlijk. Knuffelen en kusjes, alleen directe familie op bezoek en verder niemand.
Alle reacties Link kopieren
Oh Lelie, wat een pracht verhaal!! Nu met een laatste kolje thee voor het slapen gaan gelezen Wat fantastisch dat je dit gewoon helemaal zelf gedaan hebt, zonder pijnbestrijding, maar met gehum. En jouw lichaam die gewoon dondersgoed wist wat de bedoeling was en dat dus ook in volle overtuiging deed. Mooi!! Echt mooi

Heb je veel aan de hypnobirthing gehad? En was het uiteindelijk wel jouw vk die de bevalling leidde, of die oetlul van een AA?



En de supermanhouding... daar was ik destijds met schaap zowel trots op als geschokt over



Zo, nu naar bed. Hopelijk is het morgen niet weer half 6 want dat vind ik niet zo cool...
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Compleet niet volgens de bedoeling lig ik wakker. Cadeaudochter ging naar bed en er viel wat. Ik hoorde alleen gestommel (lig er alweer even in ) en schrok me toch een partij... Dag slaap, hallo adrenaline!



Schaap, ik heb onwijs veel gehad aan hypnobirthing. Ik denk dat ik anders weer angstig zou zijn geworden van die krachten die door je lijf razen met een bevalling en daarmee weer m'n bevalling zou remmen... Nu durfde ik er echt op te vertrouwen dat ik dit kan, dat mijn lijf dit kan en Bebelis ook. En kon ik me dus ook open stellen en overgeven aan wat komen zou.



Die AA had dienst tot 5 uur.. Vooraf grapte ik nog dat Bebelis dus niet eerder mocht komen. Dit is tot nu toe echt een kind om afspraken mee te maken: in mei, op een vrijdag, niet in het vruchtwater poepen en ook na 5 uur met een andere AA.

Uiteindelijk met de ziekenhuisvk bevallen.. Ik was natuurlijk medisch, dus was overgedragen.

Maar het was een fijne, positieve en helende bevalling!

(En nu ik een dochter en knul heb, heb ik besloten dat de thuisbevalling de troef is voor een volgend kindje )
Alle reacties Link kopieren
Lelie, wow! Dat klinkt als een prachtige bevalling, fijn dat het zo gegaan is in 'ons' ziekenhuisje...



Rougefils werd vanmorgen van mij wakker om 5.30. Stond ik hem in mijn jurk te vertellen dat het nog nacht was. Helaas voor vriend trapte hij daar niet in.

Komend weekend lekker rustig!
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn Lelie! En voor superman
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat is dat met die peuters die opeens bepalen dat 5:30 een prima tijd is om wakker te worden

Minimodus doet dat nu ook bijna standaard. En dat terwijl ik Modusje dan net weer in bed heb gewerkt. MrModus moet er dan van mij uit. Volgens mij kijken ze dan tv ofzo, nou ja, MrModus slaapt op de bank en Minimodus kijkt tv. Ik bemoei me er maar niet mee (ik wil dan zeggen dat zoveel tv niet goed is enzo), want dan zegt MrModus dat ik dan maar moet opstaan.

Vanavond is MrModus weg en ik ben verkouden. Echt flink verkouden met spierpijn, hoofdpijn, en hoesten. Echt heel vervelend. Ik ben nu op Modusje aan het wachten totdat hij wakker wordt zodat ik hem met volle maag in bed kan leggen. Helaas is ongeveer de enige lange ruk die Modusje maakt de laatste tijd tussen 21 en 01... Nu had hij een fles om 19:30, maar ik hoor alleen een zacht gesnurk uit de kinderwagen. Dat beloofd een lange avond te worden Twijfel twijfel of ik nu toch naar bed moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Schopt Modus naar bed, baby's zijn onvoorspelbaar...

En ik wil niet geloven dat Rougefils morgen om 5.30 wakker wordt, dat is werktijd...

Wij hebben op dat soort ochtenden de tv ook lekker aanstaan! Ik geef MrModus groot gelijk. Niet over malen Modus!



Ik had een knuffel Rougefils vanavond, zo lekker...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven