November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Eerste bericht in nieuw topic!
Alle reacties Link kopieren
Lille zijn we geweest op onze vakantie met Minimodus (volgens mij, of was het een andere Waalse stad?). Ik vond het onverwacht een heel leuke stad met gezellige terrassen en straatjes.
Alle reacties Link kopieren
Lille ligt in Frankrijk, Modus.... Maar je beschrijving klopt wel. Onverwacht leuke stad...
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou dan ben ik dus niet in Lille geweest! Het was Luik
Alle reacties Link kopieren
Luik is ook heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hele bericht was raar, ik bedoelde ook EERSTE vakantie met Minimodus.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Ik sla jullie 'in de buurt'-tips alleen maar lekker op... Hier eigenlijk alleen maar 'de bekende steden' gehad...



Mijn eerste dag alleen met m'n kroost. Wat hebben we gedaan? Voor mijn gevoel helemaal niets.. Ik heb een stuk strijk gedaan en heb Leliepeuter kunnen verleiden tot een middagtuk. Daar zal ik vanavond wel spijt van krijgen, want ook de avond mag ik direct alleen doen. We zullen zien hoe dat gaat...
Alle reacties Link kopieren
Rouge, naar welke school gaat je brief? Naar TV HF of HC? (Hopelijk snap je m'n initialen )
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik had de vk gebeld; maar die vond het (nog) niet zorgwekkend. Goed die oefeningen doen voor je bekkenbodemspieren en eventueel na die 6 weken naar de fysio.



Gelukkig maar... Ik wist ook niet zo goed wat ik moet verwachten na een ruim een week.
Alle reacties Link kopieren
Maar voelt het ook alsof er iets zit? Of zie je het alleen maar? En kan het niet een los stukje vel ofzo zijn?
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



Lelie, fijn dat de vk niet ongerust is en dat oefeningen hopelijk voldoende zijn.



Modus, ik ben benieuwd of Modusje buiten fijner in de marsupi zit. Broekje heb ik toen wel buiten laten wennen. Binnen vond hij eerst te saai ofzo.

Korte Broek is ook hierin rustiger als zijn broer en slaapt eigenlijk overal. Behalve de kinderwagenbak. Die is te beklemmend denk ik, aangezien hij in ledikant en box prima slaapt.



Broek en Broekje zijn nu de fietskar aan het testen! Broekje zat als Bea te 'wuiven' achterin

Zal straks eens een foto maken als ze terug komen.
Alle reacties Link kopieren
Modusje is vandaag weer naar het CB geweest. Ook voor de eerste prikjes. Hij huilde hartverscheurend, en voelt zich nu ook duidelijk niet lekker Zijn gewicht begint nu binnen de curves te lopen (wel nog op de +2 lijn natuurlijk), en zijn lengte is ook op de +2 lijn. Hij is dus prima in verhouding en de verpleegkundige was erg tevreden om te zien dat zijn gewicht nu binnen de curves valt. Hij is dus relatief gezien afgevallen en nu gewoon een (heel) groot kind. Zij hebben hem op 62 cm gemeten, maar haar meetmethodes waren nogal apart. Zelf meten we hem op 64 cm, en dan heeft hij nog niet volledig gestrekte benen.

Marsupi ga ik morgen maar eens buiten proberen, bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Arm Modusje Hopen dat hij zich snel beter voelt en geen last meer heeft van de prikjes...

Wel grappig dat hij zichzelf gewoon recht trekt. Bijzonder hoe kinderen het echt zelf regelen.



Wij mogen de 22e voor het eerst. Kan gelijk Broekje weer eens gemeten en gewogen worden. Heb het idee dat hij de lengte in gaat, gezien het feit dat ik dus allemaal broeken moet gaan kopen omdat hij ineens model 1953 heeft

En het gaat ook duidelijk ten koste van z'n al niet aanwezige spekkies, broeken die eerst goed zaten zakken nu -letterlijk- van z'n platte billen...



Fietskar is een hit! Broekje heeft het dorp bij elkaar gezongen onderweg, hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Kind 1 ligt gewassen en wel in bed (of inmiddels alweer daarbuiten... Ze wilde naar bed. Huilend en wel. Om vervolgens boven te zeggen: "ik ben niet moe." Dan heb je nu even de verkeerde ik denk dat meespeelt dat ze alleen voor het slapen gaan de borst 'mag'. Misschien moet ik dat met wakker worden ruilen (wat denk ik weer niet handig is met mogelijke ochtendstress..)



Helemaal comfortabel openbaar voeden (zelfs in eigen huis) doe ik niet meer bij leliepeuter. Voel me dan toch een beetje een freakshow... Hoewel ik haar wel voedde waar m'n geweldige kraamhulp bij was. Maar die is ook lactatiekundige...

En met het kraambezoek wilde Leliepeuter dan ook drinken. Dat voelt niet fijn. Vandaar het vaste moment (omdat ik dat haar -nog- niet wil ontzeggen.. Dat voelt ook gemeen nu haar kleine broertje wel 1000 keer per dag aan de borst lurkt).



Maar goed, bebelis lag keurig te tukken in de box. Ik heb goed gegokt op z'n buik.. In de co-sleeper ligt hij wel op z'n rug of zij (wel al twee hele nachten ). Dat ging overigens ook goed, want de afgelopen nachten maar 1 voeding! Wow! (Of 2, als half 6 geldt als de nacht).



Zeeph, de ingang is gewoon verstopt met roze weefsel. En dan een rondje met gaatje (baarmoedermond?). M'n vinger wilde ook beduidend minder diep naar binnen mén wat een intieme praat zo openbaar op het net



Trui, je fietskar klinkt heel fijn! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!



Modus, modusje trekt ook nog wel recht, weet het zeker. Leliepeuter was ook behoorlijk massief maar daar zie je ook niet veel meer van terug. En dat meten op het cb... Het blijft toch een bijzonder iets...
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is gedaan! Aanvraag beurs ingediend, ingeschreven op de hogeschool. Man wat een stap, maar ik heb er eigenlijk wel heel erg veel zin in!



Lelie, fijn dat de vk zich niet erg ongerust maakt! Oh en jullie kaartje ligt nog te wachten tot ik em ga schrijven... Het is het HC.



Ik maak mezelf weer lekker helemaal gek met mijn naderende menstruatie Symptomen zijn iedere keer weer anders. Nu weer hele pijnlijke borsten en tepels (echt au au au!!). Komt nu bij dat ik zelf gewoon niet meer weet wat ik wil. Is best verwarrend allemaal. Oké ik doe het zelf, maar toch. He het was gewoon fijner om 'opeens zomaar per ongeluk zwanger te zijn'! Kon ik er ook niet meer over nadenken, maar was het gewoon zo! Het ene moment rammel ik als een malle, het andere moment weet ik het niet meer, en weer een ander moment wil ik helemaal niet meer! Zucht, vrouwen! Maar he ik heb het wel weer op het net gedumpt (Lelie )



Trui, je fietskar klinktt super goed, zag al een foto op FB!



Modus, fijn dat de groei van Modusje wat minder is. En ook hier ervaringen met rare metingen, gelukkig hoef ik er nog maar 2 keer heen! Hoop dat Modusje zich snel weer beter voelt!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic dames!



Lelie, dat voeden, dat snap ik wel. Ergens ligt toch die grens waarop zeg maar 99% van de nederlanders vindt dat je te ver gaat. En die zal nu wel zo zijn? Zonde toch... dat zo iets cultureel bepaald je zo kan remmen in wat je eigenlijk wil doen.

Maar die baarmoedermond. Oef... mijne zat/zit ook lager dan voor de bevalling van lam. Maar nog niet storend. En ik moet niet meer spontaan gaan touwtje springen zonder mijn blaas goed geleegd te hebben geloof ik... maar die oefeningen, ik vergeet het zo vaak. Doe dat nu dan maar weer even



Rouge, geen tips meer toe te voegen aan wat al gezegd is! Leuk he, die voorpret! Al iets gehoord op je vorige sollicitatie? Je hebt er pas een de deur uit gedaan toch? Verwarrend, je rammelende eierstokken die soms ineens verdacht stil zijn. Dat maandelijks terugkerende hormoonfestijn maakt het er ook al niet makkelijker op. Maar als je nu zou testen, stel he, en het is positief... wat is dan je allereerste reactie? Ik denk dat dat veel zegt..



Romo, gefeliciteerd!!! Zag een prachtige foto langskomen op fb van jullie



Arme modusje. Hopelijk knapt hij snel weer op. En lekker naar een mooi lijntje dus! Gaat helemaal goedkomen met dat kereltje van jullie! En dat meten... hier ronden ze altijd af op een cijfer achter de komma. Ook zo dubieus. Alsof je in cm al nauwkeurig kunt meten, laat staan in mm!! Vorige keer bij lammetje: 72.3 "Oh wacht, dat doe ik nog een keer, anders zou hij niet gegroeid zijn. Hij trok vast zijn beentje in. Ja kijk, nu is hij 74.2, dat klopt beter". Sure.......!



Trui, op die fietskar ben ik nu toch wel stiekem jaloers hoor!! Gaaf ding!



Pom, mag ik je nog even bedanken voor je tijgertandjes tip!! Die werkt hier verrassend goed En ik heb hem ook maar gelijk ingezet om wat aan het slissen van schaap te doen. Na het poetsen laat ik hem eerst grommen als een tijger.. en daarna ook nog even sissen, met de tijgertanden. Gaat goed!

Maffe van schaap is ook dat hij zijn eigen naam met 2x een s zegt. Of dus 3 keer voor de opletters... maar als je aan hem vraagt heet je "schaas", dan corrigeert hij in "nee, ik heet schaap!". Net als dat ze op de psz proberen hem goedemorgen te laten zeggen. Hij zegt dan altijd "nee, ik kan geen goedemorgen zeggen". Flapdrol



Ben benieuwd of jullie ook nog leuke tips hebben voor mij... Volgende week donderdag zijn we beiden een dagje vrij met de kinders bij mijn moeder. Kans is groot dat het bed dan geleverd wordt, maar als dat niet zo is, is het wel leuk om een dagje met zijn 2en te ondernemen. Nu kunnen we natuurlijk prima thuis een filmpje kijken, of naar de film, of ergens lunchen, of een variatie hierop. Maar dat vind ik een beetje boring... ik zat te denken misschien aan een dagje walibi. Met mooi weer dan... sauna is MrSchaap niet van, dat is wel erg jammer. Heeft iemand hier nog iets leuks? Ben een beetje inspiratieloos.
Alle reacties Link kopieren
Tja Schaap, dat weet ik dus niet, wat ik zou vinden. Wel blij denk ik, maar dat betekent wel dat ik mijn plannen voor een gedeelte moet omgooien, dan ga ik modules doen, en dan in het volgend schooljaar echt starten.



Vriend zegt hier: winkelen, lunchen, rond slenteren in eigen stad hand in hand en seksen.. Maar ik heb zo maar het idee dat MrSchaap niet heel erg vrolijk wordt van de 1e 3 dingen.

Maar goed, wat deden jullie voor de komst van Schaapje en Lammetje? Dat zou ik gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, we weten wel wat Rouge en Rougevriend doen als ze met z'n tweeën zijn. Volgens mij halen ze de stad helemaal niet



Schaap, mijn suggestie zou inderdaad sauna zijn, maar ja, heb je niet zoveel aan. Of strand? Naar het rijksmuseum? Of de dierentuin, jullie hebben toch een abonnement



Lelie, fijn ddat de vk zich nog geen zorgen maakt. En je inschrijvingklinkt dduidelijk als ik het zo mag zeggen. Bij mij is er in elk geval niet veel veranderd in die zone sinds de bevallingen. Alleen dat springen moet wel echt met lege blaas en ook niezen en hoesten kan ik beter niet met volle blaas doen. Wanneer moet er verbetering zijn volgens de vk?
Alle reacties Link kopieren
Rouge!! Wat ken je mijn vriend toch goed Ik moet inderdaad niet aan komen zetten met winkelen of door de stad slenteren! Wat we deden voor we kinderen kregen... een film kijken of naar Walibi Het strand heb ik aan zitten denken, maar dat doe ik liever een keer met kids. Ik denk toch dat het walibi gaat worden. En een van mijn zussen als oppas vraag voor de avond. Zodat we even lekker uit eten kunnen. Heb maarliefst 100 euro gewonnen met de staatsloterij Bijna miljonair Dus daar mag wel een leuk dagje van georganiseerd worden!



Lelie, heb je je eerste avond alleen met 2 kinderen overleefd? Uitgerust weer wakker?
Alle reacties Link kopieren
Haha Rouge!



Wat te doen.. Als ik met mijn werk (ik zou 60 uur per week kunnen/moeten werken met de hectische baan die ik nu heb haha) en twee kleine kindjes ooooooit weer eens tijd met Haniman krijg dan weten wij het wel



Sauna, in cafés lekker drankjes doen en goede gesprekken voeren zonder dat we onderbroken worden of we in slaap vallen van moeheid Winkelen, naar de bioscoop, Vietnamees eten, samen sporten, bedenken welke reizen we nog willen maken en heeeeel veel knuffelen. In de tuin of aan het huis werken samen, spelletjes doen of elkaar anekdotes uit onze jeugd vertellen.



Ik krijg er helemaal zin in haha maar goed dat we deze week een gesprek hebben met potentiële oppas!



Grote deadline vrijdag dus ben weer weg- maar Rouge bedankt voor mooie nieuwe OP & als tip nog: er loopt een boeiende discussie over beeldschermtijd op de kinderpijler (die mij van het werk heeft gehouden op mijn terugreis maar huis ) Neig nu naar meer beeldscherm vrijheid voor minimuk. Wel eye openers tussen de reacties (vroeger dacht men bijv ook dat veel boeken lezen slecht is- en ook dat je de computer/tablet niet moet zien als 'hobby op zich' maar als middel: mag je kind wel op andere manieren muziek luisteren/ betekenissen opzoeken met woordenboek/ lezen/ bordspel spelen/ fotoboeken kijken- waarom dan dat niet via de tablet?!)



Anyways, fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Ja, die OP.. Daar staan bij mij ook gewoon 2 kinderen. Soms overvalt me dat wel! 2 kinderen en getrouwd! Wat klinkt dat vreselijk volwassen... Net zoals ik van de week met de kindjes langs mijn moeder ging. Zo bijzonder...



Hani, toevallig had ik laatst een topic aan de overkant geopend over schermtijd. En daar waren ook dames die zeiden: "maar als hij de hele dag zou lezen, zou je dat wel leuk vinden?" Ehh... Nou, dat hebben we nu dus. En dat vind ik ook een gekke situatie.

Maar dat maakt niet dat we het hier los laten hoor... Candy crush en clash of clans zijn wel leuke spelletjes, maar alles met mate



Leliepeuter speelt vooral de schoonmaak-app van toca boca. Kan ik alleen maar stimuleren ze is vooralsnog ook van het live schoonmaken en kan vreselijk huilen als ik al klaar ben zonder dat ze heeft kunnen helpen



Schaap, ik zou ook gaan voor konijnen! Lekker eten in de koelkast/lades, wijntje erbij. Niet persee gezond... Maar vooral lekker. En de gordijnen dicht en de tafel, bank, aanrecht, jullie eigen bed zonder lam, alles der op en aan weer eens voelen



Zeeph, die verandering moet er met 4,5 week wel zijn. Anders dus bekkenfysio. Ach, nu heb ik een reden om naar het afsluitende 6-weken consult te gaan.

Hoe gaat het nu eigenlijk met kleine Fruz? Nog steeds vol aan de medicatie maar wel met goede verbeteringen?



Rouge, het HC is een leuke school! Ik had eigenlijk gehoopt dat cadeaudochter daar heen zou gaan.

En al dat gek maken... Dan zit de wens stiekem toch wel diep, of niet?



Ik kijk nu ook met 1 oog 'bake my day'... Jammer dat ik geen 'proef-televisie' heb...



...vandaag hadden we de uitvaart van 'ouwe opa'. De beste man is afgelopen donderdag overleden, op de zeer respectabele leeftijd van 102 jaar. Bij leliepeuter was haar eerste uitje zijn 100e verjaardag, na een week. Bij bebelis was het condoleren, na een week. Ergens toch ook wel bijzonder...



...jammer alleen van mijn kraambubbel die nu echt compleet is verdwenen. Met als topper nog een fijne discussie met cadeauzoon die zich niet aan z'n afspraken houdt en vervolgens maar gewoon vertrekt naar z'n moeder omdat hij er geen zin meer in had...
Alle reacties Link kopieren
Mag ik even jullie ongezouten mening over het volgende (ik denk dat jullie mijn mening wel een beetje kunnen raden, dus die laat ik even achterwege )



Ik heb al eens vaker gezegd dat schaap dus geen goedemorgen zegt op de psz. Nu, vanmorgen toen ik schaap ophaalde, kwam zijn juf naar me toe. En vertelde dat ze vandaag echt even streng voor schaap was. Zo wilde hij weer niet goedemorgen zeggen, niet in de kring (dat kan ze begrijpen) maar ook niet apart. Het ligt ook niet aan het woord, want hij zegt rustig "ik kan geen goedemorgen zeggen". En dus, om hem dat wel te laten zeggen, heeft ze hem 1 minuutje op een stoeltje apart gezet. Gevolg; een nukkig schaapje, dat nog steeds geen goedemorgen zegt. Juf wilde dus onder andere van mij weten wat wij doen als schaap iets weigert te doen. Ze hebben wel vaker kindjes die dit weigeren, maar 1x een stoeltje en ze hebben succes.



Dus..... wat zouden jullie hiervan vinden? En doe je er iets mee? Ben even benieuwd...
Niet. Minipom hoeft van mij geen goedemorgen te zeggen en zeg dit vooralsnog uit zichzelf. Prima. Wel vind ik het vervelend dat leidsters bij hem om kusjes vragen of een knuffel. Als ik er bij ben zeg ik altijd hardop "Als je niet wilt, hoeft het niet. Geef maar een high five" en daar mogen ze het meedoen. Volgens mij is de boodschap wel aangekomen want al een tijdje heb ik een leidster niet meer horen vragen om een kusje of een knuffel van hem . Helaas krijg ik daardoor ook niet zo vaak een kusje als ik zou willen. Nouja het hoort erbij.



Zeg jijzelf 's ochtends bij de leidsters "goedemorgen"? Ik vind voorleven namelijk wel belangrijk en Minipom mag zelf bepalen wat hij daarvan oppikt/ten uitvoer wil brengen. Goedemorgen zeggen vind ik als etiquettegek wel belangrijk, maar ik wil wel dat hij het uit zichzelf zegt. Hierom een strafstoeltje zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm het strafstoeltje vind ik ietwat overdreven...

Maar wat pom zegt; leef jij voor?



Ook hier vind ik groeten en gedag zeggen wel belangrijk. Ik zal er vrijdag eens op letten, op het groeten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven