November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn wij niet de enige die kiezen voor intimiteit...



Hier een kind dat tegen iedereen hallo zegt en hallo brult als iemand niets terug zegt..

Maar hij zegt soms geen dank je wel als hij zelf om een plakje worst heeft gevraagd (plakje worst alsjeblieft... ). Omdat hij er zelf om vraagt vind ik ook dat hij dank je wel moet zeggen, maar soms lukt het gewoon niet. Dan word ik niet boos, ik weet dat hij het wel kan.



Is Schaapje op dat moment verlegen of gewoon stront eigenwijs?



Lelie, ik weet niet of die wens zo diep zit, ook al maak ik mezelf een beetje gek. Je zou het wel zeggen he? Maar zo voelt het niet, misschien over een jaar of 2? Als er dan nog niets is?



Ai tijd voor mijn bed, morgen weer vroeg!



naar iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Pom, precies dat. Ik leef voor, zeg elke ochtend daar goedemorgen als we binnen komen. Overal trouwens. Vind voorleven heel belangrijk. En ook ik zeg "als je niet wil dan hoeft het niet. Zwaai maar." als iemand een kus of knuffel wil wat schaap niet wil.

En ook ik vind gedag zeggen een belangrijke gedragscode. Maar als het een regel wordt waar sancties op staan... gaan mijn nekharen overeind staan eerlijk gezegd.
Zelfde vraag als Rouge. Is het verlegenheid bij Schaap of een machtsmiddel (dat laatste werkt blijkbaar succesvol want juf gaat zelf ook over tot een machtsmiddel)?



Ennuh Rouge juist voor zo'n weekend zou ik jezelf en je geliefde op laten sluiten in die vuurtoren. ooh verrekt joh ik zie dat het gewoon in Harlingen is. hoe kom ik nou bij 1 van de eilanden? Ooh ik zie dat Den Helder ook zo'n vuurtoren heeft. Ooh wacht ik zie dat bijna alle eilanden een overnachtingsvuurtoren hebben. Probeer dan diegene te vinden waar ze 's ochtends met een autootje het champagneontbijt brengen. Kan mij nog herinneren dat ze ooit (heel verkapt) in een artikel hadden vermeld dat je eigenlijk niets kon doen 's avonds behalve seksen in de middle of nowhere met een fantastisch uitzicht. Prima babymaakaccommodatie! Ik dacht zelf dat het Ameland was, maar kan ook Texel of Vlieland zijn.



Hier nog steeds een beetje stress. Minipom had vanochtend een mini spoedoperatie en ligt nu lekker te koezen. Nog even een paar dagen met ongemak vanwege de pijn en dan hopelijk een hele lange periode zonder pijn.
En Lelie ik had je al gesmst, maar ik hoop echt voor je dat je na de begrafenis nog een minicoconnetje is gegund.



Vervelend van de situatie met cadeauzoon. Hopelijk lost dat snel op. Was het een actie gericht naar jou toe of gewoon pubergedrag?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind goedemorgen zeggen wel normaal en wenselijk gedrag, maar een strafstoeltje echt een vreemde maatregel. Ik zou verwachten dat ze benoemen dat ze graag willen dat Schaap goedemorgen zegt, en daarmee is het ook klaar. Ik zou er zelf niets mee doen als mijn kind het niet wil zeggen, behalve aangeven dat dat netjes is om te zeggen. Volgens mij komt het vanzelf wel als je het zelf altijd wel doet.

En verplichte kusjes en knuffels heb ik echt een hekel aan. Op ons kdv is expliciet de regel (op verzoek van de oudercommissie waar ik toevallig in zit ) dat er door leidsters niet om gevraagd mag worden. Alleen als het kind initiatief toont wordt dit in ontvangst genomen door de leidsters. Ik zie het ook nooit gebeuren bij ophalen tenzij het kind dat zelf duidelijk wil. Minimodus draait momenteel zijn vaste "fijne avond, doei, dag, tot ziens" riedel af en bewaart zijn kusjes voor zijn favoriete leidster.
Alle reacties Link kopieren
Gaap!!! 3 uur is een mooie tijd om te poepen. Aldus Korte Broek... Tsja, en als je dan toch wakker bent kun je dat net zo goed blijven

En nu ligt hij lekker te sporten in de box en te lachen naar de mobiel van Pom



Straks maar lekker naar buiten, er is markt en de zon schijnt en misschien dat de kreukels een beetje bijtrekken door de buitenlucht, hahaha!



Goedemorgen zeggen: de strafstoel vind ik persoonlijk wel wat ver gaan, als je die voor zulke dingen al wil inzetten maakt het ook geen indruk meer als er echt eens iets stouts gedaan wordt.

Maar Schaap zegt zelf dat hij het niet kan zeggen (wel supergrappig stiekem ), en als je vraagt wat hij dan wel kan zeggen? Gewoon hallo of hoi of goeiedag? Of mogguh? Dat laatste vindt Broekje helemaal leuk.



Lelie, dat is inderdaad wel heel bijzonder, wel een mooie uitvaart geweest?

En hier hetzelfde besef pas geleden. Vroeger vond ik getrouwde mensen met 2 kinderen wel een soort van oud en wijs. Beetje jammer dat ik dus niet wijs ben, hahaha! En oud, zo voel ik me vanmorgen dan weer wel na een nacht weinig slaap...



Ik duik maar eens de douche in, knap ik ook vast van op. Al is dat ook anders als vroeger, met 2 kinderen erbij, hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Minispoedoperatie lees ik nu pas. Alles oké met Minipom?
Alle reacties Link kopieren
Oei pom, een spoedoperatie? Dat klinkt wel behoorlijk heftig!



Pom, cadeauzoon is gewoon lekker aan het puberen, schenen schoppen, en heeft vooral de mening van zijn moeder (eerst zegt hij A, na een paar dagen bij moeders is het in ene B). En dan zegt hij gewoon behoorlijk kwetsende dingen omdat hij (nog?) geen idee heeft hoe die woorden aankomen..



Het is gewoon een bijzonder knulletje. Fysiek een puber, inclusief bijbehorende hormoonhuishouding. Maar sociaal-emotioneel nog errug jong. En dat is lastig, want hij wilt groot zijn, reageert ook groot maar is dat eigenlijk nog helemaal niet...
Ja alles gaat goed. Hij is zo ontzettend opgeknapt! Voel ik mij weer schuldig over, dat betekent dat hij afgelopen enorm veel pijn heeft geleden, maar dat hadden we en de artsen niet in de gaten omdat hij zo vrolijk bleef. Wat zeurderig, maar wel actief en redelijk blij. Het verschil is zo enorm nu. Ik voelde mij eerst een beetje opgelaten over de ingreep. Het is relatief klein en vond een spoedje daarvoor iets te overdreven en nu zit hij zoveel beter in zijn vel, dat ik mij weer kan bijleggen dat zelfs een hele kleine ingreep spoed mag zijn.



Modus geeft het voldoening zitting nemen oc? Ik twijfel nog, omdat deze kdv voor mijn gevoel niet veel mee doet, maar dat kan misschien ook wel liggen aan de mensen die daar inzitten. De grootste prestatie die hier is behaald is een extra drempel bij de kdv voor de veiligheid, vind ik weinig voor een kdv dat meer dan 10 jaar bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Pom, ik vind het toegevoegde waarde hebben de OC. Maar ik denk dat we het sowieso wel hebben getroffen met ons kdv, en het beleid. Ze zijn heel actief op allerlei gebieden (pedagogisch beleid, maar ook extra activiteiten en dergelijke). En ik zit in de Oc vanwege mijn sociale contacten in de buurt, omdat wij toen Minimodus een baby was hier naartoe zijn verhuisd en ik niemand kende in de gemeente.

Het management van ons kdv luistert zeker naar de input van de OC. Alle vragen van ouders worden serieus behandeld, de eventuele klachten worden besproken (inclusief oplossingen), de formatie en financieel beleid wordt doorgenomen en het kdv legt tevens vragen die zij hebben ten aanzien van het beleid bij de OC neer voor input. We worden echt als volwaardige gesprekspartner gezien, en als orgaan waar zij verantwoording aan moeten afleggen. Ik begrijp van mijn mede-OC leden dat het binnen andere OC's heel anders kan zijn. Ze waren naar een OC avond van BOINK geweest en kwamen nogal geschokt terug. Ik zou in ieder geval wel in de OC willen zitten, al was het maar om de rol van serieuze gesprekspartner te gaan afdwingen (als dat op jouw kdv niet zo is).
Alle reacties Link kopieren
Overigens kreeg ik gisteren opeens te horen dat Minimodus niet goed meedoet met gymmen. Daarom wilde ze hem niet meer mee laten doen omdat hij de les verstoort. Dit was nogal een verrassing omdat we elke keer te horen kregen dat hij het zo leuk vindt. Minimodus schijnt de eerste activiteit enthousiast mee te doen, tijdens de tweede activiteit op de bank te gaan zitten (daar hebben ze geen bezwaar tegen) en tijdens de rest van de les zich te gaan verstoppen in het materiaalhok. Ze kunnen en willen hem niet in het materiaalhok laten zitten, dus waarschuwen hem telkens, maar hij blijft het doen. Die eigenzinnigheid herkennen ze een beetje op de groep, maar daar doet hij meestal wel mee. Hun oplossing was dat hij dan op de groep blijft bij de dreumesen. Ik was daar niet helemaal blij mee. Nu heb ik voorgesteld dat ze Minimodus mee laten doen, hem waarschuwen als hij niet mee doet dat hij terug moet naar de groep en dat ook gaan doen als hij niet mee doet. Hopelijk heeft het het gewenste effect en doet hij de keer erop wel mee. Dus geen straf, maar wel direct een consequentie als hij niet meedoet. De leidster was helemaal voor dit plan gelukkig. Dat vind ik dus heel prettig aan ons kdv. Ze zijn altijd bereid mee te denken en tips van ouders daarin mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar zou ik niet echt blij mee zijn dat je kind om die reden op een strafstoeltje zou worden gezet. Ik vind dat zwaar overdreven.



Minimijn zegt over het algemeen wel gedag. Geen goedemorgen overigens. Dat vind ik ook wel een hele beleefde groet voor een 2-jarige. Minimijn zegt nog steeds "hajooo!". Maar goed, het hangt een beetje van de situatie af. Als zij een ruimte vol mensen binnen komt wordt ze erg verlegen en zegt ze helemaal niks, maar vlucht in mijn armen. Maar als zij ergens is en andere mensen komen binnen (bekend of niet), dan worden die wel begroet. En als we weggaan wordt er ook uitgebreid dag of doeg (dat laatste heeft ze niet van ons...) gezegd.



Pom, ik heb er ook een hekel aan als anderen bij Minimijn om kusjes of knuffels vragen. Ik reageer altijd precies hetzelfde als jij. Ik wil zeker niet dat Minimijn dat soort dingen tegen haar zin in doet.



Lelie, wat een mooi verhaal van je bevalling! En wat een goede nachten heb je al! Maar 1 voeding! Wij hebben hier te maken met een stipte man: iedere 3 uur is het raak. Ik kan de klok erop gelijk zetten.

Hoe gaat het trouwens nou verder met die eventuele baarmoederverzakking? Wil de verloskundige er niet even naar kijken? Ik geloof dat ik dat zelf wel zou willen als ik daar last van had.



Ik kom trouwens net terug van het CB met Micromijn. Hij is in 1 maand 1500 gram aangekomen! Hij krijgt slagroom volgens de CB-arts.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu dat ik de favoriet voor ons nieuwe topic aangemaakt heb voor alleen de eerste pagina Heb de laatste 11 berichten dus gemist... Eerst die even lezen...
Alle reacties Link kopieren
Pom, fijn dat de ingreep zoveel effect heeft! Ik heb even gemist wat er aan de hand was met Minipom. Wil je nog zeggen wat er gebeurd is of wordt dat te herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Even een vreugdedansje! Ik heb m'n doel van de dag behaald: de was doen, ophangen en m'n laatste beetje strijk wegwerken!



Mijn, vannacht was minder mooi hoor, kleine man lag veel te snacken! Kan ie dat clusteren niet bewaren voor de avond, als Leliepeuter in bed ligt?
Alle reacties Link kopieren
Fruzz is alweer een tijdje van de medicijnen af. En dat gaat goed.



Pom, heftig hoor. voor je schuldgevoel. Nergens voor nodig. Je hebt toch actie ondernomen?



Ik vind een straf stoeltje ook overdreven. En inderdaad, als schaap geen Goedemorgen wil zeggen misschien een alternatief bieden?



Kusjes en knuffels hoeft zeefy niet te geven. Ij geef haar altijd de keuze tussen hand, kus of gewoon doei zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Trui, moet korte broek ook een echo bij z'n heupjes omdat hij nog in stuit lag, 3 maanden voor de geboorte?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, geen echo hier. Nou zit het ook niet in de familie, weet niet of dat uitmaakt?



En vannacht was top! Maar 1 voeding om 4 uur! Voel me als herboren



Mijn, wat is Micromijn al goed gegroeid! Zeker slagroom, hahaha!



Modus, de oplossing die jij aandraagt vind ik ook meer logisch. Dat het gedrag een consequentie heeft is zo beter te begrijpen voor hem. Uitsluiten is niet leuk en zo snapt en leert hij niet waarom.



Zo even naar de apotheek voor Broekje. Hij kan niet poepen. Het is denk ik te hard, want hij kwam gister telkens huilend naar me toe en zei dat z'n billen zeer deden, zo zielig Heeft hij nog nooit gehad. Even kijken of zij daar wat voor hebben...
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Er is poep! 3 jaar geleden ook niet gedacht dat ik daar zo blij mee kon zijn

En gelukkig dus zonder kunst of vliegwerk...
Alle reacties Link kopieren
Hmm... Kreeg dat gisteren te horen. Bebelis moet een echo aan zijn heupjes omdat hij na 6 maanden zwangerschap nog in stuit had gelegen en dat hij daardoor een grotere kans heeft op heupdysplasie.



Eigenlijk geloof ik het wel, hij wordt veel gedragen en luiert breed (wasbaar ). Eerst maar even inlezen wat het inhoudt, wat de verhoogde kans nou daadwerkelijk zijn (want hij lag met 8 maanden wel gewoon startklaar).

Om eerlijk te zijn vind ik dit ook weer zo'n protocol dat nergens over gaat. Beetje de zorgkosten omhoog jagen en tijd wegsnoepen van artsen die dit beter kunnen gebruiken voor mensen die het echt nodig hebben.



Elke ochtend is er nu dat pinsessentelvisie van studio 100 bij zapp. Leliepeuter vindt het geweldig! Ik vreselijk, maar kwart voor 8 de televisie uit ipv 8 uur zit nog niet in mijn systeem.

Yak! Stomme meidentevisie. Doe mij maar lekker Pieter Konijn of zo



Gisteravond werd dat prinssen-liefhebbende meisje overigens wel wakker om te plassen! Hoe stoer is dat! En vanmorgen was haar luier dus nog droog! Ik ben zooooo verschrikkelijk trots! Klein broertje erbij en dan geen terugval, maar zelfs bezig zijn met nachtzindelijk worden!



Overigens doet ze het helemaal super hoor, als grote zus. Tot nu toe heeft ze nog niet stiekem in de lekkere dingen la gezeten, terwijl ik aan het voeden was en zo



Zeeph, wat fijn dat fruzz het zo goed doet zonder medicatie!



Mooie oplossing, Modus!



Mijn, 1500 gram! Wow! Ik had gehoopt dat de wijkverpleegkundige 'm gisteren ook zou wegen, maar ze was met de fiets... Als ik. Puf heb vanmiddag maar even naar het inloopuurtje.

Ben wel nieuwsgierig. Zie die dijen, wangen en kinnen elke dag een beetje groeien

Hoe gaat het eigenlijk met jouw buikpijnen?



Ik ga kijken of ik mijzelf nog wat kan activeren vandaag. Inmiddels is het na 8 uur en de tv staat nog aan...
Alle reacties Link kopieren
Fijn broek, dat je je darmen lekker hebt kunnen legen.

Toch altijd sneu als die kleintjes dat niet lukt...
Alle reacties Link kopieren
Hier een buitengewoon uitgeslapen Modus! Om 24:00 naar bed (was nog helemaal hyper van de leuke ouderavond), fles om 4:30 (5:15 lag ik er weer in), kusje van Minimodus en MrModus om 8 uur en om 8:50 vond Modusje het wel eens tijd voor een volgend flesje. Ik heb zo'n lichte hoofdpijn van te lang slapen. Straks maar een flinke bak koffie drinken!

Vandaag gymt Minimodus, dus ik ben benieuwd. Overigens was "mijn" oplossing ook de oplossing van de manager van het kdv. De leidster had het niet helemaal goed overgebracht. Hij gaat gewoon elke les proberen mee te doen. Thuis moeten al zijn knuffels rennen en koprollen, dus we hebben het idee dat hij het super leuk vindt. Alleen dat materiaalhok trekt blijkbaar.



Jee voor Micromijn! En spannend of Bebelis net zo hard gaat!



En super voor Fruzz zonder medicijnen, Minipom die zich beter voelt en Broekje die zich ook opgelucht en beter voelt en Leliepeuter die een superzus is en nachtzindelijk!



Miimodus toont nu eindelijk wel wat belangstelling voor poep, plas en het einde van luiers. Hij wil het echter absoluut niet proberen dus we wachten nog maar rustig af. Hij weet nu wel wanneer hij plast en poept want dat verteld hij ons nu.
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat als een heerlijke nacht modus! Kan mij voorstellen dat je je herboren voelt.



Ik heb ook lichtelijk hoofdpijn, maar dan door vermoeidheid. Denk dat ik elk uur wel wakker ben geweest door een huilende fruzz. Of ze moest poepen, of tandjes oid? Ik weet het niet. Ze was in elk geval niet blij en heeft slecht gedronken vannacht.



Zeephman is gisteren ook erg boos geworden op zeefy. Fruzz stond tegen zeephman aan (wankel) en zeefy duwt haar om. Fruzz viel heel hard met haar hoofd op het laminaat :(



Beide meiden hebben een echo gehad voor de heupjes. Niet ivm stuit (hoewel fruzz ook na 6 mnd nog in een stuit heeft gelegen) masr omdat ze familiair belast zijn. Echo is zo gedaan en totaal niet invasief, in elk geval niet in het zkh waar wij naar toe zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Modus, je klinkt helemaal herboren! Lekker! Hopelijk is dit het begin van vele nachten slaap!



Hier meer dezelfde hoofdpijn als die van jou, zeeph. Bebelis heeft vannacht twee uur liggen drinken en aangezien ik niet meer in slaap mag vallen (lelieman trekt de dekens uit gewoonte omhoog...) is dat pittig. Ik zoek nu naar een nieuwe oplossing. Misschien maar tijdelijk twee dekbedden? I voor mijn benen en 1 voor lelieman. En dan met een shirt met lange mouwen en opening voor de tiet?



Overigens weet ik wel dat het geen 'groot' onderzoek is... Maar als alle kindjes gescreend moeten worden die na 6 maanden nog in stuit liggen... Dan heb je er nogal wat! Ik zal ook nog wel navraag doen bij de ka zelf. (Misschien hoeven we wel helemaal niet naar rougestad, maar kan het ook in leliedurp... Dat zou al schelen).



Vanmorgen zijn we bij het mamacafe geweest. Ze bestaan nu 1 jaar hier in de buurt. M'n heerlijke kraamhulp was er ook ~ zoals gewoonlijk. Dus leliepeuter heeft heerlijk met haar geknuffeld! We hebben nog een bedankje gegeven (vorige week liep ik met een dreigende borstontsteking ~ toen koos ik voor rust ipv winkelen )



Bebelis ligt nu alleen compleet total loss in de box te knorren, dat ik toch maar heb gekolfd. Hoppa... Even 350cc afgetapt!

Dus ik heb nu twee flesjes voor in de vriezer en leliepeuter heeft een flesje gekregen. Die ook helemaal in haar nopjes!



Dan ga ik zo ons loungesetje maar opmaken. Hopelijk komt de wind uit de juiste hoek en kan ik heerlijk knorren in het zonnetje :-) lekker!
Alle reacties Link kopieren
Lelie, jij hebt nu ook een cosleeper staan toch? Ik had/heb lammetje steeds aan de buitenkant van mij liggen. 1x rollen en hij ligt in de co-sleeper, maar dat doet hij dan weer niet Hoedanook, MrSchaap kan zo de dekens niet over hem heen trekken. Ik heb de punt van het dekbed meestal op mijn schouder liggen. Zo kan lam wel bij de tiet, en is mijn bovenlijf warm genoeg. In de wintermaanden had ik beenwarmers om mijn armen heen, zodat die niet te veel afkoelden. Works like a charm



Fijn, die positieve berichtjes hier!!



En Pom, niet schuldig voelen hoor!! Je hebt het toch ontdekt! En wat fijn dat minipom weer echt zichzelf is nu. Goed hersteld van de operatie ook?



Zeeph, dat is lastig he... arme fruzz die net gaat staan (ook een snelle jelle dus!) en dan omgeduwd worden. Lammetje hier heeft al zoveel beschadigingen opgelopen Ik kwam er vandeweek achter dat hij zelfs bij beide bovenste voortanden al hoekjes mist.... Arme jongen. En ik kan het gewoonweg niet altijd voorkomen. Ook al zit ik er boven op.



Hier verder niet zo veel te melden dus ik ga weer .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven