November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Weer lekker vrij na de nodige dagen werken, lekker! Al was het gister wel bijzonder in dat kleine autootje met windkracht 9



Schaap, ik mis je ook! Hoop je snel weer te lezen!



Romo, wat naar dat je een pittige zwangerschap hebt tot nu toe. Ellendig als je je niet fijn voelt...



En het wordt vast een Petite Rouge



En inderdaad, twee is echt gaaf. Als ik zie hoe de jongens op elkaar reageren, echt prachtig. Korte Broek kan soms zo lekker brommen, niks is goed dan. Wipstoel niet, box niet, op de grond niet, op schoot niet. En als ik Broekje bij hem laat spelen is alles ineens weer goed. Zo mooi om te zien! En lachen dat hij kan doen! Echt schateren als Broekje hem plaagt en kriebelt en kiekeboe speelt. Goed, genoeg gepocht. Kort gezegd is 2 hier dus fantastisch



Alleen slapen vinden we allemaal fijn. Al hebben de jongens vannacht weer lekker samen geslapen bij opa en oma. En Broek is gisteravond naar huis gekomen, die kon vanwege de storm niet werken. En de nachtdiensten zijn nu ook gewoon klaar! Jeej!

Maar samen slapen gaat het hier ook niet worden. Leek ons reuze gezellig, maar de jongens slapen het best als ze in hun eigen bedje liggen. Prima dan. Al is het soms wel eens jammer hoor. Lijkt me zo lekker zo'n warm lijfje tegen me aan



Vanmiddag komt een zwangere collega samen met man de tula toddler even lenen voor een dagje weg. Toch best spannend om uit te lenen, hahaha!



Nu eerst m'n jochies ophalen bij opa en oma! Lekker kroelen! Heb ze zo gemist na zoveel dagen werken...
Alle reacties Link kopieren
Gaaf Lelie Dubai! Al snap ik wel dat het wat lastig kan voelen...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Zeeph, ik heb je post helemaal gemist gisteren, wat naar voor Fruzz! Heeft ze er veel last van? Volgens mij heb ik het als kind 1 keertje gehad. Klein kuurtje en het was gauw weer weg.

Is het afplakken van Zeefy haar nagels gelukt?



Dank voor alle bemoedigende woorden . Leuk is inderdaad anders, maar goed het is zoals het is en ik ben in elk geval over de helft (tenminste net, 21 weken ). En ik kijk er ook zo naar uit, weer zo'n klein baby'tje erbij. Romomeisje als grote zus, mijn lieve kleine grote meisje.



Trui, lekker dagje met je jongens vandaag? Je zal ze gemist hebben! Gezellig dat ze bij opa en oma samen kunnen slapen. Romomeisje ziet t al helemaal voor zich, baby op haar kamer. We gaan wel eens zien hoe t allemaal loopt straks.



Lelie, gaaf Dubai! Maar snap wel je twijfel, ik ben ook echt geen held in weggaan bij m'n kind. Een dag, prima, een avond, prima,maar wakker worden zonder Romomeisje vind ik al raar. Nachtje gebeurt nog wel eens,maar een (lang) weekend hebben we echt pas 1x gedaan en ik heb niet echt de behoefte om dat gauw te herhalen.
Alle reacties Link kopieren
Merk dat ik gelijk denk: GAAAAAAAAF Lelie!!! Doen! Aan de andere kant....



Ben n enorme fan van (verre) reizen, mis het wel... Maar zou het vast raar vinden zonder de meisjes- realiseer me dat ik ze zelfs nu al de hele ochtend mis (werk vandaag thuis & ze zijn een paar honderd meter verderop op de creche) zou ze het liefst ophalen! Dusseuhhhh... Dat reizen bewaren we wel tot ze oud genoeg zijn om lekker mee te gaan en er ook wat aan te hebben
Alle reacties Link kopieren
Hani, ik was ook altijd erg reislustig. Of ben... Want ontdek nog steeds erg graag de wereld. Alleen een heel weekend zonder mijn twee kleine frummels... Ze zijn zo lief!



Zeeph, in ene een gekke gedachte. Maar is Zeephy een beetje te porren met niet bijten = nagellak? Want nagellak is slecht voor je buik. Dus dan mag je niet bijten? Zo iets...

Alles wat prinsessen hebben, werkt hier.



Ik ben duplo aan het hamsteren. Bebelis krijgt een stuk trein voor zijn eerste verjaardag. En van mijn ouders krijgt Leliepeuter het safari-set. Ben er lekker zoet mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan Lelie, maar ik ben denk ik wat makkelijker daarin. De jongens (of ten minste mijn peuter vertelt mij dat) vinden het ontzettend leuk als Opa en Oma hier komen logeren en oppassen. Vanochtend was de teleurstelling groot dat Opa en Oma niet kwamen vandaag, hij is een paar keer naar de deur gelopen om te kijken of ze er niet stiekem toch waren. Ik vind zelf een paar nachten zonder kinderen wel ontspannend.



Pakketje is bezorgd. Even zo uitpakken, beide kinderen al een uurtje liggen te slapen . Dat is me nog nooit gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Ben in overleg met schoonzus over wanneer. 'T wordt een lang weekend, maar ik ga gewoon. Zal goed voor me zijn
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk Lelie.

De zon opzoeken, ik mis hem nu al... Ik hou best van de herfst met al zijn prachtige kleuren en aardse geuren, en van de winter met knusse huizen en cocoonen; maar ik heb die zonneschijn zo nodig. Licht en warmte op mijn huid, ik knap daar zó van op. Dat alleen al zou voor mij reden zijn voor reisjes naar Verweg. En ervaring leert mij dat zelf weg gaan qua gemis stukken makkelijker is dan achterblijven,



Romomeisje is vast een super-grote zus. Net als Rougefils een super-grote broer zal zijn. Zelfs als het even niet makkelijk lijkt te klikken. Fases, fases. En als het wel goed gaat, is dat zo'n intens gevoel van liefde. Als mijn twee meisjes samen bezig zijn, smelt ik. Dat is geen verdubbeling van liefde, maar een hele andere vorm.



Nou, ik stort me weer op Mount Everwash. Bleurgh!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Mount Everwash die hou ik erin Mims! Haha. Heb je mijn hoogste piek laatst voorbij zien komen op FB? Grijns
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat schrijven jullie veel (of lees ik weinig..) 3 pagina's bijgelezen.



Het zal wel te laat zijn voor Pom, maar ik ga je missen!



Schaap waar ben je, we hoeven jou toch niet ook te missen?



Lelie fijn dat alles goed was, en Dubai cool (maar never nooit dat ik m'n kinderen er voor achter laat, zeker Pietje moet ik nog niet aan denken, Smurf doen we inmiddels wel een plezier met logeren overigens)



Romo, over de helft alweer jeeh!! Nu kan Hr aftellen beginnen.



Hani jammer dat je niet naar de meet komt maar je niet goed voor jezelf zorgen! En gefeliciteerd met je baan, wanneer mag je het wel zeggen?



Rouge wat een mens zeg op het kdv. Het is een invalster toch? Ik zou er zeker wat van zeggen, dan kunnen ze voortaan een goede kracht inzetten! Smurf wil trouwens ook niet naar het kdv. Een paar weken geleden was hij nog boos dat hij niet in het weekend kon. Hij mist een vriendje wat naar school is erg, hopelijk gaat het snel beter als Pietje mee mag (hij schijnt het er ook moeilijk mee te hebben dat andere kindjes wel hun kleine broertje en zusje meenemen van ietsje ouder dan Pietje) en als zijn favo leidster terugkomt van verlof.

Ik werk zelf in de zorg en denk dat mijn organisatie vaak ook niet flexibel is. Ik doe persoonlijk mijn best, maar mensen vragen vaak of ze na 5 uur of s avonds kunnen komen en dan wil ik toch echt thuis zijn.



Trui, ik heb je knaagdier-tas gemist, praat je me zondag bij?



Modus goed bezig met de verjaardagskados en jij ook Mims. Ik ben druk aan het verzinnen maar heb alleen een lijst wat ik niet wil vragen (schiet op!)



Duimen, schuldig, schaam. Pietje lijkt op mij, s nachts ligt er een smakkend kind naast me. Ze begint ook gelijk na een voeding als ze boos wordt als ik m'n tiet er nog een keer in wil duwen. Het is dus geen teken van honger. Ik voed dus alleen bij meer dan gesmak, en de laatste week is dat 1x per nacht... Lelie ik kolf dan niet want anders blijft m'n zwembad bed en zo wordt het hopelijk langzaamaan een pierenbadje.



Hopelijk is Fruzz snel worm-vrij en eet Zeefy wat anders dan nagels.



Zo gauw posten voor ik een lelie-truc doe met kwijtraken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd alleen mount Everiron. En dat komt omdat ik nu hele dagen oppaskindjes heb en dus niet meer aan strijken overdag toe kom. Aan forummen officieel ook niet, maar geef ze een trampoline en ze zijn zoet



Even een vraagje nav een gedachtegang op de reactie van Mims op schaap haar fb-bericht.



In hoeverre verschilt de opvoeding van jullie kinderen met elkaar? Ik dacht dus dat ik het ei van Columbus had uitgevonden met Leliepeuter: dragen, samen slapen, kind volgen.

Bebelis is zo anders... Hij slaapt het liefst gewoon in bed. En als hij niet bij mij ligt, dan slaapt hij gewoon door. En soms als hij op schoot zit wurmt hij net zo lang totdat ik hem in de box leg. En dan gaat hij gewoon intens tevreden spelen... Uiteindelijk wil ik ze wel hetzelfde meegeven, ik wil diezelfde fijne start meegeven. Vol liefde en ja... Over alles wat ik daarover heb gelezen.

Leliepeuter deed het daar het beste op, op nabijheid. Maar Bebelis eigenlijk stukken minder, lijkt.

Kom zo weer gerug
Alle reacties Link kopieren
Was ik weer (frustratiepunt alom: je tekst kwijt zijn!)



Maar hoe ervaren jullie dat? (Dat je dus bepaalde idealen weer aan de kant moet schuiven omdat het niet past bij het kind?)
Alle reacties Link kopieren
Duimen heb ik ook lang gedaan. Was daarom ook blij met een speentje. Die mag straks mee met de goedheiligman. Beetje jammer dat Korte Broek pertinent geen speen wil en duimt. Maar dat komt ook vast goed.



Wormen vergeet ik steeds op te reageren. Hebben we vroeger ook wel gehad hoor. Op de een of andere manier altijd na vakantie. Op een gegeven moment kregen we preventief van die tabletten van m'n moeder. Dat werkte goed.

Nagelbijten is wel moeilijk. Ik heb eigenlijk niemand in m'n omgeving die dat doet.



Chrissie, ik haak een mochila tas. Mims vond het klinken als een ratachtig beest



Mount Everwash



Lelie, ik heb dat gevoel niet echt. Had vooraf ook niet echt idealen. Gaandeweg pik ik op wat bij ons past en dat gaat goed. De jongens zijn onderling echt anders qua aard, dus sommige dingen doe ik anders. Maar dat is voor mijn gevoel geen loslaten van idealen. Meer een andere aanpak met uiteindelijk hetzelfde uitgangspunt.

Ik had me ook simpelweg niet ingelezen in opvoedmethodes of iets dergelijks.

Vanuit gemak en krampjes ben ik bij dragen terecht gekomen. Vanuit het niet heel de dag 'nee' willen zeggen kwam ik bij how 2 talk 2 kids. Maar dat aangevuld met een beetje supernanny her en der.

Gaandeweg dus wat opgepikt. Maar vooraf geen idealen.

Klinkt dat logisch?



Ik ga nog even verder aan m'n mochila tas. Is leuk om te doen!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal! Wat een heerlijke ochtend hier zeg!

Lekker kak-weer buiten, Korte Broek doet een power nap op m'n rug, Broekje speelt lekker met de auto's en duplo en ik geniet aan de grote tafel van de krant, een bak koffie, wat naaiwerk en nu even de laptop. Verwarming lekker aan en kneuteren maar!



Even de jongers vergeleken met de 6 maanden controle:

-Broekje: 68,7 cm en 7340 gr.

-Korte Broek: 68,5 cm en 7075 gr.

Echt broertjes dus, die ontlopen elkaar niet veel qua groei, grappig.



Alles goed met iedereen verder? Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Trui, heerlijk zo'n morgen, hier exact zo . Hadden allemaal plannen om naar buiten te gaan, maar 1 blik naar buiten was voor ons beide genoeg, we blijven lekker binnen rommelen voorlopig. Misschien vanmiddag na t slaapje nog even een frisse neus halen!

Grappig dat die twee mannen zo weinig verschillen in lengte/gewicht.



Lelie, hier ook niet echt idealen wat dat betreft, al ben ik natuurlijk wel heel benieuwd hoe kindje 2 hier zal zijn en kan ik er wat dat betreft (nog) niet over meepraten. Maar ik heb nu zoiets van dat zien we tegen die tijd wel . Ik denk er net zo over als Trui, het uitgangspunt zal hetzelfde zijn en hoe we het verder in gaan vullen, dat zien we wel en hangt van het kindje af. Het lijkt me bijv. heel fijn om dit kindje meer te gaan dragen, lekker bij me, maar krijg ik een kopie van Romomeisje dan ga ik dat snel uit mijn hoofd kunnen zetten. Dus ik kan het idee wel hebben, maar het is toch zo kindafhankelijk. Romomeisje slaapt net als Bebelis haar hele leven al gewoon heerlijk in haar bed, tja, dan kan ik haar graag bij me willen hebben, maar ik heb liever een lekker slapend kindje .En wie weet is kindje 2 straks wel heel anders. (haha stiekem ben ik soms wel bang dat wij alle ellende nog gaan krijgen, omdat Romomeisje altijd zo ontzettend makkelijk geweest is ). Wat natuurlijk niet verschilt tussen Leliepeuter en Bebelis is kind volgen, want dat doe je nu toch ook? Al snap ik wel dat het best vreemd kan zijn als een broertje of zusje ineens heel anders is qua gedrag en karakter. Hoor dat op mijn werk natuurlijk ook vaker, die verhalen .



Chrissie, moet zeggen dat ik dat stiekem wel dacht ja, het aftellen is begonnen. Het mag natuurlijk nog een flinke tijd duren, maar het was wel even een soort magische grens. Jammer dat Smurf het even wat minder naar zijn zin heeft op het kdv, hopelijk is het van korte duur en wordt t beter als de leidster terug is en zijn zusje mee mag! (verticale groep?)



Mims, mooie omschrijving, die liefde voor jouw meiden. Ik ben zo benieuwd hoe ik dat ga ervaren.



Haha en die mount everwash klinkt bekend, in elk geval, momenteel wel even, want heb het een beetje laten liggen deze week. Zal met 3 kinderen in huis nog wel een tandje erger zijn .
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik mijn idealen mbt het opvoeden ook wat laten vieren. Daar dwingt Bebelis me overigens wel toe... Anders loopt alles in de soep. Maar wat had ik me alles anders voorgesteld. Echt als leliepeuter 2.0. En dan krijg je echt zo'n ander kind...



Die kinderen van jou gaan mooi gelijk op, Trui! Weer zo'n slanke den in de maak! En wat aten jullie dan op vakantie .



De goedheiligman... Hij komt steeds dichterbij! Ik merk wel dat het bij leliepeuter al best begint te spelen, met die hele pietendiscussie... Gelukkig hebben we eerst nog Sint Maarten waar we ons op duiken. Op school heeft ze een liedje geleerd, en wat is het leuk dat mama die ook kent! Ik zing dus nu de hele dag:



"Kijk mijn lichtje, kijk mijn lichtje

Zelf gemaakt! Zelf gemaakt!

En vanavond, en vanavond!

Mag ik laat op straat! Mag ik laat op straat!"



En dat op de melodie van vader Jacob. Het wordt steeds intelligenter hier .



En nu, nu ga ik semi-gezellig doen met brei-pennen in de hand!
Alle reacties Link kopieren
Een halve zandbak pp Lelie Hahaha!

Sint Maarten leeft hier helemaal niet, best jammer, want het klinkt wel leuk.



En Korte Broek is ook echt een ander kind als zijn broer, maar daar had ik dan wel weer rekening mee gehouden. Het leek me vrijwel onmogelijk dat ik een kloon zou produceren, ghehe....

Wel jammet dat ze wat sprongen betreft echt op elkaar lijken. Op het dagverblijf zeiden de juffen ook al dat onze jongens er net wat meer last van hebben als een ander

Ach, daar weten ze er inmiddels ook goed mee om te gaan gelukkig. Nu wij nog

Hahaha! Nee hoor, ik ben blij dat we dragen want dat maakt het wel echt een stuk beter te handelen.

En Romo, ik draag ook geen uren achtereen. Korte Broek slaapt ook gewoon het best in zijn bed. Broekje ook en ook altijd gedaan. Maar voor de moeilijke momenten van Korte Broek is het echt een uitkomst. En in plaats van de buggy, want dat vindt hij nog steeds niks.

Maar kinderen die uren slapen in de doek of drager heb ik ook niet hoor! Wij hebben ook hierin onze eigen weg gevonden.

Overigens is er in Romostad een winkel met ergonomische dragers! Zal straks even kijken of ik die kan vinden...



Ik ga even kijken of er nog wat te griezelen met halloween weekend tv...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel, hoor Lelie.

Hier ook twee hele verschillende meiden. Nu zit er natuurlijk veel tijd tussen, en in de tussenliggende periode ben ik ook veranderd en gegroeid. Maar basisdingetjes, die bij mij goed voelen, werken bij Muppet gewoon niet zo goed waar ze bij Mopsey wonderen deden. Mopsey had enorme huidhonger, was een knuffelkontje dat genoot van aandacht en liefde. Muppet is veel autonomer. Ze wil soms best een paar seconden knuffelen, maar daarna is het wel weer klaar en dient de wereld ontdekt te worden. Ze wil ook wel op schoot (tijdens het bezig zijn, slechts zelden gewoon vanwege het op schoot zitten alleen) maar alleen op haar initiatief.

Met Mops werkte het 't beste als ik haar begeleidde, stimuleerde. Muppet lijkt meer behoefte te hebben aan duidelijke grenzen waarbinnen ze zich vrij kan bewegen (en waar ze tegenaan kan schoppen, ).

Twee heel verschillende meiden. Dat vraagt van mij een benadering waar ik soms ook aan moet wennen. Inmiddels heb ik wel geleerd dat ik niet zoveel stem in deze heb; ik kan nog zoveel ideeën en idealen hebben, maar als zij niet willen kan ik op mijn kop gaan staan.



Klein ander voorbeeldje; ik ben dól op herfstwandelingen. Paddestoelen bekijken, herfstspullen zoeken en daar iets leuks van knutselen, de veranderende natuur bekijken, de weg zoeken door het bos... Helemaal Oerrr. Alledrie mijn kinderen hebben er echter een enorme weerzin tegen. Saai en duf. Mopsey vindt het knutsel-gedeelte dan wel weer leuk, maar dan dien ik de herfstspullen bij elkaar te zoeken (en "Boomblaadjes; die heb je toch ook bij de Action. Zijn ze plastic, blijven ze ook veel langer mooi, mam!". Zucht...). Sta ik dan met mij pedagogisch verantwoorde instelling. Ik krijg ze alleen naar het bos met de belofte dan we gaan huttenbouwen/boomklimmen, of als er veeeeeel andere kinderen zijn,



Ik ben trouwens benieuwd hoe de dames dit weekend om zullen gaan met wintertijd. Zelf vind ik dat altijd afschuwelijk, en ook Mopsey reageert erop (maar zij krijgt melatonine dus daar valt wat mee te spelen). Geen idee hoe dat dit jaar met Muppet zal gaan. Zonder flesje gaat trouwens helemaal goed (juich), ze drinkt nu beneden afwisselend een klein bekertje melk of pap en daar is ze tevreden mee.



Zo, tijd om te douchen! Zelf-tijd... heerlijk!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Ha, Mims, dat dacht ik ook, zo heerlijk even douchen, me-time! Maar er staat er al een naast me te springen met haar liefste glimlach of ze mee mag, tja...



Hier nog zo'n niet-schoot kindje. Heeeeel soms komt ze, als ze daar zelf zin in heeft en dan vaak nog maar heel kort.Opa's en oma's probeerden het nog wel eens, maar weten inmiddels ook dat je haar gewoon niet op schoot moet tillen, heeft echt totaal geen zin. De enige die uitgebreid knuffels krijgt als hij thuiskomt? Papa... De mazzelaar!



Trui, ik heb nog een spiksplinternieuwe B ondolino dus daar gaan we het mee proberen . En met meer dragen doel ik al op langer dan 10 minuten , langer vond Romomeisje vreselijk. We hebben het op latere leeftijd nog eens geprobeerd, maar nee, ze wilde gewoon echt niet. Buggy vond ze zo lang ze niet kon lopen best oke, maar gebruiken we nu ook al in geen tijden meer. Ze wil gewoon bewegingsvrijheid denk ik, als baby al en nu nog steeds. Het is echt een duracel konijntje, vanaf het moment dat ze wakker wordt tot haar middagdutje zit ze amper een seconde stil en hetzelfde in de namiddag totdat ze gaat slapen.



Nou, tijd om te douchen. Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Een middagdutje...

Dat is hier al heel lang geleden. Helaas, zou ik haast zeggen. Ik denk dat ze dit jaar drie keer een middagdut heeft gedaan.

Ook weer zo'n tegenstelling; haar broer heeft tot zijn vijfde heel regelmatig een middagtukkie gedaan, tot zijn vierde dagelijks en daarna toch wel wekelijks. Tegenwoordig nog een keer per maand, denk ik...

Haar zus tot 3,5, met een korte terugval toen ze naar de basisschool ging.

En Muppet zelf? Die begon met anderhalf te muiten en met 2 vond ze zichzelf toch echt te oud. Tssssk... Zij mag er dan misschien niet aan toe zijn; ikke wel!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Zwaai, ben er nog, fb is nu meestal makkelijker.

Deze weken zijn gekkenhuis en rennen vliegen van werk naar opvang naar huis, naar kinderen, naar huishouden, naar werk, naar huis etc...

Wie weet morgenmiddag als ik klaar met werken ben een momentje tijd. Lees wel mee.



Hier ook twee hel verschillende kinderen maar ook een aantal overeenkomsten. Ik denk dat kern van hoe ik met ze omga hetzelfde is maar de praktische uitvoering is wel eens verschillend voor beiden.



Middagdutje voor Biboekje heel af en toe, als ze doodop is of als het een avond laat gaat worden (vanavond gaan we bijvoorbeeld tot 21.30 op pad, dan krijg ik haar vanmiddag denk ik wel zo ver te gaan slapen).



Voor 5 december en de daaropvolgende verjaardag ben ik rond

Maar Biboekje heeft echt og geen weet van Sint en Piet, hopelijk straks wel, de schoenkadootjes liggen ook al klaar



Hier dragen en buggy voor Biboekje beide in gebruik, voor Broekie de ergo, ringsling en wandelwagen met buggyinzet. Oftewel, genoeg te kiezen



Moet alweer gaan, er wordt om fruit en brood geroepen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf maar omgedoopt tot RougeTiet... ze zijn gewoon een cup geggroeid.. au au au....



Middagdutje: hier ook nog. Anders wordt Rougefils onhandelbaar. Succes morgen dus...



Lelie, ik heb natuurlijk geen ervaring, maar vind het wel logisch. Ieder kind is anders en daar moet je dan ook anders mee omgaan.

Hier 1 die behoorlijk wat van Muppet en Romomeisje heeft. :-) en het is een verschrikkelijke kletskous. Groet iedereen als we in de straat lopen (halloooo ik ben Rougefils om vervolgens boos te worden als de ander niet reageert maar de meeste mensen vinden hem enorm schattig).

En gaaf Dubai!



Rougefils heeft tot nu toe weinig gemaakt van de wintertijd.



Biboek, werkse!



Trui fijn dat de nachtdiensten voorbij zijn!



Alleen weg zou ik een week zeker doen. Als vriend en ik een weekendje weg gaan, vinden we 2 nachten opa&oma voldoende. Maar gaaf Lelie!



Mounteverwash...



Hier gaat ie verder goed, bijkomen van de donderdag en vrijdag. Man wat vind ik die 2 dagen zwaar. 22.30 thuis, na stuiteren, 5, 5 uur slapen en dan 8 uur lesgeven achterelkaar.... Zeker nu...
Alle reacties Link kopieren
Modus, ik heb bebelis zijn voetjes opgemeten en ze zijn nu 10 en een beetje cm. Dat komt op maatje 17. Valt dus hartstikke mee .



Maar wat heb ik genoten, gisteren! Van jullie! Van de kinderen en van de omgeving! Wij gaan zeker nog een keertje terug, als bebelis meer drinkt dan tiet alleen. Al die mensen op het terras met een lekker biertje.. Dan kan lelieman mooi rijden .



Beetje jammer, mijn nieuwe telefoon begrijpt mijn forum-jargon nog niet: ik ben de hele tijd namen aan het aanpassen..



Bebelis heeft het vandaag trouwens niet.. Ze is erg moe en van de leg.



Overigens, zouden jullie dit doen: nu een speentje aanleren en dan die weer afleren over een jaar of zo? (Als in: meegeven met de Sint?)

Aan de ene kant vind ik het wel lief dat ze troost bij zichzelf kan vinden. Aan de andere kant... Die duim is er altijd! En ze weet 'm dus goed te vinden...
Alle reacties Link kopieren
Zo Rougefils ligt in bed. Hij had er zin in na een knuffelsessie op de bank, 1 van de zeldzame momenten dus. We vonden het gezellig gisteren!

Op avontuur met Muppet en dan vragen waar Mopsey nou is!



Arme BébéLis, hij deed het gisteren super met zijn mooie lach!

En leuk ook om Pietje te zien! En die Micromodus, hij gedraagt zich niet alleen als een dreumes, nee hij lijkt er ook nog eens op.

Wat hebben we prachtige kinderen! Ik ben benieuwd hoe ons nieuwe bolletje zal zijn.

Bijzonder ook om te zien wat je verwacht. Ik ben ook blij dat we overgestapt zijn naar het andere echocentrum en ik ben nu ook een beetje in dubio om helemaal over te stappen. Zij is ook vk. En ik vind haar fijn. Maar ik vind dat andere vk centrum ook fijn, behalve dan hun echocentrum.



Rougefils heeft een doek (zo'n hydrofiel luier) waar hij mee knuffelt om in slaap te komen, maar volgens mij duimt hij niet, maar hij 'vingert'



Goed... tot later!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dus geen 2 dingen tegelijk... Leliepeuter was niet goed te pas. Ach, ben ook maar mens..



Rouge, doe wat goed voelt! Het is een bijzondere periode in je leven, een zwangerschap. Ga voor de vk die het beste bij jou (jullie) past en vingeren... Tja, je kan niet vroeg genoeg beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven