November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Mijn hier wordt ook veeeel aan jullie gedacht...



Ik moet gewoon opstaan als ik wakker ben dan is er niets aan de hand, maar met het hele gezin wakker worden in bed had prioriteit.... :-)



Ik hoop dat iedereen lekker geslapen heeft!



En Lelie wat fijn, Lelieman weer in het land!

Opa&oma zijn ook weer in het land, dus die gaan Rougefils en ik straks knuffelen...



Bizar dat je cyclus zo kan veranderen. Ik had veel last van verwijderen spiraal. Cyclus was toen lang. Na 4 maanden werd ie 26 tot 30 dagen. Ik ben benieuwd wat over 3 weken de definitieve datum zal zijn. Dan heb ik de termijnecho.



Sporten in de ochtend, held! Ik ben blij als ik de trein van 6.50 heb gehaald na een sprint op de fiets, mijn fiets op 'mijn' plek heb neergeknald en dan verder sprint naar het perron....

Oh wacht, dat lijkt op sport toch?



Nou wij gaan ons klaarmaken!
Alle reacties Link kopieren
Tot vorige maand Lelie, maar dat leek elke keer nergens op dus ben een beetje laks geworden. Misschien vanaf volgende cyclus weer eens doen.



Schaap heeft het gisteren weer eens tot half 10 volgehouden. Toen wilde ik naar bed. Vraag me toch af hoe hij het doet.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft geen espresso-machine op zijn kamer? Was de energie drank in de aanbieding en heeft hij zijn zakgeld daar aan verbrast? Knap is het iig wel.



Rouge, had jij een mirena dan?



Zo, kind heeft de buik weer vol. Tot later
Alle reacties Link kopieren
Yep een mirena en die komt er niet meer.



Schaap energy verbod voor Schaapje!

En een want dit is wel heel erg naar. Maar knap is het zeker tot 21.30 op blijven.



Oh en lieve lieve Mijn...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je bij de mirena inderdaad ook "ontpillen". Blijkt ook wel uit jouw gekke op gang komen van je cyclus... Maar nu wel mooi een baby in de buik



Slaapt schaapje inmiddels al? Bekaf van gisteren, hoop ik? Lam loopt mooi op schema, toch? Hij is nu toch 1,5? Dan hangen ze toch ergens tussen 80/86? Het is gek hoe snel je dat eigenlijk ook weer vergeet...



Wie hebben er volgende week nou nog meer Sint Maarten? Ik vind het namelijk zo gek dat ik Sinterklaas nu overal al tegen kom. Die man komt over effies 2 weken pas in het land. Is hij altijd zo vroeg?



Mijn zoon heeft zojuist even ruim een halve banaan weggegeten. Volgens mij viel die eerste banaan wel in de smaak.. Wie weet vult het lekker voor de nacht
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog naast hem. Hij is nog wakker.... Maar in tegenstelling tot zijn vader gister laat ik hem niet meer beneden spelen (waar schaap nogal van baalt). Dit moet geen gewoonte worden want ik begreep al van oma dat hij niet te genieten was vandaag. Al heeft hij wel 3kwartier geslapen daar, zo doodop was hij. Niet zo gek natuurlijk. Maar goed geen red bull dus meer.... ik dacht dat ie daar zo lekker op kon groeien



Met mirena hoef je officieel niet te ontpillen omdat je cyclus nooit echt weg is (ookal word je niet meer ongesteld). Maar goed, t blijven hormonen die hoedanook je systeem omver gooien dus alles kan.



Banaan is toch ook lekker! Jum!



Ik kreeg wel bericht van de psz dat ze met zn allen lampionnen tocht willen houden met st maarten. Wilde ik me vanavond even in verdiepen, samen met nog wat andere dingetjes. Maar er is weinig avond meer over zo. Jammer weer Maar st maarten is nieuw voor mij. Of nou ja, ken het wel, maar nooit iets mee gedaan.



Ahh... hoor ik gesnurk? Ik geloof t wel... ik ga naar beneden! Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
21:30 is toch niet zo laat? Minimodus heeft ook tijden gehad dat hij om 21:30 naar bed ging, Modusje heeft helemaal een buitengewoon uithoudingsvermogen. Minimodus gaat nu meestal tussen 20:00 en 20:30 naar bed. Ik heb blijkbaar erg wakkere kinderen.....
Alle reacties Link kopieren
Sint Maarten is hier wel echt een dingetje. Ik heb het snoep al in huis, en een lichtje voor een lampion die ongetwijfeld op het kdv wordt geknutseld.
Alle reacties Link kopieren
Om dan om 7 uur (als het niet eerder is) al naast zijn bed te staan en geen middagslaapje doen? Dan is ook minimodus een man die kennelijk minder slaap nodig heeft dan ik Ik was toch altijd nog in de ouderwetse veronderstelling dat kinderen gemiddeld genomen langer slapen dan volwassenen
Alle reacties Link kopieren
Bovendien hecht ik gewoon erg veel waarde aan dat ene uurtje per dag dat ik echt tijd heb om te doen wat ik wil doen. En baal er dan ook best van als schaap dat uur opsnoept. Misschien stom van mij, maar ik heb verder weinig tot geen andere momenten voor mezelf en moet me ergens opladen
Alle reacties Link kopieren
Rougefils tussen 19.30 en 20.00 en wordt meestal tussen 7.30 en 9.00 wakker (op afgelopen week na, toen werd hij veel eerder wakker: 5.30 ). 19.00 halen we gewoon niet en hij is dan nog te wakker. En hij slaapt 's middags nog rustig 2 uur.

Slaap is wel kind/mensafhankelijk.



Maar ik kan me goed voorstellen dat je baalt Schaap, tijd voor jezelf, al is het maar een uurtje, is zo belangrijk en zo super fijn.

Dat prikkelloze van jou lijkt me slim!



Ik ben vannacht beste vrienden geworden met de wc... mijn darmen, au au! Nauwelijks geslapen, ik heb me ziek gemeld... en morgen ook maar. Een nacht bijna niet slapen, daar moet ik van bijkomen, zeker nu....
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Sint Maarten! Wij ook, alleen wil Rougefils niet zingen. Hij wil wel snoep uitdelen. We gaan het zien volgende week!



Rougefils ging gisteren wel 'bellen' met Sinterklaas: hallo sinterklaas waar ben je?



En een banaan voor BébéLis, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Eens kijken of t lukt om op dit nieuwe forum te reageren. Nog wel wennen hoor, die lay out etc., maar goed dat went vast wel en anders hebben we fb nog.



Mijn, ik denk aan jullie, wat een spannende dag wederom, sterkte!



Rouge, heel verstandig dat je je ziek gemeld hebt, even bijkomen dat kun je goed gebruiken nu. Romomeisje vindt Sint ook echt helemaal geweldig, ze blijft maar vragen of we er wel echt heen gaan, want dat wil ze zo graag. Sint vieringen genoeg, kdv, ons werk etc. dus dat komt vast goed.



Sint Maarten wilde ik eigenlijk dit jaar nog overslaan, maar nu komt er dus inderdaad via de creche een lampion en zingt ze vol trots de liedjes die ze geleerd heeft (en weet ze dat er snoep in t spel is ). Geen idee of ze dat zingen volgende week aan de deuren ook nog doet, maar goed, we gaan wel ns een (klein) rondje lopen.



Schaap, kan me goed voorstellen dat dat uurtje jou heilig is, zeker aangezien hij overdag ook het slaapje veelal overslaat. Verder is het denk ik inderdaad zoals het is... kennelijk kan hij toe met minder slaap dan een 'gemiddeld kind'. Je kunt inderdaad wel proberen om hem op een gegeven moment rust te geven en naar zijn kamer te brengen, zodat er ook weinig afleiding meer is. Of dat werkt is dan weer een tweede.



Lelie, die BebeLis, ook al aan het fruit, wat gaat t hard en wat gaat de tijd stiekem snel.



Er heeft er eentje trek hier en zelf lust ik eigenlijk ook wel wat, lunchtijd !
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het nieuwe forum wel goed voor mij. Voorheen verdwaalde ik dan ook nog even in die nieuwe topics, rechts bovenin. Maar dat is nu weg, dus ook wel lekker rustig



Vanmiddag is bebelis weer door de controle geweest (69cm en 8,7kg). Over 6 weken mag ik met twee kindertjes tegelijk. Dan krijgt leliepeuter de ogentest. Ben benieuwd hoe ze het dan gaat doen, want met 2 jaar wilde ze niets... Er zijn hier, tegen die tijd, vast wel ervaringsdeskundigen te vinden



Rouge, is je buik al weer wat rustig? Wel wijs dat je vandaag thuis bleef en morgen ook!



Romo, maak je maar op voor een solo. Ga ik ook doen... Ik vrees dat leliepeuter, die nu alle liedjes uit volle borst meezingt, dan vreselijk stil valt. Ik heb al zangles genomen



Schaap, slaapt schaapje al? Of moeten we een liedje zingen? Die ene, dat daarbuiten een schaapje loopt?
Alle reacties Link kopieren
Onzichtbare-meelezer-post! Fijn dat jullie niet naar FB vertrekken dames, ik lees jullie namelijk graag en ook al een tijd. Veel herkenning want hier een zoon van januari 2012 en dochter van juni 2014. Kortom, fijn en herkenbaar om jullie ervaringen, meningen, visies en leuke verhalen te lezen over opvoeden, voeding, dragen, borstvoeding enz. Zo, weer terug in de anonimiteit
Alle reacties Link kopieren
*Zet alvast in en hoort Rougefils roepen: nee mama niet doen, niet zingen! *

Redbull achterwege gelaten?



Ik voel me iets beter, maar het blijft verstandig om nog een dagje thuis te blijven. Darmen rommelen nog wel en kwaaltjes nemen snel toe.. ik hoop dat ik het donderdag een beetje ga trekken met mijn tentamens.



Oh het cb, ik weet niet eens meer of ik een afspraak heb gemaakt... hmmm



Ons werk doet niet aan de Sint voor personeel. We houden het lekker klein met zijn 3en.



Hallo Roos-puck, dus toch een meelezer! Leuk en fijn dat het herkenbaar is!
Alle reacties Link kopieren
Haha Lelie, ik ben bang dat ik me aan ga sluiten bij je zangklasje, want zo zie ik het hier ook gebeuren . Bedenk denk ik de dag zelf of we gaan ja of nee.



En ja, de ogentest! We hebben 'm in huis om te oefenen en mogen volgende week voor de controle. Dit is echt de allereerste keer dat we 1. een uitnodiging krijgen en 2. dat we nog redelijk in de buurt van de 3 jaar zitten ook. Tot nu toe echt elke controle stukken later gehad. Ben benieuwd of Romomeisje zin heeft om mee te werken. Het benoemen van de plaatjes hier thuis ging zonder enige moeite, maar ja...



Rouge, verstandig even rust nemen, zeker met je tentamens voor de boeg. Hoop echt dat de kwaaltjes je een beetje bespaard blijven de komende tijd.



Hallo mee-lezer (s?) !
Alle reacties Link kopieren
Tja als het goed is zit de hcg nu ergens op zijn hoogst met 8 a 9 weken? Maar goed ik klaag graag, maar het valt op zich best mee. Handige timing!



Hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is t 'echte' hoogtepunt ergens rond 10 weken, tenminste, dat zei mijn huisarts toen. Lekker klagen als dat helpt .



Hier gaat t nog altijd de ene dag beter dan de andere. Rustig aan doen blijft t verstandigst, doe ik dat niet, tja dan merk ik het direct. Maar zo is t wel beter vol te houden dan een tijdje geleden . Buik groeit en kindje is heerlijk actief, dag en nacht. Dat wordt nog wat .
Alle reacties Link kopieren
Rouge, pittig meid! Hoop ook dat het je allemaal redelijk bespaard blijft en jij je met vlag en wimpel door je tentamens gaat worstelen!

En romo, goed te horen dat je een soortemetvan gulden middenweg hebt gevonden qua kwaaltjes. Zo'n zwangerschap dwingt wel af waar je lichaam en je kindje behoefte aan hebben he?! Frustrerend, maar toch ook mooi om te zien vind ik.



Nou, die red bull hadden we eerder moeten laten staan zeg! Schaapje heeft gewoon van net na 7 tot net voor 7 geslapen!! Zogoedals klokje rond dus! Doetienooit Ik was ook niet in de veronderstelling dat schaapje het echt af kon met zo weinig uur slaap, dus ik ben hier wel even blij mee. Ik denk zelf eigenlijk dat schaapje erg bezig was met grenzen zoeken (zo heeft hij afgelopen week ook op de grond geslapen, wilde hij liever dan zijn bed. Prima!) maar die laatste grens; gewoon maar tot in den oneindige opblijven, die is leuk als meneer echt niet moe is en smiddags lang heeft geslapen. Maar wij gaan er wel even goed op letten dat dat de enige reden is. Ergens heb ik wel met hem te doen. Er zitten voor hem duidelijk te weinig uren in een dag want hij wil zo graag nog even met de auto's spelen!! Ik snap hem wel...



Ik heb nog niets gehoord van het cb. Moet je oefenen dan voor die test? Lijkt me vrij zinloos, want ik zie schaap er voor aan om uit zijn hoofd te leren welke plaatjes waar staan. Dan testen we nog niet zijn ogen, maar zijn geheugen. Die doet het wel Maar goed, ik heb me nog niet ingelezen dus ik praat vast poep hier



Ik begin door jullie wel twijfels te krijgen over dat St maarten gebeuren... 2 dingen waar ik een hekel aan heb; zelf zingen, en snoep in huis.... Nou ja... ik heb nog een kleine week om er over na te denken.



Dag meelezert! Toch bijzonder, dat jullie meelezen Ik acht mezelf amper interessant. En ken mezelf ook weer goed genoeg om te weten dat ik zelf nooit zou kunnen meelezen. Dan komt het vroeger of later (vooral vroeger) toch van reageren omdat ik het niet kan laten



Goed, naar huis! Dag is weer voorbij. Vanavond nieuwe meet gordon training. Ben benieuwd weer.
Alle reacties Link kopieren
Dag meelezert! Eigenlijk zouden we een meldplicht moeten instellen. Al is dat verdraaid lastig, want ja... Meelezen kan je gewoon doen. Maar ik word nu wel nieuwsgierig hoeveel mensen ons leuk genoeg vinden om te volgen . De blog met mijn moeder trekt in ieder geval minder kijkers (herinnert mij er aan dat ik morgen echt even fotootjes moet maken van leliepeuter haar nieuwe jurken!)



Schaap, heeft schaapje de hele nacht op de grond geslapen? Wauw... Volgens mij doet hij het straks dan wel goed bij de landmacht. Ik verkies toch een zacht matras. Wel makkelijk bij een ongelukje; even dweilen en 't is weer weg

Sint Maarten is wel een heel mooi feest, hoor schaap. Weet je het verhaal?

Je kan ook mandarijntjes geven (vond ik vroeger heel stom, dus hier wel gewoon snoep).

Overigens heb ik het snoep al vakkundig moeten verstoppen voor de pubers die al op rooftocht zijn geweest..
Alle reacties Link kopieren
Tja 'oefenen' je krijgt t briefje met de plaatjes thuis (staat beetje door elkaar, niet echt geordend) en een uitknip brilletje, zodat je je kind kunt voorbereiden op de test. Ik vond dat laatste niet zo'n slecht idee dus heb gister t brilletje uitgeknipt en Romomeisje het briefje met plaatjes gegeven tegelijkertijd. Toen benoemde ze gewoon uit zichzelf alle plaatjes. Brilletje vond ze even grappig, maar al gauw ging ze gewoon weer spelen. Ga er verder nu niets meer mee doen denk ik, misschien voor t cb bezoek nogmaals vertellen wat er precies gebeurt, dat doen we eigenlijk sowieso altijd en dan gaan we meemaken of ze er zin in heeft ter plekke .
Alle reacties Link kopieren
Ha! Nee en nee Hij houdt het niet lang vol op de grond (lees; hij komt nog sneller bij ons in bed dan anders) en hij heeft 1x een ongelukje gehad, op het kleed... dus dat ding kon in de was! Kan gelukkig, met I kea kleden. Handig is anders.

Overigens heeft schaap toch alweer een tijdje een luier aan snachts. Hij wil niet. Maar hij had iets te veel ongelukjes en heeft ook nu toch iets vaker een natte dan een droge luier smorgens. Wij hebben geen haast, komt wel.



Nou schrijf ik meestal over de wat moeilijkere kanten van mama zijn. Vanmorgen toch wel een heel leuke kant; mijn moeder zei ineens dat schaap wel heel keurig is opgevoed. Zegt altijd dankjewel, alsjeblieft, dat soort dingen. De vraag was of dat door ons toedoen was, of door pushen vanuit de psz. Ervaring heeft me wel geleerd dat pushen resulteert in iets met hakken en zand, dus dit compliment heb ik lekker geheel in eigen zak gestoken Schaap hoeft van mij nooit dankjewel te zeggen. Ik doe dat als ik dankbaar ben voor schaapje. En daarbij dank ik schaap ook regelmatig voor hulp van zijn kant. En dat werkt dus kennelijk voortreffelijk bij ons



Heeft iemand hier schapenwollen sloffen? Ik wil mezelf die cadeau doen want ik heb altijd koude voeten. Maar ben nog even zoekende. Vind de shepherds wel wat, denk ik. Voor nu; trusten. Afgelopen nacht niet bijster goed geslapen met een blaffend hondje naast me. Ik hoor hem nu ook weer door de babyfoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ze zelf vilten, schaap! En anders kom ik er morgen op terug. Ik ga ook mijn bed in...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ze zelf vilten, schaap! En anders kom ik er morgen op terug. Ik ga ook mijn bed in...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven