November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Was ik weer, bezig met de laatste dienst van de dag. Maar nu heb ik leliepeuter die lekker met oppaskindje 2.0 speelt. Dus kan ik mooi, tijdens het voeden, even mobiel forummen. Dat is wel een flinke verbetering! (Of komt het omdat ik de iPhone voor ouderen heb, zo groot als mijn scherm nu is?)



Anyway, op je sloffen had ik deels al gereageerd. Dat ik ze dus zelf ga vilten. Verder maakt het niet heel veel uit welke wollen sloffen je kiest, begreep ik van de overkant (of een fb groep). Ze zijn allemaal lekker warm. Het is maar net wat je oog wilt



Verder, mooi compliment van je moeder! Hier begint het danken en gedagzeggen-kwartje ook te vallen. Zo, uit zichzelf. Moet je toch eens kijken wat voortleven doet!



Romo, jij kreeg een brief? Ik heb dus een afspraak gemaakt omdat ik toch met bebelis heen moest. Nu krijg ik dus niet de uitknipbare oefenbril... Jammer, had me wel wat geleken
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan het vernieuwde forum lelie! Is mobiel een stuk vriendelijker geworden!! En dus kruip ik ook weer eens uit mijn meeleesmodus en post weer eens wat... Want mobiel gaat dat nu wel erg gemakkelijk!



Hier gaat alles goed! Beetje is morgen alweer 13 weken oud en nog 1 week en dan 'moet' ik weer aan het werk! Heb er wel weer zin in moet ik eerlijk bekennen... Zie wel op tegen de drukte in de ochtend en avond.

Beetje slaapt s nachts nog erg wisselend en dus zal ik ook nog wel last krijgen van vermoeidheid... Heb ik nu al!

Afgelopen nacht was echt dramatisch. Hij is weer verkouden (3e keer al en nog niet eens 3 maanden oud) en wilde alleen maar op mij liggen te slapen.

Jeetje wordt de laatste tijd ook nog eens vaak wakker. Snachts. Vaak nare dromen zegt hij. Een knuffel en dan is het vaak weer klaar. Maar ja wel pittig af en toe!

We gaan dit weekend zijn nieuwe bed in elkaar zetten en dan mag hij ook op een echt groot bed! Heb 1 via mp gekocht en wit geschilderd. Ven benieuwd hoe dat gaat. Dan kan hij wennen en dan gaat het ledikant naar beetje zn kamer! Kan hij als de nachten wat beter worden naar zijn eigen kamer.



Jeetje begint steeds meer te peuterpuberen... Wat een huil buien kan hij hebben. En niks is goed. Vond dat stukje van jou rouge (of was het trui?) op fb erg herkenbaar met waar peuters kwaad om kunnen worden...

Ben ook erg benieuwd hoe het straks gaat als hij weer 3 dagen naar de oppas gaat. En dat in combinatie met de sint, verjaardag en overige december drukte, ik hou mn hart vast!!



Mijntje, wat een zorgen voor jullie zeg. Vreselijk waar jullie doorheen moeten. Ik denk aan jullie!



Schaap, blij dat jij er weer bent! Miste je posts al. En wat een fijn compliment kreeg je! Je doet het ook goed, misschien anders dan anderen maar dat maakt niks uit. Juist niet. Heb veel respect voor je hoe je het doet.



En hanimuk met je nieuwe drukke baan! Superdapper en knap van je!! Hopelijk lukt de combi goed met je werk en je mooie meiden en jullie mooie huis. Wat zal het mooi zijn in deze tijd van het jaar!



En trui, je draagfoto's vind ook zo mooi altijd! Ik heb de bondolino en wat een genot en.uitkomst! Beetje vind het heerlijk en slaapt er veel in. Ook nu. Heb ik mijn handen vrij en hij wordt lekker rustig.



Modus heeft ook alweer een 3jarige thuis! Wat gaat het snel he. En modusje die zo supersnel gaat in zijn ontwikkeling! Beetje vind ik al zo snel groot worden en die loopt normaal op schema. Wil hem zo graag klein houden en van het baby-zijn genieten!



@mimsey, ik geniet altijd zo van jullie kleine muppet! En ook van je stoere mopsey, wat een dappere meid is dat zeg. Stoer een week alleen weg. Merk je nog steeds dat het heeft geholpen?



@rouge, gefeliciteerd met jouw prachtige nieuws! Zo onverwacht uiteindelijk nog (tenminste voor mij! Ik dacht die legt haar er bij neer en richt zich compleet op haar studie) hopelijk kom je door je pittige lange werkdagen heen!



@romo, hopelijk voel jij je ook snel beter. Niks aan zeg zo'n pittige zwangerschap. Maar je krijgt er iets heel erg moois voor terug!



@chrissie, hoe is het bij jullie? Ook al bijna weer aan het werk?



@zephy, ook zwaai voor jou!!



Volgens mij heb ik nu iedereen gehad...?



En de oogtest... Haha ik moest erg lachen op fb. Wat een achterhaalde plaatjes idd. Waarom ze dat niet eens veranderen. Jeetje kent ook veel niet. Maakt er maar wat van. En bij een paar zijn dat fantasie woorden... Een kan, een fluitketel, een oude sleutel. Logisch dat ze dat niet herkennen. Maar de cb arts zei ook hier. Maakt niet uit wat ze erin herkennen als ze het maar kunnen benoemen.



Nu eerst maar een posten, is een behoorlijke lap tekst geworden...
Alle reacties Link kopieren
Schaap ik heb wollen en van leer aan de buitenkant en ik doe ze niet snel uit.... ze komen uit ons vakantieland..



Weetje goed en leuk om van je te horen! Ik was het van het artikel. Is soms vermoeiend he? Ik kan er de ene keer beter tegen dan de andere keer..... Rougefils kan er ook wat van, soms is het gewoon zo ongelooflijk grappig.



En wat leuk, zo'n compliment van je moeder, Schaap!





Voor iedereen, gaat het goed?



Hier gaat het redelijk, moe, Rougefils die super lekker aan het knuffelen was vanmiddag. Hij had me gemist!
Alle reacties Link kopieren
In de trein op weg naar Schiphol! Weekendje werken in zuid Europa, leuk, maar ga thuis wel erg missen.



Rouge, blegh die moeheid. En dan met jouw drukke schema. Ik kan me zo voorstellen dat je naar de kerstvakantie uitkijkt!



Ondertussen krijg ik langzaam wat ideetjes voor mijn lootje



En hier van de week een belangrijk gesprek gehad met de juffen van Biboekje: vanaf januari stopt ze op haar groep en gaat ze naar een regulier kdv. Spannend maar goed denk ik. Ze kunnen haar daar niets meer bieden en een kdv zal goed zijn voor haar sociaal-emotionele ontwikkeling.

Betekent voor mij weer het omgooien van werkdagen want er was natuurlijk geen plek op de door mij gewenste dagen. Maar ach. En over twee weken gaat ze daar al heen voor 1 dag pw en vanaf januari 2 dagen pw.

Ben erg benieuwd hoe het zal zijn voor haar.



Bijna uitstappen,



Zwaai!!
Alle reacties Link kopieren
Hè, die sloffen heb ik nu ook, Rouge. Niet de echte, overigens, maar nepperds van de discount. Geniet je nog een beetje van je weekend? Nog maar een week of 6? En dan heb je weer vakantie . Hang in there! We slepen je er graag doorheen.



Weetje, leuk weer eens van je te lezen. Ook jullie zullen vast snel je ritme vinden in de ochtend/avond. Een goede voorbereiding is het halve werk.



Biboek, jij zal nu wel alweer aangekleed en wel zijn op locatie? Ik hoop dat je, ondanks het missen, toch wel kan genieten.

Wat een moment, dat ze naar een regulier kdv kan/mag! Wat enorm fijn!



Wij hebben vrijdagmiddag al even geoefend met Sint Maarten lopen, bij mijn schoonouders. Volgens mij kan leliepeuter hier wel aan wennen . Gisteren waren we naar de ON-beurs. Ik wilde op tijd weg (8 uur/half 9) maar we sliepen uit tot half 8! Ben erg blij dat ik mijn wekker niet had gezet, aangezien ik er vandaag alweer even uit ben. Heb ik toch 1 dag uit kunnen slapen .



Overigens hebben wij donderdag pyjamadag. Elke dag hebben we vooralsnog iets. Leliepeuter is moe tot op het bot, volgens mij. Dus doen wij donderdag helemaal niets. We spelen lekker thuis...

Hoe bewaken jullie die rust voor jullie kinderen?
Alle reacties Link kopieren
* prutst luciferhoutjes tussen oogleden en roept HALLOOOO dames daar ben ik weer eens! *



De jongste hier groeit 3 extra tanden en dat heeft ons 3 (!!) slapeloze nachten bezorgd deze week. We noemen haar Jekill&Hide! Zo enorm makkelijk als ze overdag altijd al is - des te extremer is ze nu met tanden s nachts. Echt n draakje! (Lees: ons uren rechtop laten zitten in bed met dreinende en huilende mini op onze borst- die tussendoor ineens gaat schaterlachen (?!??!!) maar o wee als je haar terug wil leggen...)



Wat heerlijk biboek! Even er tussen uit- al moet er natuurljk ook gewerkt & zul je thuis wel missen. Een helemaal andere omgeving inspireert me altijd enorm.



Gister met reislustige vrienden van ons ze uitgebreid uitgehoord over welke landen zij zouden aanraden voor camper-reis voor ons. Nu krijg ik het beeld van Hanimukgezin op The Great Ocean Road niet meer uit m'n hoofd



Zie je- die nieuwe functie is pure noodzaak met dit extra spaardoel (en we hadden er al 2...)



Hier vind ik t ergens wel lekker dat t écht koud(er) is nu - zeg ik dit echt??! Haha.



Tuurlijk makkelijk praten omdat de eindeloze regen ws nog moet komen maar deze droge kou heerlijk! Minimuk n extra dekbed & maar even gluren op de baby wolletjes site voor lekkere wollen pyjamaatjes voor de dames



Ik bedenk me nu pas dat ik me wel erg goed aan de nov/dec groep heb gehouden met minimuk & ieniemieniemuk - best handig zo redelijk dicht bij elkaar en met Sint ertussen. Ruimen we dit 1/6 deel van t jaar voor kadootjesfestijn in en daarna mooi de rust weer terug.

Al moet ik zeggen dat t op deze leeftijden allemaal nog niet bijzonder leeft de verjaardagen & Sint (ja- bij mijzelf! Hahaha)



Ook zit ik te dubben of ik nou wat met die moeheid moet (wat dan wordt dan de volgende vraag) of niet. Gezien wat ik allemaal doe is moeheid niet gek, aan de andere kant hoor ik qua leeftijd nog wel aardig in de bloei van m'n leven te zijn, euuhhhh



Overigens - waar we het nav de meet over hadden: nu zit ik dus nog steeds midden in die volgepropte agenda periode en het is zó heerlijk die afspraken dat ze me meer opleveren dan alleen n claustrofobisch gevoel gelukkig. Alleen ons huis.... Wanneer ik leer los te laten dat t erg is als iemand ziet dat t huis een CHAOS is ben ik volmaakt gelukkig.



Zou er iémand bij m'n definitieve afscheid zeggen ' tja, die Hanimuk, een lieve vrouw, veel gedaan & goed van t leven genoten - alleen die chaos in haar woonkamer liep toch wel als n rode draad door haar bestaan' ?? !



Ik hoop dat jullie ook een fijn weekend hebben - wat leuk weetje om weer uitgebreid je te lezen!!



Verder bedankt voor de bak- inspiratie Romo, ga hier met minimuk de taartjes voor de verjaardag van ieniemienie maken denk ik!



Rouge sterkte met je kwaaltjes, je vergeet ze weer!! (Gister uitgebreid n pasgeboren baby vertroeteld en dat is de slechtste anticonceptie- ik hoop ENORM dat ik die derde baby niet hardop maar alleen in mezelf voorstelde )



Voor de rest een zwaai & voor Mijn
Alle reacties Link kopieren
Haaaaai lelie crosspost!



Hier elke maandag (letterlijk!) pyjamadag. Veel boekjes lezen en 'veel' op de bank met kinder dvd. Hier zit onze schermtijd geclusterd op één dag - er gaan soms wel 3 kinder dvd's erdoor! Terwijl ik lekker lees en op haar rugje kriebel & de ieniemienie blij is dat ze eindelijk eens ongestoord aan het speelgoed van grote zus kan zitten We gaan wel frisse neus halen tussendoor maar in dit dunbevolkte gebied kan dat zelfs in pyjama



Onze crèche is overactief en wij doen in weekenden best veel & de kindjes gaan altijd mee én regelmatig mee in ons ritme (overigens houden we wel ook zoveel mogelijk rekening met hun behoeften hoor maar ze klagen niet dus volgens mij vinden we t allevier leuk).



Gister tussen 8.30 & 19.30 weg geweest bijvoorbeeld. Dus die maandag (en vrijdagmiddag) rustig aan is echt noodzaak.



Overigens is uitslapen wel n mooie bijzaak van t drukke programma- ik lig deze epistels lekker in bed te typen terwijl iedereen nog slaapt.
hanimuk wijzigde dit bericht op 09-11-2014 07:57
Reden: Gewoon, omdat het kan ;p
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Wat een gezellige lange berichten zo op de zondagmorgen.

Romomeisje is druk zandkastelen aan t bouwen en ik lig nog lekker in bed. Heb af en toe van die nachten dat ik amper slaap en vannacht was er zo eentje dus geniet hier nog even van.



Hani, oei dat klinkt als pittige nachten, hoop dat de tandenellende gauw over is! Ik hou ook van n opgeruimde kamer, maar als ik dan jullie prachtige huis zie vind ik t eigenlijk helemaal niet storend om daar spullen op de grond te zien liggen. Dat huis daar wordt echt geleefd, daar hóórt t bijna, al snap ik dat je er zelf soms anders over kunt denken . Het lijkt me gewoon echt heerlijk om daar te mogen wonen. Dromen mag... Net als jij met je prachtige foto op fb, zou je dat willen met de meiden? Ik mis dat gen geloof ik.



Rouge, zwanger en jouw drukke bestaan momenteel is ook echt wel pittig, pas goed op jezelf hoor, dat doet niemand anders voor je! Hoe gingen je tentamens? Wat heerlijk dat Rougefils even bij kwam knuffelen.



Lelie, hier ook vaak genoeg een pyjamadag, heerlijk! Zelfde als bij Hani, op zo'n dag kan de tv rustig even aan in de morgen en dan na t slaapje weer voor een film of andere kinderserie. Tussendoor (of tegelijkertijd) kunnen we dan heerlijk rommelen samen. Knutselen, puzzelen, duplo bouwen, winkeltje/keukentje spelen etc. Ik merk dat ik nu ook nog bewuster geniet van haar en van de tijd dat we samen zijn. Zullen ook de hormonen wel zijn en wat wordt ze groot... zucht...

Andere dagen zijn we dan wel weer echt veel op pad en druk met van alles. Dan is t soms gewoon ook even niet anders dat ze wat minder slaapt. Meestal heeft ze er gelukkig weinig last van.



Even posten maar, voordat ik m'n bericht kwijt ben...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, we waren een nachtje kindloos en gaan nu een dagje shoppen met zijn 2... Rougefils is bij mijn ouders en hij had er zin in! Lekker met opa en de hond wandelen, hij verheugde zich er gisteren al op...

Gisteren het nieuws ook maar gemeld, en wat vinden ze het leuk! 2x in 6 weken tijd opnieuw opa&oma worden is ook wel heel bijzonder. Alsof het zo moest zijn, of zo...



Rust inbouwen: we proberen 1 dag vrij te houden voor ons 3 in het weekend. Dat lukt niet altijd maar meestal wel. Lukt het een tijd niet, dan begint Rougefils wel te miepen dat hij thuis wil blijven. De 3 kdv-dagen zijn wel heel erg druk. En dan doen we helemaal niets in een weekend behalve onze wekelijkse boodschappen op de markt.



Romo mijn tentamens gingen heel erg slecht... Het mvt gedeelte durf ik niet heel veel over te zeggen, behalve dat de tekst moeilijker was dan de teksten waar we mee geoefend hebben, maar op zich heb ik wel de kernpunten uit de tekst kunnen halen.

Het Nederlandse tentamen ging wel heel slecht, 1 boek leren was gewoon te veel. Ik wist 1 hele vraag gewoon niet....



En wat vervelend van je nacht, niet fijn!



En die Ienieminimuk tandjes, sterkte met de nachten, hoop dat het vannacht al beter gaat.



Biboek werkse! Hoop dat het gemis uiteindelijk meevalt en dat het een mooie locatie is!



Lelie, goed dat je geoefend hebt! Ik ben benieuwd dinsdag!



Goed wij gaan ontbijten en dan rijden! Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Even vlug voor ik de was weer op ga hangen en alles...



...dat is hier ook: leliepeuter en bebelis gaan in bijna alles mee. Plus, overdag moet ze thuis nu natuurlijk ook haar spullen delen met andere kindjes dan haar broertje. en dat doet ze (vaak) zonder morren.

Vandaar dat ik maar heb besloten dat we dan maar even niets gaan doen...



Overigens, ik was heel lang gelee (lees; voor bebelis) zo bang dat leliepeuter zich enorm gepasseerd zou voelen omdat ze haar aandacht moet delen. Maar ze is zo blij met haar broertje. Zo lief om te zien. Die goedzak vindt ook alles prima. Ze mag rustig op zijn rug paardje rijden en alles...

Ik ben zo gezegend met mijn mooie kindjes
Alle reacties Link kopieren
Alweer een crosspost! Hoi Rouge!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Rouge klinkt heerlijk! Wel klote van je tentamens
Alle reacties Link kopieren
Bah Rouge, niet leuk dat het niet goed ging... Zijn er herkansingen voor? Niet dat je daar op zit te wachten, maar just in case?
Alle reacties Link kopieren
Balen rouge, van je tentamens! Behoorlijk k*t gewoon, zeg maar...



Rust is weer in huis. Beide kindjes slapen nu! Vanavond hebben we lichtjesavond en dan is het natuurlijk weer laat naar bed... Morgen ook al. Donderdag pyjamadag is echt geen verkeerde, merk ik al!



Nu nog maar even vlug achter de naaimachine, straks mogen we weer op pad om boodschappen te doen. Anders wordt het avondeten ook niet echt een succes
Alle reacties Link kopieren
He bah Rouge, das idd mooi k*t :( Is er nog een kans dat het toch meevalt? En dank voor de sloffentip! Jouw variant is aanzienlijk goedkoper dan wat ik op het oog had! Alleen vraag ik me van die dingen altijd af of ik ze niet zo uit zou schoppen. Ach, ik heb deze maand toch amper geld over dus ik kijk rustig even rond Jij nog geslaagd met shoppen? En een fijne pyjamadag gehad vandaag?



Hani, hoe gaat het met de tanden? Willen ze wel snel? Wij zitten hier momenteel in de hoektandenfase, en waar lam tot nog toe amper last had (zelfs met de kiezen viel het heel erg mee) is dit even drama. Gelukkig gaan ze snel, en hebben we per tand zo'n 2 dramanachten inc. rodebillenuitslag. Afgelopen nacht ook weer dus ik gok dat hoektand #3 zich morgen of overmorgen meldt. Net voelde ik hem nog niet.



De jongens slapen hier vannacht voor de 3de nacht op rij samen op de kamer. Het is nog geen doorslaand succes helaas. Bij het naar bed brengen is het door beide partijen even heel hard brullen. En ik zit met een dilemma want ik gaf lam nog bv voor het slapen en dat doe ik ook wel met voorlezen, maar hij is wel gewend in mijn armen in slaap te vallen (wat hij bij papa overigens weigert, dan moet hij in bed ). Nu wil ik dat eigenlijk niet omdat ik van schaap ook verwacht dat hij in bed ligt. Maar goed, we kijken even aan. Het is min of meer uit noodzaak geboren, toen ik de avond alleen moest doen en beide heren om aandacht bleven vragen. Ik heb toen terplekke lams ledikant met lam en al verhuisd Toch wil ik even doorzetten, want uiteindelijk zou het t voor ons wel makkelijker maken, als ze dit toch accepteren. We gaan het zien!



Lelie, hoe was de ON beurs? Nog wat leuks gekocht?



Oh Hani, jouw huis een chaos... wat maakt dat nog uit met zo'n prachtig huis??! Maar ik snap je wel. Ik heb zelf altijd al het gevoel gehad (ook bij mijn moeder thuis omdat het eigenlijk gewoon te klein was) niet echt mensen te kunnen uitnodigen en voel me altijd enorm opgelaten. Vanwege de rommel, het verschrikkelijke (want ja, geen inzicht) interieur en te weinig comfortabele zitplekken... hoop daar ook ooit eens korte metten mee te maken. Met mijn houding dan. Het huis ook, maar is uiteindelijk van ondergeschikt belang



Ahh Weetje! Lief! En wat leuk om te horen over beetje! Wel pittig van de nachten... Hopelijk is die fase van nachtmerries/onregelmatig slapen snel over! Wel zo fijn als je weer moet werken



Schaap en ik hebben gisteren een piraten yoga les gevolgd! Of nou ja, ik heb meegedaan, schaap heeft gekeken. Ik begrijp ineens wat MrSchaap steeds doormaakte met zwemles (daar wilde schaap ook pertinent niets). En toch ga ik het nog een paar keer proberen, want zo'n eerste keer is ook gewoon eng. De les zelf was erg leuk en spontaan en met vrolijke andere mama's en kindjes. Overigens is het met zwemmen wel typerend... waar we heel lang gedacht hebben; het is een fase. Hebben we/heeft MrSchaap een maand geleden schaapje gewoon de keus gegeven; doe je mee of gaan we naar huis? En hij kiest er altijd voor om naar huis te gaan. Het mooie is; in de afgelopen maand heeft schaap meer vorderingen gemaakt met zwemmen dan in het afgelopen half jaar!



Fijne avond allen, ik ga even een pot thee zetten en wat lekkers opsnorren
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik ben om. Ik ben even blij met het nieuwe forum. Ik ben namelijk de lader van de iPad kwijt. Als in: iets te goed opgeruimd... Voorheen hing mijn telefoon er aan, maar mijn nieuwe heeft dus een ander stekkertje.



Schaap, ik snap 'm even niet. Schaapje wilt naar huis, maar hij maakt meer vorderingen dan daarvoor. Leliepeuter wilde toen echt naar huis en had er echt geen zin meer in. Ik mis het niet ben niet echt zo'n waterrat als dat jij daar bent



Hoe gaat het samenslapen van de jongens en hoe gaat het met Lam zijn tanden?



De ON-beurs was druk. Voor mij te druk (en warm!) met baby en peuter. Ik begreep wel dat het 's middags beter te doen was. Ik ben gematigd positief... In de drukte had ik enorm veel moeite om alles mee te maken, of zo. Teveel prikkels...

Ik heb daardoor dus hele standjes gemist die ik wel graag had gezien . Ik begreep dat de zomereditie wel fijner is omdat die groter is, ruimere openingstijden en ook buiten. Ik twijfel alleen nog of ik het nog een keertje aan durf.

Mijn buit was beperkt. Bestellingen ophalen (waarvan het MaM-vestje alsnog niet mee naar huis is, maar dat is een verhaal apart). Verder een barnstenen ketting voor leliepeuter. Maar die ga ik weer verkopen, want ze wilt 'm toch niet om. En twee seizoensboekjes van Gerda Muller.

Maar dat is niet erg, want online is er ook een hele hoop te krijgen. En sommige dingen ook met korting, dankzij mijn duurzame waardekaart



Vandaag is het eerste lichtjesfeest en daarmee is ook de wichtelperiode aangebroken. Ik heb met leliepeuter lichtjes gemaakt voor haar juffies en vanmorgen gegeven. Ze vonden het lief



Ik ga mijn koppie thee opslurpen en dan duik ik nog even achter de naaimachine en als ik tijd over heb begin ik alvast aan de strijk. Even omgekeerde wereld, maar eerst even tijd voor mij is ook wel lekker
Alle reacties Link kopieren
Ah ja sorry, ze gaan nog steeds met zn drieen. Mrschaap, lam en schaapje. Eerst is Lam zn les, daarna mogen ze een half uur spelen in het pieren- en bubbelbad, en daarna begint schaaps les. Die hij dus nu niet meer meedoet. Maar al dobberend tijdens Lams les heeft hij nu in korte tijd geleerd zelf te drijven met bandjes om (dat heeft hij een half jaar niet gedurfd zonder bodem of papa als support) en ook daadwerkelijk zo te zwemmen.



Jammer van de ON beurs. Het is in de zomer al wel druk, maar dan kan je idd nog lekker een wandeling in de tuin maken. Snap dat die prikkeloverload je doet twijfelen.



St Maarten was leuk! En we hebben ook gelijk het sinterklaasjournaal gekeken. Werd getipt door de psz, die gaan er ook mee aan de slag. Ben benieuwd hoezeer het gaat leven bij schaap.



Zo, nu tijd voor thee en een homelandje
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Vandaag is Pyjamadag!! Heerlijk! Leliepeuter scharrelt in haar nachtjurk rond, blote billen en koude kakkies. Ik voed bebelis, die gewoon weer een heerlijke nacht bij zijn zus heeft gehad. En vandaag moeten we verder gewoon lekker helemaal niets. Het avondeten is binnen, brood is op voorraad, evenals beleg en de fruitschaal is vol (en anders de snoepvoorraad )

ik kom later vast terug. Nu eerst ontbijt maken!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Vandaag is Pyjamadag!! Heerlijk! Leliepeuter scharrelt in haar nachtjurk rond, blote billen en koude kakkies. Ik voed bebelis, die gewoon weer een heerlijke nacht bij zijn zus heeft gehad. En vandaag moeten we verder gewoon lekker helemaal niets. Het avondeten is binnen, brood is op voorraad, evenals beleg en de fruitschaal is vol (en anders de snoepvoorraad )

ik kom later vast terug. Nu eerst ontbijt maken!
Alle reacties Link kopieren
Geniet van jullie dag Lelie! De pyamaochtend van Rougefils en mij is maandag een pyamadag geworden: we zijn er beide van opgeknapt. Hij sliep niet alleen tot 8.00 's morgens, hij pakte in de middag ook nog eens 3 uur slaap. En ging zonder problemen slapen 's middags. Hij zal het nodig gehad hebben.



Hier is het verder heel druk, dus ik ga het kort houden!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier! Lelie, hoe was jullie pyjamadag? Leliepeuter weer iets relaxter in haar velletje?



Hier hebben we een ziekig schaap. Maar hij wilde toch naar de psz dus ik heb nu wel even rust. Vind ik stiekem fijn. En nog fijner vind ik dat hij dus echt graag wilde! Bevestigt wederom dat hij het daar nu absoluut naar zijn zin heeft en ook dat hij beter in zijn vel zit (afgezien van de hevige verkoudheid dan). Dat riep de juf vorige week ook; dat het zo goed ging. Blij mee



Trui, hoe gaat het met je kleine man? Iets met vlekjes las ik?



En wie heeft ooit L imango getipt? Wat een verschrikking... kreeg vandaag mail dat er geen verzendkosten op de outlet zit! Lekker dan... 3x raden wat ik zo ga doen....



Overigens ben ik verder, vind ik zelf, best goed bezig met opruimen hier thuis. Niet dat het al iets wordt. Maar de tas voor de kringloop zit alweer aardig gevuld. En ik ga binnenkort maar eens door een stapel boeken. Ik heb een zwak voor boeken... maar er staan nu boeken in de kast waar de kaft van af valt, de pagina's donkerder zijn dan een sloot koffie en ik ze in veel gevallen niet eens gelezen heb. Alleen ja, familie erfstuk? Ik ga ze denk ik met mijn verjaardag uitstallen voor ze. Wie wil pakt maar wat mee en de rest waar ik geen enorme band mee heb mag weg.



Fijne dag vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Oei, ja... Boeken... Daar ligt ook mijn zwak. Kinderboeken hou ik vooralsnog wel. Net als bepaalde andere boeken.

Maar ik heb er toch een hoop weggedaan! Als ik die niet had gekocht, ooit, had ik makkelijk meerder AP-doeken in de kast kunnen hebben (ook niet waar, dan had ik mijn geld vast al ergens anders aan uitgegeven ).

En wat fijn dat schaapje weer beter in zijn vel zit! Misschien een grote sprong gemaakt?



Maar mijn pyjamadag was heerlijk! 6 luiertjes voor bebelis in elkaar geroetsjt (voorgevormd, stukken makkelijker voor lelieman). En een jurkje voor leliepeuter. Zij heeft op haar beurt dus de hele dag in haar nachtjurk gelopen, tot ze het tijd vond worden om lekker naar oma te gaan. Ze deed ook nog een middagtuk en ook voor bebelis was het echt even bijkomen.



Wat een bummer, al die zieke kindjes... Beterschap!



Oh, en schaap.. Als je nu van alles gaat kopen bij lim-huppeldepup, dan schiet dat opruimen alsnog niet op . Ik ben overigens nog steeds niet lid. Oeps...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen van die b rio actie wel gebruik gemaakt. Nu heel bescheiden 2 broeken voor schaap gekocht, want die had ie hard nodig. En daarnaast 2 schattige windlichtjes (dat zijn dan de kerstinkopen voor dit jaar ) en 1 setje b rio wegen. Vond ik best netjes



Wat heerlijk van je pyjamadag! Heeft jullie goed gedaan zo te horen.



Juf belde me een uurtje later op; schaap was volledig ingestort en zat als ellendig hoopje op de bank. Die is thuis amper meer van de bank gekomen. Hopelijk knapt ie snel weer op, hij is zo zielig nu!



Zit morgen iedereen voor de buis? Ik moet werken helaas. Hoop bijtijds klaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat weet ik nog niet zo goed.

Ik ben... Euhmm.. Ga ik dit dus online hier neerplempen? Nou, ik ben dus eigenlijk best wel heel erg bang voor clowns. Ik vind ze niet grappig, onvoorspelbaar en ik heb gewoon (toen ik nog niet zo heel oud was) iets te vroeg IT gezien. Niet zo handig.



Dus, ik denk dat wij in onze eigen sinterklaasbubbel duiken... Brrrr clowns!
Alle reacties Link kopieren
Oh, gered omdat we een nieuwe tafel moeten. 1 waar we wel met 6 personen goed aan kunnen eten (en dan straks nog 1 op de kopse kant ).



Geen enge clownspieten voor mij! (de angst zit zo diep... Ik wéét dat het nep is, maar het idee dat er dus 's Nachts 1 in huis kan komen. Brrrr... Echt! Dat idee vind ik vreselijk. En dan weet ik best tegen mijzelf te vertellen dat het nep is, mooi verhaal en zo... Dan nog voel ik die angst... Bangeschijter die ik ben!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven