November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Oh knuf Lelie! Dat zal schrikken zijn geweest. Hier nooit een van de commode (maar daar verschonen we ook nooit), maar net als fruzz is lam regelmatig ergens vanaf gedonderd.



Rouge, ik kom uit een gezin van 5. En wij zijn allen wellicht een tikkeltje eigenwijs, maar absoluut niet moeilijk geweest. Niet dat ik zo'n fantastische moeder ben als mijn moeder. Maar ik doe mn best En in mijn verdediging, 2 vind ik dan weer saai Gelukkig genoeg verschillende meningen



Oh een naam! Daar had ik nou echt nog niet over nagedacht! Wolletje is leuk! Maar mocht het een meisje zijn wil ik misschien toch veranderen naar bloem of vlinder



Mijn lieve lieve lootje krijgt iets als rouge ook gaat doen, denk ik. Ik heb wel wat in huis, maar gewoon geen enkele briljante ingeving gehad. Komt goed!



Zo, jongens slapen. Even een soepie maken voor morgen en dan rust!
Alle reacties Link kopieren
Nou... Eigenlijk was het ook ons dressoir dat ik heb omgedoopt tot verschoonplek... Maar hij viel er niet minder hard door.. gelukkig wel op het wollen kleed, dat is vast altijd nog iets zachter dan de grond.



Wolletje, ga je dan ook aan de wollen kleertjes



Kerstpakket verstuur ik morgen/overmorgen... Ben benieuwd wat mijn lootje er van vindt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een dubbele verrassing in het pakket, en met dubbel bedoel ik dat ik iets 2x heb en vergeten terug te brengen ben. Dan maar weggeven.. nu hopen dat ze het nog niet gelezen heeft... dus lootje als jij het al gelezen hebt, mag jij het weer weggeven.



BébéLis zal vast nog hardere klappen maken Lelie, of het nu vd commode is of van de laatste tree, klimtoestel. Mijn ventje zit onder de blauwe plekken en dat heb ik niet gedaan. gelukkig niet... maar niet schuldig voelen dus. Hoewel ik het me kan voorstellen.

Leidster van Rougefils had hem als baby van de commode af laten vallen.. oef wat voelde ze zich schuldig, arm meisje kon ze niets aan doen. Hij was ook zo beweeglijk. Eh is....



Haha Schaap, ik heb het liever overzichtelijk thuis en op mijn werk. Tja 30 pubers klinkt niet erg overzichtelijk, is voor mij wel zo. Maar goed, ik denk dat ik 2 kinderen al best pittig ga vinden. Petit (e) rouge zal 3, 5 maand zijn als ik weer ga werken. Dat vind ik best fijn. Hoe we dat met de studie gaan doen is voor mij nog een raadsel.



Nu nog even verder nadenken over mijn lootje!
Alle reacties Link kopieren
Schaap heeft mij dit weekend wel weer een lesje zelfbeheersing geleerd...



... want ik had vandaag mijn termijn echo! Ik ben nu iets meer dan 10 weken zwanger en alles gaat goed met het kindje. Ik ben uitgerekend begin juli.



Het was heeeeel moeilijk om mijn mond te houden en heb echt op m'n jeukende vingers gezeten.



Lelie, je hoeft niet te menstrueren om zwanger te worden. Ik ben nml niet ongesteld geweest.



Verder naar cb geweest vandaag. Zeefy is qua gewicht helemaal goedgekeurd (13,5 kg en 93cm). Qua testjes moeten we voor haar ogen over een maand terug. Ook donderdag een check bij de logopediste voor haar spraak. Voor de zekerheid en op ons verzoek.



Fruzz hebben we ook gewogen en zij is de afgelopen twee maanden niet gegroeid. Daarvoor was ook al afgevlakt. Ook voor haar over een maand terug en als ze dan niet verder gegroeid is krijgen we een doorverwijzing. Over Fruzz maak ik mij wel wat zorgen. Ze is nog steeds 8,4 kg en in de lengte 73,5 cm, wel iets langer dus.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Zeeph!! Wat een mooi nieuws, deze donkere dagen op het forum!!

En wat klinkt dat fijn! Gewoon niet ongesteld geweest maar gelijk door. Waar is die inschrijfbalie?



Ik snap wel dat je je zorgen maakt om fruzz. Uiteindelijk is ze nog maar zo jong. Stilstand wil je dan gewoon niet.



Rouge, gelukt met je pakket? En die studie lost zich vast ook wel op (het zal wel moeten )



Pakket is vandaag nog niet verzonden. Morgen heb ik dan weer wel een afspraak bij de dokter. Eerst cb, uurtje later ha. Medisch middagje zo...
Alle reacties Link kopieren
Oh, en kan iemand mij vertellen wat er met onze foto's is gebeurd. Ik ben in ene een cover van de viva, en schaap en Rouge zijn erg bleek geworden. Rouge kan nu beter blanc heten

Alleen zeeph haar poes zie ik nog...
Alle reacties Link kopieren
Oh, alleen ik ben er niet meer... Net alsof ik geen kabouter met 2 kinderen aan de borst kan zijn. Pffff
Alle reacties Link kopieren
Lelie, lees je een na laatste post eens na, over mijn poes.
Alle reacties Link kopieren
Bewuste woordkeuze, zeeph. Geef ik eerlijk toe klinkt zo lekker



Maar ook wel grappig om te vertellen: leliepeuter kan 's morgens zelf de televisie aanzetten. En de kerstboom... (Of ik helemaal blij ben met deze ontwikkeling, dát weet ik nog niet. Soms is het wel best handig )
Alle reacties Link kopieren
Toch fijn dat je Zeeph's poes nog wel ziet Lelie (sorry flaaaauw)



Gek, ik zie alle plaatjes nog gewoon...



Zeeph, wat een mooi nieuws, gefeliciteerd! Ook op voor nummer 3!



Het klopt dat mijn zwangerschappen er niet echt aan bijdragen het allemaal nog eens te willen, maar daarnaast vinden wij 2 ook gewoon een mooi aantal. Praktisch (in huis/auto/op vakantie etc.), financieel haalbaar (want pff wat een kosten komen er straks bij) etc... En hopelijk hebben ze straks net zoveel aan elkaar als wij hebben met onze broers/zussen, dat weet je natuurlijk niet van te voren, maar daar hoop ik wel op!



Lelie, he bah wat naar dat Bebelis gevallen is, zoals al gezegd, hoe naar ook, het kan gebeuren. Als je de mogelijkheid hebt qua commode kun je er wellicht voor kiezen het kussen anders te leggen, dan is de kans op er af rollen ook weer wat kleiner. De ene baby is nu eenmaal wat beweeglijker dan de andere . Afleiding was hier het toverwoord en dat ging heel goed met lamp/spiegel/tube creme etc. anders was het ook geen doen. Of inderdaad toch maar wat lager verschonen voor de zekerheid.



Ben wel benieuwd weer hoor naar alle kerstpakketten, leuk!! Ik denk dat het hier donderdag op de post wordt, dan wordt t hopelijk vrijdag/zaterdag bezorgd. Komende dagen nog even wat dingen er aan toevoegen en kijken of het een beetje een leuk geheel geworden is zo .



Rouge, dat met die studie regelt zich vast wel weer, het zal wel moeten . Hier toch besloten wat vakantie achter verlof te plakken, met de vaste feestdagen in mei erbij is mini hier dan zo weer wat weken ouder als hij/zij naar de creche gaat, fijn idee .
Alle reacties Link kopieren
Ah Lelie, toch een bewuste keuze .



Hier ook haha, tv aan, lichtjes aan om dan tussen ons in te verzuchten 'he he, gezellig he? :D '
Alle reacties Link kopieren
Jeej Zeeph wat leuk, gefeliciteerd! Babyboom 2.0....



Pakket is verzonden, ik denk dat hij er woensdag pas is!



Die zoon van mij maakt er hier een zooitje van, maar hij is vandaag wel heel gezellig, dat is de laatste tijd wel anders.... het is gewoon te druk voor hem.

Hij zoekt verschrikkelijk de grenzen op.



Studie, ik heb er nog steeds geen energie voor en ik begin me zorgen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Rømø, jij bent nog gewoon van de lavendel... Zou het dan het falen zijn van mijn te hippe telefoon? Tsssssk... Ik wil mijzelf terug als kabouter!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ben je gewoon nog kaboutervrouw Lelie



Rouge, klinkt wel heel bekend hoor, hier heeft de studie ook echt even stilgelegen. Nu heb ik t wel grotendeels thuis kunnen doen gelukkig. Hoe lang staat er voor wat je doet? Wellicht eens even met iemand om de tafel gaan zitten om een plan te maken evt. met wat thuiswerk/minder contactmomenten? Of is dat onmogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Grappig, op de iPad was ik inderdaad mijn kaboutervrouwtje.. Op de telefoon dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Met dank aan Lelie! Daar ben ik weer eens



Ik heb dus praktisch niks gelezen maar wel even een kattebelletje. Gefeliciteerd voor alle zwangeren, voor de 2.0 en 3.0 versies. Helden zijn jullie!



Echt m'n hoofd is een zeef, ik las net de laatste reacties en dacht oh daar wil ik even op reageren en poef weg is de gedachte!



Nou ja eerst dan even sterkte aan Lelie wensen in je manloze tijd, het wordt toch geen eenzame kerst?



Hier ben ik weer aan het werk en dat is DRUK! s Ochtends om 6 uur op en ben nu nog bezig met kinderen naar bed brengen (heb een halfslapend Pietje in m'n armen). Ik moet zo nog even inloggen om wat af te ronden en morgen begint het weer. Maar het is superleuk op m'n werk. Pietje en Smurf doen het verder ook prima (maar een 3.0... Ik sla over). Pietje wordt een echt meisje, lacht veel en begint steeds ondernemender te worden (draait als n dolle en is boos als ze dan nog niet komt waar ze zijn wil) Smurf wordt ook zo wijs, kan heerlijk fantaseren, ik geniet volop van ze.



Goed ik ben dus helemaal kwijt waar ik op wilde reageren.



Nou ja ga nu nog even werken en hoop dan binnenkort bij te lezen, terug te komen en meer van me te laten horen!
Alle reacties Link kopieren
OP up to date...
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk rouge!



En haaj Chrissie! Leuk je hier weer even te spotten! Laat die vergeetachtigheid geen reden zijn om weg te blijven. Goed te horen hoe het met pietje en smurf gaat!



Die zeeph, gewoon al een ruime maand verder dan ik! Hoe gaaf En begrijpelijk dat je terug wil met beide kinders. Naar het cb dan. En door naar de logopedist.



Ik zie alle plaatjes nog



En nu ga ik heeeeel vlug naar bed. Eindelijk een serieuze start gemaakt met foto's uitzoeken. Wat een werk.. Truste!
Alle reacties Link kopieren
Och Chrissie, ik reageer ook vaak lukraak. Zo wist ik niet eens meer dat ik zelf had geschreven dat lelieman weer de hort op is. Maar hij komt zaterdag weer thuis. Want zaterdagavond moeten we uit eten met de schoonfamilie... Hoe deed ik dat, uit eten, ook alweer met leliepeuter? Oh ja... Niet.

Iemand tips om mijn zoon "tevreden" te houden. Slapen in de wagen, daar trapt hij helaas niet in. Misschien dat jouw wagen lekkerder ligt, modus. Maar om die aan te schaffen voor 1 avondje. Op oppas zit eigenlijk niet te wachten



Die jurken schieten vandaag niet op. Maar de strijk wel. Alleen nog wat beddengoed en keukengoed, maar dat kan later ook. Van beide ligt nog voldoende in de kast .



En nu, mijn bedje in... Wie weet wat de nacht brengt...
Alle reacties Link kopieren
Leliepeuter is gewoon ruim 10cm gegroeid!! Ze is nu ruim 97cm! Mijn hemel! En nog geen 15kg. Vandaar dat maatje 98 toch wel als vanzelfsprekend ging zitten!



Zelf heb ik een kuur te pakken. Gelukkig heb ik nog pro-biotica... Hoe lang is zo iets eigenlijk houdbaar? Ik heb ze van de zomer gebruikt, ik denk... Eh.. Hoeveel weken is bebelis nu? Ik gok op een half jaar dan?



Leliepeuter kijkt nu frozen via YouTube. Maar ze kijkt alleen maar prinsessen en niet het verhaal... Spannend



Lootje, ik heb nog niet verzonden. Na een middag cb/dokter/apotheek waren mijn kinderen zo gaar als boter... Sorry..
Alle reacties Link kopieren
Pakket is klaar, maar heb een bijholte ontsteking te pakken. Linkerkant van m'n bovenkaak is pijnlijk en hoofdpijn

En gistermiddag Korte Broek met 39 graden opgehaald van het kdv. Maar aan het puntje in z'n tandvlees te zien, zal dat daar wel vandaan komen. Had ook wel al zoiets verwacht, na de tandenpoep afgelopen weekend *blegh*

Broek was vandaag ook thuis, die had gisteravond koorts.

Was eigenlijk een onverwacht gezellig dagje zo, hahaha! We hebben lekker filmpjes gekeken onder het genot van veel thee met honing.



En wat een leuk nieuws hier!

Zephyra! Stiekemerd, hahaha! Gefeliciteerd! Ik gooide de stilte op je nieuwe job. Goed naar je zin daar?



Geen idee hoe lang probiotica houdbaar is. Staat er niks op je potje?

En Bebelis op je rug in het restaurant als hij wil slapen?

En in een kinderstoel als hij wakker is?

Korte Broek vindt erbij zitten fantastisch. Lekker met zijn eigen eten erbij.

Hij eet echt al wel behoorlijk van het Rapley eten. Hapjes ook, maar dat glijdt ook wel lekker naar binnen natuurlijk. Maar nu hij van stukjes niet meer zo moet kokken, geven we hem nu meestal zijn eigen eten. Gaat prima en hij kan zich er prima mee vermaken.

Al ziet hij er dan niet echt restaurant waardig meer uit



Chrissie! Welkom terug! Je klinkt druk, maar wel blij, fijn!



Rouge, het grenzen opzoeken is hier ook pas een poos geweest. Erg vermoeiend, maar qua spraak en gedrag is Broekje in mijn ogen weer gegroeid. En sindsdien is hij ook weer rustiger, dus ik gooi het daar op.

Hopen dat de rust voor Rougefils ook snel terug komt! Want zo te lezen is het druk zat voor je. Gelukkig bijna vakantie!



Zephyra, waar worden jullie dan heen doorverwezen voor Fruzz? Hoe gaat eten en drinken? Ben wel benieuwd waar de stilstand in groei vandaan komt.

Wij mogen donderdag voor een dubbele controle.



Ik zie trouwens alle foto's gewoon hier. Inclusief Zeeph d'r poes



Ik ga even verder, ben vilten kerstboom hangers aan het maken, is leuk!

En even een lekker bakkie koffie drinken natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet iedereen ingelicht op mijn werk en kreeg vandaag veel complimenten over mijn nieuwe jurkje. Lekker stofje zei collega. Ik: ja lekker rekbaar... dat gezicht.



Voor nu welterusten, hoogste tijd.

Hier ook veel gesnotter!
Alle reacties Link kopieren
Mijn werk is heel leuk! Ben erg blij met de overstap. En inderdaad de stilte kwam door de zwangerschap.



Als fruzz straks weer niet gegroeid is, krijgen we een doorverwijzing naar de ka. Bij de 14mnd weging (nu was het twee maanden later) was ook verder aan het afvlakken vandaar dat we haar maandag ook even gewogen hebben. We gaan sowieso een eetdagboek bijhouden en meer letten op calorie rijk eten. Toch ook weer meer voeren (voor zover ze dat toe laat).



Trui, hoe ging je nacht? Jouw bijholte weer iets beter en de tandjes door bij korte broek?



Lelie, vervelend van de ab kuur! Geen idee hoelang probiotica houdbaar is. Normaal weet pom dat soort dingen wel... En leliepeuter ook 10cm gegroeid! Zeefy ook, gisteren even vergeleken. Duurt nog wel ff voordat ze in de achtbaan mogen



Romo jij bent nu toch bijna klaar met je studie?



Chrissie, je klinkt goed! Vaak onthoud ik ook niet waarop ik ook alweer allemaal wilde reageren en gebeurt het maar hap snap.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgend jaar gaat zeefy 1x per week naar de logopedist. Zat ik er toch niet naast met mijn gevoel. Vooral haar uitspraak is niet goed geneog en ze kan veel klanken niet goed maken.



Nog een paar dagen werken en dan lekker vakantie! Ik kijk vooral uit naar de dag dat de kinderen op de crèche zijn, zeephman aan het werk en ik ALLEEN thuis
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je naar je onderbuik hebt geluisterd, zeeph!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven