nu al een kindje? of nog even wachten?

07-09-2007 19:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie mij op basis van jullie ervaringen iets meer kunnen vertellen:

Ik ben 24, mijn vriend 25, en wij studeren allebei nog. Sinds ongeveer een half jaar is het bij ons behoorlijk gaan kriebelen. We zouden heel graag kinderen willen. Ik studeer als het goed is komende zomer af, maar mijn vriend moet nog twee jaar studeren. Het lijkt hem niet verstandig om voor zijn afstuderen een baby te hebben, omdat hij bang is dat hij daardoor niet aan zijn nachtrust en studie toe zal komen. Ik ben zelf een huilbaby geweest, en het zal je maar gebeuren... Aan de andere kant denk ik: als hij straks begint met een baan heeft hij zijn nachtrust ook hard nodig, en zo is er altijd wel wat te bedenken.

Wat is jullie ervaring hiermee? Kom je in het begin inderdaad nergens meer aan toe? of valt dat mee? Er zijn zowel voor- als nadelen te bedenken volgens mij, en daarbij komt: wie zegt dat ik meteen zwanger wordt?



Ik ben benieuwd naar jullie mening!



Maartje
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik herken je situatie. Wij zijn 24 en 28 en ik ben zwanger van ons 2e kindje. We studeren beiden nog en werken beiden (32 en 28 uur).



Ik ben van onze dochter ongepland zwanger geworden, dus wat dat betreft hadden we niet veel te kiezen :-] Toen onze dochter 9 maanden was besloten we voor een 2e kindje te gaan.



Het studeren gaat op zich best met een kindje erbij, al is het wel zwaar. Ik ben overgestapt op deeltijd toen onze dochter geboren werd, ook omdat ik een baan vond.

Op zich denk ik niet dat er veel verschil zit tussen werken en een kind hebben of studeren en een kind hebben. Al zul je bij studeren en een kind hebben iets meer discipline aan de dag moeten leggen omdat je grotendeels zelf je tijd indeelt (bij onze studies tenminste wel).