Geld & Recht alle pijlers

Sportblessure ziekmelding

28-03-2024 16:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand een idee, mag je je bij een opgelopen sportblessure ziekmelden of moet je daar verlof op voor nemen? Kruisband gescheurd en heb een actieve baan.

Ziekmelden bij sportblessure?

Totaal aantal stemmen: 123

Ja ziekmelden (98%)
Nee verlof opnemen (2%)
Alle reacties Link kopieren Quote
dit is trouwensniet iets voor een forum, discussie is niet nodig
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/sportongeval
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat maakt het uit?
Als je echt niet kan werken dan kan je niet werken toch? Dan ben je ‘ziek’.
Kan je wel werken maar blijf je liever thuis, dan neem je verlof op lijkt me.
Hou er rekening mee dat je werkgever hier niet blij mee is, vooral als dit vaker voorkomt.
Ik had zo’n buurman, elk weekend motorcrossen. Om de haverklap gebroken ledematen. Werkgever heeft hier wat van gezegd want buurman kon heel vaak niet werken en werkgever moest hem wel het loon doorbetalen. Na wat gesprekken met werkgever is buurman gestopt met zijn hobby.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar valt dus niet meer aan toe te voegen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
In de basis ziekmelden, maar ik zou gewoon even contact opnemen met je leidinggevende hoe te handelen. Wellicht is het mogelijk om vervangende werkzaamheden te doen?

Toen ik in 2021 mijn voet gebroken had, ben ik 1 dag thuis geweest omdat ik door de pijn niet had kunnen slapen. De dag erna ben ik met een taxi op kosten van de baas opgehaald en met rolstoel achter een bureau gezet, vanaf dat moment weer volledig gewerkt.
Achteraf gekkenwerk hoor.. ik had meer tijd moeten nemen, maar goed, kijken vanuit de mogelijkheden is niet gek.
Alle reacties Link kopieren Quote
samen met werkgever onderzoeken wat je wél kan doen. Voor de uren dat je niet kan werken als gevolg van gescheurde kruisbanden: ziekmelden.

Je werkgever zal wel inzicht willen hebben in hoe lang het gaat duren. Mogelijk kan hij vervangende taken voorstellen waarbij een knieband niet nodig is
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je nou een sportblessure hebt, of je breekt je been tijdens een blokje om, dat is voor je werk in principe niet anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, dank allemaal !
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt me vallen onder ziekmelden. Bij een gebroken arm of been neem je toch ook geen verlof op als je niet kunt werken?
Alle reacties Link kopieren Quote
In NL maakt de oorzaak niet uit en ook niet of werk of prive gerelateerd is.
Alle reacties Link kopieren Quote
In eerste instantie ziekmelden. Maar wel in overleg met werkgever over wat nog wel kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je meld je ziek. En je hoeft niet aan te geven waarom, maar in dit geval kun je best aan je leidinggevende melden wat er loos is en dat je je graag voor aangepaste arbeid beschikbaar houdt.

Sterkte met je herstel!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
28-03-2024 17:40
Je meld je ziek. En je hoeft niet aan te geven waarom, maar in dit geval kun je best aan je leidinggevende melden wat er loos is en dat je je graag voor aangepaste arbeid beschikbaar houdt.

Sterkte met je herstel!
Dit. En beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Officieel hoef je niet te melden wat je hebt. Niet aan de werkgever wel aan de arboarts. Maar als je een goede verstandhouding hebt (en wilt houden) met je baas en collega's ga je niet geheimzinnig lopen doen. Een werkgever zal best begrip hebben voor een blessure vanwege sporten. Indien het iets is dat continu terugkeert zal dat anders zijn natuurlijk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven