Omgang met vader

22-01-2017 02:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb een dilemma.

Ik ben 3 jaar gescheiden en sinds de scheiding is er een omgangsregeling voor mijn dochter met haar vader.



Echter gedurende deze 3 jaar is hij ieder weekend veelvuldig afwezig in zijn omgangsweekend. En dan bedoel ik echt ieder weekend! Met als gevolg iedere zondag een huilende dochter met inmiddels (door school bevestigd) een steeds onzekeder kind met minder zelfwaarde enzovoorts.



Ik heb op meerdere manier aangegeven bij mijn ex dat onze dochter er last van heeft. Er zijn meerdere gesprekken geweest bij het Centrum voor Jeugd en gezin waarin hij beterschap heeft beloofd maar hij komt het niet na.



Dit weekend heeft hij onze dochter op vrijdag opgehaald om mij vervolgens op zaterdag een mail te sturen dat hij zelf op wintersport is gegaan en zijn zus onze dochter terug komt brengen.



De maat is voor mij vol en wil mijn dochter beschermen. Ik wil haar niet geheel weghouden maar wil hem een brief sturen dat hij haar voorlopig alleen de zondagen op kan halen. Op die manier kan hij de tijd met onze dochter ook echt met haar doorbrengen om het vervolgens weer langzaam op te bouwen naar de normale regeling.



Vinden jullie dat ik dit kan en moet doen?



Groeten een bezorgde moeder.
Terug gaan samenwerken met dat centrum?

Want ik vrees dat dit een lange rit richting rechtbank wordt.

Die er niet happig op gaat zijn om het omgangsrecht nog lager te stellen.



Valt het enigszins te bewijzen dat hij haar wel komt ophalen, maar nauwelijks naar haar omkijkt?

Hoe oud is kind?



Wie garandeert bovendien dat hij die zondagen wel aan zijn dochter gaat besteden?

En niet gewoon haar oppikt en haar bij zijn familie afzet, haar voor tv zet, ... en alsnog zijn eigen ding gaat doen?



Een brief lijkt mij sowieso weinig zoden aan de dijk te gaan zetten.

En als er een omgangsplan is kan je dit ook niet zomaar eenzijdig wijzigen.

Ik vrees dus dat je naar de rechtbank zal moeten.
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt het CJG ervan?
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt cjg ervan? En is dit gedrag altijd zo geweest of is er iets gebeurd? (Nieuwe partner vader, verhuisd, anderszins andere prioriteiten gekregen)
Ik zou je kind geen tijden en dagen vertellen dat ze misschien opgehaald wordt en niet hardop balen als ie weer eens niet komt, het is rot dat hij er niet is maar doe gewoon blij als hij wel komt en verwacht verder niks.

Dat maakt het voor haar iets minder zwaar.
Ik denk dat je allereerst het waanidee moet loslaten dat jij hem met het beperken van de omgang (wat niet mag, trouwens) kan dwingen meer aandacht aan zijn dochter te schenken. Je kunt er ook je eigen gevoel van machteloosheid niet mee oplossen, want je hebt domweg geen macht over hoe hij met z'n dochter omgaat.



Ik snap dat je graag zou zien dat het anders gaat, maar de realiteit is dat je daar geen invloed op kunt uitoefenen.



Zou je eens willen toelichten hoe je de link legt tussen het feit dat het niet goed gaat met jullie dochter en zijn omgang (of gebrek eraan) met haar? Hoe oud is ze?
Alle reacties Link kopieren
Wat alinea zegt. Verder zou ik eens kijken met een kinderpsycholoog hoe ze hiermee om kan leren gaan. Sterkte!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Alinea en Finjie, jullie lezen niet goed. Ex komt dochter 'keurig' ophalen volgens de omgangsregeling, maar stalt haar vervolgens bij zijn ouders, zus of wie dan ook en gaat zelf zijn eigen dingen doen. (Op vakantie! Schandalig!)

Op die manier krijgt dochter steeds de boodschap dat ze niet belangrijk genoeg is om aandacht aan te besteden. Kan me voorstellen dat ze daar onzeker van wordt.



TO, hoe oud is je dochter?

Edit: En laat hij haar inderdaad bij anderen achter, of is ze ook wel alleen thuis?
Alle reacties Link kopieren
Vergeet hij vaker afspraken, herken je dot gedrag?

Besef goed waar je controle over hebt en waar niet over. Er zijn verschillende hulpvormen met bewezen resultaten die misschien goed zijn. Dus terug naar cjg!



En laat je dochter niks merken van jou machteloosheid en verdriet. Het is voor haar al heftig genoeg....
Alle reacties Link kopieren
En die zus vind dat normaal? Ik zou haar eens vragen wat er aan de hand is. Zij mag ook last minute er voor opdraaien.
quote:yoshe schreef op 22 januari 2017 @ 08:51:

En die zus vind dat normaal? Ik zou haar eens vragen wat er aan de hand is. Zij mag ook last minute er voor opdraaien.Je weet toch helemaal niet wat hij die zus heeft verteld? Voor hetzelfde geld denkt zij dat TO ook weg was en heeft ex dit al weken geleden zo afgesproken met zus.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 22 januari 2017 @ 08:51:

En die zus vind dat normaal? Ik zou haar eens vragen wat er aan de hand is. Zij mag ook last minute er voor opdraaien.





Die zus lijkt mij het probleem niet.



TO: waarom houdt hij vast aan deze omgangsregeling? Ik denk dat je toch echt om tafel moet om een andere regeling te bespreken, tenzij je dochter de huidige gang van zaken prima vindt, maar daar lijkt het niet op.
Ze is dus veel bij haar opa en oma en tante, dat is ook familie van haar en die vinden het vast ook fijn om haar te zien. Ik denk dat er niet veel aan te doen is tot je dochter zelf inspraak krijgt en kan zeggen dat het voor haar zo niet hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter?
Jeej wat een lul van een vader Sneu voor je dochter, sterkte! Hopelijk word dit snel opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare vader.

Maar jij mag niet eenzijdig besluiten dat de omgangsregeling veranderd wordt.

Ook snap ik niet hoe jij de koppeling legt tussen het gedrag van je kind en het afwezig zijn van vader.
Alle reacties Link kopieren
quote:koko67 schreef op 22 januari 2017 @ 10:49:



Ook snap ik niet hoe jij de koppeling legt tussen het gedrag van je kind en het afwezig zijn van vader.

Dus jij snapt echt niet dat een afwijzende vader van invloed kan zijn op het gedrag van een kind?

Hoe zou jij je voelen als je om het weekend afgewezen zou worden door iemand waar je heel veel van houdt?

En wetende dat het over twee weken weer zal gaan gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Of ze afgewezen wordt is de vraag.

Papa komt haar elke keer halen, heeft alleen in zijn kindweekend ook andere dingen te doen.

Hij regelt dan zijn zus ( ook familie) als oppas.

Hoe weet moeder dat haar kind dit als afwijzing ervaart?

Misschien heeft kind last van de scheiding in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Koko, ik vind dat jij de situatie nogal bagatelliseert. Het is niet dat hij even zonder dochter naar de tandarts gaat of zo. TO heeft het over 'veelvuldig afwezig', en nu is ex zelfs zomaar op vakantie gegaan!

Er zijn al verschillende gesprekken met hulpverlening geweest. Als het allemaal wel meeviel hadden die zich al lang teruggetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Het zou zo maar kunnen dat ik in deze situatie de boel te licht zie.

Het kan ook dat dit de zoveelste moeder is die denkt dat een omgangsregeling met pa er is zolang zij dat toestaat.

En als er iets is wat moeder niet bevalt, schijnt het kind altijd weer in psychische nood te komen, door vader uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
quote:koko67 schreef op 22 januari 2017 @ 11:55:

Of ze afgewezen wordt is de vraag.

Papa komt haar elke keer halen, heeft alleen in zijn kindweekend ook andere dingen te doen.

Hij regelt dan zijn zus ( ook familie) als oppas.

Hoe weet moeder dat haar kind dit als afwijzing ervaart?

Misschien heeft kind last van de scheiding in het algemeen.Dan moet die vader dat beter plannen. Hij weet ver van tevoren wanneer zijn kind bij hem is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 22 januari 2017 @ 17:29:

[...]



Dan moet die vader dat beter plannen. Hij weet ver van tevoren wanneer zijn kind bij hem is.

Dat is precies wat ik bedoelde met afgewezen worden.

Zo krijgt het kind toch het idee dat alles belangrijker is dan tijd doorbrengen met het kind?
Alle reacties Link kopieren
Dat hij er niet is voor onze dochter van 8 was ook in ons huwelijk al zo. Zelfs op haar verjaardag ging hij de hele dag werken en dan Savonds gewoon voetballen en zat ik alleen met onze dochter en alle visite.



Ik wil absoluut dat mijn dochter haar vader blijft zien! Er wordt hier door sommigen gesuggereerd dat ik een moeder zou zijn die haar kind wil weg houden maar juist integendeel. Ik heb al zo vaak op allerlei manieren om meer betrokkenheid gevraagd. Nergens heeft hij interesse in en zijn prioriteiten liggen altijd bij zijn eigen dingen.



Onze dochter zit in groep 5 van speciaal onderwijs en hij is nog nooit op 1 oudergesprek geweest.



Er wordt hier gelukkig door sommigen wel gelezen en begrepen dat ze zich afgewezen voelt door vader, niet belangrijk genoeg. Ook op school merken ze dat ze onzekerder wordt en minder eigenwaarde lijkt te hebben dan voorheen. Uiteraard uit ze dat haar niet op deze manier maar uit ze zich door op zondag na haar omgangsweekend hier te huilen dat ze papa mist omdat ze hem niet gezien heeft.



Bij het CJG heeft hij beterschap beloofd maar zegt a en doet b!

Ik bespreek mijn verdriet en machteloosheid zeker niet met haar en laat dit haar ook niet voelen door er zo luchtig mogelijk mee om te gaan. Echter als ik over haar verdriet heen zou walsen bestaat er ook het risico dat ze niet meer gaat uiten en zich ook hier afgewezen voelt in haar verdriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven