Onaardige collega moeders

31-08-2016 12:11 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn moeders onderling altijd zo onaardig? Waarom geen begrijpende blik of een helpende hand?

Ik stond net bij de kassa in de Appie, en mijn baby van 4 maanden was aan het mopperen. Toen ik mijn boodschappen op de band legde, het waren er veel want ik heb gehamsterd, viel er een zak chips af. Tegelijktijd stootte mijn peuter haar teen, en begon te huilen. Toen ik met het zweet op mijn rug aan de mevrouw achter mij vroeg of ik er even langs mocht, zodat ik de zak chips even kon pakken, kreeg ik chagrijnige blik. Nadat ik snel de boodschappen inpakte en de kinderen probeerde te troosten liep ik een stukje verderop zodat we de doorgang niet blokkeerden. De bewuste vrouw die achter mij in de rij stond liep lang, stopte even en keek me aan, en zei tegen haar tienerdochter dat ze snel wegmoesten vanwege die 'kutkinderen' hier. Ik was verbaasd en had haar willen vragen of haar tampon scheef zat, maar op dat moment ben ik niet zo ad rem.



Waarom niet een knikje van verstandhouding? Als mijn peuter nou als een of ander terror kind de schappen aan het leeg trekken was dan had ik haar ergernis nog kunnen begrijpen, maar nu?



Eigenlijk is dit meer een oproep aan alle moeders, wees een beetje aardig voor elkaar. Dat helpt, echt.
Denk dat dat niet zo zeer lag aan het feit dat ze moeder is, maar blijkbaar was ze gewoon chagrijnig.

Ik ervaar mede-ouders tot nu toe eigenlijk alleen maar heel aardig en behulpzaam. Maar ik ben dan ook nog maar 5.5 maand moeder
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het gelukkig niet vaak mee, zo nu en dan zo'n ouwe zemelaar bij de kassa die over alles loopt te zeiken. Maar moeders begrijpen meestal wel dat het nou eenmaal zo gaat met kinderen. Triest mens, die vrouw die jij tegenkwam. Maar misschien zat haar tampon echt scheef.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen moeders hoor. Ik als single zonder kids krijg in de supermarkt ook boze blikken als het te lang duurt.



Mensen zijn helaas zo. Laten we allemaal aardiger tegen elkaar doen en.minder egoïstisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie87 schreef op 31 augustus 2016 @ 12:14:

Denk dat dat niet zo zeer lag aan het feit dat ze moeder is, maar blijkbaar was ze gewoon chagrijnig.

Ik ervaar mede-ouders tot nu toe eigenlijk alleen maar heel aardig en behulpzaam. Maar ik ben dan ook nog maar 5.5 maand moeder Ik ben ook wel eens sjacherijnig, maar dan doe ik nog steeds niet zo tegen mensen. Dat is gewoon asogedrag.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gefrustreerd topic zeg,

Een oproep aan alle moeders
Mensen over het algemeen kunnen chagrijnige zuurpruimen zijn, heeft niet per definitie met collega moeders ( )te maken maar met de tolerantiegrens van sommigen.

Niks van aantrekken, lekker chagrijnig laten zijn, niet jouw probleem.
Soms erger je je aan andermans kinderen.

Soms ben je even níet behulpzaam.

Soms heb je even geen zin in knikjes van verstandhouding als je zelf al 13 jaar geen baby's en peuters meer hebt.

Soms ben je bloedchagrijnig, ongelukkig of van nature een stuurs en snibbig, weinig sociaal mens.



Staat deze ene moeder model voor alle andere moeders?

Nee toch?



Ik ben zo vaak even geholpen door een ander mens (niet perse moeder).

Ik ben ook zo vaak níet geholpen door een medemoedermens.



Persoonlijk trek ik daar geen conclusies uit over het algemene vriendelijkheidsniveau eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindaatje1900 schreef op 31 augustus 2016 @ 12:17:

Wat een gefrustreerd topic zeg,

Een oproep aan alle moeders Ja idd. Ik was ook gefrustreerd. Dat mensen zich irriteren aan het gehuil van mijn kinderen kan ik me ook nog wel voorstellen, maar elke moeder heeft weleens zo'n momentje. Om dan bewust nog even te zeggen dat ik kutkinderen heb vind ik ronduit onbeschoft. Vandaar mijn oproep
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 31 augustus 2016 @ 12:16:

[...]





Ik ben ook wel eens sjacherijnig, maar dan doe ik nog steeds niet zo tegen mensen. Dat is gewoon asogedrag.



Dit. Heeft weinig te maken met al dan niet moeder zijn. Dit soort 'lichtende voorbeelden' tref je overal aan, m/v.



Gelukkig is het een minderheid (in mijn ervaring). Links erin, rechts eruit. Het mens zal meer last van zichzelf hebben met zo'n grof bekwerk dan dat jij je opgelaten hebt gevoeld TO. Bij jou was het twee of drie minuutjes, dat mens moet de rest van haar leven het doen met zo'n chagrijnig smoelwerk
Nee heb je, ja kun je krijgen
Gewoon aso gedrag. Niets meer niets minder.
Alle reacties Link kopieren
Je had de bewuste kutmevrouw beter een drel om haar oren kunnn geven ipv een oproep te doen aan alle moeders op de hele wereld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens meegemaakt in een winkel dat een moeder stond te hannesen met boodschappen terwijl haar peuter door het lint ging,ze was zo rood als een tomaat.Ik lachte haar idd vriendelijk toe om te laten weten dat we ( moeders) allemaal wel bekend zijn met dat soort situaties,en dat het niet erg is dat dat gebeurt,ze was zichtbaar opgelucht.Dus ik snap je oproep,ook al klinkt die wat dramatisch



De"'dame"die jij trof is gewoon zelf niet lekker in haar bovenkamer,en als iemand zo lelijk doet over je bloedjes dan raakt je dat heel hard.

Maar echt,het lag niet aan jullie,iemand die met zo weinig aanleiding zo lelijk over kleine kinderen doet is jouw energie echt niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Je wilde vragen of haar tampon schreef zat?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zeker dat zij later kut kinderen krijgt als zij ze zo opvoed..
Je moet zelf ook toegeven dat gaan hamsteren met een baby en een peuter niet een overdreven goed idee is. Bovendien hoeft niet iedereen overal begrip voor te hebben en behulpzaam te zijn. Zolang zij jouw boodschappen niet van de band flikkerde of je aan de kant beukte, vind ik dat je niet zo moet overdrijven. Laat iedereen gewoon lekker zijn, chagrijnig of niet.
Alle reacties Link kopieren
Je komt een aso tegen en dus zijn alle moeders krengen die tot de orde geroepen moeten worden? Beetje overdreven lijkt me.



Soms kom je aso´s tegen of mensen waar om welke reden dan ook iets mis mee is waardoor ze niet normaal doen. De meeste mensen doen wel normaal en zijn wel behulpzaam is mijn ervaring.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Dat was gewoon een asociaal mokkel, heeft niks met moederschap te maken
quote:winkelfanaat schreef op 31 augustus 2016 @ 12:32:

Je wilde vragen of haar tampon schreef zat?

Nou, daar win je de oorlog mee.



Ik heb soms geen zin om te helpen. Omdat ik een zware dag op het werk. Omdat ik pijn in mijn rug heb. Of weet ik veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwachtte een "mommy-wars" topic. Dit is idd gewoon een humeurige greppeldel. Maar ik neem je oproep serieus en zal er op letten (terwijl ik mijn eigen gillende peuter van de "traktoh" naast de ingang sleur).
Ik voel me trouwens geen collega van andere moeders.
Alle reacties Link kopieren
Ze vraagt toch niet om hulp? Ze wil aleen niet dat haar baby en peuter (!!!!) voor kutkinderen worden uitgemaakt,sommigen geven er weer een bijzondere draai aan.
Wat een drama, kutkind.

Ik snap niet wat het moederschap daar mee te maken heeft.
Wat een fijn topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 31 augustus 2016 @ 12:43:

Wat een drama, kutkind.

Ik snap niet wat het moederschap daar mee te maken heeft.Ik zou er ook niet blij van worden en volgens mij ben ik niet abnormaal in die dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven