Ongebreideld opscheppen over je puber

24-02-2017 18:23 69 berichten
Ik lees vaak over Vreselijke Pubers. Ze ruimen hun kamer nooit op, ze krijgen zo maar onverhoeds een eigen mening die bij voorkeur niet strookt met die van hun ouders en ze zitten altijd maar vastgeplakt aan hun mobieltje. Vreselijk.



Maar mijn pubers (die toch aan alle voornoemde criteria voldoen) hebben ook eigenlijk best wel hele leuke, en verstandige, kanten. En ik kan me nauwelijks voorstellen dat mijn pubers de enige leuke exemplaren zijn op deze aardbol. Dus als je puber echt een kapitale grap heeft gemaakt, of met een geweldig rapport thuis is gekomen, of je hele huis op heeft geruimd omdat ie toch niks te doen had, plemp het hier neer.



Ik zal aftrappen: mijn oudste puber heeft vandaag haar eerste salaris/stagevergoeding binnen gekregen, en het overgrote deel meteen doorgesluisd naar haar spaarrekening. En ik ben apetrots op haar, want toen ik vijftien was smeet ik alles wat ik verdiende onmiddellijk over de balk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een knapperd !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leuk idee!

Waar zal ik eens beginnen?
Alle reacties Link kopieren
De mijne zijn ook erg leuk bezig LV.



Vanzelfsprekend met de bijbehorende geuren en rotzooi sporen, maar daarnaast erg leuke mensen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat leuk LV



Eindelijk een positief topic ipv al dat gezeur.
Ik ben supertrots op de mijne, die haar zeer persoonlijke spreekbeurt niet alleen in haar eigen klas heeft gedaan, maar op verzoek van de juffen ook in de andere bovenbouwklassen
Morgen kan zoon van 17 weer kampioen worden met zijn team. Ze zijn echt niet het beste team in deze sport, maar wel een van de leuksten. Niemand heeft last van een groot ego en dat brengt hen jaar na jaar zo ver.
quote:Star schreef op 24 februari 2017 @ 18:31:

Ik ben supertrots op de mijne, die haar zeer persoonlijke spreekbeurt niet alleen in haar eigen klas heeft gedaan, maar op verzoek van de juffen ook in de andere bovenbouwklassen Wauw!
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kwamen mijn man en ik na een lange werkdag thuis. Had mijn puber van 15 gekookt en konden we zo aanschuiven. En dit zonder dat ik het gevraagd had of zelfs maar een stille hint gegeven had.
Alle reacties Link kopieren
geen puber van mezelf maar van onze beste vrienden. Ze is 15 en zó'n ongelofelijke schat! Ik vergeet gewoon dat ik zoveel ouder ben dan zij. Heel gezellig en lief on om je heen te hebben. En daarnaast, als het nodig is kan op onze kinderen passen en heeft tussendoor dan ook nog even de afwas ingeruimd en de Kinderboekenkast gefatsoeneerd



ik mag hopen dat ik onze kinderen zo goed opvoed als onze vrienden
quote:Star schreef op 24 februari 2017 @ 18:31:

Ik ben supertrots op de mijne, die haar zeer persoonlijke spreekbeurt niet alleen in haar eigen klas heeft gedaan, maar op verzoek van de juffen ook in de andere bovenbouwklassen Wat goed van haar! Is best een stap om te nemen om voor een andere klas te doen. Mag je zeker trots op zijn.
quote:Enn schreef op 24 februari 2017 @ 18:29:

De mijne zijn ook erg leuk bezig LV.



Vanzelfsprekend met de bijbehorende geuren en rotzooi sporen, maar daarnaast erg leuke mensen.Ik vind die geuren altijd wel schattig eigenlijk. Vooral omdat ze ze altijd zo nietsontziend te lijf gaan, met enorme hoeveelheden deo. Vooral jongste is daar goed in. Soms moet ik gewoon de deur open zetten omdat ik zowat stik in de deodampen, maar hee het is goed bedoeld he en wat waar is is waar: de pubergeuren ruik ik dan niet meer.
Ik ben ook apetrots. Die van mij is genomineerd voor beste Profielwerkstuk van het examenjaar 2017
Ik heb jaren geleden in het onderwijs gezeten.

Ik ben dol op pubers.

Ze blijven je verrassen, dat vind ik zo leuk.

Ze maken je aan het lachen, maar kunnen je ook ontroeren.

En ja, ze kunnen zo lastig zijn, maar dat zijn volwassenen net zo goed
De mijne is fantastisch.

Hoeft geen straf, is gezellig en zachtaardig, doet het goed op school, nooit humeurig, wat een cadeau zo'n kind.



Nooit geweten dat zulke kinderen (of mensen überhaupt) bestaan en ik heb er een thuis.



Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist enorm leuk om ze "echte" mensen te zien worden. Ik hoor graag hoe ze denken, wat ze vinden, willen, voelen en dromen. Van de soms wat doelloze jonge pubers zie ik ze momenteel meer en meer groeien naar mensen met een plan. Steeds meer overdacht en rekening houdend met aspecten om die doelen te bereiken. En dan zie ik ze in gesprek hierover weer meer besef krijgen van wat er dan nog meer nodig is etc.



Ik vind tot nu toe elke fase van opgroeiende kinderen echt leuk en ja, echt elke fase heeft nadelen. En die ken ik zeker ook hoor, maak me er denk ik alleen niet zo druk over. Maar - eerlijk-is-eerlijk - ze hebben tot nu toe beiden ook geen echte redenen gegeven om mij er druk over te moeten maken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn puberzoon vorige week zaterdag toen ik mij had gedoucht en aangekleed voor een feestje, hij de badkamer in kwam: ' staat mooi die jurk mama '. Vooral dat ' mama ' er achteraan.



Zooooo lief. De geuren en pleuris bende op z'n kamer maar voorbij gelopen met toegeknepen oog
quote:sinnombre schreef op 24 februari 2017 @ 18:42:

Ik heb jaren geleden in het onderwijs gezeten.

Ik ben dol op pubers.

Ze blijven je verrassen, dat vind ik zo leuk.

Ze maken je aan het lachen, maar kunnen je ook ontroeren.

En ja, ze kunnen zo lastig zijn, maar dat zijn volwassenen net zo goed Helemaal mee eens. Pubers zijn leuk
quote:Perzina schreef op 24 februari 2017 @ 18:39:

Ik ben ook apetrots. Die van mij is genomineerd voor beste Profielwerkstuk van het examenjaar 2017 Wauw!
Alle reacties Link kopieren
o fijn een opschep topic!!



mijn jongste heeft twee weken geleden een hyrax/spinbeugel gekregen. een draak van een ding. De eerste dag was verschrikkelijk, ze kon nauwelijks slikken laat staan eten of drinken. Maar vanaf dag 1 heeft ze zelf de beugel aangedraaid waardoor haar kaak uit elkaar geduwd werd (en ze nog meer pijn kreeg). twee keer per dag aandraaien, ik heb het haar niet een keer hoeven vragen want ze deed het uit zichzelf. zo stoer!!



oudste is een slimmerik, en mag naar een landelijke finale van een internationale scheikunde/natuurkunde wedstrijd. Ze wil er eigenlijk niet heen want daar zijn vast alleen maar nerds
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 februari 2017 @ 18:31:

Ik ben supertrots op de mijne, die haar zeer persoonlijke spreekbeurt niet alleen in haar eigen klas heeft gedaan, maar op verzoek van de juffen ook in de andere bovenbouwklassen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Enn schreef op 24 februari 2017 @ 18:44:

Ik vind het juist enorm leuk om ze "echte" mensen te zien worden. Ik hoor graag hoe ze denken, wat ze vinden, willen, voelen en dromen. Van de soms wat doelloze jonge pubers zie ik ze momenteel meer en meer groeien naar mensen met een plan. Steeds meer overdacht en rekening houdend met aspecten om die doelen te bereiken. En dan zie ik ze in gesprek hierover weer meer besef krijgen van wat er dan nog meer nodig is etc.



Ik vind tot nu toe elke fase van opgroeiende kinderen echt leuk en ja, echt elke fase heeft nadelen. En die ken ik zeker ook hoor, maak me er denk ik alleen niet zo druk over. Maar - eerlijk-is-eerlijk - ze hebben tot nu toe beiden ook geen echte redenen gegeven om mij er druk over te moeten maken.Mooi omschreven
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 24 februari 2017 @ 18:42:

Ik heb jaren geleden in het onderwijs gezeten.

Ik ben dol op pubers.

Ze blijven je verrassen, dat vind ik zo leuk.

Ze maken je aan het lachen, maar kunnen je ook ontroeren.

En ja, ze kunnen zo lastig zijn, maar dat zijn volwassenen net zo goed +100
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijne is autistisch en het leven en de wereld is regelmatig een uitdaging voor haar.

Zoals ze het allemaal aangaat en van alles overwint, ik neem daar mijn pet voor af.



Ik ben zo trots op haar.

Blij dat ik hier eens lekker over haar op de loftrompet kan toeteren.
quote:Monti schreef op 24 februari 2017 @ 18:47:

[...]





Helemaal mee eens. Pubers zijn leuk

Ik ook! Ik vond de babytijd het leukste, en de late puberleeftijd. Zo leuk dat grote grut.



Laatst zo gelachen met mijn oudste dochter, het was sale bij O`moda, en wij gingen schoenen passen. Uiteindelijk geen schoenen gekocht, maar hij eigen schoen.....nergens meer te vinden... had ze die onbedachtzaam tussen de schoenen in het sale-rek gezet. Het duurde even voor ze hem weer gevonden had. Heerlijke meid, zo verstrooid soms en altijd vrolijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven