Log nu in om te reageren
  1. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:27:
    [...]
    Bedankt voor je reactie. Ik vermoedde al dat er een wet is waarin dat bepaalt is. Ik heb er helaas niet veel verstand van, maar ik neem aan dat als ik google op deze wet ik de wetsartikelen zo kan vinden en kan afdrukken.
    Je kunt hier inderdaad op internet best e.e.a. over vinden. Zeker ook i.c.m. scholen die alle kinderen zomaar openbaar op hun social media gooien omdat dit zo leuk is. Ik begreep dat er een wetswijziging aankomt die de belangen voor het beschermen van kinderen op social media nog strikter gaat maken.
  2. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:25:
    [...]

Voorheen was het meisje een leuk vriendinnetje van mijn zoon. Er begon wat gedonder nadat het meisje bijna heel de klas had uitgenodigd voor een dvd feestje, maar mijn zoon niet, ondanks dat ze leuk contact samen hebben. Mijn zoon vroeg het meisje waarom hij niet is uitgenodigd, en kreeg te horen dat ze dat zelf bepaalt en werd boos. Ik vermoed dat dat ook een rol speelt bij waarom de foto's niet offline staan, maar er staan ook 20 andere kinderen op die lang niet allemaal het goed vinden dat ze nu online staan.

Ah dit verklaard genoeg.
    Gewoon boos dus omdat zoon een keer niet is uitgenodigd. Zo is het leven en het meisje mag dat iid zelf bepalen. Heel lullig maar wel eerlijk van haar.

Ik geloof er niks van dat dit een reden is waarom iemamd de foto's niet wil verwijderen. Ik denk dat ze het gewoon overdreven vinden.
    Vind ik ook maar ik had ze dan weer wel weg gehaald om gezeur te voorkomen. Of kind in kwestie onherkenbaar gemaakt.
  3. quote:
    karin12345 schreef op 15 april 2017 @ 19:30:
    [...]

Aha, nu komt de aap uit de mouw: je wil die moeder terug pakken!
    Jezus man, wat laat jij je kennen.
    Ik weet niet hoe de organisatie van het feestje is gegaan. De vader is vorig jaar overleden, het kind heeft inmiddels ook een leeftijd waarop ze zelf wat kan regelen.
  4. quote:
    karin12345 schreef op 15 april 2017 @ 19:15:
    Staat je kind er erg lelijk op of zo?
    ;-)
  5. kijk even op de link die ik noemde; meldknop. is van politie oa.
  6. quote:
    Eloise_Xennakiss schreef op 15 april 2017 @ 19:30:
    [...]

Ah dit verklaard genoeg.
    Gewoon boos dus omdat zoon een keer niet is uitgenodigd. Zo is het leven en het meisje mag dat iid zelf bepalen. Heel lullig maar wel eerlijk van haar.

Ik geloof er niks van dat dit een reden is waarom iemamd de foto's niet wil verwijderen. Ik denk dat ze het gewoon overdreven vinden.
    Vind ik ook maar ik had ze dan weer wel weg gehaald om gezeur te voorkomen. Of kind in kwestie onherkenbaar gemaakt.
    Ik had het prima gevonden als mijn zoon van een foto af is geknipt. Dat is echter niet gebeurd.
  7. quote:
    Eames6 schreef op 15 april 2017 @ 19:30:
    [...]

Je kunt hier inderdaad op internet best e.e.a. over vinden. Zeker ook i.c.m. scholen die alle kinderen zomaar openbaar op hun social media gooien omdat dit zo leuk is. Ik begreep dat er een wetswijziging aankomt die de belangen voor het beschermen van kinderen op social media nog strikter gaat maken.
    Ik zie inderdaad op internet ook vooral disccusies staan uit 2013 en 2015 zoals https://www.ouders.nl/for ... -zonder-enige-bescherming
    Helaas nog niets expliciet over de wijziging in de wet
    Wel dat er portretrecht kan gelden
  8. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder

9. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:28:
    [...]

Mijn zoon is een individu dat geen toestemming heeft gegegeven. Tevens gaat het hier om mijn minderjarige kind waar een andere ouder nu ineens gaat beslissen of er wel of niet een foto online komt.

Had ze moeten doen dan?
    Iedereen een papiertje in laten vullen: ik geef wel/geen toestemming voor het plaatsen van foto's?

En niemand anders heeft foto's ergens geplaatst? Alles gecontroleerd?
    Of moet je perse alleen deze moeder hebben door het gezeur met haar dochter?

Echt wat als je zoon straks een keer op zijn 16de naar de disco gaat?
    Daar maken ze ook foto's, worden ook geplaatst op internet en nee daar wordt geen toestemming voor gevraagd.
  10. quote:
    Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 19:19:
    Hoe lang geleden hebben jullie de foto gerapporteerd? Facebook hanteert ook het dertien plus beleid dacht ik. Klopt dat contact opnemen heel lastig is, maar je krijgt toch een reactie van het rapporteren? Kan je daar bezwaar tegen maken? Wellicht vind je nuttige informatie op meldknop.nl ; bijvoorbeeld https://www.meldknop.nl/lastigvallen/foto-en-videomisbruik/
    dit gaat helaas over facebook, toch bedankt.
  11. quote:
    Eloise_Xennakiss schreef op 15 april 2017 @ 19:34:
    [...]

Had ze moeten doen dan?
    Iedereen een papiertje in laten vullen: ik geef wel/geen toestemming voor het plaatsen van foto's?

En niemand anders heeft foto's ergens geplaatst? Alles gecontroleerd?
    Of moet je perse alleen deze moeder hebben door het gezeur met haar dochter?

Echt wat als je zoon straks een keer op zijn 16de naar de disco gaat?
    Daar maken ze ook foto's, worden ook geplaatst op internet en nee daar wordt geen toestemming voor gevraagd.
    Ik weet niks van dat andere kinderen foto's op school maken en deze online zetten. Op school is er tevens een logboek voor problemen die kinderen hebben met internet, waar van elk incident een verslag wordt gemaakt en wordt beschreven hoe dit is afgehandeld. Dit logboek is via het ouderportaal in te zien, waarin opvalt dat de school zich er snel bezig houdt met ruzies van kinderen via voornamelijk Facebook, maar niet in het geval van de foto's van het kerstdiner waar bezwaar tegen is.
  12. Geen nette reactie van de moeder, maar mijn paasdagen zou ik er niet door laten bederven. Zolang je zoon niet met naam genoemd wordt en er niet in een compromitterende pose opstaat, zou ik me er niet druk om maken eerlijk gezegd, laat staan een aangifte overwegen.
    Er worden anno nu heel veel foto's gemaakt en online geplaatst. Het is niet te doen om dit allemaal in de gaten te houden.
  13. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:35:
    [...]

dit gaat helaas over facebook, toch bedankt.
    meldknop is er voor alles wat met social media, digitale media en misbruik te maken heeft. Ik citeer: Kies in welke categorie en subcategorie jouw vervelende ervaring op internet het beste past.
  14. Snap je dat je met jou gedrag invloed hebt op het sociale leven van je zoon?
  15. quote:
    Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 19:38:
    [...]

meldknop is er voor alles wat met social media, digitale media en misbruik te maken heeft. Ik citeer: Kies in welke categorie en subcategorie jouw vervelende ervaring op internet het beste past.
    Dan vermoed ik dat je een andere versie gebruikt van de website. Ik bekijk de website op de computer. Kan het zijn dat jij die vanaf jouw telefoon bekijkt en daarom iets anders ziet dan ik?
  16. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:37:
    [...]

Ik weet niks van dat andere kinderen foto's op school maken en deze online zetten. Op school is er tevens een logboek voor problemen die kinderen hebben met internet, waar van elk incident een verslag wordt gemaakt en wordt beschreven hoe dit is afgehandeld. Dit logboek is via het ouderportaal in te zien, waarin opvalt dat de school zich er snel bezig houdt met ruzies van kinderen via voornamelijk Facebook, maar niet in het geval van de foto's van het kerstdiner waar bezwaar tegen is.

Nou dan zou ik toch maar snel een keer de hele klas ondervragen of er niet nog iemand foto's heeft gemaakt!!!
    Stel je voor!!!

En niet alleen van het kerstdiner, paasontbijt, voorleesontbijt, schoolreis enz enz.
  17. quote:
    PlayingTheAngel schreef op 15 april 2017 @ 19:39:
    Snap je dat je met jou gedrag invloed hebt op het sociale leven van je zoon?
    Ik heb de foto's niet gevonden, hij kwam er zelf mee.
  18. quote:
    Eloise_Xennakiss schreef op 15 april 2017 @ 19:40:
    [...]

Nou dan zou ik toch maar snel een keer de hele klas ondervragen of er niet nog iemand foto's heeft gemaakt!!!
    Stel je voor!!!

En niet alleen van het kerstdiner, paasontbijt, voorleesontbijt, schoolreis enz enz.
    De school maakt alleen groepsfoto's van schoolreizen. Van activiteiten als de koningsspelen wordt meestal een foto gemaakt en op de website gezet, ik vermoed dat ze dan van 10 foto's de leukste kiezen. Ik weet niet precies wat het reglement daarvoor is, echter is mijn zoon 11 en zolang hij geen bezwaren heeft is er mijn inziens niet veel aan de hand als de school een foto online zou zetten.
  19. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:42:
    [...]

De school maakt alleen groepsfoto's van schoolreizen. Van activiteiten als de koningsspelen wordt meestal een foto gemaakt en op de website gezet, ik vermoed dat ze dan van 10 foto's de leukste kiezen. Ik weet niet precies wat het reglement daarvoor is, echter is mijn zoon 11 en zolang hij geen bezwaren heeft is er mijn inziens niet veel aan de hand als de school een foto online zou zetten.

Ben je altijd zo naief?
    Er worden echt wel meer foto's gemaakt op zo'n dag. Door ouders ook bv. En hij is 11 dus waarschijnlijk hebben sonmige klasgenoten ook wel een mobiel.

Echt je overdrijft en dit gaat ten koste van het sociale leven van je zoon.
    Want hij is het kind met de zeurvader.
  20. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:40:
    [...]

Dan vermoed ik dat je een andere versie gebruikt van de website. Ik bekijk de website op de computer. Kan het zijn dat jij die vanaf jouw telefoon bekijkt en daarom iets anders ziet dan ik?
    Ik ook pc. ik denk dat je echt even verder moet kijken ;)
  21. quote:
    Eloise_Xennakiss schreef op 15 april 2017 @ 19:45:
    [...]

Ben je altijd zo naief?
    Er worden echt wel meer foto's gemaakt op zo'n dag. Door ouders ook bv. En hij is 11 dus waarschijnlijk hebben sonmige klasgenoten ook wel een mobiel.

Echt je overdrijft en dit gaat ten koste van het sociale leven van je zoon.
    Want hij is het kind met de zeurvader.
    Het is mijn minderjarige kind, en nu maakt een andere ouder beslissingen over hem. Ik heb daar geen toestemming voor gegeven.
  22. Ik stond vroeger na een evenement ook wel eens in het plaatselijk krantje pontificaal op de foto. Daar geef je ook geen toestemming voor en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.
  23. Waarom vind je het geen probleem als school een foto plaatst ?
    En serieus vervelend de pas dagen in gaan door dit ?
  24. quote:
    Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 19:46:
    [...]

Ik ook pc. ik denk dat je echt even verder moet kijken ;)
    Via die link staat er alleen onderaan iets over Facebook. Als je daarop klikt kom je op de website van Facebook.
  25. quote:
    OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 19:41:
    [...]

Ik heb de foto's niet gevonden, hij kwam er zelf mee.
    En hij smeekte je om er iets aan te doen, dat hij op instagram stond met een kerstdiner?

Trut! Met de T van timeo danaos et dona ferentes!
  26. quote:
    Pretzel66 schreef op 15 april 2017 @ 19:49:
    Waarom vind je het geen probleem als school een foto plaatst ?
    En serieus vervelend de pas dagen in gaan door dit ?
    Waarom zou ik geen problemen moeten hebben met de klasgenoot die ongevraagd foto's op Instagram plaatst?