onslag nemen na zwangerschapsverlof,baas denkt aan boete????

02-05-2007 18:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,even een vraagje.

Ik werk als kapster en zou eigenlijk t liefst na mn zwangerschaps verlof gelijk stoppen bij mn baas.

Alleen dan moet ik een boete betalen.Heeft ie niet direct aan mij gezegd maar via een collega....

Heeft iemand daar wel eens wat van gehoord,ik zelf niet en op internet staat er ook niets over.Zou hij dat zeggen om me bang te maken?Zo is hij anders wel....of is dat gewoon wettelijk zo geregeld en moet ik na mn zwangerschapsverlof nog 2 maanden mn opzegtermijn uitwerken?

Weet iemand hier iets van af?

Alvast bedankt!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
heel sterk verhaal, tenzij je een opleiding via je baas gedaan hebt waardoor je een tijd moet blijven werken als terugbetaling, mag je gewoon opzeggen na je verlof. Doe dit dan wel pas als je bevallen bent, en als alles goed gegaan is, dan heb je nog minimaal recht op 10 weken verlof en dus als je meteen opzegt zit je binnen je 2 maanden opzegtermijn. Geen probleem lijkt me. Niet eerder opzeggen, je weet nooit wat er kan gebeuren en als je bijv in de ziektewet zou komen na je bevalling, en je hebt al je ontslag ingediend, heb je daar geen recht meer op. Laat je niet gek maken hoor door je baas!
Alle reacties Link kopieren
Wat Arwen zegt, wilde ik ook eigenlijk zeggen. Ik was het ook van plan, maar heb een miskraam gehad.

Ik had het al met mijn manager besproken en zij was het helemaal met mij eens. Ik mocht het niet eerder van haar opzeggen. Pas als ik goed en wel bevallen was. Suc6 ermee.
Alle reacties Link kopieren
Arwen:Neee noooit een opleiding gehad via de zaak hoor,werk er ook al jaren....had al t idee dat t bang makerij was,anders zou je toch wel meer informatie op internet kunnen vinden?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren