Oogontsteking kind

24-04-2017 17:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 21 maanden heeft sinds zaterdag rode oogjes met troep eruit.

Ik ben een paar dagen weg met zoonlief en kom morgenavond weer thuis. Ik maak het nu een paar keer per dag schoon met afgekoeld gekookt water. Zoon is overigens ook verkouden dus daar zal het wel vandaan komen.

Iemand nog tips? En zouden jullie woensdag de huisarts bellen? Of misschien morgen al, ookal kan ik dan niet langs?

Sorry hoor voor al deze onzekerheid, vind het gewoon zo sneu die rode oogjes met plakzooi
Je kunt toch ook gewoon de HA(P) bellen in de plaats waar je op dit moment bent? Ik zou hier echt niet nog een paar dagen mee aan blijven modderen hoor. Ontstoken ogen doen onwijs pijn. En anders ga je gewoon eerder naar huis.
Morgen bellen en voor de zekerheid een afspraak maken voor woensdag en tips vragen hoe te handelen tot die tijd.

Is het woensdag toch over, dan kan je het gelijk om 8 uur afbellen, dan geven ze je plek graag aan een ander.
Je hebt toevallig het telefoonnummer van je huisarts niet mee?

Ik zou nu al gaan bellen.

Veel kans dat je straffer spul dan "gekookt water" nodig hebt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2017 @ 17:59:

Je kunt toch ook gewoon de HA(P) bellen in de plaats waar je op dit moment bent? Ik zou hier echt niet nog een paar dagen mee aan blijven modderen hoor. Ontstoken ogen doen onwijs pijn. En anders ga je gewoon eerder naar huis.



Huh? Dat doet toch helemaal geen pijn?

Meer dan schoonmaken met gekookt water kun je niet doen volgens mij. Maar bel de huisarts TO; je moet hier geen medisch advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruik(t)en in plaats van water, afgekoelde gekookte melk, 2 à 3x daags.

Klinkt vreemd, maar hielp altijd goed.

(Wel steeds opnieuw melk verwarmen en af laten koelen, niet bewaren. )
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon even bellen ja. Of vraag de apotheek even, best kans dat zij bijvoorbeeld een zoutoplossing ofzo hebben die je zonder recept kan gebruiken.



Beterschap voor je kleintje. Zielig zijn ze dan he .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:hannaeva schreef op 24 april 2017 @ 18:11:

[...]





Huh? Dat doet toch helemaal geen pijn?

Nou ik heb wel eens een dubbele bindvliesontsteking gehad en die deed toch verdomde veel pijn hoor. Ik kon niet eens meer uit mijn ogen kijken, van de pijn.
Mijn zoon krijgt altijd een ontstoken oog vlak voordat hij ziek wordt. Ik doe er niets aan, het gaat met twee dagen vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gebruikte kamilletheezakjes op dichte ogen. Dat hielp. En verder HAP!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2017 @ 18:26:

[...]





Nou ik heb wel eens een dubbele bindvliesontsteking gehad en die deed toch verdomde veel pijn hoor. Ik kon niet eens meer uit mijn ogen kijken, van de pijn.



De meeste oogontstekingen die bijna elk kind heeft doen geen pijn en het enige dat je moet doen is schoonhouden.



Mijn huisarts raadde aan met Zwitsal wassen, omdat dat wel echt schoonmaakt en niet prikt.

Elke andere niet prikkende babyzeep lijkt mij ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder adviseerde altijd de ontstoken ogen schoon te maken met een volle plasluier.



Dat heb ik nooit gedaan, gekookt water hielp altijd voldoende. In jouw geval zou ik ook je eigen huisarts bellen voor overleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de HAP een beetje overdreven? Hij is verder gewoon vrolijk hoor en heeft er geen pijn aan lijkt.

Eerder naar huis kan niet, ik ben weg omdat ze aan het verbouwen zijn en de vloer moet drogen dus ik kan het huis niet in haha
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat zo lekker z'n bed in, heb idd het nummer van de huisarts wel maar ik dacht ik bel wel als ik thuis ben. Ik denk dat ik anders morgen even bel, als ze het echt noodzaak vinden dat ik kom dan rijd ik wel op en neer (is een klein uurtje)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de HAP ook bellen, je hoeft er niet per sé heen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan idd ook nog. Maar dat lijkt me meer voor spoed?
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkewitje schreef op 24 april 2017 @ 18:47:

Mijn schoonmoeder adviseerde altijd de ontstoken ogen schoon te maken met een volle plasluier.



Dat heb ik nooit gedaan, gekookt water hielp altijd voldoende. In jouw geval zou ik ook je eigen huisarts bellen voor overleg. ik geloof niet dat ik dat uit ga proberen
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2017 20:36
Reden: Medisch advies
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik voel me een beetje een ontaarde moeder nu, want het is nooit bij mij opgekomen om bij prutoogjes de huisarts te bellen... Wil niet zeggen dat jij het niet moet doen hoor, TO. Misschien zegt jouw moedergevoel wel dat dit wat anders is dan de standaard ontstoken oogjes. Ik maakte het ook altijd schoon met afgekoeld water of met de fysiologisch zoutoplossing die je kunt kopen in van die ampullen.

Ik heb ook wel eens gehoord om borstvoeding in het oog te druppelen maar daarmee heb ik zelf geen ervaring.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Griogeo schreef op 24 april 2017 @ 18:56:

Ja dat kan idd ook nog. Maar dat lijkt me meer voor spoed?Nee hoor, dat is juist om vast te stellen of je langs moet komen. Als de assistente vindt dat je langs moet komen, maken ze een afspraak voor je, hoef je ook niet zo lang te wachten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Nou echt zorgen maak ik me niet hoor hij is ook verkouden met van dat groene snot maarja ik ging toch wel twijfelen of ik niet iets moet doen. Weet ook niet hoe lang zoiets "mag" duren.

Hij heeft het 1 x eerder als baby gehad en toen idd met borstvoeding was het zo over. Ben wel 31 weken zwanger maar komt niks uit hoor haha.

Ik ga morgenochtend even bellen en dan hoor ik het advies wel. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste heeft dit als baby gehad op vakantie in Portugal. Hij had er wel degelijk veel pijn van. We kregen antibiotica, dat hielp als een tierelier, maar in Nederland zijn ze daar terecht terughoudend mee en wordt inderdaad schoonmaken met water geadviseerd. Duurt iets langer maar het gaat vanzelf over.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nu ook bellen, de HAP is open. Ik heb zelf nooit iets aan ontstoken ogen gedaan, behalve dus deppen met afgekoeld gekookt water, maar als jij denkt dat er iets is, kun je beter even bellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één keertje voor bij de huisarts gezeten, mijn twee zoontjes (van 1,5 en 2,5) hadden al twee weken afwisselend oogontsteking, als het bij de één over was dan kreeg de ander het enzovoort. Dus na twee weken toch maar naar de huisarts, aangezien ze elkaar bleven aansteken.

"Nee mevrouw, daar doen wij niks aan, dat moet vanzelf overgaan." Ik kreeg alleen het advies om het schoon te maken water.



Wellicht verschilt het per huisarts, maar na die reactie was ik blij dat ik er niet mee bij de HAP langs heb hoeven komen (wachttijd is hier standaard 1,5 uur na afgesproken tijd..)
Ik woon in het buitenland en bij ons moet je er mee naar de arts. Wat ik echt heel onzinnig vind, want het nut van AB-zalf is helemaal niet aangetoond. Bij mijn kinderen maakte ik het gewoon tweemaal daags met lauw kraanwater schoon. Pijn hadden ze er nooit aan (als ze dat wel hadden, dan was ik wel naar de huisarts gegaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven