Oorbellen kind, vanaf welke leeftijd en hoe aanpakken?

19-04-2017 18:45 166 berichten
Kind is 5.

Ik zou oorbelletjes leuk vinden. Laatst terloops gevraagd en kind gaf aan het ook leuk te vinden. Net zoals mamaaaaaaa.

Mama draagt grote zilveren oorringen, dus uitgelegd dat het dat niet gaat worden. Echter dat kind zelf mooie knopjes mag uitzoeken.



Echterrrrrrrr.........is 5 te jong? Tuurlijk mag het op alle leeftijden. Ikzelf echter vind een te jong kind niet geschikt. Vind het al snel ordi cq tokkie uitzien. (Sorry, ik schrijf hoe ik er zelf over denk. Een ander mag zijn eigen visie daar op hebben).

En hoe bereid je dit voor? Voel er weinig voor om met een kind met 1 oorbel de zaak uit te moeten rennen, omdat de angst cq pijn te groot zijn na het plaatsen van 1 oorbel.



Iemand advies voor me, liefst nav eigen ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot ze herhaaldelijk vraagt. Wij hebben leeftijd die de juwelier adviseerde aan gehouden, zes jaar. Dochter gaf geen kik, maar kan toch meestal goed met pijn omgaan. Ze vindt het verwisselen van oorbellen pijnlijker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter werd 5. toen mocht ze van mij. Bij Lucardi. Bij de juwelier was 6 de leeftijdsgrens. maar ze wilde ze zo graag. Ze vond het helemaal geen pijn doen. dus de 2e zetten was gelukkig geen probleem. Bij lucardi gebruiken ze een soort pistooltje. gaat heel snel en heelt prima. Dochter was alleen maar blij. Ze heeft ze nu dus 1,5 jaar en draagt kleine ringetjes met roze steentjes. staat haar erg schattig. Ringetjes vind ik zelf veiliger dan knopjes omdat de achterkant (sluiting) dan niet in het oor kan gaan zitten. wat ze met de knopjes hiervoor wel heeft gehad. maar ringetjes kunnen ze niet gelijk plaatsen dus je krijgt dan altijd eerst knopjes. maar omdat je dan iedere dag moet schoonmaken en draaien heb je dan minder risico dat het in het oor gaat vastzitten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Mijn oudste was 9 en het was een cadeau voor haar zwemdiploma. Achteraf bezien had ik liever gewacht tot ze 12 was, wat ik eerder had gezegd voordat ik zwichtte. Ze heeft nu nooit meer oorbellen in dus het is wel zonde van de gaatjes. Je blijft het toch zien.
Jij vindt het leuk en hebt dit aangewakkerd, je dochter heeft er zelf nooit om gevraagd.

Nee dus.



Heeft niets met leeftijd te maken, wel met hoe jij iets wil omdat je het zelf leuk vindt.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 april 2017 @ 19:11:

Mijn oudste was 9 en het was een cadeau voor haar zwemdiploma. Achteraf bezien had ik liever gewacht tot ze 12 was, wat ik eerder had gezegd voordat ik zwichtte. Ze heeft nu nooit meer oorbellen in dus het is wel zonde van de gaatjes. Je blijft het toch zien.wat is daar zonde aan?
quote:Lucylucille schreef op 19 april 2017 @ 19:12:

[...]





wat is daar zonde aan?Dat je dan geen ongeschonden oorlellen meer hebt. Ik heb zelf vier gaatjes, twee per kant, draag al 30 jaar geen oorbellen meer maar de gaatjes blijven zitten (doen het ook nog).
Alle reacties Link kopieren
Dochter was 3 en bleef maar zeuren om oorbellen ???? toen ze bijna 4 was bij Lucardi laten schieten.... Heel stoer zelf gaan zitten en geen centje pijn.. dochter dolgelukkig! Ik zou zeggen wanneer ze zelf wil!
quote:MinkeDeWit schreef op 19 april 2017 @ 19:14:

[...]



Dat je dan geen ongeschonden oorlellen meer hebt. Ik heb zelf vier gaatjes, twee per kant, draag al 30 jaar geen oorbellen meer maar de gaatjes blijven zitten (doen het ook nog).





Haha, oke. Wat overdreven.



Ik kan een speldenprikje in een oorlel nou niet echt vreselijk vinden eerlijk gezegd. Het is niet alsof haar halve oor er af ligt en ze er een gehoorbeschadiging aan over houdt.

Dat zou zonde zijn. Een gaatje van 1 milimeter toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Je vindt jonge kinderen met oorbellen tokkie, maar met 5 is ze groot genoeg?



Ik zou wachten tot ze er zelf om vraagt en zelf verantwoordelijk genoeg is haar gaatjes schoon te houden.

Mijn dochter was 9 en mag uitsluitend knopjes dragen.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 april 2017 @ 19:14:

[...]



Dat je dan geen ongeschonden oorlellen meer hebt. Ik heb zelf vier gaatjes, twee per kant, draag al 30 jaar geen oorbellen meer maar de gaatjes blijven zitten (doen het ook nog).

Wat doen de gaatjes nog ;)?

Bij mij zijn ze compleet dicht gegroeid niks meer van te zien.
Ik vind zo jong tokkie, maar dat is mijn mening he .
quote:Pretzel66 schreef op 19 april 2017 @ 19:21:

[...]



Wat doen de gaatjes nog ;)?

Bij mij zijn ze compleet dicht gegroeid niks meer van te zien.



Ik heb na meer dan 20 jaar nog altijd 2 littekentjes.



Ik zit er zelf niet mee, maar het is dus wel nog te zien.
Ik zou het ook te jong vinden. Vanaf 10 lijkt me beter.
Ik vind vijf een prima leeftijd.

Hier schoten ze de gaatjes in beide oren tegelijk.
Achttien maar liever helemaal niet.

Dan kon dochter mij nooit de schuld geven dat ik het goed vond dat ze haar lichaam verminkte.

Uiteindelijk ben ik met zestien overstag gegaan. Ging ze met oma want heb bij de juwelier gewerkt, ik weet hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier 6 en ze mag uitsluitend kleine knopjes in voor kinderen. Helaas toch achterkantje van oorbel half in het gaatje gaan ontsteken. Was blijven hangen bij het uitkleden. Was naar- als ze sliep heb ik het losser geklikt en was er zo uit-. Inschieten was met een enkel piepje gedaan. Juwelier zei wel dat als de 1e een drama is dat ze dan niet de 2e gaat zetten.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
quote:MinkeDeWit schreef op 19 april 2017 @ 19:14:

[...]

Dat je dan geen ongeschonden oorlellen meer hebt. Ik heb zelf vier gaatjes, twee per kant, draag al 30 jaar geen oorbellen meer maar de gaatjes blijven zitten (doen het ook nog).Dit dus, bij mij zitten ze zo schreef dat mijn knopjes altijd hangen. Ik had ze na het schieten dicht moeten laten groeien en opnieuw moeten laten doen. Zijn nog steeds zichtbaar en bruikbaar.
Ik vind 10 jaar of ouder mooie leeftijd, om samen met vriendinnetje te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 18:52:



Ik heb een meid die er welliswaar uitziet als een meid met lang krullend haar. Echter in gedrag, en inmiddels ook in styling, is ze een rauwdouwer die meer gelijkenis vertoont met een jongen.

Een mooi setje oorbellen maakt het geheel dan net wat meisjesachtiger waar ikzelf dan heel veel plezier van zou hebben.

Ooit een meisje gebaard en ik ben haar een beetje zoek geraakt denk ik. Je dochter is geworden wie ze is en je wilt haar liever anders, dus stel je gaten in haar oren voor? Doen!
Hips, hopsakee en pierlala.
quote:blue_lagoon schreef op 19 april 2017 @ 18:56:

Ik kreeg gaatjes op mijn derde. Ben eerlijk gezegd wel heel blij dat het zo vroeg is gedaan bij mij want ik herinner me er niets van en ben geen held met dat soort dingen dus ben wel blij dat ik het niet heel bewust heb meegemaakt. Ik schrok wel wat maar toen kreeg ik een lolly en toen was het weer goed, aldus mijn moeder.



Heb nog steeds alleen die twee gaatjes en draag met veel plezier oorbellen. Meestal dunne grote zilveren ringen. Hoe groter en hoe dunner hoe beter.



Overigens toen ik net vijf was is er een knopje gaan zweren en zat zo ongeveer in mijn oor blijkbaar. Weet nog dat het al laat en donker was toen ik krijsend op mijn vaders arm bij de weekenddokter zat. Weet echter ook nog dat ik meteen daarna, nog steeds gezeten op mijn vaders arm bij de cafetaria mijn aller, allereerste Magnum Classic kreeg voor het geleden leed

Wij hebben dezelfde smaak mbt de oorringen!



Wat een kind zich al niet allemaal herinnert he?
quote:momo1980 schreef op 19 april 2017 @ 18:53:

Hi Troeteltje! Heel eerlijk gezegd vind ik 5 te jong en vind ik het toch vaak een beetje tokkie om jonge meisjes met oorbellen te zien, ook al zijn het kleine knopjes. Bij mijn dochter, ook 5, in de klas, heeft nog geen enkel meisje oorbellen. Ook bij zoon in groep 4 hebben nog maar weinig meiden oorbellen in. Ik denk dat ik een jaar of 8 een mooie leeftijd vind.

Hi Momo'tje!

Ik twijfel ook. Vind 5 zelf misschien ook nog ietwat tokkish.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 19:36:

[...]



Wij hebben dezelfde smaak mbt de oorringen!



Wat een kind zich al niet allemaal herinnert he?



Ik las het al, leuk inderdaad



Ook al had ik veel pijn, ik kijk toch met warme herinneringen terug op die avond. Omdat mijn ouders -zoals altijd- zo lief voor me waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zei altijd tot ze erom gaat vragen, mijn dochter is nu drie en wil ze al sinds haar tweede. Dat vond ikzelf te jong. Had ook niet verwacht dat ze er dan al mee kunnen komen. Naïef van mij.



Voor haar vierde verjaardag krijgt zij ze hebben we afgesproken.
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 18:52:

Fijn dat als ik het op een rennen moet zetten er tenminste 2 oren gedaan zijn!

Ja echt, zie het al voor me.



Vind de reactie over zelf vragen door kind ook een hele goede. Stiekem stuur ik inderdaad wel als ik zelf vraag denk ik.



Ik heb een meid die er welliswaar uitziet als een meid met lang krullend haar. Echter in gedrag, en inmiddels ook in styling, is ze een rauwdouwer die meer gelijkenis vertoont met een jongen.

Een mooi setje oorbellen maakt het geheel dan net wat meisjesachtiger waar ikzelf dan heel veel plezier van zou hebben.

Ooit een meisje gebaard en ik ben haar een beetje zoek geraakt denk ik. Dan dus niet voor haar achttiende. Haar lijf, jij beslist niet om dat voor de mooi te verminken.
Een mooi setje oorbellen maakt het geheel dan net wat meisjesachtiger waar ikzelf dan heel veel plezier van zou hebben.

Ooit een meisje gebaard en ik ben haar een beetje zoek geraakt denk ik. :hihi:[/quote]



Ik hoop voor je dochter dat dit niet serieus is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven