Op hoeveel sporten tegelijk?

05-10-2015 14:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een boos stampend jongetje gehad.

Hij vind het zoooo stom dat hij niet op voetbal mag. En dat alleen omdat hij al aan judo en ponyrijden doet.



"Nou dan stop ik wel met judo!"

Prima jonge maar eerst haal je een band. Het liefst zwart natuurlijk.

Vind het belangrijk dat hij doormiddel van judo zich leert te verdedigen. Hij was wat bang en onzeker.

Ponyrijden begon op therapie basis. Maar hij vond het zo leuk dat hij het is blijven doen.



Nu wil hij ook nog op voetbal. Wij vinden 2 sporten meer dan genoeg!

Klinkt misschien wat egoïstisch. Maar wij, de ouders zijn ook mens. En vinden het ook wel eens fijn om aan onze sport te doen. Correctie onze 2 sporten.



Zwemdiploma A,B en C heeft zoon ook eerst moeten behalen voordat hij op een sport naar keuze mocht. Judo vonden wij voor zijn persoonlijke ontwikkeling ook goed. Wederom de afspraak eerst een band halen, dan een sport naar keuze. Het is echt niet dat hij het met tegenzin doet.

Alleen wil hij er nog graag op voetballen want al zijn vriendjes doen het.



Wat vinden jullie 'genoeg' sporten/hobby's?
Alle reacties Link kopieren
Dan laten kiezen: paardrijden of voetballen. Dat judo gewoon verplicht is, alleen maar goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 2 sporten ook wel genoeg. Hier doen de kinderen aan hockey, dan is één sport wel genoeg i.v.m. trainingen, wedstrijden en schoolwerk (VO)
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik vind 2 sporten ook genoeg. Ik zou hem van de judo af doen als hij zijn band heeft gehaald en daarna lekker laten voetballen. Hij geeft zelf al aan om van de judo af te willen. Sport moet wel leuk zijn en geen verplichting.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1 sport de max, en enkel een zwemdiploma is verplicht

Natuurlijk is het leuk als kind judo doet maar als je het een verplichting vind dan zou ik het niet meetellen of daarvoor voetbal verbieden

Belangrijkste hier is dat kind doet wat die zelf graag wil, en heb ik al betaald maak je even het seizoen af ( of tot waar betaald )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 2 sporten ook genoeg. Als hij liever voetbalt dan naar judo gaat, zou ik hem daarmee laten stoppen en op voetbal doen. Hoe lang moet hij nog tot hij een band heeft gehaald?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook een beetje aan de leeftijd. Zoon 6 doet nu voetbal, baseball en jiu jitsu. Ik kijk gewoon waar hij het meeste plezier/talent voor heeft en dan valt er vanzelf iets af. Hij wil nu ook op Amerikaan football, dus mag hij volgende week een training meedoen. Het houd ze van de straat en achter de PlayStation vandaan.
Ik vind het lastig, mijn zevenjarige doet twee sporten en heeft ook muziekles. Ze wil zelf nog een derde sport erbij maar ik zie dat vooralsnog niet zitten. Het is al geregel genoeg met de zwemles en het hobbyclubje van mijn andere kind. En zij wil ook een instrument leren bespelen. Bij elkaar vind ik het eigenlijk wat veel maar ze vinden het allemaal zo leuk. Nou ja, de jongste vindt de zwemles niet leuk, maar die is juist verplicht...
Hier allebei 1 sport en dan mogen ze nog iets anders doen. Muziekles, de knutselclub in het buurthuis, typeles, kookles etc.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste vraag: Hoe oud is hij, en kan hij zelfstandig van en naar z'n sport?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
2x sporten is voorlopig de max vind ik qua haalbaarheid en leefbaarheid van het hele gezin. Als ze er zelf heen kunnen fietsen, mogen ze meer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje (woont bij ons) danst 2x in de week en gaat nu ook paardrijden.

Ze wilt ook op voetbal, hockey om de paar maanden is het wat anders.

Vind 2 sporten meer dan genoeg. Ze heeft ook nog zwemles bijles school etc
Alle reacties Link kopieren
quote:Azuri29 schreef op 05 oktober 2015 @ 15:26:

2x sporten is voorlopig de max vind ik qua haalbaarheid en leefbaarheid van het hele gezin. Als ze er zelf heen kunnen fietsen, mogen ze meer.Helemaal mee eens! Breng haar met alle liefde zelf, maar zou fijn zijn als ze vanaf een bepaalde leeftijd zelf kan fietsen. En als ze dan nog een sport erbij wilt mag dat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens wel altijd per seizoen werken. Dus een nieuwe sport vanaf de zomervakantie, en stoppen in de zomervakantie, niet toestaan dat ze halverwege een seizoen afhaken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten vroeger altijd twee dingen.

Verplicht 1 teamsport en verder zelf kiezen.
.
Alle reacties Link kopieren
De sporten die hij al doet zijn individueler, als ie op 'n teamsport gaat ben je zelf elk weekend de lul voor training én wedstrijd.
Shoot first, ask questions later!
Hier mogen ze ook maar twee dingen, waarvan 1 een sport. Zoon zit momenteel op zwemles is voor B bezig en zangles. Dat is meer dan genoeg. In principe moeten ze van mijn in ieder geval het A diploma van zwemmen, zoon vindt het leuk en prima als hij voor B en C wil. Misschien dat hij daarna nog andere zwemdiploma's wil halen. Dochter zit ook op zwemmen, maar nog geen diploma's en dansen. Voor haar geld hetzelfde.



Iedere ouder vult het natuurlijk op zijn eigen manier in. Maar met slechts twee hobby's en in jullie geval sport is zeker helemaal niks mis
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 05 oktober 2015 @ 15:42:

De sporten die hij al doet zijn individueler, als ie op 'n teamsport gaat ben je zelf elk weekend de lul voor training én wedstrijd.Tenzij hij dus zelf naar z'n club kan lopen of fietsen. Dan heb je van de trainingen geen last, en van de thuiswedstrijden ook niet. Alleen 'uit' moet er altijd een ouder mee, maar dat is meestal 1 ouder per 3 a 4 kinderen Bij 12-15 uitwedstrijden per jaar (en dan zijn ze echt al ouder, in het begin is het veel minder!) moet je dan 3 tot max 5 keer rijden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hangt van de leeftijd af, en hoe vaak de sport is. Als ze gebracht/gehaald moeten worden, dan zou ik zeggen maximaal 3 keer per week. Als ze zelfstandig kunnen, mag het meer.

Maar hangt er natuurlijk ook vanaf wat ze verder ernaast doen.
Hier 1 sport(ook judo). Ik zou niet weten hoe ik het nog meer zou moeten combineren met het alleenstaande ouderschap(vader in kwestie overleden)/werken en ook nog tijd overhouden voor dochterlief om op bv een woensdagmiddag lekker met vrienden/vriendinnen te spelen.
Ik lees eigenlijk alleen maar dat jullie judo voor hem bedacht hebben, niet dat hij in eerste instantie zelf zo graag wilde. En dan moet hij ook nog eerst een band halen voordat hij mag stoppen, na de al verplichte zwemlessen. Waarom mag hij niet gewoon een sport kiezen die hij echt zelf bedacht heeft?
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 6 zit op voetbal (1x trainen / 1x wedstrijd). Vind het naast zijn 3 dagen naschoolse opvang (maandag/dinsdag en donderdag) op dit moment wel genoeg voor hem. Er moet ook tijd overblijven om te spelen!
Alle reacties Link kopieren
quote:mallebeppie schreef op 05 oktober 2015 @ 15:57:

Hier 1 sport(ook judo). Ik zou niet weten hoe ik het nog meer zou moeten combineren met het alleenstaande ouderschap(vader in kwestie overleden)/werken en ook nog tijd overhouden voor dochterlief om op bv een woensdagmiddag lekker met vrienden/vriendinnen te spelen.Soms kun je dat ook heel goed combineren? Ons buurmeisje heeft elke donderdag een vriendinnetje langs, die na school mee-eet, daarna samen naar sport (ver weg, gebracht door vader (buurman)), en dan brengt vader vriendin terug op de terugweg. Is natuurlijk een beetje een 'eenzijdige' oplossing, maar wel heel prettig voor iedereen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Het doet me een beetje aan vroeger denken. Mijn ouders hadden bedacht dat tennis voor mij wel goed zou zijn, i.v.m. een niet zo goede balvaardigheid. Ik vond er niet zo veel aan en ik was er ook niet goed in. Godzijdank zagen mijn ouders dat na een les of 8 in en mocht ik op de sport die ik zelf graag wilde (en vervolgens ook 10 jaar met plezier heb gedaan).
Alle reacties Link kopieren
Zoon 5 jaar, zwemmen en toneellessen.

Dochter 6 jaar, trampoline springen en in de toekomst paardrijden. Ze is nu nog wat te klein vlgs manege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven