Op vakantie zonder kids....

11-03-2013 09:15 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover....vannach ga ik met een vriendin 8 dagen naar de zon. Zonder man, zonder kids (2 en 4). Toen ik boekte twijfelde ik wel even omdat ik nog nooit zo lang van ze weg ben geweest....

En nu....heb er aan de ene kant erg veel zin in; even tijd voor mezelf, lekker in de zon, heerlijk niks doen, etc. Maar de knoop in mijn maag overheerst nu toch wel even; vanmorgen heb ik ze allebei huilend naar school en Kdv gebracht...ze zijn wat van slag omdat ze weten dat ik wegga.

Tuurlijk weet ik dat ze t prima bij hun vader hebben en dat ik ook zo weer terug ben, maar toch...

En dan de reacties van andere moeders...'oh heerlijk, ik ben jaloers! Maar ik zou t zelf nooit doen hoor!'

Wat is dat toch? Mijn man is tot nu toe elk jaar 10 dagen gaan skiën met vrienden en dat vond iedereen vrij normaal, maar als je als moeder op vakantie gaat is t blijkbaar anders.



Ben benieuwd naar jullie verhalen of gewoon n hart onder de riem..?
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:33:

[...]





Ik wil hier even op inhaken als TO het niet erg vind. Ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben.



Iemand dicht bij mij is nu dus op vakantie en heeft haar dochter (10) alleen achtergelaten. In de avond mag ze bij een familielid slapen, maar overdag moet ze het zelf zien te rooien. Ik vraag mij de hele tijd af, of ik nu gek ben of dat dit normaal is tegenwoordig?



Dit is niet normaal nee.



Maar ik ben jaloers op TO... heeeeeeerlijk, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Yeps, heeft je man vakantie opgenomen nu jij weg bent?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht al dat ik gek aan het worden was.

Nee na school moet ze zelf naar huis en tegen een uur of 19.00 mag ze naar desbetreffende familielid. En voor school moet ze ook weer zelf terug naar huis (hond uitlaten) en dan weer naar school.
Oh jakkie 30 graden . Zijn er ook van die vervelende zwembaden met een bar enzo?



Kom op, lekker genieten en met een mooi cadeau voor vader en de kinderen weer thuiskomen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:37:

Oh ik dacht al dat ik gek aan het worden was.

Nee na school moet ze zelf naar huis en tegen een uur of 19.00 mag ze naar desbetreffende familielid. En voor school moet ze ook weer zelf terug naar huis (hond uitlaten) en dan weer naar school.Ik denk zomaar dat dit goed is voor een rondje kinderbescherming, als iemand een melding zou doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En nee hoor, ik ben helemaal niet jaloers, geniet veels te veel van de sneeuw en de -3 graden hier .
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:38:

[...]





Ik denk zomaar dat dit goed is voor een rondje kinderbescherming, als iemand een melding zou doen.Ja dat zei mijn man ook al. Het is dat wij niet in dezelfde stad wonen, anders had ze hier kunnen logeren. Maar goed ze moet immers naar school. Ik vind het zo zielig voor het meisje.
quote:sugarmiss schreef op 11 maart 2013 @ 09:35:

[...]





Papa kan toch ook meer tijd met zijn kinderen gaan doorbrengen als je gewoon thuis bent.



Lijkt mij ook wel sneu voor kinderen als mama altijd alles doet en ze pas aandacht krijgen van papa als mama een weekje weg is.



Mijn man vertrekt 's ochtends om 6 uur naar zijn werk en komt 's middags als hij vroeg is rond half 5 thuis. Dan krijgen ze natuurlijk aandacht van hun vader, net als in het weekend. Maar naar school brengen is er nauwlijks bij. Alleen als hij vrij heeft of naar de dokter moet. Dan brengt hij ze ook, maar dat komt niet zo veel voor. De sportclus komen ook op mij neer. Vaak is hij zelfs pas rond 6 uur thuis, ze gaan rond 7 uur naar bed.

In de meeste vakanties (herfst en voorjaar en mei) moet hij gewoon werken en ben ik thuis (ik werk in het onderwijs), dan ga ik met de meiden op stap.

Als hij thuis is dan heeft hij genoeg aandacht voor zijn dochters, maar een hele week naar school brengen en halen, komt alleen voor als hij een week vrij neemt.
Jeetje. Ik vind het heerlijk voor je. Maar ik ben er zo een die dat niet zou doen zonder man en kind. Ben ik dan gelijk lid van de maffiaclub? Een jaloerse muts? Ik vind het gewoon leuker om met mijn man en zoontje op stap te gaan. Wij verdelen de taken hier in huis zodat we hoe dan ook af en toe tijd hebben voor onszelf, kunnen uitslapen etc, dus daar hoef ik het niet voor te doen. En ervaringen, ook vooral die van de vakantie, beleef ik het liefste met mijn gezin.



Dat neemt niet weg dat ik een ander zijn/haar vakantie al dan niet met of zonder gezin heel erg gun. Als jij er aan toe bent en er zin in hebt, dan is het toch heerlijk? Het is jammer en zegt ook wel iets over je gevoel dat je hier een topic over opent en vraagt om positieve geluiden. Geniet er gewoon van joh en negeer die opmerkingen die jou doen twijfelen. Dat zou zonde van je vakantie zijn, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:40:

[...]





Ja dat zei mijn man ook al. Het is dat wij niet in dezelfde stad wonen, anders had ze hier kunnen logeren. Maar goed ze moet immers naar school. Ik vind het zo zielig voor het meisje.



Is het ook.

School is neem ik aan toch op de hoogte dat ze op deze manier - niet - wordt opgevangen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:45:

[...]





Is het ook.

School is neem ik aan toch op de hoogte dat ze op deze manier - niet - wordt opgevangen?Geen idee. Ik hoorde dit pas nadat het stel in het vliegtuig zat. Ik ga ze hierop ook zeker aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
T.O. geniet ervan. Heerlijk toch een weekje helemaal weg zonder op je kinderen te hoeven letten.

Vooral niet luisteren naar 't gezeur van schoolpleinmoeders, waarschijnlijk jaloezie.



Virgina-11, jouw verhaal vind ik echt belachelijk en ook gevaarlijk. Een kind van 10 kan toch nog niet zo voor zichzelf zorgen. Moet ze ook haar eigen eten maken??

Ik vind dit echt een zaak van verwaarlozing.

Zijn dit bekenden van je?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:47:

[...]





Geen idee. Ik hoorde dit pas nadat het stel in het vliegtuig zat. Ik ga ze hierop ook zeker aanspreken.Achteraf kijk je een koe in d'r reet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
To, geniet ervan !!

Heerlijk 30 graden. Ik ben ook al lekker weekjes naar de zon geweest met moeder of zus zonder kinderen. Natuurlijk ga je ze missen, maar dat hoeft het genieten niet in de weg te staan.



Virginia, dat vind ik echt niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen Virgina, dat stel aanspreken. Goed van je.

Belachelijke mensen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:36:

Yeps, heeft je man vakantie opgenomen nu jij weg bent?1 dag extra vrij. De kids zijn altijd 2 dagen op de opvang en 1 dag is hun oma hier. Mijn man en ik hebben altijd 1 dag vrij, hij nu dus 2 dagen deze week.
Alle reacties Link kopieren
Virginia, is er geen mogelijkheid dat iemand bij dat h=kind in huis gaat voor een week?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:47:

[...]





Geen idee. Ik hoorde dit pas nadat het stel in het vliegtuig zat. Ik ga ze hierop ook zeker aanspreken.Kun jij niet elke dag even je hoofd om de deur steken? Eventueel samen boodschappen met haar doen? En natuurlijk zorgen dat ze jullie telefoonnummer groot op een blaadje op de koelkast heeft hangen en dat ze kan bellen als er iets is.
Alle reacties Link kopieren
Wettelijk gezien kunnen ouders/gezaghebbenden verantwoordelijk gehouden worden voor kinderen tot 18 jaar. Dus in wezen zijn ze in overtreding als ze zich aan die verantwoordelijkheid onttrekken. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen voor , denk bv aan de tijd die je op school zit of als je bij iemand logeert etc. waarmee in het eerste geval de verantwoordelijkheid officieel (dat merk je ook aan de verzekering) en in het tweede geval in alle redelijkheid is overgedragen (tenzij die iemand bv kinderen mishandelt en jij dat weet…)

Dit wil niet zeggen dat de overheid bij iedere "overtreding" gaat ingrijpen, maar dit definieert een speelveld voor ze als blijkt dat er structureel misstanden zijn (bv je bent elk weekend alleen thuis) Hierdoor kunnen instanties als raad van kinderbescherming of justitie (laten) ingrijpen.

Inmiddels is er veel jurisprudentie over wanneer ouders wel en niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het doen en laten van hun kinderen, en neigt de rechtspraak naar een jongere leeftijd (16) waarop kinderen als juridisch volwassen (handelingsbekwaam) beschouwd worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 maart 2013 @ 09:47:

[...]





Achteraf kijk je een koe in d'r reet.





Ja dat klopt. Maar ik hoop dat dit eenmalig blijft en geen gewoonte gaat worden.

Het is dat ik in een andere stad woon, anders had ik hier heen gehaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeps1 schreef op 11 maart 2013 @ 09:49:

[...]





1 dag extra vrij. De kids zijn altijd 2 dagen op de opvang en 1 dag is hun oma hier. Mijn man en ik hebben altijd 1 dag vrij, hij nu dus 2 dagen deze week.





Prima geregeld, toch?

Kost het ook niet zo veel vakantiedagen.

Gaan jullie ook nog met zijn allen weg dit jaar?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Virginia_11 schreef op 11 maart 2013 @ 09:51:

[...]





Ja dat klopt. Maar ik hoop dat dit eenmalig blijft en geen gewoonte gaat worden.

Het is dat ik in een andere stad woon, anders had ik hier heen gehaald.



Ik zou geen tel rust meer hebben.

Vrienden van jullie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor dat stuk BGB.

Gatti nee helaas is die mogelijkheid er niet (althans dat denk ik, de ouders hebben voor deze constructie gekozen). Rest van de familie woont meer dan 100 kilometer verderop.
Alle reacties Link kopieren
Yeps mogen we ook weten waar de reis naar toe gaat
Alle reacties Link kopieren
BGB, nee familie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven