Oppassen door ouders/schoonouders

30-07-2016 14:13 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet meer van toepassing
Alle reacties Link kopieren
Betaal je je schoonouders?

Bedank je ze wel?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Doe eens concretere voorbeelden van wat het probleem is?



Dit is allemaal nogal heel erg vaag en op basis van dit verhaal is echt totaal niet te zeggen wie er "gelijk" heeft.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
En nu even concreet; wat deed opa in jouw ogen niet goed/ apart/ onhandig?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn man is bij zijn ouders gaan praten en waar het eigenlijk op neer komt, is dat zij vinden dat ze totaal geen vrijheid hebben, dat ze niks mogen en dat ze na al die maanden en al die moeite van ons nog steeds vreselijk onzeker zijn en zich ook ontzettend bezwaard voelen en het gevoel hebben dat ze niks goed kunnen doen.



En hebben ze hier misschien een punt?
Alle reacties Link kopieren
. Wij hebben zoveel moeite voor hun gedaan, ik krijg allerlei verwijten als bedankje en het blijkt ook nog eens allemaal voor niks te zijn geweest.



Jij hebt moeite voor HEN gedaan? Jij wil een bedankje van HEN? Waarom? Omdat ze op mogen passen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind als ouders opassen en je geeft duidelijke regels hoe je het wil hebben, dat ze zich daar aan horen te houden het is idd jouw huis jouw kind. Ik vind het alleen een lastige constructie en het brengt veel gedoe met zich mee. Dan kan je beter je kind naar de kinderopvang brengen, dan heb je teminste zekerheid.



Wat deed opa verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ze passen dus op zonder dat ze er iets voor terugkrijgen?

Het komt over alsof jij vindt dat je hun een gunst verleend doordat ze op je kind mogen oppassen. Terwijl zij jou eigenlijk een gunst verlenen door op te passen.

Een beetje blijk van waardering mag best.
Vivo per lei
Eh, voor jouw schoonvader is het een ander verhaal? (De laatste baby die hij gehad heeft waren z'n eigen zoons en natuurlijk is het dan ff wennen en weet je niet meer goed hoe dit moet, en dat is ook niet erg.)

Is het voor jouw moeder niet net zo lang geleden dan?
Alle reacties Link kopieren
En zijn het punten waar ze misschien gelijk in kunnen hebben? Of waar, als jullie beiden water bij de wijn doen, wel uit kunnen komen? Hoe zie je dit zelf opgelost?
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 30 juli 2016 @ 14:20:

Ze passen dus op zonder dat ze er iets voor terugkrijgen?

Het komt over alsof jij vindt dat je hun een gunst verleend doordat ze op je kind mogen oppassen. Terwijl zij jou eigenlijk een gunst verlenen door op te passen.

Een beetje blijk van waardering mag best.Zo komt het op mij ook over inderdaad
De oppas is geen huishouder. Dus je schoonvader laat wat rondslingeren. Als hij verder de baby goed verzorgt vind ik het echt belachelijk dat je hierover zeurt. Geef ze wat meer vrijheid!
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen zijn altijd naar een Kdv (nu BSO) gegaan. Geen gezeik met opa's en oma's. Het kost wel wat geld maar ze zorgen goed voor de kinderen en als we het ergens niet mee eens zijn komt er geen gedoe van.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden jullie een bedankje moeten krijgen? Omdat ze op jullie kind mogen passen?



Mijn mening, als je familie hebt die oppast dan moet je ze ook (binnen het redelijke) de mogelijkheid geven het op de eigen manier te doen. Dus niet het kind in gevaar brengen maar ook niet precies zo handelen als jullie altijd doen.
De afgelopen maanden hebben mijn man en ik heel erg veel tijd en energie erin gestoken te proberen hun minder onzeker te maken, ze te helpen, begeleiden etc.



Alle reacties Link kopieren
Kun je de baby niet gewoon bij hun thuis brengen??
Alle reacties Link kopieren
Doe gewoon een kdv dan ben je niemand iets verschuldigd.

En ja ze verlenen jou een gunst door voor jullie op te passen. Hier ook geen goede ervaring maar wel vele malen blijk van waardering gegeven in decorum van 'dank je wel' etentjes bloemen cadeautjes en achteraf nog horen dat je niet dankbaar was.

Ik ben heel blij met deze keus
Alle reacties Link kopieren
quote:ch0c0ladeletter schreef op 30 juli 2016 @ 14:23:

Onze kinderen zijn altijd naar een Kdv (nu BSO) gegaan. Geen gezeik met opa's en oma's. Het kost wel wat geld maar ze zorgen goed voor de kinderen en als we het ergens niet mee eens zijn komt er geen gedoe van.Ik vind het bedrag heel erg meevallen eerlijk gezegd. We mogen in onze handjes klappen dat de belasting zoveel bijdraagt in ons geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag meer willen weten over waar het concreet om gaat.

Je hebt nl type moeders die heel veel regeltjes hebben betreft hun kinderen.

Als jij een zo een bent snap ik de frustratie van opa en oma.

Bij ons hebben opa en oma geen vaste oppasdag maar ze gaan er regelmatig heen om te logeren. Dan is het hun feestje. Ik heb een paar dingen die ik dan van ze vraag ( bv jongste voor 20u op bed) en voor de rest vertrouw ik op hun dat ze het beste met mijn kinderen voor hebben. Ook al zouden het mijn keuzes niet altijd zijn, zolang het niet gaat om grote dingen ( bv mn kind slaan) laat ik het gaan.
Alle reacties Link kopieren
Jij moet hem bedanken dat hij oppast en niet andersom. Als je geen zooi in je huis wil dan moet je je kind naar hem toebrengen. Of naar een gastouder/kdv.

Omdat je (schoon)ouders oppassen spaar je een hoop geld uit, maar je moet er ook wat voor inleveren. Namelijk dat ze het soms anders doen dan jij.



Mijn ouders/schoonouders passen ook 1 dag per week op. Om de week. Daar ben ik heel blij mee. Het enige waar wij op staan is veiligheid en dat vinden ze soms een beetje overdreven, maar ze doen het wel (generatie los op de achterbank). Verder zien ze maar wat ze doen. Hun eigen kinderen zijn ook groot geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie schreef op 30 juli 2016 @ 14:25:

[...]





Ik vind het bedrag heel erg meevallen eerlijk gezegd. We mogen in onze handjes klappen dat de belasting zoveel bijdraagt in ons geval.Ik zeg ook niet dat het heel duur is, maar als je zoals wij 3 kinderen hebt is het wel een behoorlijk bedrag uit je maand budget. Wat niet geeft want onze keuze.
Welke dingen gaan er mis dan? Echt ernstige/gevaarlijke dingen of dingen als een luier achterstevoren plakken of een groentehapje koud geven en een fruithapje warm?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch wel benieuwd wat schoonpa dan gedaan heeft.
Ik krijg al de kriebels bij t lezen van je OP.

Pfffff relaxxxxx en ga eens goed na of opa gelijk heeft of niet.



Wat ging er mis ? Wat vind jij wat anders moet ? Waarom breng je zoon niet bij opa thuis ? Etc
Alle reacties Link kopieren
Betaal gewoon voor professionele oppas zodat je wat te eisen hebt. Ouders/schoonouders verlenen jou een gunst door gratis een hele dag in jouw huis op te passen.
When they go low, we go high. (M.Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven