"Opvolgmelk uit een gewone beker geven" Eh...hoe dan?

08-05-2007 13:50 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoonlief is nu 7 maanden. Het CB en 'recente onderzoeken' beweren dat de fles met speen nu afgeschaft moet worden en zelfs een tuitbeker een gevaar is voor de spraakontwikkeling en mondmotoriek. Maar hoe geef je een baby van 7 maanden melk uit een gewone beker??? Ik oefen wel eens wat met water, dat geeft niet zo'n rommel, maar hij krijgt echt niet meer dan een paar minislokjes binnen.



Hoe doen jullie dat? Advies aan de wilgen hangen en gewoon fles met speen geven? Of lukt het jullie baby's wel om uit een beker te drinken?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon je fles blijven geven en spelenderwijs met de beker blijven oefenen, dan lukt het op een gegeven moment vanzelf wel!
Alle reacties Link kopieren


tuitbeker gaan gebruiken, zonder dat anti-lekding, dan moeten ze nog zuigen en dat is niet de bedoeling.

Met ruim 1 jaar gaan proberen met een normale beker. Is vroeg genoeg hoor!



Enne, uit een rietje drinken is ook goed voor de mondspieren.



En nog een ongevraagd advies. Zorg dat je vaste momenten heb met drinken, drink aan de grote tafel (echt een rustmoment voor het eten en tussendoortjes) laat je kindje niet van tafel af gaan tot het drinken/eten op is. Zo went hij eraan om netjes rustig te eten en zal je het straks niet lastig gaan krijgen als ze anderhalf twee jaar zijn, meestal willen ze dan niet zitten, terwijl ze dan wel al zo groot zijn!


Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf die leeftijd begonnen met water uit een beker geven. Het begon met een klein slokje en werd steeds meer. Wat ook goed ging is een slokje uit een Spa Blauw flesje (zonder die zuigdop dus). Dan is de opening wat kleiner en loopt het er niet zo snel uit.



Ondertussen kreeg zoon zijn borstvoeding uit de borst en zijn opvolgmelk met de fles. Vanaf 11 maanden ging hij over op gewone melk en die ben ik toen ook uit een beker gaan geven. Opvolgmelk wilde hij niet uit een beker, daar zat blijkbaar een soort verband tussen van deze melk hoort in een fles oid. Een tuitbeker heb ik nooit gebruikt en nooit gemist.



Ik heb ook altijd alleen maar water gegeven en geen diksap of andere plakkerige troep. Dat krijg je echt pas na 3 keer dweilen weer van je vloer. Niet handig bij leren drinken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het trouwens niet helemaal eens met Swinta. Wel wat met vaste momenten aan tafel wat eten en drinken betreft, maar niet wat met blijven zitten tot het op is betreft. Tegen heug en meug eten is volgens mij niet goed en werkt overgewicht op latere leeftijd in de hand. Kinderen kunnen zelf prima aangeven of ze genoeg hebben of niet in mijn ogen en dat natuurlijke seintje van stoppen met eten als je vol zit zou ik ze zo lang mogelijk willen laten behouden.
Ik vraag me ook af hoor, hoe je dat doet, blijven zitten tot het eten op is. Als dochter niet meer wil eten of drinken dan wil ze niet meer, dan kun je op je kop gaan staan, maar ze wil niet meer dus, ik ga het er toch echt niet in duwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven