origineel kadootje doopfeest

17-06-2011 10:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
We moeten binnekort naar het doopfeest van het kindje van de beste vriend van mijn man. Ik wil niet met een kadobon aankomen, maar eens met iets speciaals. Mijn man is peetoom, dus het mag wat meer kosten dan een gemiddeld kraamkadootje. We zaten zelf te denken aan een bedrag tussen de 50 en 100 euro



Wie brengt me op een idee?
Alle reacties Link kopieren
Een mooi boek met een persoonlijke boodschap erin. Kost wel minder dan wat je in je hoofd hebt, maar daar heeft het kind lang plezier van.
Alle reacties Link kopieren
Kinderbijbel?
Alle reacties Link kopieren
Een verzilverde spaarpot?
Een mooi zilveren kinderbestekje met de naam erin gegraveerd.
Alle reacties Link kopieren
Mooi voorleesboek met een mooie tekst voorin geschreven. Dat vond ik zelf heel fijn om te krijgen na de geboorte van mijn dochter. En dan een klein kartonboekje erbij om meteen al mee te spelen (weet niet hoe oud het kind nu is).



Bestekjes e.d. zijn wel lastiger want zoiets krijg je ook al vaak van grootouders e.d. En niet iedereen houdt ervan.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie kinderbijbel lijkt me juist voor een peetoom een heel geschikt cadeau.



Dan kun je daar altijd nog iets bijdoen wat het kindje nú leuk vindt, een speelboekje, knuffeltje etc.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar een Christelijke boekwinkel, daar kun je volgens mij mooie kinderbijbels en andere doopcadeautjes vinden. Ik zag laatst ook iemand op een doopfeestje een badboekje geven over de Ark van Noach, inclusief de badbeesten. Dat is leuk als een "erbij" om direct mee te spelen denk ik. Verder hier geen kinderen en geen christelijke boekenzaak o.i.d dus dit is het beste advies wat ik je kan geven.
Met doop/communie zaken probeer ik altijd wel iets `bijbels` te geven, je laat je kind tenslotte dopen en je geeft dan een feestje om te vieren dat hij in een geloofsgemeenschap wordt opgenomen en niet om cadeaus binnen te slepen (hoop ik dan maar ).



Mijn neefje werd gedoopt en toen heb ik een houtsnijwerk van de Ark van Noach gemaakt door gehandicapte ll. gegeven. Je kunt het ophangen als een schilderij dus dat past nog jaren in zijn kamer (daar hangt het ook en door de dieren vond hij het meteen een succes).



Andere keren gaf ik vaak een prentenboek van een bijbelverhaal. Kinderbijbel krijgen ze vaak van de kerk of opa en oma (maar misschien ook wel van peetoom of -tante).



Er zijn heel veel dingen van de Ark van Noach om te geven, omdat het zo`n echt kinderverhaal is door de dieren. Er is zelfs een boot van Playmobil 1,2,3 van en als je googled kom je een heleboel houten arken tegen.
quote:Sha_la schreef op 17 juni 2011 @ 11:12:

Ga eens naar een Christelijke boekwinkel, daar kun je volgens mij mooie kinderbijbels en andere doopcadeautjes vinden. Ik zag laatst ook iemand op een doopfeestje een badboekje geven over de Ark van Noach, inclusief de badbeesten. Dat is leuk als een "erbij" om direct mee te spelen denk ik. Verder hier geen kinderen en geen christelijke boekenzaak o.i.d dus dit is het beste advies wat ik je kan geven.In een gewone boekhandel zijn ook redelijk wat prentenboeken n.a.v. bijbelverhalen te vinden en kinderbijbels zelfs gewoon bij de Bruna.
Boek

Playmobil (ark van Noach)

Kinderbijbel met mooie geschreven tekst

123 playmobil (ark van Noach)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook het boekje "Ruben en de ark van Noach" van Dick Bruna. Gaat over een rupsje dat meemag met de ark.



Ik zou het eerder houden bij de mooie boeken en meer symbolische cadeautjes dan simpel speelgoed of kleertjes. Dat zou ik zelf ook leuker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mooi sieraad, kettinkje / ring / armband / horloge!

Blijvend en speciaal! Ik heb laatst een bedelarmbandje laten maken van goud met een kruisje eraan, een hartje en een paardje (kindje is ook dol op paardrijden). Werd erg gewaardeerd, en ook door de ouders!
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Een letterkrukje met de naam erop.
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
http://geloofsieraad.nl/r ... P6yk6nNvKkCFUaDDgoddzQTgA



http://www.arkmedia.nl/ki ... LK988PNvKkCFYWFDgodABEqgQ



http://www.kinderbestekje ... KW9wvfNvKkCFUSs3godAA3Jfw



http://www.giftpoint.nl/i ... yout=blog&id=55&Itemid=97





http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004002723126/index.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
een kinderboek van Max Lucado. Die heeft prachtige prentenboeken met verhalen die op normen en waarden uit de bijbel geent zijn. Max Lucado is een Christen. Het is iets voor vanaf een jaar of 4, om voor te lezen. Wel voor iets later dus. Als je meer uit wilt geven koop je de hele serie!
Alle reacties Link kopieren
Als het een meisje is misschien een bedelarmbandje?
Alle reacties Link kopieren
oh ons meisje is gedoopt maar heb van niemand een cadeautje ontvangen hoor Is het bij jullie dan de gewoonte een feest te geven hiervoor? Bij ons kwamen mijn ouders en schoonouders an afloop een broodje eten, maar meer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik voor een boek ga, met het speelgoed van de ark van noach.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven