Origineel kraamkado namens opa en oma?

03-05-2011 18:22 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders worden binnenkort (lees naar verwachting volgende week ) voor het eerst opa en oma van het kindje van mijn zus. Nu zijn ze op zoek naar een leuk origineel kado namens opa en oma. Wellicht hebben jullie leuke ideeen die jullie zelf hebben ontvangen?! Ik hoor het graag van jullie, bedankt alvast!
Een gegraveerde zilveren rammelaar.
Alle reacties Link kopieren
geboortestoeltje= een stoeltje met de naam van het kleinkind met het geboortekaartje er op.



Bijvoorbeeld:

Een spaarrekening waar ze regelmatig iets op storten en die met z'n 18e vrij komt.
quote:elninjoo schreef op 03 mei 2011 @ 18:27:

Een spaarrekening waar ze regelmatig iets op storten en die met z'n 18e vrij komt.Dat was mijn 2e suggestie.
Alle reacties Link kopieren
Een zilveren spaarpot in de vorm van een voetbal wanneer t een jongetje is bv., zilveren armbandje met naam en geboortedatum er in gegraveerd (wanneer t een meisje is , jongens met zon armbandje vind ik iets minder)

Spaarrekening openen en daar bv elke maand 10euro o.d. op storten (moeten ze wel in hun achterhoofd houden dat alle andere kleinkinderen dit ook krijgen mochten er meer komen , wel zo eerlijk)

Weekendje weg voor de ouders en dat opa en oma op passen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bugaboo gekregen. En de babykamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee kaarten gekregen. De een was een tegoedbon voor een fietsstoeltje voor en de ander... je raadt het al... een tegoedbon voor een fietsstoeltje achter. Ik vond het een erg leuk cadeau, met frutsels als een rammelaar of armbandjes hebben we niets en het is ook niet een berg kleding waar ze zo uitgegroeid was



Succes alvast voor straks
Alle reacties Link kopieren
Een persoonlijke brief van de opa en oma aan hun kleinkind.



Als het kind later groot is en mss opa en/of oma niet meer leven, dan heeft zij/hij een heel mooi persoonlijk aandenken.



Daarnaast alles wat hierboven is gemeld.
Ik vind een gegraveerde zilveren rammelaar geen frutsel, eigenlijk.



Een fietsstoeltje daarentegen, dat kost was, 20 euro bij de hema??



Zo'n rammelaar is voor altijd, een fietstoeltje voor 2 jaar....
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 03 mei 2011 @ 18:37:

Ik vind een gegraveerde zilveren rammelaar geen frutsel, eigenlijk.



Een fietsstoeltje daarentegen, dat kost was, 20 euro bij de hema??



Zo'n rammelaar is voor altijd, een fietstoeltje voor 2 jaar....



Wat heb je aan een rammelaar? Tis niet alsof het kind er echt mee gaat spelen hoor...........vaak vinden ze van die 1 euro dingen van de Action leuker.



Mijn zoontje speelde vroeger een middag met oridnair bakpapier, ondanks alle fisher price rotzooi.
Wij hebben ook geld gekregen voor op de spaarrekening van Kootje. Van beide opa's en oma's. Van mijn oma hebben we de kinderwagen gekregen.



Van een vriendin kreeg ik een lakentje met Kootjes naam er op en een badcapeje met naam. Ook erg leuk en persoonlijk.
quote:Schilderspalet schreef op 03 mei 2011 @ 18:40:

[...]





Wat heb je aan een rammelaar? Tis niet alsof het kind er echt mee gaat spelen hoor...........vaak vinden ze van die 1 euro dingen van de Action leuker.



Mijn zoontje speelde vroeger een middag met oridnair bakpapier, ondanks alle fisher price rotzooi.Ik heb vroeger wel degelijk met mijn zilveren rammelaar gespeeld. Nu hang hij aan een lint boven Kootjes wieg. Man heeft ook met de zijne gespeeld, ietsje te lang. Er zat iets in en dat moest er uit. Die rammelaar is er dus niet meer.
quote:Schilderspalet schreef op 03 mei 2011 @ 18:40:

[...]





Wat heb je aan een rammelaar? Tis niet alsof het kind er echt mee gaat spelen hoor...........vaak vinden ze van die 1 euro dingen van de Action leuker.



Mijn zoontje speelde vroeger een middag met oridnair bakpapier, ondanks alle fisher price rotzooi.



Sentiment, iets wat je kan bewaren, een soort van erfstuk. Of zegt jou dat niks? Heb jij niks waar je waarde aan hecht, sieraden, een schilderij, je trouwjurk?



Vraag jij voor je verjaardag / moederdag / sinterklaas ook waspoeder, shampoo of gootsteenontstopper? Of bakpapier?!
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 03 mei 2011 @ 18:37:

Ik vind een gegraveerde zilveren rammelaar geen frutsel, eigenlijk.



Een fietsstoeltje daarentegen, dat kost was, 20 euro bij de hema??



Zo'n rammelaar is voor altijd, een fietstoeltje voor 2 jaar....Dit vind ik echt als een tang op een varken slaan. Ten eerste, lekker belangrijk wat het gekost heeft. Ten tweede, wat heb je in godsnaam je hele leven aan een rammelaar?!
quote:kaetje schreef op 03 mei 2011 @ 18:42:

[...]



Man heeft ook met de zijne gespeeld, ietsje te lang. Er zat iets in en dat moest er uit. Die rammelaar is er dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 03 mei 2011 @ 18:43:

[...]





Sentiment, iets wat je kan bewaren, een soort van erfstuk. Of zegt jou dat niks? Heb jij niks waar je waarde aan hecht, sieraden, een schilderij, je trouwjurk?



Vraag jij voor je verjaardag / moederdag / sinterklaas ook waspoeder, shampoo of gootsteenontstopper? Of bakpapier?! Een rammelaar flikker je ook in een kast. Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
De meeste fietsstoeltjes kosten wel wat meer dan 20 euro.



Een mooie geweven draagdoek lijkt me ook een mooi kraamcadeau.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Een zilveren rammelaar/spaarpot/fotolijst is leuk.

Van mijn moeder kreeg ik een kraammand, van mijn vader 100 euro voor iedere kilo dat ze woog. Vond beide leuk.
Alle reacties Link kopieren
Houten speelgoed waar het kind als het iets ouder is lange tijd wat aan heeft (bv een leuke loopfiets)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pien252 schreef op 03 mei 2011 @ 18:49:

Houten speelgoed waar het kind als het iets ouder is lange tijd wat aan heeft (bv een leuke loopfiets)Zo'n wishbone bike is dan leuk, daar kunnen ze heel lang op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Flowerfield schreef op 03 mei 2011 @ 18:48:

Een zilveren rammelaar/spaarpot/fotolijst is leuk.

Van mijn moeder kreeg ik een kraammand, van mijn vader 100 euro voor iedere kilo dat ze woog. Vond beide leuk.Dan zou je bijna op een tienponder gaan hopen. Bijna
Wij hebben van (schoon)ouders een tripp-trapp-stoel gekregen. Waren wij erg blij mee!
Wij hebben vrienden zo'n houten loopfietsje gegeven in de vorm van een koe. Viel ook erg in de smaak. Die wij gekocht hadden zat ook een uiertje onder, tussen de achterwieltjes
Andere (schoon)ouders van alles: kleren, zilveren armbandje met naam erin gegraveerd, mooie wrapper. Van alles wat dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven