Ouders willen kinderen tegelijk op vakantie

24-09-2013 18:16 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel: ouders zijn gescheiden en er is co-ouderschap. In het convenant is bepaald dat de vakantie 50-50 wordt gedeeld maar niks over wie welke weken het kind neemt, wat gebeurt er als je er niet uitkomt?



Dus of de ouders willen het kind in dezelfde weken op vakantie of er zijn bepaalde weken dat geen van beide ouders de kinderen wil opvangen?
Waarom niet co-ouderschap op vakantie? Boek dezelfde camping (nee je hoeft niet in dezelfde tent of caravan). De kinderen hoeven de andere ouder niet te missen, want even over de camping lopen en je bent bij je vader of moeder. En beide ouders kunnen nog wat voor hunzelf doen omdat de andere ouder met de kinderen op pad is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral irritant als collega's een partner hebben die kinderen heeft uit een eerdere leg. Soms moet je op de vakantiedagen van de nieuwe verkering van de ex van je collega wachten voordat jij je vakantie kunt regelen op je werk.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als het bij beiden niet uitkomt dat ze er zolang zijn, kunnen ze dan niet op een leuk (sport)kamp? In Belgie is dat vrij gebruikelijk dat kinderen (ook van ouders die gewoon nog samen zijn) een paar weken op kamp gaan.
quote:kouneli schreef op 24 september 2013 @ 18:16:

of er zijn bepaalde weken dat geen van beide ouders de kinderen wil opvangen? Hoe kun je het opschrijven? Ik hoop maar dat dit hypothetisch is.
Alle reacties Link kopieren
quote:kouneli schreef op 24 september 2013 @ 18:16:

Dus of de ouders willen het kind in dezelfde weken op vakantie of er zijn bepaalde weken dat geen van beide ouders de kinderen wil opvangen?



Hier zakt mijn broek van af!!! Niet één ouder die ze niet wil, maar alle twee willen ze het niet???



Dan hoop ik van harte dat het kind een hele lieve opa en oma heeft die het wel wilt opvangen. En dat die opa en oma hun eigen kroost eens flink de oren wast over wat verantwoordelijkheid inhoud!!!!
Misschien werken beide ouders in een sector met 'n verplichte bedrijfssluiting in de bouwvak? En niemand is toch 6-8 weken vrij om z'n kinderen op te kunnen vangen? (tenzij in de ww ofzo) dus dan moet je hoe dan ook andere opvang regelen zolang de kinderen nog te jong zijn om alleen thuis te mogen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat kan in hemelsnaam de reden zijn dat beide ouders de kinderen niet willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 september 2013 @ 21:05:

Misschien werken beide ouders in een sector met 'n verplichte bedrijfssluiting in de bouwvak? En niemand is toch 6-8 weken vrij om z'n kinderen op te kunnen vangen? (tenzij in de ww ofzo) dus dan moet je hoe dan ook andere opvang regelen zolang de kinderen nog te jong zijn om alleen thuis te mogen blijven.



Daar zijn de crèche, de buitenschoolse opvang en de (scouting)kampen voor uitgevonden.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Met zijn allen op vakantie
Alle reacties Link kopieren
Voor zes weken een plekje boeken. De ene ouder drie weken en de andere ouder drie weken. Rust voor de kids.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Brings back memories!



Ik had een kind in de klas dat in de laatste weken voor de zomervakantie totaal van het padje af was. Geen land mee te bezeilen. Boos, dwars, verdrietig en het schopte naar alles om zich heen.

Na twee weken kwam het hoge woord eruit. Papa wilde hem niet in de vakantie en Mama ook niet.

Hartverscheurend.

Het jochie mocht uiteindelijk bij zijn oma van in de 70 blijven, maar volgens mij had hij het daar beter dan thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 24 september 2013 @ 18:38:

Je eigen ego aan de kant zetten en handelen in het belang van de kinderen.



Check



Met als les: overleg, dat dan wel
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:bluebird77 schreef op 24 september 2013 @ 21:02:

[...]



Hoe kun je het opschrijven? Ik hoop maar dat dit hypothetisch is.





Gezien de vraagstelling denk ik dat het minder vaak hypothetisch voorkomt dan jij denkt.



Ik kan mijn ex soms acher het behang plakken maar qua logistieke en financiële zaken zijn er nooit problemen



Als de communicatie slecht is bespreek dan elk schooljaar wie welke schoolvak regelt en welk deel van de zomervakantie

Als de communicatie goed is kun je dat wat los laten.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 september 2013 @ 20:52:

Als het bij beiden niet uitkomt dat ze er zolang zijn, kunnen ze dan niet op een leuk (sport)kamp? In Belgie is dat vrij gebruikelijk dat kinderen (ook van ouders die gewoon nog samen zijn) een paar weken op kamp gaan.



Regelmatig sla je de plank mis maar hier niet denk ik



Als ouders qua eigen opvang er niet uitkomen ( gescheiden of niet) kan een kamp wel degelijk de opvang-pijn wat verzachten



Niets mis met een kamp.



Maar wel eerst de opvang- verdeling beter regelen vooraf
Je bent zelf een theepot
Er staat volgens mij helemaal niet dat ze de kinderen niet willen, maar dat ze ze tegelijkertijd willen. Misschien dus beiden werkzaam bij 'n bedrijf met 'n verplichte sluiting in de bouwvak. Dus beiden willen juist dan de kinderen. In dat geval zou ik zeggen het ene jaar gaat pa er mee op vakantie en 't andere jaar ma. Hebben beide ouders ook om het jaar de gelegenheid 'ns iets te ondernemen wat zonder kinderen makkelijker kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 september 2013 @ 07:51:

Er staat volgens mij helemaal niet dat ze de kinderen niet willen, maar dat ze ze tegelijkertijd willen. quote:kouneli schreef op 24 september 2013 @ 18:16:

Dus of de ouders willen het kind in dezelfde weken op vakantie of er zijn bepaalde weken dat geen van beide ouders de kinderen wil opvangen?Het staat er wel. Sommige weken willen ze allebei, sommige weken wil niemand ze.
quote:millefleurs schreef op 25 september 2013 @ 09:48:

[...]





[...]





Het staat er wel. Sommige weken willen ze allebei, sommige weken wil niemand ze.Als ze beiden werken en beiden aan dezelfde vakantieperiode gebonden zijn (zoals de bouwvak) dan is het toch logisch dat ze ze alleen in dezelfde periode kunnen hebben? Dan is het geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Als het je eigen kinderen zijn is niet kunnen geen optie. Ook als ze beiden dezelfde weken vrij hebben, deel je die weken en de weken die je allebei geen vrij kan krijgen. Als ouder is het dan jouw zaak om voor opvang te zorgen als je moet werken. Er zou geen sprake moeten zijn van weken dat geen van beide ouders de kinderen wil opvangen.
Alle reacties Link kopieren
Verder geen inbreng, maar Kelso wat intens zielig voor dat jongetje!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de combinatie ouders en het niet willen opvangen van de kinderen niet. Kinderen heb je en daar zorg je voor. Opvangen? Niet willen? Stop je een kind dan terug ofzo?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:elninjoo schreef op 25 september 2013 @ 09:53:

[...]



Als ze beiden werken en beiden aan dezelfde vakantieperiode gebonden zijn (zoals de bouwvak) dan is het toch logisch dat ze ze alleen in dezelfde periode kunnen hebben? Dan is het geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen.



Dat klopt, maar als ze nog samen waren geweest hadden ze hetzelfde probleem gehad, namelijk: welke opvang regel je voor de overige vakantieweken (buiten de bouwvak om dus).

Hoe deden ze dat voordat ze uit elkaar gingen?
Alle reacties Link kopieren
TO, ben je er nog?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Whoops daar ben ik weer. Het gaat niet over mij maar een familielid. Ouders hebben zonder te overleggen ongeveer dezelfde weken vakantie met hun partners geboekt, dus kinderloos. Nu is het de vraag wie gaat afzeggen (kost geld) of wie kind meeneemt (kost ook geld) geen van beide wil. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat er theoretisch gebeurt als echt geen van beide een stap terug neemt. Juridisch gezien vind ik het een interessante casus.
Kind in die periode op kamp doen en de kosten eerlijk delen tussen beide exen?
Wel vreemd trouwens dat ze hun kindvrije vakantie met partner juist in het hoogseizoen boeken. Waarom doen ze dat niet buiten de schoolvakantie om en regelen ze de ex en/of opa en oma voor het kind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven