Paniek Last minute jongensnaam wijzigen (37weken)

27-04-2017 09:28 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
paniek

De kaartjes lagen al klaar met de naam. Maar we hadden een erg standaard naam en helaas vonden nu net iets te veel mensen in onze directe omgeving hem ook leuk en die waren net iets eerder uitgerekend. Bij de eerste dachten we nog nou en. Nu de tweede er is voelt het toch niet meer als onze naam.(we wisten natuurlijk dat dit een risico was met een populaire naam maar de naam kwam daarvoor niet voor in onze omgeving)



Maar ondertussen ben ik 37 weken zwanger. We hebben onze namenlijst bekeken maar De naam lijkt er niet te zijn. Na veel zoeken kwamen we op Jonas.



We houden van namen waarbij het duidelijk is hoe je ze schrijft en uitspreekt. Korte namen vinden we vaak stoerder maar kennen dan al weer veel mensen die zo heten. (Vrienden, familie collega's)



Vind het leuk om te horen wat jullie vinden van Jonas om zo wat te wennen aan de naam en de verschillende associaties die mensen hebben. (Die van de walvis hebben wij natuurlijk ook en dat is geen bezwaar) We zijn zelf niet gelovig.

En misschien andere suggesties. Om onze Brainstormflow op gang te houden ????



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Jonas vind ik zelf niet mooi. Vanwege de walvis inderdaad, die associatie heb ik meteen.



Wat dacht je van Jens?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik zeg een ding: Jonas in de wallevis (liedje)...



Als je twijfelt, is de eerste keuze meestal de beste keuze. Denk je dat je spijt krijgt als je nu nog wisselt?
Alle reacties Link kopieren
Wat was de oude naam?
Jonas vind ik leuk!

Onze zoon heet Joas, vond ik net wat leuker, maar Jonas was ook zeker een optie.
Heel eerlijk, ik zou het houden bij de naam die je had.

Nou en dat er meer zijn in je omgeving.

Tenzij echt dichtbij zoals kind van zus ofzo.



Maar ik zou anders niet veranderen, kans fat je spijt krijgt is groot.
Ik dacht helemaal niet aan de walvis. Ik dacht aan een blonde jongen, beetje Scandinavisch type. Maar ik ken niemand met deze naam.

Wat was de andere naam? Misschien valt daar een alternatief op te bedenken?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas zelf niet zo leuk! Maar dat komt idd door het gelovige deel ervan. Dat zou ik ermee blijven associëren.

Ik vind Mats een super stoere naam! Hoor je niet super veel, is toch bekend en voor kinderen al snel makkelijk uit te spreken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij je originele naam blijven en je niet door de omgeving laten beïnvloeden. Ik snap het, maar jullie originele naam is met zorg door jullie uitgekozen. Waarom op het laatste moment switchen naar een naam waar je minder lang over na hebt gedacht met als enige reden dat je originele naam op dat moment te veel in je omgeving voor komt?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie meedenken zeg!



Wij kennen al een Jens. Die valt voor ons af.



Snap dat jullie nieuwsgierig zijn De eerste naam was Sam.
Alle reacties Link kopieren
Jonas is leuk! Joas ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Mats vind ik ook leuk!



Het gaat er niet om dat we een originele naam willen. Dan hadden we gelijk al een andere unieke naam gekozen natuurlijk. We vinden de naam gewoon niet leuk meer door de associatie bij bepaalde mensen. En dat kan zo gebeuren. Dus de eerste naam valt wel echt af. Het moet wel goed voelen.
Alle reacties Link kopieren
Sam is leuk! Bart ook. Kort, krachtig en met 'n a-klank.
Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom mensen hun baby een naam geven zonder die baby ooit gezien te hebben. Dat doe je met een puppy nog niet.



Zodra je je kindje ziet, heb je een naam, trust me
Thijs. Casper. Otto. Samuel. Daan. Thom. Floris. Mees. Zoveel mooie namen, succes met kiezen!
quote:pixymama schreef op 27 april 2017 @ 09:37:

Sam is leuk! Bart ook. Kort, krachtig en met 'n a-klank.Alle Bart die ik ken, zijn zwakbegaafd, hebben psychologische klachten of verslavingen. Ik zou dus nooit voor Bart gaan.
Lastig zeg! Wat zeg je van : Jonah ?
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 09:34:

Wat fijn dat jullie meedenken zeg!



Wij kennen al een Jens. Die valt voor ons af.



Snap dat jullie nieuwsgierig zijn De eerste naam was Sam.Sam is leuk!
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 09:38:

[...]



Alle Bart die ik ken, zijn zwakbegaafd, hebben psychologische klachten of verslavingen. Ik zou dus nooit voor Bart gaan.Jij niet. TO misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
Sam heel leuk! Was bij ons dan weer een optie voor een meisje geweest hihi



Jonah? Ipv Jonas?
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 09:38:

[...]



Alle Bart die ik ken, zijn zwakbegaafd, hebben psychologische klachten of verslavingen. Ik zou dus nooit voor Bart gaan.Au! Dan ben ik blij dat je mijn zoon niet kent. Laten we voor de zekerheid afspreken dat zo te houden.
Alle reacties Link kopieren
Sam vind ik erg leuk, maar ik kan me voorstellen dat jullie daar nu over twijfelen.

Wat vind je van Sem? Of Siem? Max en Job vind ik ook leuk.
quote:pixymama schreef op 27 april 2017 @ 09:37:

Sam is leuk! Bart ook. Kort, krachtig en met 'n a-klank.



In een schoolklas zitten tegenwoordig gemiddeld 3 Sams, of Sems. Ik zou het niet doen.

Ik vind Jonas erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sam veel mooier dan Jonas! Dat komt misschien ook omdat ik vroeger met een jongen in de klas zat die Jonas heette en steeds een neus vol snottebellen had
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 09:34:

De eerste naam was Sam.



Sam vind ik een ontzettend leuke naam! (Jonas vind ik persoonlijk niet mooi.)



Als je een korte krachtige naam wilt zijn deze namen misschien ook leuk:



Mart

Hans

Auke

Ties

Abe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven