Paniek Last minute jongensnaam wijzigen (37weken)

27-04-2017 09:28 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
paniek

De kaartjes lagen al klaar met de naam. Maar we hadden een erg standaard naam en helaas vonden nu net iets te veel mensen in onze directe omgeving hem ook leuk en die waren net iets eerder uitgerekend. Bij de eerste dachten we nog nou en. Nu de tweede er is voelt het toch niet meer als onze naam.(we wisten natuurlijk dat dit een risico was met een populaire naam maar de naam kwam daarvoor niet voor in onze omgeving)



Maar ondertussen ben ik 37 weken zwanger. We hebben onze namenlijst bekeken maar De naam lijkt er niet te zijn. Na veel zoeken kwamen we op Jonas.



We houden van namen waarbij het duidelijk is hoe je ze schrijft en uitspreekt. Korte namen vinden we vaak stoerder maar kennen dan al weer veel mensen die zo heten. (Vrienden, familie collega's)



Vind het leuk om te horen wat jullie vinden van Jonas om zo wat te wennen aan de naam en de verschillende associaties die mensen hebben. (Die van de walvis hebben wij natuurlijk ook en dat is geen bezwaar) We zijn zelf niet gelovig.

En misschien andere suggesties. Om onze Brainstormflow op gang te houden ????



Alvast bedankt
Jonas leuk! Jelte kan ook
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de meisjesnaam een week voor de geboorte veranderd en zijn er nog steeds heel blij mee. Ik vind Jonas een leuke naam!
Alle reacties Link kopieren
Als ik moet kiezen vind ik Sam leuker dan Jonas. Maar ik hou niet van typisch Nederlandse namen, dan zou ik voor Jones (djoons) gaan..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Daan

Ruben

Tobias

Tim

Thijs

Tom

Sef

Jelle



Dat was mijn lijstje (kreeg een meisje uiteindelijk)



Jonas vind ik ook leuk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon voor Sam gaan als dat je favoriete naam is. Voor hetzelfde geld verhuizen die mensen in je omgeving volgende maand en spreek je ze nooit weer. Tenzij het inderdaad echt het kindje van je broer of zus is zou ik het er niet om laten. Zelfs niet als het van jullie (beste) vrienden is. Liever een meer standaard naam die je prachtig vindt dan later spijt.



Verder vind ik Joas trouwens een leuk idee.
quote:Invisible10 schreef op 27 april 2017 @ 09:38:

Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom mensen hun baby een naam geven zonder die baby ooit gezien te hebben. Dat doe je met een puppy nog niet.



Zodra je je kindje ziet, heb je een naam, trust me



Toen mijn dochter geboren werd en de vlos haar naam vroeg was ik alles kwijt.

Nou dan ben je blij dat je het al bedacht.

Leuk hoor dat zweverige, zodra je het kind zirt weet je wie hij/zij is maar dat gaat echt niet altijd op.



Maar wie ben ik, we wisten de namen van onze konijnen ook al voor we ze uit het asiel haalden.
Opties:



Thom, Hayo, Diede, Hein, Stijn, Krijn, Jack, Okke, Kalle.
Max ipv Sam.
Alle reacties Link kopieren
Sjors
Wat ontzettend jammer dat jullie naam niet meer als jullie naam voelt!



Een naam geef je je kind voor zijn leven. Willen jullie nu vanuit een paniekvoetbalsituatie hals over kop een andere naam invliegen?

Een naam die het voor jullie (net) niet is?



Na geboorte kunnen jullie uitleggen dat jullie deze naam reeds lange tijd in jullie hoofd hadden. Dat er inmiddels meer kinderen zo zijn genoemd, echter dat jullie jullie kind deze naam toch ook wilden geven. Sterker nog, jullie hoeven geeneens uitleg te geven.



Ik adviseer jullie om bij jullie naam te blijven. Dat wil je nu vast niet horen, echter is wel mijn advies.



Overigens vind ik Jonas een leuke naam. Dus daar ligt het niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij houden ook van korte namen..

Ons lijstje mocht het nu een jongen worden is:



Vigo

Hugo

Jax

Matt

Luuk



Wie weet zit er iets voor je bij.. ken je toch niet;)..
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 09:37:

Mats vind ik ook leuk!



Het gaat er niet om dat we een originele naam willen. Dan hadden we gelijk al een andere unieke naam gekozen natuurlijk. We vinden de naam gewoon niet leuk meer door de associatie bij bepaalde mensen. En dat kan zo gebeuren. Dus de eerste naam valt wel echt af. Het moet wel goed voelen.



Aah jammer Sam is leuk.

Jonas niet zo. Toch die walvis.

Ik zou dan kijken bij korte krachtige namen die bij de categorie Sam passen.

Sem,

Mats,

Max,

Stan,
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 09:38:

[...]



Alle Bart die ik ken, zijn zwakbegaafd, hebben psychologische klachten of verslavingen. Ik zou dus nooit voor Bart gaan.



Grappig, ik heb totaal het tegenovergestelde. Mijn beste vriend heet zo en is vorig jaar gepromoveerd, het broertje van een vriendin heet ook Bart en is net klaar met zijn studie rechten.



Mijn huisarts heet trouwens ook Bart.



Het zijn trouwens ook allemaal knappe jongens.
Alle reacties Link kopieren
Jonas is leuk..

Mijn hond heet zo Maar was dat niet het geval geweest dan was het voor mij zeker een optie qua jongensnaam
Alle reacties Link kopieren
Max! Ik leerde trouwens een tijd geleden ook een Mas kennen. Vond het eerst raar, maar later eigenlijk wel leuk en stoer.
Alle reacties Link kopieren
Korte en krachtige namen:

Koen

Tjebbe

Niek

Joris

Guus

Ruben

Bram

Stef
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas wel een leuke naam! Wat vinden jullie van Rens? Vind ik persoonlijk wat vlotter dan Jonas.
quote:Bluegreen schreef op 27 april 2017 @ 09:36:

Jonas is leuk! Joas ook trouwens.

Boas is ook een leuke. Mats inderdaad ook. Hoewel die in mijn omgeving geschaard wordt onder namen als Storm en Sterre.



Maarrrrrrrrr, een naam kies jij als ouder. En wie dan ook.....heeft hierover niets te zeggen. Blijf dicht bij jezelf. Want welke naam je ook kiest....er zullen hoe dan ook altijd mensen zijn die er een mening over hebben. Zowel positief als negatief. Mijn ervaring is dat je het met namen nooit goed doet voor iedereen. Zoals met alles. Dus echt.....blijf dicht bij jullie zelf.
Ik vind Jonas heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Noud,

Jim,

Thijs,

Max,

Tom,

Melle,

Guus,

Finn,

Levi.
Ik vind Jonas ook wel leuk.



Andere ideeën:



Guus

Bas

Bram

Stef

Maarten

Joris

Erik

Jasper

Oscar

Gijs

Luuk

Daan

Olivier

Reinier

Tom

Thomas

Matthijs

Pepijn

Laurens

Victor

Cas

Casper
Alle reacties Link kopieren
Als je van korte namen houdt:

Ivo

Kai

Tim

Tom

Mik

Max
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas een hele leuke naam, mooier dan Sam.
Alle reacties Link kopieren
Guus, ja! Die stond ook op ons lijstje. En Daan, uiteraard.
Ik ken een gezin dat heeft twee jongens.



Max en Sam.

Niet hetzelfde geschreven, wel hetzelfde qua uitspraak en dan omgekeerd. Vind ik erg leuk zo.



Hoewel ikzelf overigens de naam Sam niet mooi vind. Ik ken Sam en ik ken Sem.



Ik vind Jonas leuker dan Sam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven