Paniek Last minute jongensnaam wijzigen (37weken)

27-04-2017 09:28 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
paniek

De kaartjes lagen al klaar met de naam. Maar we hadden een erg standaard naam en helaas vonden nu net iets te veel mensen in onze directe omgeving hem ook leuk en die waren net iets eerder uitgerekend. Bij de eerste dachten we nog nou en. Nu de tweede er is voelt het toch niet meer als onze naam.(we wisten natuurlijk dat dit een risico was met een populaire naam maar de naam kwam daarvoor niet voor in onze omgeving)



Maar ondertussen ben ik 37 weken zwanger. We hebben onze namenlijst bekeken maar De naam lijkt er niet te zijn. Na veel zoeken kwamen we op Jonas.



We houden van namen waarbij het duidelijk is hoe je ze schrijft en uitspreekt. Korte namen vinden we vaak stoerder maar kennen dan al weer veel mensen die zo heten. (Vrienden, familie collega's)



Vind het leuk om te horen wat jullie vinden van Jonas om zo wat te wennen aan de naam en de verschillende associaties die mensen hebben. (Die van de walvis hebben wij natuurlijk ook en dat is geen bezwaar) We zijn zelf niet gelovig.

En misschien andere suggesties. Om onze Brainstormflow op gang te houden ????



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sam overigens een mooie naam, mooier dan Jonas. Ik zou denk ik bij mijn originele keuze blijven. Als jullie zoon eerder was geboren hadden jullie er geen keuze in gehad.
Niet je eerste keus aanpassen!
By the way....de kaartjes liggen al klaar?



En de geboortedatum is reeds voorspeld?
Alle reacties Link kopieren
Jan

Niels

Jip

Ruben

Beau

Kick

Max(ime)

Mathis

Mats

Mees
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 27 april 2017 @ 09:41:

[...]





In een schoolklas zitten tegenwoordig gemiddeld 3 Sams, of Sems. Ik zou het niet doen.

Ik vind Jonas erg leuk.



Bij mijn kinderen niet hoor. Bij de jongste zitten 3 meisjes in de klas waarvan 2 dezelfde naam hebben en die staat niet eens in de top honderd. Het derde meisje heeft daar een variatie op en ook die naam staat niet in de top 100. Heel lastig voor kleuters, maar niet te voorkomen.



Ik zou bij je eerste naam blijven als dat je favoriete naam is. Ik zou alleen switchen als een neefje zo zou heten of de zoon van je allerbeste vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Sjoerd?
Ik vind Jonas een leuke naam
Alle reacties Link kopieren
Gijs? Rens? Mels? Sjors?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook hetzelfde. Een naam waarvan zeker wisten dit is m. Mijn nicht was iets eerder uitgerekend en gaf haar kind ook deze naam ;-( ik baalde ontzettend. Hebben nog lang nagedacht en elke andere naam voelde niet oke. Dat we toch maar onze eerste keus naam hebben gedaan. Ik zie die nicht hooguit 1x in de zoveel tijd op een bruiloft
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon bij je eerste keus blijven.



Straks gaan jullie een keer verhuizen en kom je in een heel andere omgeving?
Vivo per lei
Ik vind Jonas heel leuk! Mijn eerste associatie is ook Scandinavisch.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon beide namen opnemen en 1 ervan als 2e naam.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 27 april 2017 @ 10:00:

By the way....de kaartjes liggen al klaar?



En de geboortedatum is reeds voorspeld?



Je besteld de geboortekaartjes van tevoren maar krijgt ze natuurlijk pas na de bevalling geleverd . Tekst en naam etc weet je allemaal wel. Na de geboorte geef je dan de exacte datum en tijdstip door. Rest ligt dan al klaar bij de drukker. Die hoeft alleen maar deze gegevens aan te passen en kan dan gaan drukken.

L
Alle reacties Link kopieren
Joost?
Ik vind hier dingen van.
Ik vind Sam vele malen mooier dan Jonas. Ik heb ook de associatie met de walvis



Andere korte namen:

Stijn

Max

Mick

Rob

Mats

Luc
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas heel erg leuk! Joas en boaz ook.



Max vind ik ook een heel goed alternatief voor Sam.
Sam is OK, daar val je je geen buil aan. Jonas vind ik niet zo. In die lijn vind ik Jelle, Jesper, of Jelmer leuker.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik ook bij je eerste naam blijven.

Wij hadden exact hetzelfde, een vriendin beviel iets eerder en haar dochter kreeg de naam die wij ook voor onze dochter hadden. Die naam had ik ergens toen ik jong was al opgepikt en gezegd mocht ik ooit een dochter krijgen dan geef ik haar die naam.

Wij hebben besloten de naam niet te veranderen. Je weet nooit hoe het leven loopt en straks spreek/zie je ze nooit meer en had je kindje prima Sam kunnen heetten.

Mijn dochter en naamgenoot zijn nu beste vriendinnetjes. Ze zitten samen op zwemles, spelen vaak samen en vinden mekaar zo lief dus ik heb geen spijt en vind het nu juist heel leuk dat ze hetzelfde heetten.

Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 27 april 2017 @ 09:48:

Wij houden ook van korte namen..

Ons lijstje mocht het nu een jongen worden is:



Vigo

Hugo

Jax

Matt

Luuk



Wie weet zit er iets voor je bij.. ken je toch niet;)..Jax vind ik leuk! Levi trouwens ook (zag ik hier ook ergens staan). Jonas en Sam vind ik persoonlijk niet zo leuk. Maar je kan nooit iedereen tevreden stellen.
quote:hadda schreef op 27 april 2017 @ 10:11:

[...]





Je besteld de geboortekaartjes van tevoren maar krijgt ze natuurlijk pas na de bevalling geleverd . Tekst en naam etc weet je allemaal wel. Na de geboorte geef je dan de exacte datum en tijdstip door. Rest ligt dan al klaar bij de drukker. Die hoeft alleen maar deze gegevens aan te passen en kan dan gaan drukken.

LI know. In OP staat dat ze al klaar liggen.
Alle reacties Link kopieren
Joah? Boaz? Boas
where ever you go, go with your heart
Raf?



Sam vind ik leuk. De naam Jonas kan ik nooit serieus nemen, geen idee waarom. Misschien toch de walvis.
O
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:19
97.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Skawa schreef op 27 april 2017 @ 10:24:

Joah? Boaz? BoasJoan Baez
Vivo per lei
Ik vind de S een mooie letter. Naast Sam vind ik Stijn ook een leuke naam.



Andere opties:

- Lau

- Joep

- Max

- Finn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven