Paniek Last minute jongensnaam wijzigen (37weken)

27-04-2017 09:28 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
paniek

De kaartjes lagen al klaar met de naam. Maar we hadden een erg standaard naam en helaas vonden nu net iets te veel mensen in onze directe omgeving hem ook leuk en die waren net iets eerder uitgerekend. Bij de eerste dachten we nog nou en. Nu de tweede er is voelt het toch niet meer als onze naam.(we wisten natuurlijk dat dit een risico was met een populaire naam maar de naam kwam daarvoor niet voor in onze omgeving)



Maar ondertussen ben ik 37 weken zwanger. We hebben onze namenlijst bekeken maar De naam lijkt er niet te zijn. Na veel zoeken kwamen we op Jonas.



We houden van namen waarbij het duidelijk is hoe je ze schrijft en uitspreekt. Korte namen vinden we vaak stoerder maar kennen dan al weer veel mensen die zo heten. (Vrienden, familie collega's)



Vind het leuk om te horen wat jullie vinden van Jonas om zo wat te wennen aan de naam en de verschillende associaties die mensen hebben. (Die van de walvis hebben wij natuurlijk ook en dat is geen bezwaar) We zijn zelf niet gelovig.

En misschien andere suggesties. Om onze Brainstormflow op gang te houden ????



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiekop schreef op 27 april 2017 @ 10:32:

En ouderwets Mark? Of Erik? Ik ben er fan van. Zie je nooit meer deze namen.



Niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas mooier dan Sam, maar die walvis is ook mijn associatie.

Hmm andere opties...Riks?
Alle reacties Link kopieren
Briac vind ik wel een leuke jongens naam
Alle reacties Link kopieren
Of Tarin
Alle reacties Link kopieren
Dani vind ik leuk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je gekozen naam aanhouden. Er zijn veel meer sam'men.



Of wat dacht je van: (als je echt iets anders wil)

Sjors

Teun

Rens

Job
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het wel gedaan: in de laatste weken nog wisselen van naam. Onze naam stond al jaaaaaaren vast. Als wij een dochter zouden krijgen, zou ze zo gaan heten. Kaartje met naamgegevens inderdaad al klaar bij de drukker. Alleen de datum ontbrak nog.

En toen zag ik een item op televisie over populaire namen. Opgenomen op een populaire school in onze eigen stad. En daar stonden 7 meisjes naast elkaar met dezelfde naam. Onze naam.

Onze dochter heeft een andere, prachtige naam gekregen. En ze draagt hem met verve. Nooit spijt van gehad. Al vind ik onze eerste naam nog steeds een hele mooie.
Alle reacties Link kopieren
Sam of Sem heten er al zoveel. Ik vond het zelf leuk dat mijn kinderen de enigen waren met die naam op de basisschool en ik heb namen gekozen die gewoon bestaan en best mooi zijn.

Kan je niet iets originelers verzinnen, denk ik dan. Straks zit hij met 3 Sammen in de klas, meisjes en jongens.
Het schijnt juist veel minder voor te komen dat kinderen met dezelfde naam in dezelfde klas zitten. Tegenwoordig is de verscheidenheid aan namen veel groter dan in de jaren '80 en '90 en daarvoor. Daardoor komt een naam die nu op nummer 1 staat evenveel voor als een naam die vroeger bijvoorbeeld op nummer 20 stond.
Dax.
Alle reacties Link kopieren
Jonas is leuk.



Jan of, als dat al te degelijk is, Stan, vind ik ook leuk.

Of je kunt iedereen verbazen en voor Son gaan. Beetje Sam, beetje Jonas.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Abel

Borre

Hidde

Jurre

Thijs

Wout

Joris



Vind Jonas trouwens heel leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Invisible10 schreef op 27 april 2017 @ 09:38:

Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom mensen hun baby een naam geven zonder die baby ooit gezien te hebben. Dat doe je met een puppy nog niet.



Zodra je je kindje ziet, heb je een naam, trust me



Wat een flauwekul. Jij gelooft zeker ook dat een kind zijn ouders zelf "uitkiest"?

Ik vind zowel Sam als Jonas leuk. Ik zou voor Jonas gaan omdat je Sam inderdaad wel érg veel hoort.

Mijn zoon heet Jurre. Ook heel leuk, al zeg ik het zelf
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Jorn vind ik wel mooi. Hoorde of las ik gisteren ergens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als engelstalige naam vind ik Rhys erg mooi, of Reece. Zelfde uitspraak ongeveer.

Maar die namen zal hij altijd moeten spellen, zoals meer dan de helft van de namen overigens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jonas vind ik beter dan Sam (te standaard) maar iets minder vlot. Joas vind ik een leuk idee, of iets als Jesse?
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 27 april 2017 @ 10:57:

Het schijnt juist veel minder voor te komen dat kinderen met dezelfde naam in dezelfde klas zitten. Tegenwoordig is de verscheidenheid aan namen veel groter dan in de jaren '80 en '90 en daarvoor. Daardoor komt een naam die nu op nummer 1 staat evenveel voor dan een naam die vroeger bijvoorbeeld op nummer 20 stond.

Kan wel kloppen. Zoontje zat in een klas met 25 of 26 kinderen en geen één had dezelfde naam. Terwijl er in mijn klas vroeger 2 Neles zaten, ik 3 Katriens kende ... Kristof is nog zo'n vb.



Ik zou bij de eerste naam blijven, maar als dat echt geen optie is ... Kobe eventueel? Wij vonden die naam mooi toen ik zwanger was maar er werden toen veel Kobes geboren en daarom hebben we het niet gedaan, we wilden een naam die niet veel voorkomt (maar wel nog normaal is ). Tobe vind ik persoonlijk prachtig, of Sietse.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook bij je eerste keuze houden.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Jonah vind ik ook leuker dan Jonas.

Andere opties:

Dex

Kai

Tom

Luuk

Gijs
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 09:39:

[...]



Sam is leuk!Jaaa! Ik zou Sam doen! Veel leuker dan Jonas.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 27 april 2017 @ 10:57:

Het schijnt juist veel minder voor te komen dat kinderen met dezelfde naam in dezelfde klas zitten. Tegenwoordig is de verscheidenheid aan namen veel groter dan in de jaren '80 en '90 en daarvoor. Daardoor komt een naam die nu op nummer 1 staat evenveel voor als een naam die vroeger bijvoorbeeld op nummer 20 stond.Dochter zit wel bij drie Sara's in de klas. Niet echt praktisch.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Of doe eens uniek en geef je kind een naam met 3 of 4 lettergrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon voor de eerste keus gaan, alleen als het heel naaste familie zou zijn die me net voor was dan zou ik dat veranderen. Maar voor buren/kennissen/collega's of zelfs vrienden? Nee. Ik zou het andersom ook niet raar vinden als zij een naam zouden kiezen die wij al eerder hadden gekozen. Je hebt niet het alleenrecht op een naam.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Stijn altijd leuk. Kort en krachtig en je hoort hem nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 27 april 2017 @ 11:50:

Of doe eens uniek en geef je kind een naam met 3 of 4 lettergrepen.Delilah of iets dergelijks?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven