Paniek Last minute jongensnaam wijzigen (37weken)

27-04-2017 09:28 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
paniek

De kaartjes lagen al klaar met de naam. Maar we hadden een erg standaard naam en helaas vonden nu net iets te veel mensen in onze directe omgeving hem ook leuk en die waren net iets eerder uitgerekend. Bij de eerste dachten we nog nou en. Nu de tweede er is voelt het toch niet meer als onze naam.(we wisten natuurlijk dat dit een risico was met een populaire naam maar de naam kwam daarvoor niet voor in onze omgeving)



Maar ondertussen ben ik 37 weken zwanger. We hebben onze namenlijst bekeken maar De naam lijkt er niet te zijn. Na veel zoeken kwamen we op Jonas.



We houden van namen waarbij het duidelijk is hoe je ze schrijft en uitspreekt. Korte namen vinden we vaak stoerder maar kennen dan al weer veel mensen die zo heten. (Vrienden, familie collega's)



Vind het leuk om te horen wat jullie vinden van Jonas om zo wat te wennen aan de naam en de verschillende associaties die mensen hebben. (Die van de walvis hebben wij natuurlijk ook en dat is geen bezwaar) We zijn zelf niet gelovig.

En misschien andere suggesties. Om onze Brainstormflow op gang te houden ????



Alvast bedankt
Noem hem Samuel, kun je altijd de roepnaam van je eerste keus gebruiken en is toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om al die verschillende reacties en meningen te lezen! Al die verschillende overwegingen hebben wij natuurlijk ook.

Ook de opmerkingen die grappig zijn houden het lekker luchtig. Er is hier geen blinde paniek hoor (vandaar mijn nuancerende knipoog in het begin) Ik heb er wel vertrouwen in dat we het gaan weten alleen weet ik nu ook nog niet wat we gaan doen.



Wat aardig dat jullie zo meedenken !

Dat helpt echt.

Mijn ik laat het even bezinken rijtje:

Mats

Jonas

Gijs

Stijn

Job

(Moos vind ik super leuk maar vind man verschrikkelijk)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas eigenlijk niet zo. Moet altijd aan iets viezigs denken als ik die naam hoor. Terwijl ik best een prima Jonas ken, dus de associatie daarmee is t niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquake82 schreef op 27 april 2017 @ 11:34:

[...]



Kan wel kloppen. Zoontje zat in een klas met 25 of 26 kinderen en geen één had dezelfde naam. Terwijl er in mijn klas vroeger 2 Neles zaten, ik 3 Katriens kende ... Kristof is nog zo'n vb.



Ik zou bij de eerste naam blijven, maar als dat echt geen optie is ... Kobe eventueel? Wij vonden die naam mooi toen ik zwanger was maar er werden toen veel Kobes geboren en daarom hebben we het niet gedaan, we wilden een naam die niet veel voorkomt (maar wel nog normaal is ). Tobe vind ik persoonlijk prachtig, of Sietse.Kobe komt in Nederland vrijwel niet voor.
quote:doornroosje9 schreef op 27 april 2017 @ 11:58:

[...]



Delilah of iets dergelijks?Voor een jongen zou ik dat niet doen
Alle reacties Link kopieren
Fijn ook dat meer mensen de naam nog hebben gewijzigd en er geen spijt van hebben. Ik geloof ook niet, mochten we daar voor kiezen, dat wij spijt krijgen. Dan was dit de naam toch niet. Dat kan gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 12:02:

Wat leuk om al die verschillende reacties en meningen te lezen! Al die verschillende overwegingen hebben wij natuurlijk ook.

Ook de opmerkingen die grappig zijn houden het lekker luchtig. Er is hier geen blinde paniek hoor (vandaar mijn nuancerende knipoog in het begin) Ik heb er wel vertrouwen in dat we het gaan weten alleen weet ik nu ook nog niet wat we gaan doen.



Wat aardig dat jullie zo meedenken !

Dat helpt echt.

Mijn ik laat het even bezinken rijtje:

Mats

Jonas

Gijs

Stijn

Job

(Moos vind ik super leuk maar vind man verschrikkelijk)



Moos, Mats en Stijn vind ik ook vreselijk



Succes met je keuze.
Alle reacties Link kopieren
Kobe zou ik nooit doen. Is toch zo'n e-reader?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 27 april 2017 @ 12:04:

[...]





Voor een jongen zou ik dat niet doen Zou wel heel origineel zijn.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Invisible10 schreef op 27 april 2017 @ 09:38:

Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom mensen hun baby een naam geven zonder die baby ooit gezien te hebben. Dat doe je met een puppy nog niet.



Zodra je je kindje ziet, heb je een naam, trust me Nou, dat is niet altijd waar. Ik zie echt aan een baby geen naam af, tis gewoon een baby. Dus hier kan je niet op vertrouwen.
Je kan beter inschatten hoe je kind er ongeveer uit zal gaan zien op basis van kenmerken van jezelf en je man/vriend. Hoe je baby eruit ziet bij de geboorte zegt weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas heel leuk! Ook leuk vind ik

Jelmer

Midas



Niet leuk vind ik Job,(hond heet zo) , Stijn, omdat dat in het duits Stein genoemd word.

Gijs vind ik niet special genoeg
Rens of Ernst
Alle reacties Link kopieren
Moos is een erg Joodse naam.

Job ook. En Jonah heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas leuk !
Alle reacties Link kopieren
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 12:05:

Fijn ook dat meer mensen de naam nog hebben gewijzigd en er geen spijt van hebben. Ik geloof ook niet, mochten we daar voor kiezen, dat wij spijt krijgen. Dan was dit de naam toch niet. Dat kan gewoon.



Wij hadden onze jongensnaam ook pas bij 38 weken definitief.

We wisten namelijk zeker (uhuh ...) dat onze zoon een meisje zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sam en Moos. Doet me denken aan Max Tailleur.

Maar dat is van lang geleden.
Fijn dat jullie er zelf toch relaxt instaan. Komt vast goed met die naam dan.
Alle reacties Link kopieren
Sep!
Alle reacties Link kopieren
of Loek
quote:parbleumondieu schreef op 27 april 2017 @ 12:34:

Sam en Moos. Doet me denken aan Max Tailleur.

Maar dat is van lang geleden.Ik heb altijd gedacht dat Sam en Moos voluit Samuel en Mozes heetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 27 april 2017 @ 11:58:

Ik vind Stijn altijd leuk. Kort en krachtig en je hoort hem nooit.Echt niet? Mijn kinderen spelen beide met verschillende Stijnen. Ik ken er zo al vijf.
Alle reacties Link kopieren
Sam hoor je zo ontzettend veel. Ik vind het een mooie naam maar zou er zelf niet voor kiezen. Wij hadden voor oudste een naam die je bijna niet hoorde. Een jaar na zijn geboorte werd de naam populair en staat nu in de top 10.. Hij heeft altijd overal naamgenoten, dat hadden we niet ingeschat van tevoren.



Ik hou wel van die korte namen. Maar Jonas vind ik ook wel leuk hoor. En zo'n walvis associatie blijf je niet heel je leven houden hoor.



Max is ook leuk maar hoor je ook best veel.

meer korte namen die ik weleens hoor:

Dex

Raf

Sep

Mik

Jim

Jop

Stef

Sil
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 april 2017 @ 12:04:

[...]



Kobe komt in Nederland vrijwel niet voor.

Ideaal toch?



Zou niet weten of Kobe ook een merk e-reader is, nog nooit van gehoord. Het kan hoor.



Mats vind ik ook heel mooi!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Sam is leuk, jammer dat die naam voor jullie nu afvalt.



Ik vind Jonas niet zo, dan vind ik Jens leuker in die stijl.



Alex of Mees misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven