Paniek Last minute jongensnaam wijzigen (37weken)

27-04-2017 09:28 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
paniek

De kaartjes lagen al klaar met de naam. Maar we hadden een erg standaard naam en helaas vonden nu net iets te veel mensen in onze directe omgeving hem ook leuk en die waren net iets eerder uitgerekend. Bij de eerste dachten we nog nou en. Nu de tweede er is voelt het toch niet meer als onze naam.(we wisten natuurlijk dat dit een risico was met een populaire naam maar de naam kwam daarvoor niet voor in onze omgeving)



Maar ondertussen ben ik 37 weken zwanger. We hebben onze namenlijst bekeken maar De naam lijkt er niet te zijn. Na veel zoeken kwamen we op Jonas.



We houden van namen waarbij het duidelijk is hoe je ze schrijft en uitspreekt. Korte namen vinden we vaak stoerder maar kennen dan al weer veel mensen die zo heten. (Vrienden, familie collega's)



Vind het leuk om te horen wat jullie vinden van Jonas om zo wat te wennen aan de naam en de verschillende associaties die mensen hebben. (Die van de walvis hebben wij natuurlijk ook en dat is geen bezwaar) We zijn zelf niet gelovig.

En misschien andere suggesties. Om onze Brainstormflow op gang te houden ????



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
quote:DuploPanda schreef op 27 april 2017 @ 12:05:

Kobe zou ik nooit doen. Is toch zo'n e-reader?



Nee joh, da's Kobo.



Ik vind Jonas een prima naam trouwens, niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivasis schreef op 27 april 2017 @ 09:49:

[...]





Grappig, ik heb totaal het tegenovergestelde. Het is dan ook de meest nutteloze en nietszeggende opmerking die er is natuurlijk
Jonas is leuk! Mats vind ik persoonlijk vreselijk, idd categorie Storm en Bink, geforceerd hip gedoe van ouders, bleh.

Sam ook wel mooi maar vind Jonas veel mooier.

Bart is ook leuk, maar ik ben bevooroordeeld, ken vooral slimme & knappe jongens met die naam.
Alle reacties Link kopieren
Samuel vind ik inderdaad ook een prima oplossing met roepnaam Sam als je dat echt zo mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Johan

Lex

Bas

Tim

Tom

Lars

Stan

Jan

Jannes (Yannis)

Pim

Rik



Zit hier iets tussen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf Siem heel leuk. Maar ook Bram, Willem, Daan....
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 12:02:

Mijn ik laat het even bezinken rijtje:

Mats

Jonas

Gijs

Stijn

Job

(Moos vind ik super leuk maar vind man verschrikkelijk)

Ik stem voor Stijn!

Leuker dan Jonas, dat klinkt een beetje suf. Heel ongegrond natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Jona
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een korte achternaam van 1 lettergreep. Daarom vond ik zelf een korte voornaam minder mooi klinken dan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Sam, maak er Samuel van, roepnaam Sam.



Ik vind eigenlijk maar heel weinig korte namen die ik voorbij zie komen leuk.



Nederlandse namen ben ik ook niet heel erg fan van, maar dan denk ik meer aan

Jeroen

Mark

Ben(jamin)



Verder vind ik voor jongens leuk;



Noah

Matteo

Vincent



Toch wel wat klassieker, al die mik, mak, kobo achtige namen vind ik verschrikkelijk.

En als je dan sep doet, doe het dan met een b, als een afkorting van Sebastiaan.

Maar dat ben ik
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sascha, Mika, Mischa, Noah, Senna wel leuk voor een jongen. Luka hoorde je een tijd teveel.

Andrea vind ik ook wel apart maar is in

NL denk ik niet zo handig voor een jongen.
quote:minnimouse schreef op 27 april 2017 @ 12:04:

[...]



Kobe komt in Nederland vrijwel niet voor.Dat is toch die grote Japanse stad waar in de jaren 90 duizenden doden vielen door een aardbeving?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Samuel gaan met als informele roepnaam Sam. heb je toch die naam maar heb je ook een wat minder voorkomende naam om op terug te vallen.

Jonas vind ik trouwens ook een leuke naam (en Jonah nog leuker)



Andere namen die misschien wat zijn:

Mark

Peter

Luuk

Sem

Jelmer

Jasper

Tom

Mick

Kilian

Laurens

Max

Matthijs

Boaz

Noam

Noah

Nick

Joram

David
Of:

Danny

Donnie

Joey

Davey

Kevin

Jason

Mitchell

Yoerie

Maikel

Giovanni

Delano

Devano

Lorenzo

Marciano

Bradley

Shimano

Bugatti

Ricardo

Heavenly -James

SonnyBoy

Revelano

Banano

Brunotti

Jaimy

Donnatello

Bruce

Wesley

Damian

Jeremy

Kiano

Melvin

Rodney

Shady

Shahggie

Brandon

Dillan

Brian

Patrick



Zit er iets voor je tussen to?
quote:veensteker schreef op 27 april 2017 @ 11:58:

Ik vind Stijn altijd leuk. Kort en krachtig en je hoort hem nooit.Leuke naam hoor, maar hier hoor je dan weer wel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van Mart?



Ik vind Jonas overigens echt heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Invisible10 schreef op 27 april 2017 @ 09:38:

Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom mensen hun baby een naam geven zonder die baby ooit gezien te hebben. Dat doe je met een puppy nog niet.



Zodra je je kindje ziet, heb je een naam, trust me Hoezo zou je je kind eerst moeten hebben gezien? Hij 'was' al voor hij was geboren hoor.
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 12:02:

Wat leuk om al die verschillende reacties en meningen te lezen! Al die verschillende overwegingen hebben wij natuurlijk ook.

Ook de opmerkingen die grappig zijn houden het lekker luchtig. Er is hier geen blinde paniek hoor (vandaar mijn nuancerende knipoog in het begin) Ik heb er wel vertrouwen in dat we het gaan weten alleen weet ik nu ook nog niet wat we gaan doen.



Wat aardig dat jullie zo meedenken !

Dat helpt echt.

Mijn ik laat het even bezinken rijtje:

Mats

Jonas

Gijs

Stijn

Job

(Moos vind ik super leuk maar vind man verschrikkelijk)



Ik snap je man. Moos is hier nl dialect voor boerenkool.

Ik heb daar ook direct dat beeld bij.

Vroeger had ik een vriend die Moos als bijna had. Omdat hij het liefst alledagen boerenkool at.
Alle reacties Link kopieren
Jonas is leuk. Ik ken ook een Jonah en een Joas, ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Excuus, ik dacht dat jullie pas op de eerste pagina waren.
Hier bij beide dochters met 38 wkn nog geswitched van naam... en zeker geen spijt van gehad.

Ik vind Jonas een hele leuke naam. Maar welke naam je hier ook neerzet; er zijn altijd mensen die hem mooi vinden en mensen die hem niet mooi vinden. Je moet echt doen wat jullie mooi vinden. En als dat Jonas is, dan moet je niet meer twijfelen, maar gewoon doen.
quote:Appels schreef op 27 april 2017 @ 16:40:

Excuus, ik dacht dat jullie pas op de eerste pagina waren. Ik had hetzelfde idee...
Alle reacties Link kopieren
Jonas is leuk!



En Joshua? (misschien wel minder straightforward)

Of Boas?
M
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:18
0.00% gewijzigd
quote:Frahim schreef op 27 april 2017 @ 17:05:

Jonas is leuk!



En Joshua? (misschien wel minder straightforward)

Of Boas?Oeeh ook al zo bijbels.. Joshua.. is dat in ofzo? Ik moet steeds denken aan die serie Sisterwives op TLC met die man met die 5 vrouwen en tig kids. Die heten ook allemaal Joshua, Jonah, Samuel enz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven