Paniek Last minute jongensnaam wijzigen (37weken)

27-04-2017 09:28 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
paniek

De kaartjes lagen al klaar met de naam. Maar we hadden een erg standaard naam en helaas vonden nu net iets te veel mensen in onze directe omgeving hem ook leuk en die waren net iets eerder uitgerekend. Bij de eerste dachten we nog nou en. Nu de tweede er is voelt het toch niet meer als onze naam.(we wisten natuurlijk dat dit een risico was met een populaire naam maar de naam kwam daarvoor niet voor in onze omgeving)



Maar ondertussen ben ik 37 weken zwanger. We hebben onze namenlijst bekeken maar De naam lijkt er niet te zijn. Na veel zoeken kwamen we op Jonas.



We houden van namen waarbij het duidelijk is hoe je ze schrijft en uitspreekt. Korte namen vinden we vaak stoerder maar kennen dan al weer veel mensen die zo heten. (Vrienden, familie collega's)



Vind het leuk om te horen wat jullie vinden van Jonas om zo wat te wennen aan de naam en de verschillende associaties die mensen hebben. (Die van de walvis hebben wij natuurlijk ook en dat is geen bezwaar) We zijn zelf niet gelovig.

En misschien andere suggesties. Om onze Brainstormflow op gang te houden ????



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 27 april 2017 @ 11:58:

Ik vind Stijn altijd leuk. Kort en krachtig en je hoort hem nooit.Wij hebben er twee in een school van 110 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 27 april 2017 @ 11:58:

Ik vind Stijn altijd leuk. Kort en krachtig en je hoort hem nooit.



Twee in de klas hier. Naast de drie Sara's dus.



Nog meer veelvoorkomend: Noa en Marijn.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ipv Sam zou je ook voor Tim of Tom kunnen kiezen. Of Thom als je wat hipper wilt.
Alle reacties Link kopieren
Sam is hier een meisjesnaam trouwens. Ik ken er twee. Geen jongens-Sams hier.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas een prima naam, geen bijbelse associaties. Stijn vind ik leuk, Siem wel aardig, dan vind ik Simon leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jonas een leuke naam.
Alle reacties Link kopieren
Otis
Alle reacties Link kopieren
Tja, en het is ook een beetje van het toeval afhankelijk... ik lees in dit topic naam van zoon als populair, maar bij hem én bij mij op school (samen zo'n 750 kinderen) zit er geen. Terwijl je hier weer over de Lucassen struikelt!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik vind Jonas leuk en Sam ook.

Wat ik ook leuk vind is:

Gijs

Ties

Siem

Tijn

Alec

Sil

Joep

Teun
Ik vind Jonas op zich wel ok, maar ik ken een irritante Jonas wat de naam minder leuk maakt voor mij. Ik vind Jonah leuker.



Nog wat opties die ik in de categorie Jonas vind vallen:

Julian

Boas

Noah

Andreas

Magnus

Senne



Ben nu wel benieuwd wat de oude naam was.
Alle reacties Link kopieren
Mijn associatie met de Bijbel (ik ben een Biblebeltmeisje) is juist Jona(h). Jonas doet me denken aan een Scandinavisch type. Jona(h) vind ik wel erg mooi trouwens. Noah ook.



Nog wat tips voor Bijbelse namen (neem met een korreltje zout. Wie weet vind je het iets):

Dan(iël)

afleiding daarvan: Danilo.

Matt(heüs)

Habakuk. (Grinnik. Origineel is het zeer zeker! )

Joseph

Adam, of Adje ;)

Cham

Jafeth

Sem

Abel



En als je 'm een heel lang leven gunt, noem hem dan Methusalem. Die leefde volgens de Bijbel 969 jaar. Alleen een beetje zielig dat de afkorting dan 'Meth' wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Memphis88 schreef op 27 april 2017 @ 12:02:

Wat leuk om al die verschillende reacties en meningen te lezen! Al die verschillende overwegingen hebben wij natuurlijk ook.

Ook de opmerkingen die grappig zijn houden het lekker luchtig. Er is hier geen blinde paniek hoor (vandaar mijn nuancerende knipoog in het begin) Ik heb er wel vertrouwen in dat we het gaan weten alleen weet ik nu ook nog niet wat we gaan doen.



Wat aardig dat jullie zo meedenken !

Dat helpt echt.

Mijn ik laat het even bezinken rijtje:

Mats

Jonas

Gijs

Stijn

Job

(Moos vind ik super leuk maar vind man verschrikkelijk)



Ja Gijs!!!

Zo heet onze tweede, geboren in januari.

Een fijne zachte naam om uit te spreken maar ook stoer voor een volwassene.
Alle reacties Link kopieren
Amos
Alle reacties Link kopieren
Yannick?



Ik zou zeker voor een naam gaan die ze in andere landen ook uit kunnen spreken, daarvoor vallen Stijn en co bijvoorbeeld af.

Woon zelf niet in Nederland en heb zo'n Hollandse naam die geen mens hier uit kan spreken
Alle reacties Link kopieren
quote:nottonight26 schreef op 27 april 2017 @ 20:21:

Yannick?



(Ze wil een naam waarvan het duidelijk is hoe je die schrijft en uitspreekt. Yannick heeft denk ik altijd wat uitleg nodig. Om die reden zou ik Noah ook niet doen, dat wordt dan Noa met een h aan het eind.
Alle reacties Link kopieren
Die van de walvis heet toch helemaal niet Jonas, maar Jona?



Hier in Vlaanderen is Jonas alleszins een hele standaard naam, beetje zoals Tom of Bram. Ik denk niet dat iemand er nu bijbelse connecties bij heeft.
Alle reacties Link kopieren
Is Rein misschien een idee? Kort, krachtig en stoer. Klasgenoot van dochter heet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:JanneJip schreef op 27 april 2017 @ 19:45:

[...]





Ja Gijs!!!

Zo heet onze tweede, geboren in januari.

Een fijne zachte naam om uit te spreken maar ook stoer voor een volwassene.

Ik Gijs

Stijn vind ik ook mooi maar daar worden we hier op het moment mee overspoeld.

Ik zie hier hele mooie namen voorbij komen, ook die van mijn zoon en dat is niet Gijs, haha. Een goede vriendin van mij heeft al een Gijs dus dat viel af.

Wat ik heel leuk vind:

Sam (maar ja....)

Gijs

Freek

Joep

Teun

Siem

Tuur



En Jonas......vind ik echt helemaal niet mooi, een beetje zweverig zelfs. En dan inderdaad het verhaal van Jonas. Voor mij zou het geen optie zijn.



Maar, ik ben jou niet en ik wens je een goede keuze qua naam, een voorspoedige bevalling en een heerlijk kraambed, succes!
quote:elske1975 schreef op 27 april 2017 @ 09:41:

[...]





Sam vind ik een ontzettend leuke naam! (Jonas vind ik persoonlijk niet mooi.)



Als je een korte krachtige naam wilt zijn deze namen misschien ook leuk:



Mart

Hans

Auke

Ties

Abe
Alle reacties Link kopieren
Jihoo

Jeeyz

Fun

Djoy

Goodluck
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Dax! Super gave naam
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 27 april 2017 @ 19:19:

Sam is hier een meisjesnaam trouwens. Ik ken er twee. Geen jongens-Sams hier. Jaaaaaah zo wilde ik dus ook heten. Net als Samantha uit Who's The Boss.
Alle reacties Link kopieren
Bodhi...zo heet mijn baby en ben nog elke dag blij met deze naam! Wij wilden graag een naam die je niet veel hoort en wat aparter is
Alle reacties Link kopieren
quote:newspaper schreef op 27 april 2017 @ 22:08:

Bodhi...zo heet mijn baby en ben nog elke dag blij met deze naam! Wij wilden graag een naam die je niet veel hoort en wat aparter isEn daarom geef je hem nu als tip op het Vivaforum?
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Lars?



Jonas is niet mijn smaak, maar verder prima naam hoor. Denk niet aan Jona en de walvis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven