passer???

21-07-2016 15:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ff een lekker mutserig topic hoor...

Kind gaat naar het voortgezet en er moet vanalles aangeschaft worden natuurlijk! .

Maar wat doe je in hemelsnaam met een passer behalve cirkels/bloemen tekenen; )



En wat is handig..... Kaftpapier of van die rekbare dingen?.
Alle reacties Link kopieren
Een passer is erg handig voor wiskunde.
Alle reacties Link kopieren
Wiskunde, gelijkbenige driehoeken tekenen etc. etc.



Ik vind die rekbare dingen voornamelijk heel erg duur, en tekende met vriendinnetjes op elkaars kaftpapier.
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Klasgenoten prikken. Tegen het plafond gooien en hopen dat 'ie vast blijft zitten. Oh, en voor wiskunde.
Slik die kikker!
Ik heb hem vroeger enkel nodig gehad voor wiskunde. Geen idee of ze hem bij tekenen of handvaardigheid ook gebruiken, wat een rotvakken waren dat.
quote:AllieBrosh schreef op 21 juli 2016 @ 15:47:

Klasgenoten prikken. Tegen het plafond gooien en hopen dat 'ie vast blijft zitten. Oh, en voor wiskunde. Dit ja.
Alle reacties Link kopieren
Een klasgenoot hebben we ook weleens gestoken omdat hij ons had gepest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De naam van je "crush" in je hand kerven en voor wiskunde natuurlijk.
Passer is wel een must hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:AllieBrosh schreef op 21 juli 2016 @ 15:47:

Klasgenoten prikken. Tegen het plafond gooien en hopen dat 'ie vast blijft zitten. Oh, en voor wiskunde.
Met die passer maak je diagrammen en teken je de cirkels netjes zodat je de omtrek goed kunt berekenen.



Zelf ging ik altijd voor kaftpapier, niet in de laatste plaats omdat het qua prijs nogal scheelt met die rekbare dingen (iig, dat was toen zo).



Trouwens: passers en geodriehoeken zou ik in meervoud kopen. Reserve-passer en een reserve-geodriehoek is eigenlijk altijd wel handig.



O, en een USB-stick. Ook heel nuttig. En zorg dat kind van ieder groter project en iedere samenvatting een back-up op dat ding zet.



En qua agenda: weekoverzicht nemen. Dagoverzicht werkt niet, iig niet voor een brugger. Dan overvallen die toetsen ze alsnog.
En qua kaften: die rekbare kaften kunnen door het jaar heen wat meer hebben. Papier is halverwege het jaar vaak aan gort, en da's niet zo goed voor de boeken. Zelf (als docent) kaftte ik m'n boek halverwege het schooljaar opnieuw, maar daar heb je vast niet zo'n zin in
Heb je vroeger geen wiskunde gehad? Ik heb ze zo vaak moeten gebruiken bij bepaalde hoofdstukken inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en het beste 'kaftpapier' zijn van die dikke, grijze vuilniszakken. Als je ze openknipt kun je een paar boeken met één zak doen. Ze zijn stevig en spotgoedkoop.



Ik snap dat een brugklasser nog niet dood gevonden wil worden met zoiets sufs, maar mij kon het vanaf de derde ofzo niets meer schelen. Als het tijd was om te kaften, pakte ik een rol vuilniszakken.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 21 juli 2016 @ 15:49:



Trouwens: passers en geodriehoeken zou ik in meervoud kopen. Reserve-passer en een reserve-geodriehoek is eigenlijk altijd wel handig.

Mits goed gemikt, blijft een geodriehoek ook prima in het plafond hangen.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
ga voor zulke dingen vooral naar de action....

kaftpapier omdat er namen op moeten... inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kaftpapier. Die haalde ik altijd bij de action en ging gewoon het hele jaar mee. En nee, ik was niet zuinig met mijn boeken.
quote:blueeyes*3 schreef op 21 juli 2016 @ 15:49:

Met die passer maak je diagrammen en teken je de cirkels netjes zodat je de omtrek goed kunt berekenen.



Zelf ging ik altijd voor kaftpapier, niet in de laatste plaats omdat het qua prijs nogal scheelt met die rekbare dingen (iig, dat was toen zo).



Trouwens: passers en geodriehoeken zou ik in meervoud kopen. Reserve-passer en een reserve-geodriehoek is eigenlijk altijd wel handig.



O, en een USB-stick. Ook heel nuttig. En zorg dat kind van ieder groter project en iedere samenvatting een back-up op dat ding zet.



En qua agenda: weekoverzicht nemen. Dagoverzicht werkt niet, iig niet voor een brugger. Dan overvallen die toetsen ze alsnog.



Ja, want met een geodriehoek moet je toch proberen om gaatjes te draaien in je tafel

Zo irritant als er weer een hoekje afbrak
Bloemen tekenen was anders een handige bezigheid om in stilte in een doodsaaie les te doen .

Of als we nog moesten blijven zitten tot 12 uur na een examen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag toevallig die rekbare kaften bij de Action voor €0,99.

Vond ik heel erg mee vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mij nog herinneren dat ik je in hoofdstuk 1 van wiskunde met behulp van de passer allerlei figuren moest tekenen een soort Spirograaf voor beginners maar dan met een educatieve insteek.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Een passer....om in je tafletje mee te kerven natuurlijk.

Wiskunde natuurlijk, maar bij handvaardigheid gebruikte ik hem ook wel eens.



Qua kaften hebben we voor zoon voor papier gekozen. Gewoon effen gekleurd.



Vroegah wilde ik duur merkpapier, mocht natuurlijk niet. Vanaf de derde maakte het me ook niet meer uit en gebruikte ik het goedkoopste bruine pakpapier of plastic zakken inderdaad.
Ik deed op elke hoek altijd een stuk breed doorzichtig tape om het kaftpapier te verstevigen. Dus boven en onderaan de rug van het boek en op de 4 hoeken van de kaften een stuk. Daar ging het kaftpapier altijd als erste stuk, maar met tape eromheen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Mexx-boeken als kaftpapier gebruikt: waren lekker groot, stevig papier en Mexx was toen heel erg in.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Geodriehoek was toch om je spiekbriefje op te plakken...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven