Pasta"s e.d. voor ruim 7,5 maanden oude baby

23-07-2007 12:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren


Hoi,



Mijn dochter is bijna 8 maanden. Tot nu toe eet ze meestal met de pot mee maar dan eigenlijk altijd aardappelen met groente.



Ik wil haar eens iets anders voorschotelen. Wat geven jullie bijvoorbeeld allemaal?



En als ik bijv. spaghetti of macaroni wil geven, hoe maak ik dat dan? Zelf doen we altijd zo'n pakje van Knorr bijv. en dan mixen met de elleboogjes en de roergebakken groente. Eventueel een beetje kaas. Maar mag onze baby die pakjes van Knorr al wel eten?



Groetjes!



Alle reacties Link kopieren
Ik zou die kruidenmixen nog niet geven aan een baby. Die pakjes zitten bomvol smaakversterkers. Kun je niet een beetje groente (en evt. vlees) en gekookte macaroni apart houden voor je baby en dan de rest klaarmaken voor jullie zelf zoals je het normaal doet? (met pakje)
Alle reacties Link kopieren
Pasta rode saus:

pasta koken

gehakt rullen

groente erbij mikken

pakje gezeefde tomaten erdoor

klaar.



Pasta carbonara:

pasta koken

spekblokjes uitbakken, uitje + knoflook fruiten.

groenten erbij doen, even meebakken.

ei erdoor doen, even aanbakken tot je soort van roereimengsel krijgt

slagroom erdoor

kaas erdoor, die laten smelten

klaar.



Pasta spinazie:

pasta koken

spekblokjes uitbakken, uitje + knoflook fruiten

spinazie erbij doen (deelblokjes!), laten smelten.

boursin cuisine erdoor, laten smelten

Even aan de kook brengen

klaar.



We zijn hier erg van het makkelijk, dit zijn de meest gemaakte recepten hier. Overigens gebruiken we vaak van die diepvriesgroenten, is helemaal makkelijk.
Alle reacties Link kopieren


Layla, dat is inderdaad ook mijn probleem. Die pakjes zijn onwijs zout en is van alles en nog wat aan toegevoegd wat mij ook niet zo goed lijkt voor een baby.



Ik denk dat ik zeker iets heb aan de recepten van Teigetje!

Wel nog een vraagje: gaf/geef je je baby van 8 ongeveer dan ook al gebakken uien en knoflook?



Dank voor jullie reacties!


Alle reacties Link kopieren
[quote=





Tieger bedoel ik, sorry!!









quote: welkegebruikersnaam reageerde

]

Layla, dat is inderdaad ook mijn probleem. Die pakjes zijn onwijs zout en is van alles en nog wat aan toegevoegd wat mij ook niet zo goed lijkt voor een baby.



Ik denk dat ik zeker iets heb aan de recepten van Teigetje!

Wel nog een vraagje: gaf/geef je je baby van 8 ongeveer dan ook al gebakken uien en knoflook?



Dank voor jullie reacties!
[/quote]
Alle reacties Link kopieren
keukenkikker.nl nog veel meer recepten voor je!
Alle reacties Link kopieren
Layla, dat is inderdaad ook mijn probleem. Die pakjes zijn onwijs zout en is van alles en nog wat aan toegevoegd wat mij ook niet zo goed lijkt voor een baby.



Ik denk dat ik zeker iets heb aan de recepten van Teigetje!

Wel nog een vraagje: gaf/geef je je baby van 8 ongeveer dan ook al gebakken uien en knoflook?



Dank voor jullie reacties!
Mijn baby is pas 12 weken dus ik heb er nog geen ervaring mee, maar ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord.:D
Alle reacties Link kopieren
Layla, dat is inderdaad ook mijn probleem. Die pakjes zijn onwijs zout en is van alles en nog wat aan toegevoegd wat mij ook niet zo goed lijkt voor een baby.



Ik denk dat ik zeker iets heb aan de recepten van Teigetje!

Wel nog een vraagje: gaf/geef je je baby van 8 ongeveer dan ook al gebakken uien en knoflook?



Dank voor jullie reacties!
Yep. Vond ik minder heftig dan pittige kruiden of zo, dat doen we eigenlijk nog steeds niet (plus dat zoon het nu ook nog niet lekker vindt, en hij is nu bijna 1,5 jaar oud). Hij heeft regelmatig veeeel knoflook via de navelstreng gekregen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier een voedselintroductieschema. Uien worden pas met een jaar of anderhalf aangeraden bijvoorbeeld.
'It could be lupus'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven