Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
Alle reacties Link kopieren
ik heb me rotgelachen! heerlijk... vooral "kijk mama, een beertje", tranen over mijn wangen..
Alle reacties Link kopieren
Mama staat zich uit te kleden in de badkamer. Als ik mijn bh uittrekt roept dochterlief (3 jaar) 'Jaaaaa mama, ik mag jouw tietjes opdrinke'. :-O
Alle reacties Link kopieren
Zootje wil regelmatig even kijken als ik op het toilet zit.

' Vrouwelijke afscheiding' vindt ze maar een vies fenomeen (geef haar geen ongelijk)

Heb haar geprobeerd uit te leggen dat zij dit ook krijgt als ze groot is.

' Hebben alleen moeders dat?"

Ja, alleen moeders, antwoordde ik.

' O, dan word ik wel vader'

En daarna nog: ' Helaas, kan ik dan geen baby's krijgen'



Echt vooral die laatste zin, kwam er zo droog uit, dat je mij kon opvegen
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter noemt menstruatie altijd bloedplas. Ik was een keer ongesteld en was plassen, maar zij stond bijna in haar broek te plassen, dus zonder door te trekken liet ik haar na mij, niet in de gaten dat er dan wel eens bloed in de pot kan liggen, arm kind had gelijk een trauma.



Heb wel met kinder taal verteld wat dat is, maar ze weigert het ongesteld oid te noemen.



Leuk met verjaarsvisite enzo, "mijn mamma heeft alweer bloedplas, heb jij dat ook ( tegen tante ) " ze is er helemaal door geobsedeerd, elke kee rals ik ben wezen plassen vraagt ze " en heb je weer bloedplas? " pfffff
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden, (dochter is inmiddels bijna 15) maar dit vergeet ik nooit meer.



Een zonnige dag, en samen met haar (2,5 aar oud) naar het zwembad.

Naderhand, we staan samen in een kleedhokje, sta ik me benen af te drogen terwijl ik 1 been op het bankje heb staan. MAM, klonk het uitbundig: ER HANGT EEN TOUWTJE UIT JE MUTS.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 3 heeft al meerdere keren een tampon uit de la gepakt met de vraag of hij hem erin mocht doen......
.
Onze zoon, afgelopen vrijdag was hij 2,5 jaar, is al in de poep-plas-piemel-fase aanbeland.

Hij verkondigd me dan ook regelmatig dat ik en zus een piemel hebben en hij en pappa een plasser, om vervolgens breeduit te grijnzen over zijn geweldige gevoel voor humor.

En hij doet ALLES wat zijn zus van 4 ook doet, best grappig om zo'n klein kereltje als een kleuter te zien spelen en praten.



Dochter van 4 heeft nog steeds moeite met de chronologische volgorde waarin dingen gebeuren.

We zijn bezig de baby-spullen te verkopen op mp, dus we leggen ze dan uit dat de box/bedje/buggy voor een andere baby is, die die dingen nog wel nodig is.

Haar antwoord is dat steevast dat als zij dan een baby wordt, dat wij dan voor haar weer dingen van een ander kindje kopen
.
Alle reacties Link kopieren
Morrie schreef op 04 maart 2008 @ 21:31:

Mijn zoon van 3 heeft al meerdere keren een tampon uit de la gepakt met de vraag of hij hem erin mocht doen......






haha, hier ook.

Al noemt Zen ze 'watjes voor je plasser' :-d
Alle reacties Link kopieren
Elyane schreef op 04 maart 2008 @ 22:15:

[...]





haha, hier ook.

Al noemt Zen ze 'watjes voor je plasser' :-d
Hahaha, best slim! Ik denk niet dat Schorrie weet hoe het heet. Hij vraagt wel vaak wat het is enzo maar dan zeg ik alleen maar vage dingen als dat dat voor meisjes is. Hij wil er het liefst ook echt met zijn neus bovenop staan als ik ze gebruik. Dat houd ik dan toch maar een klein beetje af. Als het aan hem ligt staat hij zo ongeveer tússen mijn benen.
Alle reacties Link kopieren
Hills schreef op 04 maart 2008 @ 20:21:

Over dikke billen: mijn zoontje van bijna vier werd door mij van de creche gehaald. Een andere moeder kwam de trap oplopen op weg naar de peutergroep. Mijn zoontje roept al wijzend: 'Zo hee mama! Dat is nog eens een dikke moeder!' :-$
:applause: :rolling: :jump:
.
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer zat in de trein met mijn moeder, hij was toen ook een peuter, en er kwam een Chinese man naast hun zitten. Zegt hij tegen mijn moeder: "Die man heeft slome ogen!"
Alle reacties Link kopieren
Mooi topic dit!



Laatst stond zoon van drie bij de snaai-lade, mocht ie een snoepje pakken. Hij vroeg iets en ik was in de woonkamer, dus ik verstond hem niet en zei dit ook tegen hem. Staat ie met zn handje in zijn zij: "welk gedeelte snap je dan niet mama" ??!!



(in de zin van dat ik dus altijd zeg: welk gedeelte van NEE snap je niet ****??!! en blijkbaar sta ik dan ook met mijn hand in mn zij :-$
Alle reacties Link kopieren
Gistereavond laaat, zoonlief was inmiddels voor de 4e keer huilend wakker (nachtmerries). Alleen dit keer nam ik hem even mee naar beneden. Misschien zou wat afleiding en even uit omgeving van zijn bedje, hem rustiger maken.

Beneden bleek het spontaan erg gezellig te zijn en ik wist niet snel hij weer terug naar bed moest. Terwijl ik zeg, ik hou van je, strijk ik even met mijn hand over zijn bolletje. Terwijl ik wegloop is het even een paar tellen stil.

En dan ineens heel demonstratief.... IK ZEG NIKS.
Uitspraak van mijzelf..........

Wij gingen vroeger thuis nooit naar de kerk.

Er werd een keer een buurkindje gedoopt en toen gingen mijn ouders dus wel.



Vertel ik later, tijdens een kamer vol verjaarsvisite :

Pappa en mamma zijn naar de kerk geweest. MAAR VOOR HET ZINGEN ER WEER UIT! (Wist ík veel wat dat betekende..!)
Alle reacties Link kopieren
borodini schreef op 04 maart 2008 @ 21:25:

mijn dochter noemt menstruatie altijd bloedplas. Ik was een keer ongesteld en was plassen, maar zij stond bijna in haar broek te plassen, dus zonder door te trekken liet ik haar na mij, niet in de gaten dat er dan wel eens bloed in de pot kan liggen, arm kind had gelijk een trauma.



Heb wel met kinder taal verteld wat dat is, maar ze weigert het ongesteld oid te noemen.



Leuk met verjaarsvisite enzo, "mijn mamma heeft alweer bloedplas, heb jij dat ook ( tegen tante ) " ze is er helemaal door geobsedeerd, elke kee rals ik ben wezen plassen vraagt ze " en heb je weer bloedplas? " pfffff




:rofl:

Oh wat erg en zo herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
:cheer: :rofl: :rolling:



Ooh wat heerlijk dit!!



Met zoon achterop de fiets, (3jr) mooie zomerdag in het park, druk fietsverkeer dus.

"mam, ik heb een piemel hé?"

'Ja, schat, jij hebt een piemel'

"mam, jij hebt geen piemel hé'?"

'Nee, ik heb geen piemel'

"wat heb jij dan?"

'Bij meisjes/vrouwen heet dat vagina'

ooh... stilte



Vervolgens:

Is Oma/ tante zus/tante zo/ buurvrouw/nichtje etc een meisje?

Ja, allemaal meisjes

Is Papa/Opa/oom x/oom y etc een jongetje?

Ja, allemaal jongens.



Enfin:

Meneer begon te zingen:

Papa, heeft een pieiemehél. Mama, heeft een vaaaginaaaa!!

Etc etc

Loeihard (en ik moet eerlijk bekennen zeer melodieus....)



Tot overmaat van ramp vroeg hij toen ik aangaf dat ik het nu wel genoeg vond en voorstelde een ander liedje te gaan zingen samen.

"Mam, waarom zing je niet lekker met mij mee?

Zal ik het nog 1 keer voorzingen???



oehwaah :-O
Alle reacties Link kopieren
MIjn zoon riep vorige week dat ie met me wilde trouwen. Heel gjaag mama. "doe je dan die tiejarra met die mooie witte luier op je hoofd mama?" :heart:



Uiteindelijk ben ik sochtends door mijn man met onze zoon in de echt verbonden met mn tiejarra en mn mooie witte luier op mn hoofd en in witte-dat dan weer wel- badjas. ;-)
Alle reacties Link kopieren
bengewoonpetra schreef op 05 maart 2008 @ 09:58:

Tot overmaat van ramp vroeg hij toen ik aangaf dat ik het nu wel genoeg vond en voorstelde een ander liedje te gaan zingen samen.

"Mam, waarom zing je niet lekker met mij mee?

Zal ik het nog 1 keer voorzingen???



oehwaah :-O
X-D :cry: Jeetje zeg, die is goed!!
Alle reacties Link kopieren
haha, wat een heerlijk topic :-)



Mijn zoontje van bijna 21/2 zet een pot jam op de band bij de kassa. De kassajufvrouw vraagt speels aan hem: "Wat is dit?". Zegt hij heel adrem: Dat weet jij wel...". Haha, gelukkig kon ze er erg om lachen.



Oja, gisteren liet ik hem de zien dat het buiten hagelde en ik legde uit wat dat was. Zegt ie: "Dat lust ik ook" (als in hagel-slag). Hihi.
Alle reacties Link kopieren
Van mezelf van vroeger:



Mijn vader doet mij achterin de auto in het stoeltje:

"Zo, jij in het stoeltje, of wil je soms een keertje rijden ;-)?"

Zeg ik:

"Nee, want jij past niet in het stoeltje!"



Ik zie een grote zak kattenbakkorrels thuis staan:

"Mam, dat zijn zeker de dikke luiers van Femke!! (de poes)"
Alle reacties Link kopieren
Nog een leuke van vroeger:

Mijn broertje ziet een mevrouw met een plastic regenkapje op en roept vervolgens heel hard:



"MAM, DIE MEVROUW LIJKT WEL EEN KOMKOMMER!!"



Achter de kassa van de speelgoedwinkel staat een lilliputter, waarop mijn broertje aan de meneer vraagt:



"Loop jij op je knieën?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven