Peuter met neurologische afwijking/probleem

04-02-2014 20:20 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 4 heeft waarschijnlijk een neurologische afwijking , dat zich bij haar uit in mank lopen, krachtverlies in hand en anders/sloom gedrag.

Dit hebben we gisteren koud op ons dak gekregen door 3 verschillende artsen ( huisarts-HAP- arts en kinderarts ziekenhuis

We hadden niet gedacht dat het zo erg zou zijn :( )



Morgen naar een andere kinderarts en vanuit daar wordt er verder gezocht naar hoe of wat.



Wie heeft er ook een kind met een neurologische probleem



Sorry voor mijn misschien stomme openingspost.... het zit nog erg hoog :(
Alle reacties Link kopieren
Wat naar, zulk nieuws. Sorry, geen advies.
Dit is geen stomme openingspost hoor! Gewoon even lekker je hart luchten. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dat hakt er even in. Jeetje... Ik snap dat het je hoog zit.
Jeetje dat zal schrikken zijn. Had ze ineens klachten of al langer?
Heeft ze dat ineens acuut gekregen? Waar is ze dan nu thuis of in het ziekenhuis?

Schrikken zeg
Alle reacties Link kopieren
Naar zeg. Sterkte bij het komende traject bij de andere kinderarts.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik voor jullie.



Mijn enige tip is, als je niet tevreden bent met het onderzoek of de uitleg erover, stap dan over naar een academisch ziekenhuis. De hersenen zijn zo'n belangrijk gebied en je kindje moet er nog zo lang mee doen. Ik hoop dat het mee gaat vallen.



Wat hebben ze nog meer gezegd over wat de oorzaak zou kunnen zijn? Gaan ze nu bijvoorbeeld een MRI maken als vervolgonderzoek? Is het iets wat spontaan is gebeurd of was het altijd al zo bij je dochter?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat schrikken! Hoe zijn ze tot deze conclusie gekomen? Weten ze ook welke afwijking ze heeft?

Wij tobben al sinds de geboorte van onze jongste (nu 2,5j), vele onderzoeken gehad maar nog steeds geen diagnose, heel frustrerend. Gelukkig ontwikkeld ze zich redelijk goed maar wordt af en toe moe van alle therapieën en doktersafspraken ed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd hoe ze er achter zijn gekomen? Is je kindje plotseling van gedrag veranderd? Bij mij zagen ze tijdens mijn zwangerschap al cysten op een echo bij haar hersentjes, nu 3 maanden later zijn ze iets gegroeid. Ze weten nu niet hoe of wat.. Dus mri scan volgende week. Omdat ze nog een baby is kunnen ze nog niet echt veel zeggen of ze wat heeft oid. Zij is juist heel (heel erg) beweeglijk en denken ze dat dat er ook mee te maken kan hebben.. Ik hoop dat je antwoordt en verder heel veel sterkte!!!
Jeetje queen, ik schrik er van. Wat heftig voor jullie. Veel succes en wijsheid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter ging maandag naar bed zonder klachten en werd Dinsdags mank wakker, ik dacht oh die is gisteren gevallen of zo...

Smiddags liep ze met mij naar de winkels en liep nog steeds zo, ik met haar naar de schoenenwinkel om haar voetjes te laten opmeten... ( te kleine/grote schoenen?) voetjes waren niet gegroeid.

Mw. van de winkel zei: heeft ze iets gekneusd? ze strompelt zo.



Zondag na een week nog steeds te lopen, werd het strompelen erger en ook viel me op dat ze steeds onhandiger werd met dingen vast houden ( bijna spastisch)

Simpelen dingen zoals traplopen en zelf naar de wc gaan deed/kon ze niet meer.

Ook werd ze steeds rustiger als of ze niet helemaal wakker was.

Maandag overdag besloot ik het niet meer af te wachten en belde de dokter... afspraak was laat in de middag.

Ze werd steeds suffer/apathisch en trilde soms ook ongecontroleerd met haar arm.

Naar de dokter geweest en die dacht gelijk aan iets neurologisch omdat ze niet was gevallen ed.



Savonds werd ze wakker uit haar slaap, ze knipte haar licht aan en het bleef stil boven, man en ik naar boven .... stond ze daar als een meisje uit een horrorfilm achter de deur in een hoekje.

Half van de wereld... we vroegen wat dingen aan haar zoals wil je naar beneden en heb je pijn.

Beide gaf ze aan.. wij dus naar beneden met haar.. daar zat ze even op mijn schoot, ze keek mij niet aan en antwoordde heel zacht na lang nadenken op de vragen die ik stelde.



Wij naar de HAP .... daar hebben ze haar doorgestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek bij een kinderarts ... ze hebben daar hersenvliesontsteking/beroerte/CVA/tia uitgesloten en haar hart geluisterd en testjes gedaan EN weer naar huis gestuurd.



Gisteren is ze bijna heel de dag suf geweest en heeft ze zelfs smiddags geslapen ( doet ze al niet meer vanaf dat ze 1,5 is) af en toe lijkt ze een opleving te hebben en dan lijkt ze een beetje weer haar zelf qua gedrag maar het strompelen ed. blijft.



Vanmiddag gaan we naar de kinderarts en gaan we niet meer weg voor dat ze of deze week gaan beginnen met testen op o.a. ADEM ( tijdelijke neurologisch probleem) of gelijk beginnen met testen en haar daar houden.



Ik kan er zo boos om worden dat ze hier zo laks mee omgaan alsof het normaal is dat een kind van nog geen 4 ineens zo is
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een schrik. En je hebt groot gelijk dat je op je strepen gaat staan nu. Om je te sterken, in sommige gevallen moet je echt vechten als een leeuw, dat moesten wij ook destijds. Hou je sterk. En ik zal aan jullie denken vandaag.
Stressed is just desserts spelled backwards
Jemig, ze had opgenomen moeten worden, ga je naar een kinderziekenhuis? Het klinkt als de ziekte die de zoon van een kennis heeft gehad. Ik kan alleen niet meer op de naam komen. Is wel weer helemaal goed gekomen, maar was zeer heftig en onzeker.

Ook zij werden in eerste instantie naar huis gestuurd, maar hebben er op gestaan dat hij naar het Sophia kon en daar opgenomen werd en gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Ach je arme meisje Arme jullie Sterkte
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Man heeft ziekenhuis al gebeld om te zeggen dat wij niet meer gaan zonder dat er actie word ondernomen en dat we duidelijkheid/actie willen, de assistent zou het overleggen met de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg! Je moet echt op je strepen gaan staan, vastbijten en niet meer loslaten. Jullie gaan niet naar huis voordat er duidelijkheid is want er is veel te laks op gereageerd tot nu toe. Wat een enge symptomen, ook omdat het steeds erger wordt. Hoop echt dat het iets tijdelijks blijkt te zijn en jullie snel goed nieuws krijgen. Sterkte!
Wat naar zeg, Queen! Sterkte!
Ik heb het even opgezocht het was geen neurologische afwijking maar GBS dat het zoontje van mijn kennis had.http://www.spierziekten.nl/overzicht/gu ... hijnselen/

Het begon met niet meer kunnen lopen op het kdv.
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 05 februari 2014 @ 09:10:

Man heeft ziekenhuis al gebeld om te zeggen dat wij niet meer gaan zonder dat er actie word ondernomen en dat we duidelijkheid/actie willen, de assistent zou het overleggen met de dokter.

Heel goed, ga op je strepen staan hoor!

Luister naar je intuïtie! Oké, dan ben je maar 'lastig', dit klinkt inderdaad wel ernstig genoeg om tot op de bodem uit te zoeken wat er met haar aan de hand is.



Mijn zoon heeft een vaatafwijking in zijn hoofd en we hebben vooral de eerste paar jaren heel wat ziekenhuizen en dokters gezien. Dus ken het klappen van de zweep.

Vertrouw op je eigen gevoel, dat is echt belangrijk!

Veel sterkte
Jee wat een schrik, en meer dan terecht dat jullie je zo assertief opstellen. Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jullie, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gedsie wat eng Queenfan. Veel sterkte, hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is en is het niet ernstig.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel bepaalde symptonen die mijn zoon ook had. Hebben jullie al een MRI scan gehad?
Alle reacties Link kopieren
Dat strompelen herken ik van mijn dochtertje van bijna 2, die deed dat pas opeens ook. Wij schrokken heel erg en hadden al een afspraak bij de huisarts (en ik was in staat het wkz te bellen waar ze onder behandeling is voor iets anders). Maar na een paar uur, nog voor dat we de huisarts hadden gezien, stopte het opeens.

Ik kan het nog steeds niet verklaren, ze was zeker weten niet gevallen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Heel veel sterkte!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven