Peuter van 2 spuugt in auto vaak

11-10-2014 07:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze spuugt eigenlijk vrijwel altijd bij ritten van meer dan 20 minuten in de auto... Vreselijk!

Naar apotheek Geweesr; hier verkopen ze enkel seabands maar is pas va 3 jaar. Ze is erg smal dus zal ws niet baten ivm smal polsje zei apotheker..

Wat nu?

Is er verder niks voor ons meisje van twee??

Het moet natuurlijk wel veilig zijn..
De airco aan (in de winter naast de verwarming ) is bij mij het enige dat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook last van toen ik kind was. Bij mij deden mijn ouders de wattenprop-truuk. Het heeft te maken met een verstoring van het evenwichtsorgaan. Als je rechtshandig bent, doe je een propje watten in je linkeroor en andersom. Ik weet alleen niet of dit op zo'n jonge leeftijd werkt.
Hoe hoog zit ze? Kan ze uit het raam kijken? Misschien helpt een hogere autostoel of als je haar voorin de auto zet.
Alle reacties Link kopieren
Primatour oid mag vanaf 2 jaar dacht ik!
Primatour?
Alle reacties Link kopieren
Och arme kind! Ik word ook altijd misselijk. Tenzij ik voorin zit of in het midden en goed door de voorruit kan kijken. Je kunt ook eens zo'n staart aan de auto proberen.



En anders: Vraag CB voor tips. Zij weten misschien iets heel simpels.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jullie rijstijl? Sommige mensen rijden heel onprettig, hard optrekken en remmen, veel te scherpe bochten. En ze weten dit vaak niet van zichzelf. Ik heb alleen last van wagenziekte bij slechte chauffeurs.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
En voorin zitten kan ook goed helpen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Een staart aan de auto? Que?
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt alleen voorin zitten...
Mijn zoon heeft veel baat gehad bij die seabands, maar als je het mij vraagt is dat vooral suggestie (niet dat je me hoort klagen hoor, als het werkt werkt het). Misschien kun je die bandjes zelf even innemen?
quote:ClaudeFiolle schreef op 11 oktober 2014 @ 08:20:

Hoe is jullie rijstijl? Sommige mensen rijden heel onprettig, hard optrekken en remmen, veel te scherpe bochten. En ze weten dit vaak niet van zichzelf. Ik heb alleen last van wagenziekte bij slechte chauffeurs.DIt wilde ik ook schrijven! Bij mijn man in de auto nooit ergens last van, vroeger bij mijn vader ook niet. Maar pas reed ik met iemand mee, achterin, en ik was echt heel blij dat we er waren! Die man vertelde eerder eens dat zijn kleinkinderen altijd bij hem in de auto spuugden en nooit bij hun vader. Nou inmiddels snap ik dat heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Achterin voel je hobbels en bochten meer dan voorin. Mijn man rijdt ook nogal driftig, tot ongenoegen van mijn hond (en van mij maar hij vindt zelf van niet) die begint dan te blaffen. Gelukkig hier niemand met wagenziekte.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Soms helpt zoiets ook wel:



www.tuning-gids.nl/schok_auto_statische_auto.htm



Ik bedoel die strip.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
hier een spuger vanaf 1 jaar, is nu 7. ALLES geprobeerd..niets helpt...dus spuugbak paraat in de auto. Soms al na 10 minuten is het raak
Als zij linkshandig is een watje in haar rechteroor stoppen voor je gaat rijden.

Als zij rechtshandig is een watje in haar linkeroor stoppen voor je gaat rijden.



Klinkt misschien raar, maar bij veel mensen heeft dit te maken met het evenwichtsorgaan en door het watje kun je dat beïnvloeden. (nogmaals het klinkt raar, maar ik ben ervaringsdeskundigen, ik spuugde vroeger ook altijd in de auto totdat mijn moeder van de tip van het watje hoorde)



Mocht je nog niet weten of je kind links- of rechtshandig is dan is het een kwestie van allebei de kanten een keertje uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Een andere rijstijl die gegarandeerd wagenziekte oplevert: niet constant gelijkmatig gas geven, maar in horten en stoten, zelfs als je gewoon continu bv 100 rijdt op de snelweg. Mensen die dit doen zijn zich er ook vast niet van bewust, maar ik krijg braakneigingen.



Hebben de mensen die "alles" geprobeerd hebben ook serieus naar hun rijstijl gekeken? En dan bv de mening van volwassen bijrijders gevraagd, omdat het zelf lastig te beoordelen kan zijn?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Dochterlief doet het sinds dat ze 9 maanden was, daarvoor helemaal niet.



Huisartsen neigen te ontkennen dat een kind al last van een evenwichtsorgaan kan hebben en alle medici die ik hierover gevraagd heb halen min of meer hun schouders op. Dus het enige wat je kunt doen is huis tuin en keukentips.



Wij houden er nu in ieder geval rekening mee en hebben altijd voldoende schone kleding bij ons.

Ook, als we allebei er zijn, gaat een van ons naast haar zitten met handdoeken en een bakje om de kots op tevangen.... Straks een tweede erbij, dus dan gaat het er naast ztten trucje niet meer



Maar in ieder geval opletten dat ze niet direct uit bed de auto ingaat en dat ze niet vlak ervoor nog veel gegeten heeft (helemaal niks eten/drinken schijnt ook niet handig te zijn.



Dat met dat watje in het linkeroor (dochter is rechtshandig... Althans duimt en eet bij voorkeur met rechts ) hebben we geprobeerd maar dat haalt ze eruit. Ze is anderhalf dus probeer het dan maar goed uitgelegd te krijgen....
Alle reacties Link kopieren
En als je dan alle tips geprobeerd hebt en niets werkt, dan moet je je er maar bij neerleggen dat je ofwel een beroerd kind hebt, of je zorgt dat je niet meer zo ver weg gaat.



Mijn oudste was echt heel erg wagenziek en niets hielp, dus zorgde ik dat we zo min mogelijk in bus/trein/auto/whatever hoefden.



Ja, dat beperkt dus je mogelijkheden, maar ja, een hondsberoerd kind is ook niet alles.



Oudste is inmiddels 16 en kan nu redelijk goed tegen auto en trein, maar als het te warm is gaat het nog wel eens mis.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders lieten ons weinig eten vantevoren maar ik deed het beter op een volle maag.



Mijn broertje at regelmatig een tuc (zon chipskoekje zeg maar) en van dat zoute voelde hij zich beter...
Alle reacties Link kopieren
quote:linnoya schreef op 11 oktober 2014 @ 08:33:

Hier werkt alleen voorin zitten...Hier ook, ben allang volwassen maar wordt nog steeds wagenziek als ik achter in zit.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ik word alleen misselijk als ik met een lege maag in de auto zit. Dus bij mij helpt goed eten van tevoren. Als ik niet door heb dat ik honger heb en ik word toch misselijk in de auto dan stoppen we bij een tankstation om wat eten te kopen. Helpt bij mij direct!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn hele jeugd misselijk geweest en er waren maar een paar dingen die hielpen (en soms hielp ook niets, maar dit had ik altijd bij me): raam op een kier en hand eruit, zoute koekjes, appel eten (zure knapperige appel), winegums eten en voorin zitten. En slapen vooral!! Dus wij reden op vakantie eigenlijk altijd 's nachts, zodat ik en mijn broertje (die had er ook last van, mijn zus dan weer niet) konden slapen. En ik had altijd een kostbak op schoot met een flesje water erbij, om mijn mond te spoelen.
quote:lettertype schreef op 11 oktober 2014 @ 11:11:

Ik word alleen misselijk als ik met een lege maag in de auto zit. Dus bij mij helpt goed eten van tevoren. Als ik niet door heb dat ik honger heb en ik word toch misselijk in de auto dan stoppen we bij een tankstation om wat eten te kopen. Helpt bij mij direct!



idd.

Hier helaas sinds ik zwanger geweest ben alleen maar meer last gekregen van wagenziekte. Als ik weet dat we in de bergen gaan rijden neem ik een primatour, anders niet (want je wordt er best duf van) Spugen gelukkig nooit, behalve dan in de bergen als ik niets in neem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven