Peuter wordt wakker van de kou.

16-12-2014 10:07 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft misschien nog een tip. Mijn 2,5 jarige peuter wordt vroeg wakker. Hij heeft dan de mededeling dat hij het koud heeft. Voelt ook niet lekker warm aan. Hij heeft hemd en een pyjama aan. Verder een dekbed met flannelllen overtrek. Ligt ook op molton hoeslaken dat is warmer dan een Jersey. Mocht iemand nog een idee hebben, dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Een dikker dekbed lijkt me de oplossing.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Sokken erbij en dikker dekbed of nog een fleecedeken erbij. Lijkt me geen hogere wiskunde
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Onze kleuter van 4 slaapt nog in een slaapzak. Klaagt sindsdien niet meer over kou.
Fleecedeken over dekbed.



Warmer dekbed.



Verwarming 's nachts aan.



Ik noem maar wat!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn zoon soms een kruik mee naar bed, vindt hij heerlijk.
Het is zoals het is
Ik heb 2 dekbedden in een flanellen hoes. Inmiddels hoor ik haar niet meer over kou. En een badstoffen pyjama, dat scheelt ook al.
Alle reacties Link kopieren
Sokken aan is ook een hele goede!
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind wist precies dat het koud hebben de enige rede was om bij ons in bed te mogen kruipen, dus hij heeft het ook vaak koud als hij vroeg wakker was. Maar goed, ik zou eerst de mogelijkheid dat hij het echt koud heeft uitsluiten. Mijn kinderen slapen op dit moment onder twee dekbedden in een pyjama met lange mouwen. Ik stop vaak het dekbed even achter in de hoek in, zodat het niet losschiet. Is zijn dekbed groot genoeg?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 16 december 2014 @ 10:13:

Mijn kind wist precies dat het koud hebben de enige rede was om bij ons in bed te mogen kruipen, dus hij heeft het ook vaak koud als hij vroeg wakker was. Maar goed, ik zou eerst de mogelijkheid dat hij het echt koud heeft uitsluiten. Mijn kinderen slapen op dit moment onder twee dekbedden in een pyjama met lange mouwen. Ik stop vaak het dekbed even achter in de hoek in, zodat het niet losschiet. Is zijn dekbed groot genoeg?Vaak is vroeg wakker worden het gevolg van het koud hebben! En een kind kan het koud hebben, zonder dat een ander vindt dat hij koud aan voelt!
Alle reacties Link kopieren
Slaapzak erover gooien of aan doen. Sokken aan, kruik mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
@sandt 2.0, ik wil alleen maar zeggen dat mijn zoon weet dat dit werkt om bij ons in bed te komen. Vanzelfsprekend kan het gewoon koud hebben en na even opwarmen gaat hij weer terug in zijn eigen bed. Zo zei mijn zoon ook eens dat hij keelpijn had toen hij keelpastilles zag staan. Hij kon me echter niet aanwijzen waar zijn keel zat en waar hij precies pijn had . Maar hij wist wel dat keelpijn het toverwoord was om keelsnoepjes te krijgen...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik word (ver boven de peuterleeftijd ) ook vroeg wakker van de kou. Oplossing: een fleecedeken over mijn dekbed. Net een beetje meer isolatie.
Tjezus TO, is dit nu een serieuze vraag? Wat doe je zelf als je het koud hebt? Een laagje extra aan of erop, neem ik aan..

Je laat hem nu al een paar nachten kou lijden?
quote:Belle73 schreef op 16 december 2014 @ 10:23:

@sandt 2.0, ik wil alleen maar zeggen dat mijn zoon weet dat dit werkt om bij ons in bed te komen. Vanzelfsprekend kan het gewoon koud hebben en na even opwarmen gaat hij weer terug in zijn eigen bed. Zo zei mijn zoon ook eens dat hij keelpijn had toen hij keelpastilles zag staan. Hij kon me echter niet aanwijzen waar zijn keel zat en waar hij precies pijn had . Maar hij wist wel dat keelpijn het toverwoord was om keelsnoepjes te krijgen...Dus dan mag je kind opwarmen en dan terug naar zijn (te) koude bed? Ik ben meer van het aanpakken bij de bron. Een kind dat klaagt over kou, krijgt een extra deken. Dan slaapt kind de volgende dag gewoon langer!
Alle reacties Link kopieren
Sandt 2.0, bij ons werkt het. Doe jij vooral wat voor jou werkt...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Sokken aan, deken dwars over zijn dekbed aan en aan beide kanten instoppen, verwarming een beetje aan.

Ik ga zelf altijd even kijken of hij nog onder zijn dekbed ligt als ik 's nachts naar het toilet moet.
slaapzak aan
quote:sandt2.0 schreef op 16 december 2014 @ 10:20:

[...]





Vaak is vroeg wakker worden het gevolg van het koud hebben! En een kind kan het koud hebben, zonder dat een ander vindt dat hij koud aan voelt!Ah, zou dát de reden zijn waarom mijn dreumes de laatste nachten weer zo slecht slaapt? Hij ligt in een slaapzak met een dekentje erover en een kruik in bed maar tegen 5.00 in de ochtend is die kruik natuurlijk niet meer zo warm. Misschien moet ik de kruik rond 23.00 als ik zelf naar bed ga even vervangen, kijken of dat werkt.
Dikke fleece pyama aan en sokken? Zorgen dat de kamer zelf warmer word? Kinderen slapen vaak boven de dekens dus ik zou zorgen dat de ruimte warm is of dat je kind wat warmers aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is een ontzettende koukleum en heeft tot 4 jr in een slaapzak geslapen. Mét mouwen.

Met een extra deken en zelf een badstof pyjama aan.



Mijn jongste is wat warmbloediger en heeft het vaak juist warm.

die slaapt in een normale pyjama met een romper en alleen een slaapzak met mouwen.



We hadden bij de oudste met 2,5 een dekbed gekocht om onder te gaan slapen maar het was zo'n draaikont in bed dat hij de halve nacht zonder deken lag en dus standaard vroeg en koud wakker werd. Vandaar een grote dikke slaapzak besteld. En het werkte prima.

Nu is hij 5 en heeft een dik 4 seizoensdekbed en een fleece deken op zn bed. Blijft nu redelijk stil liggen gelukkig!
silent-witness wijzigde dit bericht op 16-12-2014 10:53
Reden: typo
% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
De bovenstaande suggestie s al geprobeerd. Sokken trapt meneer uit. Zelfs als ik ze in zijn slaap aan doe Slaapzak weigert hij. Flannellen pyjama draagt hij al.

Verwarming stond ook al aan.

Dekbed is echt groot genoeg en dubbel.

Het is niet dat hij om 23.00 uur het koud heeft. En wat betreft vroeg tussen 4 en 6. , toch wel minder.
Hier hetzelfde probleem. Ik heb net thermo-ondergoed besteld en ga kijken of dat werkt.
Hier ook tussen 4.00 en 6.00 wakker. Maar misschien dat het vervangen van de kruik er wel voor kan zorgen dat die dan langer warm blijft? Ik ga het vannacht tenminste proberen, ook die sokken.
Alle reacties Link kopieren
Slaapzak weigeren deed ie van mij ook. Prima. Ik liet m in slaap vallen gewoon zo onder zn dekbed en als wij zelf naar bed gingen deed ik gewoon zijn slaapzak aan terwijl ie sliep.
Not my circus, not my monkeys

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven