Peuter wordt wakker van de kou.

16-12-2014 10:07 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft misschien nog een tip. Mijn 2,5 jarige peuter wordt vroeg wakker. Hij heeft dan de mededeling dat hij het koud heeft. Voelt ook niet lekker warm aan. Hij heeft hemd en een pyjama aan. Verder een dekbed met flannelllen overtrek. Ligt ook op molton hoeslaken dat is warmer dan een Jersey. Mocht iemand nog een idee hebben, dan hoor ik het graag.
Voor kinderen die hun sokken uitschoppen, zou ik maillots kopen, hema heeft al maillots in een dubbelpak voor 5 euro.
quote:Travelgirl33 schreef op 16 december 2014 @ 10:58:

De bovenstaande suggestie s al geprobeerd. Sokken trapt meneer uit. Zelfs als ik ze in zijn slaap aan doe Slaapzak weigert hij. Flannellen pyjama draagt hij al.

Verwarming stond ook al aan.

Dekbed is echt groot genoeg en dubbel.

Het is niet dat hij om 23.00 uur het koud heeft. En wat betreft vroeg tussen 4 en 6. , toch wel minder.



Maillot?

Er kan nog steeds een extra dekentje overheen. En het om 23.00 niet koud hebben: het is 's ochtends vroeg ook veel kouder dan tegen middernacht.
Alle reacties Link kopieren
Wollen pyjama kopen. Google maar op merken als celavi, MaM of disana. Zoon slaapt altijd in een wollen pyjama.
Alle reacties Link kopieren
O en zoon slaapt in de winter ook op een schapenvacht, dat is ook warm!



Kachel aan op de slaapkamer vind ik zo vies.
Ik zou een therometer in de kamer hangen, even kijken hoe koud het is rond die tijd.

En een mailliot is een idee of toch gewoon de slaapzak aan, ook al vind ie dat niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Pyjama met voetjes van fleece. Lekker warm dus. En nog een deken over het dekbed heen en dan instoppen langs alle kanten als je zelf naar bed gaat. Zo doe ik het nog steeds bij mijn kind, want zijn kamertje wordt in de loop van de nacht een vrieskist.



Maar even tussendoor... waarom bepaalt een kind van 2,5 jaar wat hij in bed aanheeft? Slaapzak of niet? Toen de mijne zo oud was bepaalde ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffietas schreef op 16 december 2014 @ 11:16:

Pyjama met voetjes van fleece. Lekker warm dus. En nog een deken over het dekbed heen en dan instoppen langs alle kanten als je zelf naar bed gaat. Zo doe ik het nog steeds bij mijn kind, want zijn kamertje wordt in de loop van de nacht een vrieskist.



Maar even tussendoor... waarom bepaalt een kind van 2,5 jaar wat hij in bed aanheeft? Slaapzak of niet? Toen de mijne zo oud was bepaalde ik.Scheelt mij weer typen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier staat de verwarming op stand 1 op zoon zijn kamer. Hij slaapt op een hoek op het noorden dus het word ijskoud op zijn kamer als ik de verwarming niet aan doe.
quote:NYC schreef op 16 december 2014 @ 10:43:

Ah, zou dát de reden zijn waarom mijn dreumes de laatste nachten weer zo slecht slaapt? Hij ligt in een slaapzak met een dekentje erover en een kruik in bed maar tegen 5.00 in de ochtend is die kruik natuurlijk niet meer zo warm. Misschien moet ik de kruik rond 23.00 als ik zelf naar bed ga even vervangen, kijken of dat werkt.

Een kruik van 23u is om 5u echt niet meer warm.

Ik zou eerder een extra deken of warmere pyjama proberen.
Hier ook wollen pyama/jumpsuit, sokken en schapenvacht. Zoon van 2,5 slaapt zonder deken en wordt hysterisch van een slaapzak. Dit lijkt te werken.. (Nu is het geen goede slaper maar dat komt volgens mij niet door kou. Hoor hem er tenminste nooit over en hij voelt altijd lekker warm)
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda, waar ligt die schapenvacht dan? Op zijn matras onder een hoeslaken of direct erop? Wij hebben ook zo'n ding en zoonlief sliep daarop vorig jaar in de box. Maar die box is er niet meer en als het nog kouder wordt kan ik nog wel wat warmte gebruiken voor hem in bed, dus ik hoor graag hoe je dat doet!
quote:NYC schreef op 16 december 2014 @ 11:00:

Hier ook tussen 4.00 en 6.00 wakker. Maar misschien dat het vervangen van de kruik er wel voor kan zorgen dat die dan langer warm blijft? Ik ga het vannacht tenminste proberen, ook die sokken. Het schijnt wel dat omstreeks die tijd het lichaam van een mens het meest is afgekoeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:aikidoka schreef op 16 december 2014 @ 11:45:

Amaqanda, waar ligt die schapenvacht dan? Op zijn matras onder een hoeslaken of direct erop? Wij hebben ook zo'n ding en zoonlief sliep daarop vorig jaar in de box. Maar die box is er niet meer en als het nog kouder wordt kan ik nog wel wat warmte gebruiken voor hem in bed, dus ik hoor graag hoe je dat doet!Hier gewoon op het hoeslaken, dus hij ligt er direct op. Het kan er ook onder, maar naar mijn mening schiet het dan juist zijn doel voorbij omdat er een laag tussen ligt. Wij luchten hem iedere dag en iedere week maak ik hem schoon en borstel de vacht uit.
Primark heeft zeer dikke kinder pyama's, ze zijn lekker warm.
quote:lisaviva schreef op 16 december 2014 @ 11:50:

[...]





Het schijnt wel dat omstreeks die tijd het lichaam van een mens het meest is afgekoeld.Klopt, kun je goed merken als je naar een andere verre tijdzone reist. Op het moment dat het thuis die tijd zou worden had ik het dáár koud, ook al was het 24 graden buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zelf regelmatig wakker van de kou en daar helpt alleen de verwarming tegen, want ik word wakker van koude oren en/of neus. Extra dekbed helpt daar niet tegen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Koffietas schreef op 16 december 2014 @ 11:16:



Maar even tussendoor... waarom bepaalt een kind van 2,5 jaar wat hij in bed aanheeft? Slaapzak of niet? Toen de mijne zo oud was bepaalde ik.



Mijn zoon vindt het afschuwelijk als zijn voeten vastzitten, dus een slaapzak of pyjama met voetjes zitten hem niet comfortabel. Waarom zou ik hem dan dwingen om die te dragen als het hem totaal niet lekker zit? Dat doe ik zelf ook niet.



Ik zoek dan liever naar een alternatief waar hij zich wel prettig in voelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffietas schreef op 16 december 2014 @ 11:16:



Maar even tussendoor... waarom bepaalt een kind van 2,5 jaar wat hij in bed aanheeft? Slaapzak of niet? Toen de mijne zo oud was bepaalde ik.

Binnen zekere grenzen heb ik mijn kinderen altijd (mee) laten beslissen, zeker over zoiets als waar je in of onder slaapt.

Ik ben sowieso niet zo'n bepalende moeder. Dat is wel een andere discussie, maar ik vind dit soort uitspraken altijd zo raar: alsof het bijna misdadig is als je je kind iets laat bepalen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 16 december 2014 @ 12:37:

[...]

maar ik vind dit soort uitspraken altijd zo raar: alsof het bijna misdadig is als je je kind iets laat bepalen.Dat zeg ik niet. Ik denk dat een kind best wel bepaalde beslissingen kan nemen. Maar een peuter van 2,5 jaar kan het niet overzien dat het na een tijdje heel erg koud wordt in bed, dus dan beslis je als ouder want dat kun jij wel en ik neem aan dat je ook liever hebt dat je kind lekker warm doorslaapt dan veel te vroeg wakker wordt van de kou.
To, vwb een schapenvacht. Hier ook op het hoeslaken. Wel een kort geschoren vacht (dus geen lange haren) en medicinaal gelooid. Ik zou zeker voor het laatste kiezen, gezien alle chemicaliën die anders in het verwerkingsproces zijn gebruikt (en je kind direct inademt door het nauwe contact).
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 16 december 2014 @ 12:37:

[...]



Binnen zekere grenzen heb ik mijn kinderen altijd (mee) laten beslissen, zeker over zoiets als waar je in of onder slaapt.

Ik ben sowieso niet zo'n bepalende moeder. Dat is wel een andere discussie, maar ik vind dit soort uitspraken altijd zo raar: alsof het bijna misdadig is als je je kind iets laat bepalen.Dat niet, maar een kind van 2,5 heeft geen idee natuurlijk qua kou en hoe aangekleed te worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Horizon81 schreef op 16 december 2014 @ 12:51:

To, vwb een schapenvacht. Hier ook op het hoeslaken. Wel een kort geschoren vacht (dus geen lange haren) en medicinaal gelooid. Ik zou zeker voor het laatste kiezen, gezien alle chemicaliën die anders in het verwerkingsproces zijn gebruikt (en je kind direct inademt door het nauwe contact).Dat is inderdaad wel belangrijk. Nu koop ik deze producten sowieso via uberhippe bio en wol webwinkeltjes. Dan zit je wel goed.
quote:Koffietas schreef op 16 december 2014 @ 12:49:

[...]





Dat zeg ik niet. Ik denk dat een kind best wel bepaalde beslissingen kan nemen. Maar een peuter van 2,5 jaar kan het niet overzien dat het na een tijdje heel erg koud wordt in bed, dus dan beslis je als ouder want dat kun jij wel en ik neem aan dat je ook liever hebt dat je kind lekker warm doorslaapt dan veel te vroeg wakker wordt van de kou.



En als je je kind laat beslissen leren ze weer eerder zelfstandig dingen te beslissen. Onze kinderen beslisten zelf of ze met of zonder jas naar buiten gingen. Die kleunden wel eens mis daar mee, maar leerden daar meer van. Uiteindelijk kwamen ze dan vragen of een jas nodig was, en namen dat dan ook van ons aan. En dat scheelt dan weer heel veel strijd.



Goh, wij doen dan aan de tussenweg. Al mijn kinderen vonden zich ineens te groot voor een slaapzak. Dus dan deden we die niet meer aan. Als ik zelf naar bed ging dan ging ik ze nog wel even toedekken, en om het gemis van een slaapzak te compenseren legde ik dan vaak nog een fleecedekentje over ze heen als ik dacht dat het te koud kon worden.



En linksom of rechtsom leren ze dan vanzelf het dekbed weer te pakken als ze zich hebben bloot gewoeld.
Alle reacties Link kopieren
Pyjama met voetjes is het proberen waard. Wat betreft de opmerking kind dingen laten bepalen. Tuurlijk kan een kind niet alles overzien. Maar een peuters kunnen ook dingen uit trekken. Eerst een strijdt om een slaapzak aan te trekken en dan doet hij hem zo weer uit. De trucks van achterstevoren werkt bij deze Houdini niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je dan ook al een fleecekleed over zijn dekbed heen geprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven