Peuter wordt wakker van de kou.

16-12-2014 10:07 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft misschien nog een tip. Mijn 2,5 jarige peuter wordt vroeg wakker. Hij heeft dan de mededeling dat hij het koud heeft. Voelt ook niet lekker warm aan. Hij heeft hemd en een pyjama aan. Verder een dekbed met flannelllen overtrek. Ligt ook op molton hoeslaken dat is warmer dan een Jersey. Mocht iemand nog een idee hebben, dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 16 december 2014 @ 12:59:

[...]





En als je je kind laat beslissen leren ze weer eerder zelfstandig dingen te beslissen. Onze kinderen beslisten zelf of ze met of zonder jas naar buiten gingen. Die kleunden wel eens mis daar mee, maar leerden daar meer van. Uiteindelijk kwamen ze dan vragen of een jas nodig was, en namen dat dan ook van ons aan. En dat scheelt dan weer heel veel strijd.



.Toen ze 2,5 waren?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 16 december 2014 @ 13:10:

[...]





Toen ze 2,5 waren?Ja, ideale leeftijd daarvoor. Peuterpuberteit enzo. Dan wilden ze geen jas aan, want de zon scheen. Nou dan zonder jas, en binnen twee minuten toch een jas want te koud. Maar dus nooit een driftbui over het wel of niet dragen van een jas.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 16 december 2014 @ 13:17:

[...]





Ja, ideale leeftijd daarvoor. Peuterpuberteit enzo. Dan wilden ze geen jas aan, want de zon scheen. Nou dan zonder jas, en binnen twee minuten toch een jas want te koud. Maar dus nooit een driftbui over het wel of niet dragen van een jas.En dan weer naar huis lopen? Die van mij kon het woord 'jas' nauwelijks uitspreken op die leeftijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 december 2014 @ 13:25:

[...]





En dan weer naar huis lopen? Die van mij kon het woord 'jas' nauwelijks uitspreken op die leeftijd.Jas meenemen hier geen problemen met de jas, wel met muts. Die neem ik mee en als hij achter op de fiets zit, dan vraagt hij binnen een minuut of de muts op mag als het koud is.
Alle reacties Link kopieren
Oh en weet je wat ook heerlijk warm is: op een fleecedeken liggen. Heb je (bijna) geen electrische deken meer nodig. Gewoon bovenop het hoeslaken leggen en goed onder het matras instoppen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 december 2014 @ 13:10:

[...]





Toen ze 2,5 waren?



Hell no. Mijn bijna 3-jarige kan in volzinnen zeggen dat hij zijn jas niet aan wil en dan al blaffend als een zware sjagroker en ijskoud stug doorlopen zonder jas. Ligt echt een beetje aan het type kind dat je hebt of dit een verstandige optie is.



On topic: kind heeft het koud. zorgen dat het warmer is. Dekens, kleren, verwarming.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat kinderen tot 6 jaar niet zelf koude goed kunnen voelen/beoordelen. Dus prima als je ze als lesje een paar minuten zonder jas in de kou laat lopen (als zij dat willen) maar stel dat ze het een kwartier of langer uithouden dan kun je als ouder beter wel ingrijpen.



Ooit van een IC kinderverpleegkundige gehoord.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Geef je kind wol om te dragen. Wol is zoveel warmer dan katoen en veel warmer dan een synthetisch materiaal (fleece is bijna altijd synthetisch en voelt dus koud aan).

Je hebt van heel veel merken wollen broekjes, shirts, rompers (voorkomt blote rug!) en pyama's. Ook een wollen dekbed is heerlijk, maar voor een peuter misschien minder handig i.v.m. ongelukjes.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter krijgt als het koud is een romper met lange mouwen onder haar pyjama. Bij haar maakt dat echt verschil in het tijdstip waarop ze wakker wordt. Bij kinderen die geen romper meer aan hebben zou je een longsleeve onder de pyjama aan kunnen doen.
Wollen pyjama en schapenvachtje idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffietas schreef op 16 december 2014 @ 11:16:

......



Maar even tussendoor... waarom bepaalt een kind van 2,5 jaar wat hij in bed aanheeft? Slaapzak of niet? Toen de mijne zo oud was bepaalde ik.Onze dochter was twee jaar en twee maanden toen ze geen slaapzak meer aan wilde. Van de een op de andere dag was ze er klaar mee. Ze deed hem boos en huilend uit, viel in slaap zonder slaapzak en werd in de loop van de nacht koud wakker. En dat terwijl we op vakantie waren. Gelukkig was het mooi weer en niet heel koud 's nachts. Ze heeft de rest van de vakantie in een romper met legging geslapen (geen pyjama mee ivm mooi weer en in de slaapzak dus niet nodig). Thuis meteen een dekbedje gekocht en daar was ze heel blij mee. Dan kan ik nog zo mooi bepalen dat zij een slaapzak aan moet, zij bepaalt of ze gaat slapen of huilen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters zijn altijd koukleumen geweest. Als we ze dikke lagen kleding aan doen, slapen ze wèl heerlijk! Dus doen wij ze lang ondergoed aan onder hun dikke pyjama (en slaapzak), of een maillot, of een dun wollen broekje. En als het heel koud is, een dunne muts op, dat helpt enorm! (tip voor jouw dreumes, NYC?)



Een schapenvacht doe ik trouwens onder het hoeslaken, dat werkt ook, het isoleert toch.
Lekker de verwarming wat hoger zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 16 december 2014 @ 10:12:

Sokken aan is ook een hele goede!

Mijn huisarts zei ooit dat met sokken aan slapen niet goed is, want als je het evt te warm hebt moet warmte via je voeten weg kunnen.

Een dikker dekbed lijkt me de oplossing, en badstof pymana
Ik doe juist als ik t zelf koud heb sokken aan in bed, heerlijk. Dan hoef ik er vaak ook niet meer uit om te plassen s nachts.



Maar ik zou voor een warmere pyjama gaan en een extra dekentje.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een oplossing gevonden TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:Travelgirl33 schreef op 16 december 2014 @ 10:58:

De bovenstaande suggestie s al geprobeerd. Sokken trapt meneer uit. Zelfs als ik ze in zijn slaap aan doe Slaapzak weigert hij. Flannellen pyjama draagt hij al.

Verwarming stond ook al aan.

Dekbed is echt groot genoeg en dubbel.

Het is niet dat hij om 23.00 uur het koud heeft. En wat betreft vroeg tussen 4 en 6. , toch wel minder.De verwarming is aan, maar op hoeveel graden? Probeer 'm eens een nacht gewoon hoog te laten staan. Zielig hoor als zo'n mannetje zo koud is dat ie wakker word.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 16 december 2014 @ 11:11:





Kachel aan op de slaapkamer vind ik zo vies.Wakker worden van de kou is lekker?
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 16 december 2014 @ 12:29:

[...]





Mijn zoon vindt het afschuwelijk als zijn voeten vastzitten, dus een slaapzak of pyjama met voetjes zitten hem niet comfortabel. Waarom zou ik hem dan dwingen om die te dragen als het hem totaal niet lekker zit? Dat doe ik zelf ook niet.



Ik zoek dan liever naar een alternatief waar hij zich wel prettig in voelt.

Sokken of iets anders waar je voeten in opgesloten zitten is idd een vreselijk rot gevoel. Ouders die dat doen zouden het eens een nachtje zelf moeten doen.

Zou ook zoeken naar een alternatief. Ik zou het niet zo koud laten worden dat je zelfs met een deken nog van de kou wakker word.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffietas schreef op 16 december 2014 @ 11:16:

Zo doe ik het nog steeds bij mijn kind, want zijn kamertje wordt in de loop van de nacht een vrieskist.



.Waarom geen kachel aan dan? Slapen in een vrieskist lijkt me niet bevorderlijk voor de nachtrust.
Hier slaapt peuter van 2,5 gewoon nog in een ledikantje met dikke slaapzak met mouwen aan. Eronder lange mouwen romper met daarover een pyjama en sokken.

Voor de vorm ligt hij onder een laken, maar daar kruipt hij toch onderuit :P

Misschien toch een slaapzak, maar dan bij de voeten zo ruim dat er plek genoeg is om ze te bewegen en niet opgesloten te laten voelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 december 2014 @ 22:25:

[...]



Wakker worden van de kou is lekker?Dat gebeurd hier nooit. In Scandinavische landen slapen kinderen (ook baby's) vaak buiten overdag. Als je een kind goed aankleedt en toedekt dan heeft die het echt niet koud.
Nou, hier is het nooit onder de 16 graden maar ik heb vaak een radiator aan ´s-nachts zodat het niet zo kil is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 18 december 2014 @ 22:59:

[...]





Dat gebeurd hier nooit. In Scandinavische landen slapen kinderen (ook baby's) vaak buiten overdag. Als je een kind goed aankleedt en toedekt dan heeft die het echt niet koud.In Scandinavische landen hebben ze speciale sokken aan en skipakjes Vriendin van mij heeft in noorwegen gewoond. In Afrika trouwens hebben ze geen ski pakken aan en slapen ze in de warmte. Tis maar waar je geboren word he. Maar voor zover ik weet komt TO uit nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven