Peuterspeelzaal

15-06-2007 12:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf welke leeftijd gaan peuters naar de peuterspeelzaal en vanaf welke leeftijd moet je ze daarvoor opgeven?
Alle reacties Link kopieren
Nog even een aanvulling: stel dat je kindje al naar de kinderdagopvang gaat is dan een peuterspeelzaal overbodig?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij verschilt dat nogal per gemeente. Hier mogen ze vanaf 2,5 jaar en aangeraden wordt ze een jaartje van te voren op te geven..... Als je dan gebeld wordt dat er een plaatsje vrij is in een groep, kun je overigens altijd een beurtje overslaan:)
Alle reacties Link kopieren
Nog even een aanvulling: stel dat je kindje al naar de kinderdagopvang gaat is dan een peuterspeelzaal overbodig?




Tja, dat hangt echt van jezelf en je kind af. Mijn dochter gaat een dag per week naar de crechel ik vond PSZ dus niet nodig. Maar toen meissie 2,5 jr oud was, werd ze thuis echt stierlijk vervelend. Nu gaat ze dus ook twee dagdelen per week naar de PSZ, en dat doet haar echt veel goed!

Veel verschil is er echter niet tussen PSZ en creche, alhoewel bij ons de PSZ wel ietsie strenger en schoolser is dan het KDV. Da's toch iets vrijer en speelser. Maar niet significant anders, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie!



Het is hier nog niet aan de orde, ons zoontje is net 9 maanden. Maar de vraag schoot me ineens te binnen.



Straks komt het natuurlijk wel, de psz en waarschijnlijk gaat hij volgend jaar ook naar een kdv. Maar we moeten dan gewoon even kijken naar de situatie dus... :)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad :). Maarreh; ikzelf had er dus nog nooit aan gedacht, aan de PSZ. Maar tijdens een van de CB-bezoeken kreeg ik een foldertje + inschrijfformulier van de wijkverpleegkundige!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen met Tony voor het eerst naar de psz geweest. Vandaag was het een ochtendje wennen en mocht ik blijven (niet dat hij me zag staan, maar goed...) en na de zomervakantie mag hij er twee ochtenden in de week heen.

Hij is nu trouwens 25 maanden en ik heb hem opgegeven toen hij 18 maanden was.
Loretta is De Mol. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn zoon is het nu de 2de week dat hij naar de psz gaat.

Dus het 4de dagdeel.

Hier mag een kind vanaf 2 jaar maar in een nabij gelegen gemeente mag het pas weer vanaf 2,5 jaar.

Ik heb hem 4 maanden van tevoren opgegeven.

Ze plannen 1 keer in de 3 maanden dus hier heb je minimaal 3 maanden wachttijd.

Mijn zoon gaat ook niet naar een ksv vandaag dus de psz.

Denk niet dat ik het alleb2 zou doen trouwens dat lijkt me een beetje dubbelop.

Hoewel psz echt voorbereid op school en dus wat meer streng en van de regeltjes is.

Ik geloof (maar dus geen ervaring) dat een kdv iets losser is in dat opzicht.
Alle reacties Link kopieren


Mijn zoon gaat ook niet naar een ksv vandaag dus de psz.

Even vertalen:

Mijn zoon gaat niet naar een kdv vandaar dus de psz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven