prijs kraam cadeau?

11-11-2014 20:09 37 berichten
Binnenkort mag ik op kraamvisite, het is van een vriendin van mij. Nu had ik het er over met collega`s op mijn werk wat een normaal bedrag is om uit te geven. Mijn mond viel open van verbazing kwa bedragen die zij noemde om uit te geven aan een cadeau. Zelf had ik 10 euro in gedachten een lekker douche gel voor haar en voor de kleine een tegoedbon met een paar slofjes.

Volgens mijn collega`s ben ik echter zeer gierig en hun vinden 15 a 20 euro meer gebruikelijk. Mijn mond viel open van verbazing. Maar toch ben ik door hun opmerkingen aan het denken gezet.



Wat vinden jullie een normaal bedrag voor een cadeau?
Ik heb laatst 35¤ neergelegd, maar dat was voor m'n zus.

Tijdens de zwangerschap ook al wat dingen gekocht...



Voor vrienden zou ik 15 à 20¤ doen ook.

Voor collega's/kennissen zou ik rond de 10¤ zitten
Alle reacties Link kopieren
Wat jij van plan bent is prima.

Die tegoedbon is al niet nodig.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch helemaal aan wat je te besteden hebt? Voor een vriendin koop ik rustig een leuk babysetje van rond de 40 euro, voor een collega vind ik 10 euro (leuk boekje oid) meer dan zat
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wat wij 'normaal' vinden doet er toch totaal niet toe?

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

Voor de een is ¤10 een behoorlijk bedrag, terwijl een ander zonder problemen ¤50 uitgeeft.



Eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed waarom zoiets nou weer besproken moet worden met de halve wereld.

Je koopt iets waar jij je goed bij voelt?
Alle reacties Link kopieren
Collega ongeveer een tientje, vriendin meer, en voor mijn broer en schoonzusje zal ik maar niet terugrekenen. Dat dan nog exclusief de doorgegeven babyspullen (logeerbed, autostoelen, fietsstoelen etcc). Gewoon een kraammand gemaakt met cadeautjes voor iedereen. De kraammand zelf was Snoezekind oude wieg, die ik niet mooi genoeg meer vond om door te schuiiven, maar ze heeft hem nog wel gebruikt als boxwieg in de woonkamer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet bij een ander in zijn portemonnee kijken en met de ene kraamvrouw heb je een betere band dan met de andere.

Wat ik , of een willekeurige andere forummer, zou geven is dan ook niet zo van belang.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het ligt er aan hoe goed je bevriend bent. Bij een goede vriendin zou ik ook wel meer dan 10euro geven, bij iemand die verder van me af staat zou ik dat wel prima vinden.

Ik vind echter dat het niet persé om een bedrag gaat. Probeer een leuk kadootje te vinden die jij ook echt leuk vindt om te geven.

Daarnaast kan ik niet in jouw portemonnee kijken en moet je uitgeven wat jij kunt missen en hier aan uit wil/kan geven. Een ander kan dat niet voor jou bepalen. En een vriendin zal het ook snappen dat als je het niet zo breed hebt, je geen mega duur kado zal geven. Het gaat om het gebaar.
Ik vind 10 euro ook een heel gewoon bedrag voor een kraamcadeau hoor.
Ik geef meestal wat meer uit (ook afhankelijk van wie het is) maar wat jij wil of kunt uitgeven bepaal je helemaal zelf.
Bedankt voor de snelle reacties, voor mijn gevoel is 10 euro al best wel wat geld voor zo iets.

Het kwam per toeval ter sprake op mijn werk omdat een andere collega deze vriendin ook kent en daar door werd dit ineens het pauze gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind voor een vriendin , mag je toch wel iets meer uitgeven dan ¤ 10,-

Dat is echt wel heel weinig.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je niet zoveel te besteden hebt , dan zou ik het ook niet doen.

Dat zal je vriendin dan ook vast wel begrijpen.

Misschien zou je dan 's bij de Zeeman of Wibra kunnen gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 11 november 2014 @ 20:22:

Ik vind 10 euro ook een heel gewoon bedrag voor een kraamcadeau hoor.100 jaar geleden kreeg ik al kleding / kledingsetjes. Nou kwam niet alles bij een kinderboetiekje vandaan, maar een pyama van de HEMA lijkt me toch wel leuker dan een bon. Dat je als kraamvrouw heerlijk in bed ligt en dat de kraamzuster dan zo'n llijn spant waar al die piepkleine kleertjes aan opgehangen worden, dat vond ik toch wel echt een feestje, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja vriendin of kennis? Ik vind een tientje echt weinig voor een vriendin. Maar ik weet niet wat jij te besteden hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het ook vrij weinig...

Maar heb ook wel van vriendinnen rond dat bedrag wat gehad bij de geboorte.

Zelf doe ik voor een goede vriendin rond de 20 euro, de ene keer wat meer dan de andere keer. Het is maar net waar ik tegenaan loop...

Ik herken niet wat blijfgewoonbianca zegt, ik heb liever een bon dan kleding die vaak net niet is wat ik leuk vind....(heb ook gemerkt dat veel ook gewoon blijft liggen..) Iets leuks van speelgoed vond ik wel weer leuk.
Ik zit net boven de bijstand kwa inkomen, die tegoedbon is overleg met vriendin zelf heb haar gewoon om ideeën gevraagd omdat ik echt geen enkel idee had. Zij heeft duidelijk aan gegeven al zo veel kleertjes en speelgoed te hebben dat ze liever een tegoedbon heeft.
10 euro is prima, zeker als je het zelf niet zo breed hebt.
Alle reacties Link kopieren
Sorry vrij ongenuanceerd van mij...Altijd alleen geven wat je kunt missen...

Gaat ook om het gebaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 11 november 2014 @ 20:41:

Ik zit net boven de bijstand kwa inkomen, die tegoedbon is overleg met vriendin zelf heb haar gewoon om ideeën gevraagd omdat ik echt geen enkel idee had. Zij heeft duidelijk aan gegeven al zo veel kleertjes en speelgoed te hebben dat ze liever een tegoedbon heeft.



Maar een douchegel, slofjes en tegoedbon gaat toch niet lukken qua bedrag?

Joh, je vriendin kent je en is gewoon vooral blij dat je haar baby komt bewonderen en haar bevallinsverhaal aan wil horen.

De prijs of aard van het cadeau is echt bijzaak.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 11 november 2014 @ 20:41:

Ik zit net boven de bijstand kwa inkomen, die tegoedbon is overleg met vriendin zelf heb haar gewoon om ideeën gevraagd omdat ik echt geen enkel idee had. Zij heeft duidelijk aan gegeven al zo veel kleertjes en speelgoed te hebben dat ze liever een tegoedbon heeft.Koop anders een leuk boekje. daar kun je er nou echt nooit genoeg van hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Boekje is inderdaad altijd leuk en voor tien euro kun je misschien zelfs wel meerdere boekjes kopen.
Ik zou ook een boekje doen, laat die douchegel maar achterwege.
Ik kreeg toen van iemand die ik niet zo goed kende een pyjama cadeau. Vond ik wel goed gevonden. Die kan je altijd wel gebruiken en als het niet helemaal je smaak is geeft het niet.

Goede vriendinnen geef ik iets van 15 a 20 euro. Vaak probeer ik iets duurs in de uitverkoop te scoren. Voor collega's verzamelen we allemaal ¤5 en kopen we iets gezamenlijk.

Bonnen was ik trouwens ook blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 11 november 2014 @ 21:02:

Vaak probeer ik iets duurs in de uitverkoop te scoren..Precies; je weet minimaal zes maanden van te voren in welke maand zo'n koter wordt geboren. Wie weinig geld heeft, of zijn geld slim wil besteden moet vooruit denken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.missplotter.nl/babymutsjes.html

Voor 6 Euro heb je iets persoonlijks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven