Puber laat telefoon kapot vallen wat nu ?

04-04-2017 11:40 292 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 12 jarige zoon heeft 3 maanden geleden voor zijn verjaardag een iphone 5 gekregen/gekocht,

hij had aan iedereen geld gevraagd en wij hebben het restant betaald(150)

Nu heeft hij afgelopen weekend zijn telefoon in zijn zak laten zitten met voetbal training en jullie raden het al uit zak gevallen en kapot.

raparatie kost zeker 250 euro, hij heeft nog 100 euro in spaarpot.

mijn man vind het eigen schuld dikke bult spaar maar voor een nieuwe, drama voor een puber maanden geen telefoon.

Ik was toch al van plan een iphone 7 te kopen, heb nu ook nog de iphone 5, nu had ik bedacht dat hij de mijne mag kopen voor 100 euro en ik koop een nieuwe.

Wat vinden jullie ?
Dat zou ik ook kunnen doen. Vind het best redelijk.
Natte tosti..
Als het verder een verantwoordelijke jongen is vind ik dat een mooie oplossing. Als het een wildebras is die nooit op z'n spullen let, ben ik het eens met je man.
Klinkt als een goed idee!
Internagelaktisch
Geef gewoon die telefoon. Dat gemier altijd om geld.
Eens met je man.
Ik zou mijn oude telefoon gewoon aan hem geven, niet verkopen. Maar dat zal wel weer niet opvoedkundig zijn gok ik.
Goeie oplossing. Fijne meevaller voor hem.

Geluk bij een ongeluk!

Niks mis met met een meevallertje, waarom zou dat voor een puber niet gelden?

Hij heeft heus wel begrepen dat het klote is als je nieuwe telefoon stuk valt, en is ook nog eens 100 euro kwijt.

Hoeveel educatieve momentjes wil je man hier uit slepen, in plaats van het gewoon sneu te vinden en te helpen met een oplossing. Zoals je bij elk mens zou doen.
Hij kan de onderdelen ook nog verkopen.
Echt?

Jij was toch al van plan een nieuwe te kopen.

Waarom moet je zoon dan 100 euro betalen?

Omdat jij dan goedkoper uit bent?

Hij zal het niet expres gedaan hebben.

Knieperig.
quote:Yakatani schreef op 04 april 2017 @ 11:43:

Geef gewoon die telefoon. Dat gemier altijd om geld.Oh dit ook nog ja. Helemaal eens.
Knieperig? Je kan niet in de portemonnee kijken van to .
quote:El0ise schreef op 04 april 2017 @ 11:42:

Als het verder een verantwoordelijke jongen is vind ik dat een mooie oplossing. Als het een wildebras is die nooit op z'n spullen let, ben ik het eens met je man.Dit inderdaad.
Als je serieus al van plan was om een nieuwe te kopen dan zou ik de oude aan zoon geven. Gratis dus. Het is je kind. Daar hoefje toch niet aan te verdienen.

Was je nog niet van plan een nieuwe te kopen dan zou ik dat dus ook niet doen.

Dan had je zoon maar beter op moeten letten.
doet de telefoon het helemaal niet meer of is alleen het glas gebarsten? Dat laatste kan hij namelijk prima zelf repareren voor een paar tientjes. (online voor/achterkantje met gereedschap te bestellen en op youtube opzoeken hoe je dat moet doen)

Als de telefoon helemaal kapot is, dan zou ik jouw oplossing ook prima vinden.
quote:-Isa- schreef op 04 april 2017 @ 11:43:

Ik zou mijn oude telefoon gewoon aan hem geven, niet verkopen. Maar dat zal wel weer niet opvoedkundig zijn gok ik.

Wel hoor, dan leert iemand: dat je helpt, aardig voor elkaar bent, geld en spullen niet zo belangrijk zijn en dat iedereen wel eens pech kan hebben maar dat het vaak ook wel weer opgelost wordt.

Prachtig allemaal!
quote:7102 schreef op 04 april 2017 @ 11:45:

Knieperig? Je kan niet in de portemonnee kijken van to .

Ze was toch al van plan een nieuwe te kopen?

Dan zal ze vast geld genoeg hebben.
Wat is iedereen hier makkelijk zeg. Het ligt natuurlijk wel aan het karakter van je zoon. Als het een wildebras is die vaker onvoorzichtig is, dan vind ik t volstrekt logisch dat hij niet zomaar een nieuwe telefoon krijgt. Hij koopt een telefoon voor een bedrag waarvan hele gezinnen meer dan 1 maand kunnen eten. En binnen drie maanden issie al kapot. Hij had toch verdorie kunnen bedenken dat voetballen met zo'n dure telefoon op zak niet handig is? Als hij dat niet kan bedenken, dan zou hij nog niet zo'n dure telefoon moeten hebben.
quote:-Isa- schreef op 04 april 2017 @ 11:43:

Ik zou mijn oude telefoon gewoon aan hem geven, niet verkopen. Maar dat zal wel weer niet opvoedkundig zijn gok ik.Ik vind het opvoedkundig veel fouter om je kind te leren dat je zelfs aan familie moet verdienen. Niet alles draait om geld.
Alsof wij als volwassenen nooit onze telefoon kapot laten vallen ?

Hij heeft al gespaard en zijn eigen geld bijgelegd voor de telefoon die hij nu heeft dus hij voelt zich er zelf ook waarschijnlijk klote om dat die nu kapot is.

En daarbij, hij mag die van jou kopen, maar wat gebeurd er dan met de kapotte telefoon?
Ik zal het leermoment wel weer niet begrijpen..... Iets kapot laten vallen is voor degene die het overkomt het meest vervelend. Zelfs ook ervaring met kapotte telefoon, daar ben je wel sneu van. Je oplossing is toch super? Ik vind het sws niet fijn als de kinderen hier zonder mobiel weggaan, als was het maar voor de (schijn)veiligheid.
quote:welcomehome schreef op 04 april 2017 @ 11:49:

Alsof wij als volwassenen nooit onze telefoon kapot laten vallen ?

Ik heb hem nog nooit kapot laten vallen.
Nog een aanpassing aan mijn bericht: Als hij akkoord gaat met het betalen van de 100e zou ik het misschien toch in z'n spaarpot laten zitten. Of wellicht kan hij wat extra klusjes doen voor de telefoon i.p.v. betalen. Hij heeft vast z'n lesje geleerd.
quote:karin12345 schreef op 04 april 2017 @ 11:47:

[...]

Ze was toch al van plan een nieuwe te kopen?

Dan zal ze vast geld genoeg hebben.Misschien bij een nieuw abbo?
quote:7102 schreef op 04 april 2017 @ 11:50:

[...]

Ik heb hem nog nooit kapot laten vallefn.Oh, bedankt dan weten we dat dat voor de hele wereld geldt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven