Puber laat telefoon kapot vallen wat nu ?
dinsdag 4 april 2017 om 11:40
Mijn 12 jarige zoon heeft 3 maanden geleden voor zijn verjaardag een iphone 5 gekregen/gekocht,
hij had aan iedereen geld gevraagd en wij hebben het restant betaald(150)
Nu heeft hij afgelopen weekend zijn telefoon in zijn zak laten zitten met voetbal training en jullie raden het al uit zak gevallen en kapot.
raparatie kost zeker 250 euro, hij heeft nog 100 euro in spaarpot.
mijn man vind het eigen schuld dikke bult spaar maar voor een nieuwe, drama voor een puber maanden geen telefoon.
Ik was toch al van plan een iphone 7 te kopen, heb nu ook nog de iphone 5, nu had ik bedacht dat hij de mijne mag kopen voor 100 euro en ik koop een nieuwe.
Wat vinden jullie ?
hij had aan iedereen geld gevraagd en wij hebben het restant betaald(150)
Nu heeft hij afgelopen weekend zijn telefoon in zijn zak laten zitten met voetbal training en jullie raden het al uit zak gevallen en kapot.
raparatie kost zeker 250 euro, hij heeft nog 100 euro in spaarpot.
mijn man vind het eigen schuld dikke bult spaar maar voor een nieuwe, drama voor een puber maanden geen telefoon.
Ik was toch al van plan een iphone 7 te kopen, heb nu ook nog de iphone 5, nu had ik bedacht dat hij de mijne mag kopen voor 100 euro en ik koop een nieuwe.
Wat vinden jullie ?

dinsdag 4 april 2017 om 11:44
Goeie oplossing. Fijne meevaller voor hem.
Geluk bij een ongeluk!
Niks mis met met een meevallertje, waarom zou dat voor een puber niet gelden?
Hij heeft heus wel begrepen dat het klote is als je nieuwe telefoon stuk valt, en is ook nog eens 100 euro kwijt.
Hoeveel educatieve momentjes wil je man hier uit slepen, in plaats van het gewoon sneu te vinden en te helpen met een oplossing. Zoals je bij elk mens zou doen.
Geluk bij een ongeluk!
Niks mis met met een meevallertje, waarom zou dat voor een puber niet gelden?
Hij heeft heus wel begrepen dat het klote is als je nieuwe telefoon stuk valt, en is ook nog eens 100 euro kwijt.
Hoeveel educatieve momentjes wil je man hier uit slepen, in plaats van het gewoon sneu te vinden en te helpen met een oplossing. Zoals je bij elk mens zou doen.

dinsdag 4 april 2017 om 11:46
doet de telefoon het helemaal niet meer of is alleen het glas gebarsten? Dat laatste kan hij namelijk prima zelf repareren voor een paar tientjes. (online voor/achterkantje met gereedschap te bestellen en op youtube opzoeken hoe je dat moet doen)
Als de telefoon helemaal kapot is, dan zou ik jouw oplossing ook prima vinden.
Als de telefoon helemaal kapot is, dan zou ik jouw oplossing ook prima vinden.
quote:-Isa- schreef op 04 april 2017 @ 11:43:
Ik zou mijn oude telefoon gewoon aan hem geven, niet verkopen. Maar dat zal wel weer niet opvoedkundig zijn gok ik.
Wel hoor, dan leert iemand: dat je helpt, aardig voor elkaar bent, geld en spullen niet zo belangrijk zijn en dat iedereen wel eens pech kan hebben maar dat het vaak ook wel weer opgelost wordt.
Prachtig allemaal!
Ik zou mijn oude telefoon gewoon aan hem geven, niet verkopen. Maar dat zal wel weer niet opvoedkundig zijn gok ik.
Wel hoor, dan leert iemand: dat je helpt, aardig voor elkaar bent, geld en spullen niet zo belangrijk zijn en dat iedereen wel eens pech kan hebben maar dat het vaak ook wel weer opgelost wordt.
Prachtig allemaal!

dinsdag 4 april 2017 om 11:48
Wat is iedereen hier makkelijk zeg. Het ligt natuurlijk wel aan het karakter van je zoon. Als het een wildebras is die vaker onvoorzichtig is, dan vind ik t volstrekt logisch dat hij niet zomaar een nieuwe telefoon krijgt. Hij koopt een telefoon voor een bedrag waarvan hele gezinnen meer dan 1 maand kunnen eten. En binnen drie maanden issie al kapot. Hij had toch verdorie kunnen bedenken dat voetballen met zo'n dure telefoon op zak niet handig is? Als hij dat niet kan bedenken, dan zou hij nog niet zo'n dure telefoon moeten hebben.
dinsdag 4 april 2017 om 11:49
dinsdag 4 april 2017 om 11:49
Alsof wij als volwassenen nooit onze telefoon kapot laten vallen ?
Hij heeft al gespaard en zijn eigen geld bijgelegd voor de telefoon die hij nu heeft dus hij voelt zich er zelf ook waarschijnlijk klote om dat die nu kapot is.
En daarbij, hij mag die van jou kopen, maar wat gebeurd er dan met de kapotte telefoon?
Hij heeft al gespaard en zijn eigen geld bijgelegd voor de telefoon die hij nu heeft dus hij voelt zich er zelf ook waarschijnlijk klote om dat die nu kapot is.
En daarbij, hij mag die van jou kopen, maar wat gebeurd er dan met de kapotte telefoon?
dinsdag 4 april 2017 om 11:50
Ik zal het leermoment wel weer niet begrijpen..... Iets kapot laten vallen is voor degene die het overkomt het meest vervelend. Zelfs ook ervaring met kapotte telefoon, daar ben je wel sneu van. Je oplossing is toch super? Ik vind het sws niet fijn als de kinderen hier zonder mobiel weggaan, als was het maar voor de (schijn)veiligheid.
dinsdag 4 april 2017 om 11:51