Puber(ella)stoomafblaastopic 2

10-04-2017 15:02 581 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is, maar de aardige kanten van je puber delen is ook niet verboden.



Deel 1
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Happy new topic mensen!



Onze puberella is net voor de vierde keer gezakt voor haar rijexamen, domme pech dus heel sneu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor eventuele nieuwkomers, jullie zijn van harte welkom om mee te schrijven.



De OP is voor het grootste deel overgenomen van deel 1. Niet oordelen is een vaste regel maar ongevraagde adviezen mogen heus wel als je ervaren hebt dat iets werkt. Of juist niet, dan weten we wat we kunnen overslaan. En we blazen niet alleen stoom af maar delen ook de mooie momenten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei. Dat is een dure hobby Uil, dus inderdaad heel sneu.



Lon is afgelopen week 17 geworden en die lonkt ook al naar de auto.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooowww da's balen blauwuiltje! En inderdaad dure hobby!



Hier is de proefwerkweek inmiddels afgesloten. Resultaat: bedroevend slecht .

Gelukkig gemiddeld nog wel overal voldoendes, laagste is een 6.1 geloof ik, maar toch. Alles is gezakt. Zo jammer. Maar goed, tis geweest dus nu klaar. Ik kan alleen maar hópen dat kind de laatste periode echt zijn stinkende best gaat doen om alles weer omhoog te halen.
tja ze heeft een flinke bijbaan en goed gespaard. Ze kan het ook echt maar keer op keer domme pech. Echt sneu maar ja stoppen is nog veel duurder.
Happy new topic!



Dochter hier heeft vorige week theorie voor rijbewijs in een keer gehaald!

quote:Ceylon schreef op 10 april 2017 @ 15:11:

Oei. Dat is een dure hobby Uil, dus inderdaad heel sneu.



Lon is afgelopen week 17 geworden en die lonkt ook al naar de auto.

Zoon van 17 ook. Hij mag van ons tegen de zomer beginnen. Dan kan hij tegen zijn 18e afrijden en dan hoeven we dus niet mee. Want dat zie ik dus niet zitten dat we er dan naast gaan moeten zitten. Voordeel van het hebben van een rijbewijs is dat je zelfstandig op pad kunt.

Stel bij haalt het eerder, gaan we echt wel een keer samen op pad hoor. Maar geen jaar lang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijne is nog geen puber (ze is 5 weken) maar ik vind het altijd zo leuk of boeiend om jullie posts te lezen...



Wat balen Blauwuiltje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees ook weer mee!
Ik heb geen kinderen, maar heb het vorige deel van dit topic helemaal meegelezen, dus dat wil ik graag weer doen.
Wat leuk al die meelezers!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog een meelezer!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:sssssst schreef op 10 april 2017 @ 15:32:

[...]



Zoon van 17 ook. Hij mag van ons tegen de zomer beginnen. Dan kan hij tegen zijn 18e afrijden en dan hoeven we dus niet mee. Want dat zie ik dus niet zitten dat we er dan naast gaan moeten zitten. Voordeel van het hebben van een rijbewijs is dat je zelfstandig op pad kunt.

Stel bij haalt het eerder, gaan we echt wel een keer samen op pad hoor. Maar geen jaar lang.Voor die ene keer mee moet er dan nog wel een pas aangevraagd en betaald worden, rond de 30 euro dacht ik. Het is te doen maar voor een of twee keer wordt het dan toch een duur ritje..
quote:ambra schreef op 10 april 2017 @ 16:13:

[...]

Voor die ene keer mee moet er dan nog wel een pas aangevraagd en betaald worden, rond de 30 euro dacht ik. Het is te doen maar voor een of twee keer wordt het dan toch een duur ritje..Dat mag zoon dan zelf kiezen en betalen
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:sssssst schreef op 10 april 2017 @ 16:15:

[...]



Dat mag zoon dan zelf kiezen en betalen



Ja, dat is waar. De begeleiders moeten het wel zelf aanvragen.

Mijn dochter was net 10 dagen 17 jaar toen ze haar rijbewijs haalde. Dat was nog de moeite.
Leuk ik lees mee en schrijf misschien mee. Puberrella is 13, over het algemeen een hele lieve puber. Dus weinig afschrikwekkende verhalen.

Vanochtend haar kamer maar eens een grote beurt geven, daar is het soms een vuilnisbelt maar dat hoort bij puberkamefs
Tip: eerst sparen en een flinke bijbaan ( als student dan hè) want het kan tegenzitten blijkt maar weer.....
Ik lees ook altijd mee

Ik heb zelf geen kinderen (ben zelf pas 22 )

Maar ik herken wel wat dingen van mijzelf en siblings
Hier is de vakantie begonnen (4 kinderen thuis) en man zit deze week ver weg voor zijn werk (Grrrr, hij wel).



Ik moet bekennen dat ik de dagen wel een beetje aftel. Nadeel is ook dat ze tegenwoordig zo laat naar bed gaan en ook 's avonds laat van alles van mij moeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een puber (die zichzelf stiekem geen puber meer vindt: 19 jaar!!) die meeleest, de meeste posts zijn zo herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nog een fanatieke meelezer. Zoonlief is op zich een schatje, huiswerk maken doet hij trouw (zover wij merken), plannen en leren lijkt hij ook goed te doen maar de punten zijn dramatisch. Straks weer een stevig gesprek aangaan omdat het lijkt dat hij door laks gedrag weer meerdere onvoldoendes heeft....
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lisbeth schreef op 10 april 2017 @ 16:21:

Leuk ik lees mee en schrijf misschien mee. Puberrella is 13, over het algemeen een hele lieve puber. Dus weinig afschrikwekkende verhalen.

Vanochtend haar kamer maar eens een grote beurt geven, daar is het soms een vuilnisbelt maar dat hoort bij puberkamefsNee hoor, mijn puber houdt zijn kamer altijd heel netjes. Ik bedoel, hoeveel rommel kun je überhaupt maken als alleen maar achter je computer zit?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Hier nog een meelezer. Een aantal van jullie kunnen echt leuk schrijven!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven