Log nu in om te reageren
  1. Ik krijg net de volgende appjes:
    M: "weet je wat, bekijk het maar."
    M:"ik zie zelf wel hoe ik thuis kom. "

Omdat ik haar en de zware tas niet op wil halen op het treinstation waar ze nu staat, ongeveer een half uur rijden van waar we wonen. Laat ik daar nu een goede reden voor hebben. Om 12 uur begint de crematie van de vader van een goede vriend waar ik voor uitgenodigd ben.

Lieverd je bent 18. Hardstikke goed dat je eigen initiatief toont en je eigen problemen oplost. Ik ben trots op je.

Ik heb natuurlijk niet gereageerd op de appjes..

Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
  2. Mooi hè, dat invoelend vermogen van die pubers ;-)
  3. Des avondsch:
    "Mam, wil je morgenochtend broodjes maken?"
    "Tuurlijk schatje!"

Des ochtendsch:
    "JA HOE KAN IK NOU WETEN DAT HET TE LAAT IS IS NIET MIJN SCHULD DAT IK ER DRIE KWARTIER OVER DOE OM ME AAN TE KLEDEN NEE IK HOEF GEEN BROOD GEEN TIJD VOOR DOEI!"

Des middagsch:
    "Zijn er nog broodjes, mammie?"
  4. X-D

En ineens is die tijd gekomen dat je kind naar een feestje is en je moet (wil) wachten tot ie thuis is. Het is vlakbij, maar alleen naar huis laten fietsen vinden we nog maar niets voor een brugpieper. Andere genodigden moeten net de andere kant op, dus ze kunnen niet samen fietsen. Dus wachten we braaf tot de eindtijd van 23.30-24.00 uur en gaan we (man dus) kindlief ophalen. Terwijl wij de ogen niet open kunnen houden en eigenlijk het liefst zometeen naar bed willen.
    Zucht. Dan weet je dat je oud wordt hihihi :hihi:
  5. :rofl:

De volgende stap is dat ze zo lang (willen) wegblijven dat je gewoon naar bed gaat en je wekker zet.
    Welkom bij de club.

*zegt zij die een dochter heeft die gelukkig niet van stappen houdt*

Overigens is dat precies de reden waarom ik doorgaans ´doe maar niet´ zeg als mensen met 40 jaar nog een baby willen. Die baby, dat kan prima. Maar dit soort avonden/nachten heb je dan als je halverwege de 50 bent. Mij niet gezien.
    Ceylon wijzigde dit bericht op 23-04-2017 07:47 met 36%

Vanwege de praaivesie staat mijn handtekening op de achterkant van deze bijdrage.
  6. Hier waren ze allebei weg gisteren avond. Eentje voor een verjaardag, de ander voor een project. En ze hadden allebei een auto nodig. :)

Dus de auto van opa die toch met vakantie is opgehaald, onze eigen auto en poef, we hadden de avond voor ons zelf.

Maar als ze dan een appje sturen dat ze onderweg zijn naar huis ben ik stiekem wel erg blij.

Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
  7. Oja, dan krijg je straks dat je zelf weg wil en de kids de auto('s) al mee hebben. Sta je dan met je goeie gedrag :-].

Verrassing hier was wel dat kind ineens tot 9.15 uur heeft geslapen! Is nog nooit gebeurd!
    Zelfs in vakanties, waar het toch wel vaak 22.00-22.30 uur (in de zomer dan) is als ze naar bed gaan, zijn de kids hier toch altijd vroeg wakker (7.00-7.30 uur). En nu ineens zolang geslapen. Ik zou bijna zeggen dat ie iedere avond dan maar zo laat naar bed moet gaan als ie dan tenminste uitslaapt, maar dat trekt moeders niet X-D
  8. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder

9. Een goede agenda bij houden helpt. En allemaal van te voren aangeven wanneer je de auto nodig hebt. Ze regelen zelf Iets anders als de auto al besproken is. Of ze lenen die van opa, of ze rijden met iemand mee. Door de week moet ik elke dag werken. Dan mogen ze hem ook gebruiken zolang ik maar van en naar mijn werk kan komen. Weg brengen dus. En voor de rest hebben ze een OVkaart.

10. quote:
    Sleutelbos schreef op 23 april 2017 @ 12:15:
    Een goede agenda bij houden helpt. En allemaal van te voren aangeven wanneer je de auto nodig hebt. Ze regelen zelf Iets anders als de auto al besproken is. Of ze lenen die van opa, of ze rijden met iemand mee. Door de week moet ik elke dag werken. Dan mogen ze hem ook gebruiken zolang ik maar van en naar mijn werk kan komen. Weg brengen dus. En voor de rest hebben ze een OVkaart.
    Hier hebben ze éérst een ov kaart. Dat is altijd de eerste mogelijkheid, zeker het kind dat studenten-ov heeft. Lukt het dan niet dan kunnen ze misschien de auto lenen. Nog geen rijbewijzen hier, maar twee kinderen met rijles. Man en ik hebben beiden auto nodig voor werk, dus alleen in de avond en in het weekend kunnen ze die straks lenen.

Ik denk dat het zicht op deze kwestie nogal wordt vertroebeld door de stoom uit je eigen oren.
  11. quote:
    mamaonbekend schreef op 23 april 2017 @ 11:05:
    Oja, dan krijg je straks dat je zelf weg wil en de kids de auto('s) al mee hebben. Sta je dan met je goeie gedrag :-].

Verrassing hier was wel dat kind ineens tot 9.15 uur heeft geslapen! Is nog nooit gebeurd!
    Zelfs in vakanties, waar het toch wel vaak 22.00-22.30 uur (in de zomer dan) is als ze naar bed gaan, zijn de kids hier toch altijd vroeg wakker (7.00-7.30 uur). En nu ineens zolang geslapen. Ik zou bijna zeggen dat ie iedere avond dan maar zo laat naar bed moet gaan als ie dan tenminste uitslaapt, maar dat trekt moeders niet X-D
    Oh, dat hoefde ik vroeger thuis niet te doen. Moest het altijd vragen en eventueel overleggen. Moeder had zelf de eerste rechten op het gebruik van haar auto. En zo gaat het straks hier ook.

Ik denk dat het zicht op deze kwestie nogal wordt vertroebeld door de stoom uit je eigen oren.
  12. Uiteraard!
    Maar toch, het lijkt me zo'n gek gezicht, om mijn kind óóit in onze auto te zien wegrijden. Het blijft mijn kínd tenslotte X-D. Maar ow, ook weer zo'n momentje van ultieme *trots* lijkt me zo.

Soms zou ik zo graag eens in de toekomst willen kijken, zo'n 10-15 jaar later. Wat doen ze, welk vak hebben ze uiteindelijk gekozen, is er een vriendinnetje, waar wonen ze etc. Kan er me er nog maar weinig bij voorstellen allemaal. En ook nu al weten dat het zo snel gaat allemaal.
  13. Echt niet dat mijn dochter in één van onze auto´s rijdt. Ik ben begonnen met een barrel en dat kan zij ook doen. Of ze koopt wat beters, mij om het even. Ik wil nog wel meebetalen aan het rijbewijs maar daarna is wel of niet rijden haar eigen zaak. Mijn moeder heeft een vriendin wiens dochter de auto neemt en mams kan fietsen. Geen haar op mijn hoofd.

Vanwege de praaivesie staat mijn handtekening op de achterkant van deze bijdrage.
  14. quote:
    Ceylon schreef op 24 april 2017 @ 15:01:
    Echt niet dat mijn dochter in één van onze auto´s rijdt. Ik ben begonnen met een barrel en dat kan zij ook doen. Of ze koopt wat beters, mij om het even. Ik wil nog wel meebetalen aan het rijbewijs maar daarna is wel of niet rijden haar eigen zaak. Mijn moeder heeft een vriendin wiens dochter de auto neemt en mams kan fietsen. Geen haar op mijn hoofd.
    Mijn auto staat hier vaak vier dagen per week ongebruikt voor de deur. Van mij mogen ze die dan in overleg prima gebruiken. Als ik hem niet nodig heb, waarom moet dat ding dan stilstaan?

15. Hier speelt het autoprobleem niet later. Wij wonen in Amsterdam en hebben geeneens een auto. En ik zelfs geen rijbewijs. Mijn ouders waren en zijn altijd heel makkelijk geweest met het uitlenen van de auto zodra iemand (neef, nicht, mijn vriend) een rijbewijs had. Ik weet nog wel een keer dat we de auto hadden geleend, en toen moest ik m'n vader bellen: "Pap, we zijn aangereden door een vuilniswagen, wij zijn niet gewond, maar er is flinke schade aan de auto." Toen was het even stil aan de andere kant van de lijn. Daarna zei vader: "Ok, dat heb ik gehoord. Maar nu even iets heel anders: hoe vond je de soep die ik gisteren gemaakt had?" Ze hechten totaal niet aan die auto's, maar eerlijk gezegd heeft me dat wel altijd een beetje verbaasd.

Maar waarschijnlijk gaat het jullie ook om de 'gemakzucht'? Waarom met de auto als je ook fietsen kan? Dat zou ik wel een beetje hebben denk ik.
  16. Ligt ook een beetje aan hoe ze er mee om gaan. Netjes weer afdanken bv, geen troepjes er in laten. En wat je kunt fietsen ga je gewoon fietsen hoor.
  17. quote:
    Nelladella1 schreef op 24 april 2017 @ 17:37:
    Hier speelt het autoprobleem niet later. Wij wonen in Amsterdam en hebben geeneens een auto. En ik zelfs geen rijbewijs. Mijn ouders waren en zijn altijd heel makkelijk geweest met het uitlenen van de auto zodra iemand (neef, nicht, mijn vriend) een rijbewijs had. Ik weet nog wel een keer dat we de auto hadden geleend, en toen moest ik m'n vader bellen: "Pap, we zijn aangereden door een vuilniswagen, wij zijn niet gewond, maar er is flinke schade aan de auto." Toen was het even stil aan de andere kant van de lijn. Daarna zei vader: "Ok, dat heb ik gehoord. Maar nu even iets heel anders: hoe vond je de soep die ik gisteren gemaakt had?" Ze hechten totaal niet aan die auto's, maar eerlijk gezegd heeft me dat wel altijd een beetje verbaasd.

Maar waarschijnlijk gaat het jullie ook om de 'gemakzucht'? Waarom met de auto als je ook fietsen kan? Dat zou ik wel een beetje hebben denk ik.
    Tja, wat is gemakszucht. Dochter heeft een baantje. Half uur met de bus, meer dan drie kwartier fietsen. Bus gaat elk half uur. Maar zaterdag na 19.00 uur nog maar eens per uur. Ik zie haar graag met de auto gaan, dan is ze binnen 20 minuten thuis. Grootste deel is autoweg waar je 80 mag. Uitwedstrijden van sport, hoe fijn is dat als je zelf niet meer mee hoeft maar gewoon de sleutels kunt afgeven?

18. quote:
    blauwuiltje schreef op 24 april 2017 @ 17:47:
    Ligt ook een beetje aan hoe ze er mee om gaan. Netjes weer afdanken bv, geen troepjes er in laten. En wat je kunt fietsen ga je gewoon fietsen hoor.
    Dat denk ik ook, maar soms zullen ze best de auto mogen in het begin. Effe oefenen. Met de auto naar de training. Starten, wegrijden, drie rotondes, parkeren. En terug vice versa.

19. quote:
    Nelladella1 schreef op 24 april 2017 @ 17:37:
    Hier speelt het autoprobleem niet later. Wij wonen in Amsterdam en hebben geeneens een auto. En ik zelfs geen rijbewijs. Mijn ouders waren en zijn altijd heel makkelijk geweest met het uitlenen van de auto zodra iemand (neef, nicht, mijn vriend) een rijbewijs had. Ik weet nog wel een keer dat we de auto hadden geleend, en toen moest ik m'n vader bellen: "Pap, we zijn aangereden door een vuilniswagen, wij zijn niet gewond, maar er is flinke schade aan de auto." Toen was het even stil aan de andere kant van de lijn. Daarna zei vader: "Ok, dat heb ik gehoord. Maar nu even iets heel anders: hoe vond je de soep die ik gisteren gemaakt had?" Ze hechten totaal niet aan die auto's, maar eerlijk gezegd heeft me dat wel altijd een beetje verbaasd.

Ik vind dat een auto is bedoeld om mijn leven aangenamer te maken, niet om te laten zien hoe geweldig ik ben. Ik koop geen nieuwe auto´s en ik kan heel goed rijden met een kras of deuk. Het is maar blik. Duur blik, maar toch. Zou ik in Amsterdam wonen had ik ook geen auto, daar is het ov zo goed geregeld dat een auto weinig toevoegt. Maar wij wonen niet in Amsterdam ;-) .

20. quote:
    Ceylon schreef op 24 april 2017 @ 18:12:
    [...]
    Ik vind dat een auto is bedoeld om mijn leven aangenamer te maken, niet om te laten zien hoe geweldig ik ben. Ik koop geen nieuwe auto´s en ik kan heel goed rijden met een kras of deuk. Het is maar blik. Duur blik, maar toch. Zou ik in Amsterdam wonen had ik ook geen auto, daar is het ov zo goed geregeld dat een auto weinig toevoegt. Maar wij wonen niet in Amsterdam ;-) .
    Wij wonen in de Randstad in een dorpje met een NS-station. Prima OV als je naar noord wilt of naar zuid. Naar west niet maar daar hoef ik zelden heen. Strand! Maar naar oost is een drama. Ten oosten van ons is in mijn vakgebied de meeste werkgelegenheid. Lastig maar waar, dus voor mij is die auto ook onontbeerlijk.

21. AfTanken...niet afdanken ????
  22. Onze kinderen zijn dan nog wel geen pubers maar toch.
    We waren een tijdje terug op een feestje bij mijn zus thuis, om de sfeer te verhogen heeft ze muziek opgezet, toen kwam het nummervan Earth Wind and Fire Boogie wonderland voorbij, mijn zus en ik hebben leuke herrineringen aan dit nummer waardoor wij spontaan begonnen te dansen, binnen no time stond de woonkamer met dansende 40 plussers, we hebben onze oude dansmoves van stal gehaald en het was leuk, helaas hebben wd ons niet gerealiseerd dat we kinderen hebben die zich blijkbaar schamen voor hun dansende ouders, en dat hebben ze ons ook echt duidelijk gemaakt, ze hebben ons ook dringend verzocht om nooit meer disco te dansen op een feestje, doen we dat wel dan gaan ze op zoek naar andere ouders.
    Dit was voor mij een serieus oeps-ik-word-oud- momentje,

Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
  23. Wij hebben strikte orders niet te dansen noch te zingen in hun bij zijn :rofl:
  24. Ik had in de auto 100% NL opstaan terwijl ik met Lon onderweg was. Komt ´de bom´ van Doe Maar voorbij. De veertigers onder ons kennen dat nummer vast van buiten. Ik dus ook.

Dochterlief zat zich dood te schamen.

Ons is verzocht om vooral normaal te doen. Liefst onzichtbaar ;-) .

25. Haha, hier verbaast het me dat zoon zich nog altijd totaal niet schaamt voor ons. Echt geen spoortje daarvan. Volgens mij had dat al lang gemoeten, of komt dat later? Zoon is wel uitermate zelfverzekerd, misschien dat het hier mee gaat vallen? Of is dat ijdele hoop?

Hier vakantie. En ik zie nu weer wat een leuke jongen zoon is. Vrolijk, lief, gezellig, vanochtend is hij vroeg opgestaan om voor ons een gezellig ontbijt te maken inclusief roerei en zelfgemaakte smoothie. PLUS de keuken opgeruimd. De strijd gaat hier eigenlijk altijd over school en huiswerk.
  26. quote:
    Ceylon schreef op 24 april 2017 @ 20:10:
    Ik had in de auto 100% NL opstaan terwijl ik met Lon onderweg was. Komt ´de bom´ van Doe Maar voorbij. De veertigers onder ons kennen dat nummer vast van buiten. Ik dus ook.

Dochterlief zat zich dood te schamen.

Ons is verzocht om vooral normaal te doen. Liefst onzichtbaar ;-) .

Dochter: Doe Maar? Leuk! En zingt vrolijk mee voor zover ze de tekst kent.

Ze staat wel eens heel droog hoofdschuddend 'doe maar niet'. Maar schamen niet echt.