Rompers in maat 110 of groter, waar?

18-08-2008 14:04 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wie o wie kan mij vertellen waar ik rompers vind (liefst mouwloos) in maatje 110 of groter? Hema, zeeman, Wibra, H&M, C&A allemaal tot maat 104 en groter niet. Online Wehkamp, Neckermann, SimplyColors, rainbowbabies: allemaal tot 104. Waar zijn ze wel verkrijgbaar in grotere maten?



Alvast bedankt!
Gewoon ondergoed over de luier heen? Ik denk niet dat je zulke grote rompers gaat vinden...
Ik vraag me ook af waarom rompers. Maat 110, hoe oud is je kind dan? Toch zeker wel drie, dan lijken rompers me helemaal niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ondergoed heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. Door het kruipen en schuiven (Max loopt nog niet) verschuift ook de luier. Vandaar dus op zoek naar grotere rompers.
Alle reacties Link kopieren
Tijger, Max is anderhalf en een tikkie aan de enorme kant voor zijn leeftijd. Ruim een meter lang, ruim 16 kilo, schoenmaat 25 en kledingmaat 98/104.
Jeetje Fluzzy, dat zal moeilijk worden denk ik hoor. Bij alle winkels die ik ken gaan de rompers tot 104.. En dan noem ik een Hans Textiel, Zeeman, Wibra, Hema.. Ben je al bij de Action geweest, die verkopen ook nog wel eens rompers, mss dat die ze hebben?

En anders he, heel gek mss, maar als je nu eens op marktplaats kijkt, daar staan heel veel sites op met baby born kleding, zelf gemaakt, en als je daar nu eens een mailtje heen doet? Als ze zulke kleine rompers kunnen maken moet dat toch ook lukken voor maatje 110? Mss dat een duidelijke begeleidende mail je nog wel ver kan helpen.

Wens je iig veel succes!
Een tikkie??? Een kleine reus heb je.

Ik heb voor je gegoogled: www.senso-care.nl, bij beddengoed en onderkleding. Maar die zijn erg duur, bijna 10 euro per stuk.
Alle reacties Link kopieren
8-O



Sterkte, dat belooft nog wat! :) Ben het overigens met de andere posters eens: rompers maat 110 zullen moeilijk of misschien wel helemaal niet te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maroon, tnx voor de tip.



Tijger, ik ben niet anders gewend met mijn reus. Heel erg bedankt voor de link, daar kan ik iets mee. En ja duur zijn ze wel, maar beter dan lekkende luiers door verschuivingen.
Alle reacties Link kopieren
Ohje, echt? Da's een reus voor zijn leeftijd. Dochter is net zo groot en drie jaar en wordt door anderen al voor ouder en groter aangezien dan gemiddeld...

Dochter is pas net drie maanden ofzo zindelijk en toen wilde ik ook nog grote rompers aanschaffen (wist niet dat zindelijkheid er zo snel aan zat te komen). Maar ik kon nergens grotere maten vinden en het leek wel op te houden bij 98/104. Nu was die maat voor haar nog genoeg, maar maakte me beetje zorgen over die tijd erna. Nou, dat was dus niet nodig gelukkig.



Het enige dat ik kan bedenken is het te zoeken in de medische hoek. Ik kan me voorstellen dat zorgcentra nog wel aangepastere kledij hebben voor hun jonge clienten. Denk aan verstandelijk gehandicapten die incontinent zijn ofzo. Maar dan moet je wel contact opnemen met dat soort centra. Misschien dat thusizorg info heeft daarover. Maar daar houdt mijn creativiteit echt op, behalve bij het zelf maken dan.
Alle reacties Link kopieren
We lopen tegen meer dingen aan. De gemiddelde buggy gaat tot ongeveer 15 kilo kind. Tja, dat is hij dus al ruimschoots. Zitjes in winkelwagentjes gaan tot 15 kilo. Hij groeit uit zijn ledikantje, maar aan een groot bed is hij nog niet toe. Enz.
Alle reacties Link kopieren
Wordt er wel verwacht dat zijn groei een beetje gaat stabiliseren en/of rechttrekken of gaat hij in alles echt fors groot worden? Want dan hou je dit 'probleem' ook echt voor de komende jaren! In dat geval zou ik kijken of er uberhaupt een forum oid bestaat voor erg grote kinderen/mensen. Want daar kennen ze vast wel een hoop tips voor je en hoef je het wiel niet op alles zelf uit te vinden.

Heeft zijn groeicurve bijvoorbeeld een bepaalde naam? Net als je bijvoorbeeld het woord dwerggroei hebt voor kleine mensen.
Jee Fluzzy, dan loop je idd tegen nogal wat dingen aan zeg! Zal straks voor je zoontje zelf ook niet makkelijk zijn, hij zal geheid ouder geschat worden dan ie is, en daarbij zal men dan natuurlijk hogere verwachtingen van hem hebben, omdat ze denken dat ie ouder is. Wat vervelend allemaal. Ik heb wel eens extra grote buggy's gezien, is dat geen optie? Of is dat alleen op aanvraag via een soort thuiszorg ofzo? En dan idd een bedje? Mss straks een eenpersoonsbed met spijlen aan de zijkant en achterkant? En dan het bedje omgekeerd tegen de muur? Dus met de open kant tegen de muur, zodat de dichte kant de kamer instaat, kan hij er iig niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Hij loopt in het Sophia kinderziekenhuis vanwege een schedelafwijking. Daar onderzoeken ze ook zijn groei. Extreem groot in combinatie met een schdelafwijking zou op een of ander syndroom kunnen wijzen. Door de schedelafwijking ontwikkelt hij ook nog eens langzamer dan de rest, dus gaat langzamerhand achter lopen. Hij praat nauwelijks, loopt nog niet (ik draag en til hem dus nog heel erg veel) en is `jong` voor zijn leeftijd. Ik zal eens gaan zoeken naar een forum voor grote kinderen. Dar was ik eigenlijk nog niet opgekomen. Een naam heeft het niet geloof ik. Hij is gewoon errug groot. Op het cb heb je twee van die groene lijnen en daartussen is het ook groen en dan zit hij boven de bovenste lijn in het witte gedeelte.



Overigens is zijn zusje nu 7 maanden, tien kilo, rond de 72-74 cm en heeft een grote maat 74 of maat 80. Ook niet echt klein.
Alle reacties Link kopieren
hebben we geprobeerd met dat bed, maar hij klimt als de beste en stond er dus meteen naast. Grotere buggys is inderdaad via een organisatie voor gehandicapte kinderen en anders megaduur. Misschien dat hij op basis van de onderzoeken in het Sophia straks wel in aanmerking komt voor dit soort zaken.
Alle reacties Link kopieren
Fluf: ik kon me je topic over de autostoel nog herinneren dus wist wel dat het over max ging. Is het nog gelukt met de autostoel? Rompers groter dan 110 heb ik me ook blauw naar gezocht, zelfde reden als intiem maar helaas geen tip hier.



Is er trouwens al een handrontgenfoto genomen van max om te kijken hoe de groei doorzet?
Alle reacties Link kopieren
Fluffy, heb niet alles gelezen dus misschien mosterd. Maar als je iemand in je buurt hebt die handig is met de naaimachine: mijn moeder heeft bij een rompertje ooit eens een stuk tussengezet. Gewoon doorgeknipt en een reep katoen aangenaaid. Was dat rompertje zomaar 10 cm langer. Natuurlijk moet je wel heel goed opletten geen dikke naden te naaien. Het best is dan wellicht de naadjes op de plek waar de luier zit te doen. Mijn moeder had het in het midden gedaan maar heel zachte naden genaaid, dus dat was geen probleem.

Het was overigens gewoon een probeersel van haar, de grootste maat rompers van de Hema bleken toch net voldoende groot voor mijn zoon voor hij zindelijk werd.

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
fluffychuzzle schreef op 18 augustus 2008 @ 14:12:

Tijger, Max is anderhalf en een tikkie aan de enorme kant voor zijn leeftijd. Ruim een meter lang, ruim 16 kilo, schoenmaat 25 en kledingmaat 98/104.




hahaha, tikkie aan de grote kant X-D



wat een reus joh !



( terror is dus net 2, 83 cm en 11 kg ;-) )



Maar zulke grote rompers heb ik nog nooit gezien, sorry
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
oh, ik zit verder te lezen, en lees dat jullie bezig zijn met onderzoeken.

Ik wil je niet beledigen met mijn vorige post, sorry als ik dat wel deed. (f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Zwieber, ja we hebben een autostoel gevonden. Eentje van 18 tot 35 kilo maar met vijfpuntsgordel. Handfoto word in september genomen. De schatting op basis van het Cb, alleen naar aanleiding van lengte ouders, is 1,96m. En die op basis van zijn groeicurve is 2.10 ongeveer. En hij is ook erg breed gebowud, dus het word nog wat.



Lisa, goed idee. Ik ga schoonmoeders een achter de naaimachine zetten. Kijken of het lukt.
Alle reacties Link kopieren
En van die ekologische overbroekjes(voor mensen die katoenen luiers/inleggers gebruiken)? ik weet niet tot welke maat die gaan maar die zitten steviger en hoger dan gewone broekjes!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.4care.nl Misschien dat daar wat tussen zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond ook nog www.pienenpolle.nl
Alle reacties Link kopieren
fluffychuzzle schreef op 18 augustus 2008 @ 14:57:

Zwieber, ja we hebben een autostoel gevonden. Eentje van 18 tot 35 kilo maar met vijfpuntsgordel. Handfoto word in september genomen. De schatting op basis van het Cb, alleen naar aanleiding van lengte ouders, is 1,96m. En die op basis van zijn groeicurve is 2.10 ongeveer. En hij is ook erg breed gebowud, dus het word nog wat.



Lisa, goed idee. Ik ga schoonmoeders een achter de naaimachine zetten. Kijken of het lukt.
Handig he, schoonmoeders die alles vernaaien X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net erg mijn best gedaan om iets van fora te vinden over reuzengroei of acro-gigantisme, maar kan serieus niks vinden daarover. Lijkt me lastig. Dus dan toch maar het wiel zelf uitvinden en er al doende achterkomen welke maten/merken goed uitpakken en welke niet?



Biedt marktplaats geen uitkomst? Je zult daar denk ik niet vaak een supergrote buggy treffen, maar als wel, dan bij je ook 1 van de weinigen met interesse bijvoorbeeld.



Qua grote buggy heb ik als enige de Maclaren major (elite) of Mac Laren major (als je zoekt via google moet je maclaren soms los en soms aan elkaar schrijven) gevonden. Maclaren heeft dus speciaal voor grote kinderen/mindervalide/gehandicapte kinderen een grote (major) buggy ontwikkeld. Deze is alleen wel rete duur als je 'm zelf moet kopen. Ik heb gevonden dat sommige gemeenten hiervoor een potje hebben of dat je 'm soms in bruikleen kunt krijgen (thuiszorg?). Dan zul je wel een indicatie moeten hebben en dat gaat dan via het ziekenhuis denk ik. De buggy kun je gewoon op de fiets meenemen zelfs.

HIER

is de link naar de grote buggy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven