Ruzie met schoonmoeder

24-07-2016 19:34 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer eens zover dat ik enorme ruzie met mijn schoonmoeder heb. Snap zelf vaak niet eens waarom zo ze kwaad kan worden en waarom ik elke keer zo hap.



Vrijdag vroeg ze mij of mijn oudste bij haar mocht logeren dit weekend en mijn antwoord was nee want we gaan een weekend naar de camping met mijn oom en tante. Toen kreeg ik als reactie dat het onzin is dat hij daarom niet mocht komen want het is bij haar leuker dan op de camping ( denk dat een camping met strand, een meertje, zwembad etc leuker is dan met oma urenlang door de stad lopen terwijl hij zijn buggy niet uit mag). Ik heb daar niet op gereageerd.



Daarna kwam de vraag of we dit weekend bij haar kwamen eten. Nogmaals was het antwoord nee want we gaan naar de camping. Toen was de reactie dat we maar in de avond richting huis moesten komen om bij haar te eten en dan weer richting camping te gaan ( wij wonen aan de kust en de camping is in de Ardennen dus geen stukje wat je zomaar eventjes gaat rijden. Dat was enorm egoïstisch van mij en gemeen en ze mag de kinderen volgens haar nooit zien en logeren mag al helemaal nooit en dat klopt wel een beetje.



Dat is niet waar want ze mag de kinderen wel zien alleen mogen ze er idd niet logeren. De jongste is 1,5 maand oud en geef ik volledig borstvoeding dus zij gaat sowieso nergens logeren en de oudste van 2 mag daar niet logeren omdat hij het daar echt niet leuk heeft. Ze gaat altijd met hem de stad in en loopt dan de hele dag rond terwijl hij in de buggy moet blijven. Nadat ze dat 2 keer heeft gedaan ( en ze erop is aangesproken na de eerste keer) was ik best kwaad, ook haalt ze hem bij haar thuis om half 6 in de ochtend uit bed en legt hem er pas rond 1 uur snachts in. Gevolg een kind wat alleen maar huilt dus hij mag daar niet meer logeren maar ze mag ze altijd zien.



Vind dit toch moeilijk om mee om te gaan. Ik ben altijd maar de boeman en de schoondochter waarvan ze niets mag en dat verteld ze ook aan de volledige familie ( die wel weten hoe het echt zit) maar dat voelt zo rot. Mijn vriend zegt dat ik haar moet negeren maar dat vind ik toch lastig.



Hoe kan ik haar zover krijgen dat ze eens normaal tegen mij doet?
Naar je vriend luisteren
Alle reacties Link kopieren
Logisch toch dat je niet gaat heen en weren vanaf de camping voor een bezoekje aan oma.

Makkelijk gezegd van vriend om te negeren. Spreekt hij zijn moeder wel aan op haar gedrag?
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Laat je vriend de afspraken maken, of afhouden in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Naar je vriend luisteren en hem het laten afhandelen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
"Ze gaat altijd met hem de stad in en loopt dan de hele dag rond terwijl hij in de buggy moet blijven."



Hoe weet je dat ?



Als ze weer belt de telefoon aan je man geven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nee is nee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat je vriend haar daar wel eens op mag aanspreken als er door jou niet met haar te praten valt. Wat een raar mens! Als het zo moest, zou ik er zelf niet meer heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vrijdag vroeg ze mij of mijn oudste bij haar mocht logeren dit weekend en mijn antwoord was nee want we gaan een weekend naar de camping met mijn oom en tante. Toen kreeg ik als reactie dat het onzin is dat hij daarom niet mocht komen want het is bij haar leuker dan op de camping ( denk dat een camping met strand, een meertje, zwembad etc leuker is dan met oma urenlang door de stad lopen terwijl hij zijn buggy niet uit mag). Ik heb daar niet op gereageerd.

Dewatte . Mijn hemel .



quote:Daarna kwam de vraag of we dit weekend bij haar kwamen eten. Nogmaals was het antwoord nee want we gaan naar de camping. Toen was de reactie dat we maar in de avond richting huis moesten komen om bij haar te eten en dan weer richting camping te gaan ( wij wonen aan de kust en de camping is in de Ardennen dus geen stukje wat je zomaar eventjes gaat rijden. Dat was enorm egoïstisch van mij en gemeen en ze mag de kinderen volgens haar nooit zien en logeren mag al helemaal nooit en dat klopt wel een beetje.

Nog meer . Hoe krijgt ze het verzonnen !



quote:Vind dit toch moeilijk om mee om te gaan. Ik ben altijd maar de boeman en de schoondochter waarvan ze niets mag en dat verteld ze ook aan de volledige familie ( die wel weten hoe het echt zit) maar dat voelt zo rot. Mijn vriend zegt dat ik haar moet negeren maar dat vind ik toch lastig.



Hoe kan ik haar zover krijgen dat ze eens normaal tegen mij doet?Ik kan me voorstellen dat het echt niet leuk is voor jou, maar ik zou ten eerste geen energie meer steken in uitleg aan haar (ze heeft er toch altijd een weerwoord op). Ten tweede vind ik dat jouw vriend weleens duidelijk mag zijn naar zijn moeder (ipv het jou op laten lossen, want dat vind ik wel echt zwak van hem).
Gewoon je vriend de gesprekken met je schoonmoeder laten voeren. Niet meer met haar in discussie gaan, dan heb jij het inderdaad gedaan.
Wat een vervelend mens. Als jullie naar de camping gaan en ze blijft vragen zou mij ook ergeren.

En een kind die je nog borstvoeding geeft laat je daar natuurlijk ook niet logeren. Het enige wat je kunt, is rustig blijven, duidelijk zijn, maar dat ben je wel, en dan over iets anders beginnen. En je vriend het laten oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft haar er al zovaak op aan gesproken. Zelfs een kwartier na mijn bevalling is er knallende ruzie geweest waar zo ongeveer de hele familie zich mee ging bemoeien ( hele familie is ook tegen schoonmoeder). En om heel eerlijk te zijn mag ik haar ook gewoon echt niet. Soms ga ik met de kinderen een uurtje langs maar langer ook niet en daar is ze dan ook weer kwaad om. Mijn vriend dealt hier al zijn hele leven mee dus voor hem is het makkelijker te negeren dan voor mij.



Ik vind het echt erg dat ik zo wordt afgekat terwijl ik echt mijn best heb proberen te doen. En puntje bij paaltje kom ik haar toch vaak tegemoet omdat ze mij dan weer een schuldgevoel heeft aangepraat.
Gewoon negeren en niets van aantrekken. Jij bent de moeder, jij bepaalt! (Samen met je vriend.) Dan kan ze heel kinderachtig gaan doen, maar dat zegt meer over haar dan over jou.



Nee = nee en daar heeft ze zich bij neer te leggen.
quote:Hoe kan ik haar zover krijgen dat ze eens normaal tegen mij doet?Hoe zorg je ervoor dat iemand iets doet wat jij wil? Nou, niet. Je kunt haar niet veranderen. Wat je wel kunt veranderen is hoe je ermee omgaat.
Waarom probeert schoonmoeder het via jou te regelen en niet via haar zoon, de vader van jullie kinderen? Ik neem toch aan dat hij hetzelfde zal zeggen als wat jij hebt gezegd maar misschien voelt hij minder als "een boeman" voor haar als hij zegt wanneer iets wel of niet kan/wel of niet fijn is voor jullie kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Al gaf je geen bv dan zou ik een ukke van 1,5 mnd nog niet laten logeren.



Verder naar vriend luisteren en de volgende keer de telefoon aan hem geven.



Dat mens is gek
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:WildChild1989 schreef op 24 juli 2016 @ 19:46:

Mijn vriend heeft haar er al zovaak op aan gesproken. Zelfs een kwartier na mijn bevalling is er knallende ruzie geweest waar zo ongeveer de hele familie zich mee ging bemoeien ( hele familie is ook tegen schoonmoeder). En om heel eerlijk te zijn mag ik haar ook gewoon echt niet. Soms ga ik met de kinderen een uurtje langs maar langer ook niet en daar is ze dan ook weer kwaad om. Mijn vriend dealt hier al zijn hele leven mee dus voor hem is het makkelijker te negeren dan voor mij.



Ik vind het echt erg dat ik zo wordt afgekat terwijl ik echt mijn best heb proberen te doen. En puntje bij paaltje kom ik haar toch vaak tegemoet omdat ze mij dan weer een schuldgevoel heeft aangepraat.Waarom ga jij bij haar langs? Laat je vriend dat doen. En waarom doe je je best voor iemand die je niet mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 juli 2016 @ 19:47:

Waarom probeert schoonmoeder het via jou te regelen en niet via haar zoon, de vader van jullie kinderen? Ik neem toch aan dat hij hetzelfde zal zeggen als wat jij hebt gezegd maar misschien voelt hij minder als "een boeman" voor haar als hij zegt wanneer iets wel of niet kan/wel of niet fijn is voor jullie kinderen?Ze probeert het eerst altijd via mij en als ze bij mij een nee te horen krijgt probeert ze het via mijn vriend ( die werkt heel veel en kent mijn dagplanning ook niet echt vantevoren, natuurlijk wel van weekendjes weg). En als hij ook nee zegt zoals dit weekend dan is hij een klootzak en een kut zoon want hij doet noooooit iets voor haar en kijkt noooooit naar haar om en ze mag haar kleinkinderen nooooit zien.
Alle reacties Link kopieren
En niet, niet, niet toegeven. Jij (jullie) bepaald wie wat waar en hoe jou kinderen gaan en staan. 2 uurtjes visite per 2 weken lijkt me de max. Verder lekker afstand houden.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou serieus allang gestopt zijn met bij haar langsgaan. Laat je vriend maar met de kinderen gaan. En als ze bij ons zou komen, zou ik nog zorgen dat ik weg was ook. Vreselijk mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:WildChild1989 schreef op 24 juli 2016 @ 19:46:



Ik vind het echt erg dat ik zo wordt afgekat terwijl ik echt mijn best heij paaltje kom ik haar toch vaak tegemoet omdat ze mij dan weer een schuldgevoel heeft aangepraat.

Niet meer tegemoet komen dus. Ze blijft het doen omdat ze haar zin krijgt van jou. Doe je zelf hoor....



PS heb zitten prutsen in de quote
Alle reacties Link kopieren
Edit: eens per 2 mnd op visite is ook vaak zat.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je haar zover krijgt dat ze normaal gaat doen, ze is volgens mij namelijk niet normaal. Wat een idiote eisen en gedramatiseer als ze haar zin niet krijgt.



Hoe weet je trouwens precies wat er gebeurd tijdens zo'n logeerpartijtje? Wie verteld jou hoe laat kind uit en naar bed gaat en dat ze de hele dag in de stad rondlopen, waarbij kind de buggy niet uit mag?



Negeren is inderdaad de beste optie en vriend in het vervolg de afspraken laten maken.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:WildChild1989 schreef op 24 juli 2016 @ 19:50:

[...]



Ze probeert het eerst altijd via mij en als ze bij mij een nee te horen krijgt probeert ze het via mijn vriend ( die werkt heel veel en kent mijn dagplanning ook niet echt vantevoren, natuurlijk wel van weekendjes weg). En als hij ook nee zegt zoals dit weekend dan is hij een klootzak en een kut zoon want hij doet noooooit iets voor haar en kijkt noooooit naar haar om en ze mag haar kleinkinderen nooooit zien.Hier ben je toch gewoon compleet klaar mee als zoon en schoondochter zijnde? Ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja het klopt dat ik het ergens zelf ook wel doe ook. Het gaat ook niet alleen om de kinderen maar echt om alles. Nu wordt ik plat geappt dat ik op marktplaats een zonnescherm voor haar moet zoeken. Daar heb ik helemaal geen zin in en ze kan prima zelf zoeken en met internet omgaan. Dus heb ik gezegd dat ik daar geen tijd voor heb en ze eventjes zelf moet kijken. Nu dus alweer appjes dat ik niks voor haar over heb en eigenlijk ben ik haar zo zat dat ik ook niets meer voor haar over heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven