Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft meervoudige problematiek. NAH, autistisch en EDS.

Maar het is nu ook wel echt een puber, 14.

Hij is nog wel voor rede vatbaar wat schone kleren betreft. Misschien omdat hij van mij ook best stinkend naar school mag? Ik vraag het gewoon. Joh pak die broek NEE eh, maar die ruikt wil je stinkend naar school? Als hij ja zou zeggen.. nou ja dan moet het maar. Hij vind gelukkig altijd dat dat toch maar NEE is.

Hetzelfde met douchen. Je krijgt ze er niet onder (ik ben NIET vies) maar je krijgt ze er ook niet onder vandaan

Ik ben zelf erger met opstaan dan zoonlief. Heb er zo'n ontzettende hekel aan....

Als hij dus niet zo vlot is... nou dan komt hij te laat. Ik ben niet in staat om me druk te maken zo vroeg.

Troep? Hij zet pas wat weg als er geen plaats meer is op zijn bureau. Laat ik gewoon lekker staan. Ik heb er toch geen last van? Op een gegeven moment valt er iets en begint hij te mopperen. Dan geef ik aan dat de afwas in de keuken kan en afval in de bak. Uiteindelijk gebeurt dat dan.

Er staan nu zo'n 15 lege pakjes chocomel.. Ik wacht echt net zolang totdat ze in de weg staan (of totdat het echt gaat stinken)
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik dus ook met de slaapkamers van mijn pubers.

Daar begin ik dus echt niet meer aan wbt opruimen.

Net als bij jou nina.

Op een gegeven moment gaat de rommel ze irriteren of het afval stinken.

En als ze dan beginnen te mopperen zeg ik heel droog, tsja, moet je maar opruimen hè.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch dat ze de hele dag apathisch naar telefoons/iPads/tablets zitten te staren? En dat als je het afpakt, het lijkt alsof je exorsime hebt toegepast?
Alle reacties Link kopieren
Ah, mooi een 2.0 topic.



het oude heb ik niet heel vaak nodig gehad met mijn dochter ( toen noemde ik haar Tut hier op het forum. Inmiddels zou uberdraak een betere naam zijn.. ;) )

Ze is tot ongeveer haar 11e een heel makkelijk kind geweest. Daarna iets moeilijker, en nu ze 13 is is het een echte draak. Manmanmanmanman...





Níet kunnen we nog goed doen, overal moet theatraal om gezucht worden. Ogen draaien. Handen in de zij en dingen gillen als : Ik mag toch zeker zelf wel een mening hebben hier in huis.... Djiez.



En álles, alles is onze fout. Natuurlijk. Zij neemt stiekem haar mobieltje mee in bad. ( Ondanks dat we het uitdrukkelijk verboden hebben inc. duidelijke uitleg. ) laat hem erin vallen, ding stuk. T kind krijgt geen andere, ze gaat er maar folders voor rondbrengen. En nu zijn wij kut ouders want zij is de enige in de klas zonder mobiel.



Ja.

Jammer joh.





Vandaag een zeer hysterische huilaanval inc. snot gehad.

Want. Ze. Moest. Haar. Kamer. Opruihuihuihuimen.







Godelieve. En dan is dit nog maar het begin.





Top hoor, die pubers.

Van een ander.

Heel ver weg.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
En de kleding



Wauw.



Ze had hotpants gekocht. Echte hotpants. Type billen uit het broekje, zeg maar.

Moest ze terug brengen.

Wilde ze niet.

mag ze niet aan.

Wil ze wel.



En élke friggin'dag weer in dat kutbroekje naar beneden sluipen om het naar school aan te doen.

Hoop dat ze gewoon gothic wordt ofzo, adn verhuld ze zich tenminste in lange lappen.
Dus.
Voor je het weet is het winter. En dan moet je haar dwingen dat ding aan trekken
Lege verpakkingen, daar heb ik wat op gevonden. Die lagen hier ook altijd. Maar ik doe maandelijks écht grote boodschappen en daar hoort ook de koek/chocolade bij. Dochter op een dag; Mam, er is geen chocolade meer. Mijn reactie; Oh jawel hoor, die hele doos ligt nog vol.



Bleken allemaal lege verpakkingen te zijn. Maar ja, ik eet dat spul niet, dus weet ik veel.

Sindsdien worden lege verpakkingen in elk geval weggegooid.



Momenteel staan hier in de woonkamer 5 schooltassen, 2 paar schoenen, er liggen op vier verschillende plekken huiswerkopdrachten (die ze zonder morren maakt, dat dan weer wel), een kam, diverse elastiekjes en een gebruikt glas. Dat hoort eigenlijk in de afwasmasjien.

Eigenlijk.



Doe ik zo. Vertaling; doe ik niet.



Maar wij hebben dan weer geen issues met kleding, het is op haar school mode om je netjes te kleden, strak in de lak en met een wolkje parfum. De heren zien er ook allemaal uit om door een ringetje te halen. Ze staat er ook zonder mopperen een kwartier eerder voor op. Dat doet ze beter dan ik vroeger. Ze gaat met plezier naar school.

Vastgeplakt aan de telefoon zit ze niet, wel vastgeplakt aan de laptop. Gelukkig kijkt ze heel veel series in het engels of duits, zonder ondertiteling. Dus ik mopper wel, maar niet al te hard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 11 september 2015 @ 22:56:

Voor je het weet is het winter. En dan moet je haar dwingen dat ding aan trekken







Inc. pippie langkous maillot eronder en een heuel malle fel gekleurd gestreepte trui. Dan ziet ze er weer uit zoals ze eruit zag als kleuter op 'zelf aankleed-dag' * De dagen dat ik me versliep en tegen de kleuters riep : Vandaaaaaag mogen jullie helemaal zelf weten wat je aantrekt......* ( Standaard deed ze dan een korte broek, hele felle gestreepte motiefjes maillot en een hele andere felle gestreepte trui aan.. hahahaahah )
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Lekker herkenbaar!

Dat van die lege verpakkingen ga ik ook proberen Casalinga. Alhoewel ik al eerder zoiets geprobeerd heb en toen kreeg ik als reactie: 'jij denkt zeker dat je leuk bent?'



Gelukkig hoef ik mijn meiden niet uit bed te sleuren, die staan keurig op tijd op en vertrekken tot in de puntjes verzorgd naar school.

Dat ze een slagveld in de keuken achterlaten, neem ik dan maar voor lief
quote:boro_ schreef op 11 september 2015 @ 21:41:

En de kleding



Wauw.



Ze had hotpants gekocht. Echte hotpants. Type billen uit het broekje, zeg maar.

Moest ze terug brengen.

Wilde ze niet.

mag ze niet aan.

Wil ze wel.



En élke friggin'dag weer in dat kutbroekje naar beneden sluipen om het naar school aan te doen.

Hoop dat ze gewoon gothic wordt ofzo, adn verhuld ze zich tenminste in lange lappen.





Ze is nog niet op het idee gekomen om er een legging onder te doen en die vervolgens op school uit te trekken?
Leuk topic!

Momenteel (nog) helemaal niks te mopperen over kind (13)

Maar zal vast nog komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 11 september 2015 @ 23:11:

[...]







Ze is nog niet op het idee gekomen om er een legging onder te doen en die vervolgens op school uit te trekken?





Nee, dat was meer mijn specialiteit vroeger Maar dat ga ik haar niet vertellen. Kom op zeg.





( Ik had een ultra mini rokje gekocht vroeger, maar droeg het op een strakke broek. En dan bij de bushalte (! ) trok ik de broek uit, en liep ik in een heul kort rokje.. )
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn moeder eens van haar werk naar huis moest omdat ze iets vergeten was. En ze Boro bij de bushalte zag, met niet meer dan een heul heul erg mini rokje. MIdden op de doorgaande dorpsweg stopte mijn moeder haar auto, draaide haar raampje open en riep Boro-Dini !!! Als je nu niet heel snel naar huis gaat en kleding aantrekt sleep ik je naast de auto naar huis..



Leuk. Met al die andere mensen bij de bushalte...

Heb het nooit meer gedragen daarna, dat niet.
Dus.
Ik maak me eigenlijk om veel gewoon niet druk. Stapels kleren in zijn kamer? Prima. Ik help hem herinneren dat ik ga wassen en dan schept hij alle was bij elkaar en sorteert netjes over de wasmanden.

"Ruim je tas op" is inmiddels zo ingesleten dat ik niet eens meer door heb dat ik het zeg

Vaak liggen er nog wel spullen beneden, maar ik ben zelf ook slordig. Ik vergeet er vaak op te letten, dus heb ik het hem ook niet goed aangeleerd. Slecht voorgeleefd dus



Het enige wat me echt kan irriteren is het lamlendige gehang op de bank met een iPad in handen
quote:boro_ schreef op 11 september 2015 @ 23:18:

Tot mijn moeder eens van haar werk naar huis moest omdat ze iets vergeten was. En ze Boro bij de bushalte zag, met niet meer dan een heul heul erg mini rokje. MIdden op de doorgaande dorpsweg stopte mijn moeder haar auto, draaide haar raampje open en riep Boro-Dini !!! Als je nu niet heel snel naar huis gaat en kleding aantrekt sleep ik je naast de auto naar huis..



Leuk. Met al die andere mensen bij de bushalte...

Heb het nooit meer gedragen daarna, dat niet.





Wat zul jij je geschaamd hebben
Alle reacties Link kopieren
Ze moet een keer pw haar kamer aan kant maken. Even de was in de mand, schoolboeken netjes op het buro, make-up in de bjoetiebox enzo.



Qua kleding... heb je niet s meer om te dragen ? Dan heb je het vast niet in de wasmand gedaan en moet je zelf wassen , of heb je pech.



Ze was tegenwoordig vaak zelf.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier een zoon van 14, en wat een herkenning.Vooral dat "ik doe het zo/over 10 minuten/vanavond/morgen", de lege verpakkingen (pak icetea of melk met 2 druppels erin nog in de koelkast; "ja, maar er zit toch nog wat in?"), en de was (gisteren nog 4 onderbroeken onder zijn kast vandaag gevist).

Over de meeste dingen haal ik mijn schouders op, behalve dat typische pubergedrag is het een lieve, gezellige jongen en ik vind deze fase ook wel heel erg leuk, om te zien dat het een echt "mens" wordt die zijn mening gaat vormen, vind het eigenlijk wel ontroerend om te zien hoe hij zijn eigen weg aan het zoeken is.



Het enige wat ik echt lastig vind is kleding. Nog niet eens zo lang geleden mocht ik gewoon nog alles uitzoeken en kopen, maar sinds 2 jaar is dat toch echt wel over (logisch natuurlijk, dat is nog aan de late kant). Probleem is dat meneer heel goed weet wat ie niet wil, maar wat dan wél, wordt ook niet echt duidelijk. Ja, alles moet een merk zijn. Maar dan weer geen Adidas (want kinderachtig) maar bijv. wél Nike, of VAN's, of Element. En we hebben regelmatig ruzie over de prijs; ik heb er dus écht geen zin in om 100 euro voor een paar schoenen of een jas, of 60 euro voor een trui te betalen (want ja, merkkleding, dus duur). Maarja, hoe los je dat op, behalve goed de uitverkoop de gaten houden?

Heb ook wel kleedgeld voorgesteld, maar daar heeft ie evenmin zin in - vast ook omdat ie niet weet wat ie wil, en dan dus gewoon niks uitgeeft. En vrolijk de hele winter drie, inmiddels te klein wordende, hoodies van vorig jaar blijft dragen, en 2 broeken die te kort zijn.



Een winterjas moet óók nog, want dat sweatvest wat hij als "zomerjas" heeft wordt vanaf volgende week te koud. Pffff....Hoe gaan jullie daar mee om, moeders van puberjongens??
Nothing happens for a reason
quote:juliet64 schreef op 12 september 2015 @ 11:01:

Hier een zoon van 14, en wat een herkenning.Vooral dat "ik doe het zo/over 10 minuten/vanavond/morgen", de lege verpakkingen (pak icetea of melk met 2 druppels erin nog in de koelkast; "ja, maar er zit toch nog wat in?"), en de was (gisteren nog 4 onderbroeken onder zijn kast vandaag gevist).

Over de meeste dingen haal ik mijn schouders op, behalve dat typische pubergedrag is het een lieve, gezellige jongen en ik vind deze fase ook wel heel erg leuk, om te zien dat het een echt "mens" wordt die zijn mening gaat vormen, vind het eigenlijk wel ontroerend om te zien hoe hij zijn eigen weg aan het zoeken is.



Het enige wat ik echt lastig vind is kleding. Nog niet eens zo lang geleden mocht ik gewoon nog alles uitzoeken en kopen, maar sinds 2 jaar is dat toch echt wel over (logisch natuurlijk, dat is nog aan de late kant). Probleem is dat meneer heel goed weet wat ie niet wil, maar wat dan wél, wordt ook niet echt duidelijk. Ja, alles moet een merk zijn. Maar dan weer geen Adidas (want kinderachtig) maar bijv. wél Nike, of VAN's, of Element. En we hebben regelmatig ruzie over de prijs; ik heb er dus écht geen zin in om 100 euro voor een paar schoenen of een jas, of 60 euro voor een trui te betalen (want ja, merkkleding, dus duur). Maarja, hoe los je dat op, behalve goed de uitverkoop de gaten houden?

Heb ook wel kleedgeld voorgesteld, maar daar heeft ie evenmin zin in - vast ook omdat ie niet weet wat ie wil, en dan dus gewoon niks uitgeeft. En vrolijk de hele winter drie, inmiddels te klein wordende, hoodies van vorig jaar blijft dragen, en 2 broeken die te kort zijn.



Een winterjas moet óók nog, want dat sweatvest wat hij als "zomerjas" heeft wordt vanaf volgende week te koud. Pffff....Hoe gaan jullie daar mee om, moeders van puberjongens??



Ondanks dat dit topic niet voor adviezen bedoeld is:

Ik zou toch gewoon kleedgeld doen. Hij wil wel per se merkkleding (anders loop je voor lul) maar het maakt hem niet uit dat hij in te kleine kleding loopt? Dan is het dus vast niet zo heel belangrijk. Als zijn vrienden hem gaan wijzen op zijn hoogwaterbroeken (of als hij meisjes interessant gaat vinden), dan gaat hij vast wel zelf kleding kopen.



Ikzelf kreeg vanaf mijn 15de kleedgeld en regelde het allemaal zelf. Nooit gezeik gehad over kleding, maar ik hoefde ook geen merkkleding. En ik mocht alles dragen van mijn moeder, zelfs broeken met meer scheur dan stof.
quote:Moiren_ schreef op 11 september 2015 @ 23:19:

Ik maak me eigenlijk om veel gewoon niet druk. Stapels kleren in zijn kamer? Prima. Ik help hem herinneren dat ik ga wassen en dan schept hij alle was bij elkaar en sorteert netjes over de wasmanden.

"Ruim je tas op" is inmiddels zo ingesleten dat ik niet eens meer door heb dat ik het zeg

Vaak liggen er nog wel spullen beneden, maar ik ben zelf ook slordig. Ik vergeet er vaak op te letten, dus heb ik het hem ook niet goed aangeleerd. Slecht voorgeleefd dus



Het enige wat me echt kan irriteren is het lamlendige gehang op de bank met een iPad in handen







Scene van vanochtend;



Caat zit op de bank en eet een broodje. Ik sta in de keuken (en kan haar dus niet zien). Manlief, ook in de woonkamer, leest op de pc de krant. Ik hoor de kamerdeur open en weer dicht gaan en roep; Terug en opruimen!!



In de veronderstelling dat Caat naar boven was vertrokken om zich om te kleden voor paardrijden. Maar het was alleen maar mijn man, die een kat naar binnen liet



En die lege verpakkingen leverde hier ook commentaar, maar ik heb dat wel stug volgehouden. Ik eet het niet, ik kijk alleen. Volle doos is volle doos, dus aanvullen niet nodig. Punt. Die staat onder ´pick your battles´. Maar het werkt voornamelijk omdat wij maar één kind hebben. Ze kan niemand anders de schuld geven .

Geldt ook voor wc rollen. Er blijven standaard twee velletjes over. Nog niet eens zo´n ramp als er nog een rol ligt...
en het zomerjas/winterjas gedoe: laat het hem maar ondervinden. Als hij perse met alleen een sweatvest de vrieskou in wil, lekker doen, de volgende dag trekt hij echt wel een winterjas aan.

Wat ik trouwens altijd lastig vind aan ze zelf dingen laten ondervinden is, dat je altijd bemoeials hebt die meteen denken dat de puber verwaarloost wordt omdat hij te kleine/vieze/te dunne kleding aanheeft.
quote:Starshine schreef op 12 september 2015 @ 11:17:

en het zomerjas/winterjas gedoe: laat het hem maar ondervinden. Als hij perse met alleen een sweatvest de vrieskou in wil, lekker doen, de volgende dag trekt hij echt wel een winterjas aan.

Wat ik trouwens altijd lastig vind aan ze zelf dingen laten ondervinden is, dat je altijd bemoeials hebt die meteen denken dat de puber verwaarloost wordt omdat hij te kleine/vieze/te dunne kleding aanheeft.Kan Caat ook heel goed. Wij shoppen nogal graag in de uitverkoop. We zwemmen niet in het geld maar zijn wel dol op kwalitatief goede kleding. Maar ja, dan hangen ze daar dus ook truien en vesten tussen. En nieuwe kleren moeten on-mid-del-lijk gedragen worden, die leg je echt geen twee maanden in de kast. Dus hittegolf & puberella in jeans en knuffelig vest. Het zweet brak me uit door alleen al naar haar te kijken. Stug volhouden dat dit echt heus niet te warm is hoor. En straks in januari geldt het omgekeerde.
quote:Starshine schreef op 12 september 2015 @ 11:14:

[...]





Ondanks dat dit topic niet voor adviezen bedoeld is:

Ik zou toch gewoon kleedgeld doen. Hij wil wel per se merkkleding (anders loop je voor lul) maar het maakt hem niet uit dat hij in te kleine kleding loopt? Dan is het dus vast niet zo heel belangrijk. Als zijn vrienden hem gaan wijzen op zijn hoogwaterbroeken (of als hij meisjes interessant gaat vinden), dan gaat hij vast wel zelf kleding kopen.



Ikzelf kreeg vanaf mijn 15de kleedgeld en regelde het allemaal zelf. Nooit gezeik gehad over kleding, maar ik hoefde ook geen merkkleding. En ik mocht alles dragen van mijn moeder, zelfs broeken met meer scheur dan stof.

Ik zou ook voor kleedgeld kiezen. De mijne is nog makkelijk, ik selecteer voor, hij kiest. Het liefst heeft hij nog dat ik elke avond zijn kleren klaar leg



Wat ik wel lastig vind is dat hij tussen de kinder en de heren maten invalt. Iets leuks en passends vinden is lastig.
quote:Moiren_ schreef op 12 september 2015 @ 11:26:

[...]



Wat ik wel lastig vind is dat hij tussen de kinder en de heren maten invalt. Iets leuks en passends vinden is lastig.Geen idee of het zijn smaak is, maar hier bleek Jack&Jones een perfect passende maatvoering te hebben voor die periode.
quote:Bij_Zonder schreef op 12 september 2015 @ 11:41:

[...]



Geen idee of het zijn smaak is, maar hier bleek Jack&Jones een perfect passende maatvoering te hebben voor die periode.Dank je! Welke maat moet ik dan hebben? S of M?
oh ja, dat is zo irritant. Kleding gaat nu nog wel (oudste heeft maat 152/158) maar schoenen zijn een drama. Hij heeft maat 37. En op de een of andere manier gaan kinderschoenen tot maat 36 en herenschoenen beginnen bij 40. Voor maat 37-39 kan ik alleen terecht bij sportwinkels. Maar gewoon leren schoenen voor de winter zijn niet te krijgen. Ik snap dit echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven